op zoek naar een curly wegens allergie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-15 09:44

Ik ben allergisch aan paarden... :(
Weet iemand curly merrie te koop staan voor niet meer dan 5000 euro?
Nog tips tegen allergie of ervaring met de immunotherapie tegen paardenallergie?


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:45

Ze zijn zeldzaam en dus duur. Misschien een veulen voor dat bedrag? Anders zou je kunnen overwegen om door te sparen en dan 1 te importeren vanuit de VS.

Jolliegirl

Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:49

Zr zijn idd heel duur en zeldzaam.

Waar wil je t paard huisvesten?
Want ook een curly heeft soortgenoten nodig..
Maar als jij er alergisch voor bent.. En hij of zij komt ermee in contact,denk aan haren e.d, gaat dit natuurlijk niet werken.

xBostonx

Berichten: 513
Geregistreerd: 13-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:52

Weet je zeker dat je geen reactie krijgt bij een curly? Ik zie het vaak bij honden die hypoallergeen zouden moeten zijn en naakthonden en naaktkatten dat mensen er toch een reactie op krijgen. Veel allergieën zijn niet alleen vanwege het haar maar ook van huidschilfers.

Persevero

Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:53


probabeest

Berichten: 2459
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:57


Elegance_
Berichten: 1999
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:58

Stuur Jazz op bokt eens een PBtje, zei heeft zelf Curly's misschien kan ze je verder helpen :)

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-15 10:07

@Jolliegirl we hebben paarden thuis maar we zouden de curly op een andere wei steken...

@probabeest ik ben op zoek naar een paard of d- pony om te rijden ... dus dat is geen optie :/

lizy29

Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:11

Maar hoe wou je dat dan doen qua soortgenoten?

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-15 10:13

lizy29 schreef:
Maar hoe wou je dat dan doen qua soortgenoten?


wat bedoel je?

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:15

Ze wil eigenlijk weten of je hem alleen weg gaat zetten of dat je paard ook bij je andere paarden mag.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12717
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:15

johannacurly schreef:
lizy29 schreef:
Maar hoe wou je dat dan doen qua soortgenoten?


wat bedoel je?


Ze bedoeld dat het paard ook contact kan hebben met andere paarden.

lizy29

Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:16

alleen zetten is in mijn ogen geen optie. Dus tenzij je er nog een curly bij zet zal die andere toch een paard zijn waar je allergisch voor bent.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-15 10:17

Twee weides vlak naast elkaar in de zomer, ze kunnen dan snuffelen maar niet helemaal bij elkaar, omdat ik dan ook allergisch aan de curly kan reageren... 2 curly's zijn onbetaalbaar voor mij ;(

lizy29

Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:24

Dus eigenlijk ontzeg je je paard dan natuurlijk gedrag zodat jij zelf kan rijden.... :( vind dat persoonlijk wel een beetje sneu voor een beestje.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-15 10:26

lizy29 schreef:
Dus eigenlijk ontzeg je je paard dan natuurlijk gedrag zodat jij zelf kan rijden.... :( vind dat persoonlijk wel een beetje sneu voor een beestje.


dus volgens jou moet ik gewoon kappen ik met mijn hobby, bedankt voor de tip

leanneXXnona
Berichten: 937
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: uithuizen

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:30

op de stal waar ik sta.
staat de curly gewoon tussen de andere paarden hoor. Op stal ook naast een gewoon paard

Nona && dora mn lievies

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:32

leanneXXnona schreef:
op de stal waar ik sta.
staat de curly gewoon tussen de andere paarden hoor. Op stal ook naast een gewoon paard

De eigenaar daarvan is dan vast niet allergisch. ;)

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:32

Het komt er eigenlijk op neer dat, omdat jij geen vol leven kan leiden door je allergie, je toekomstige paard dat ook maar niet mag. Hoe gek ik ook ben van paarden, ik kan niet van mijn paard genieten als hij niet volledig gelukkig is. Dus als ik mijn paard niet kan geven wat hij/zij nodig heeft om volledig gelukkig te zijn, zou het mijn keuze zijn om te stoppen met paarden.

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-15 10:33

leanneXXnona schreef:
op de stal waar ik sta.
staat de curly gewoon tussen de andere paarden hoor. Op stal ook naast een gewoon paard


en geen allergische reactie? /3

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-15 10:36

Inoterry schreef:
Het komt er eigenlijk op neer dat, omdat jij geen vol leven kan leiden door je allergie, je toekomstige paard dat ook maar niet mag. Hoe gek ik ook ben van paarden, ik kan niet van mijn paard genieten als hij niet volledig gelukkig is. Dus als ik mijn paard niet kan geven wat hij/zij nodig heeft om volledig gelukkig te zijn, zou het mijn keuze zijn om te stoppen met paarden.


In de winter staan ze zoiezo bij elkaar. Hoeveel paarden staan niet appart op de wei maar op snuffel afstand?
Ik denk niet dat ik de eerste zou zijn! een paard kan nog steeds gelukkig zijn hoor!
ze hebben ook nog steeds gezelschap hé enkel met een draadje ertussenin.

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-15 10:39

xBostonx schreef:
Weet je zeker dat je geen reactie krijgt bij een curly? Ik zie het vaak bij honden die hypoallergeen zouden moeten zijn en naakthonden en naaktkatten dat mensen er toch een reactie op krijgen. Veel allergieën zijn niet alleen vanwege het haar maar ook van huidschilfers.


curly's hebben een andere soort van eiwitsamenstelling of zoiets, waardoor de haren maar ook de huidschilfers anders zijn...

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:40

TS, ik zie net je leeftijd. Toen ik zou oud was als jij was ik ook verschrikkelijk allergisch van paarden. Ik mocht toen elke zaterdag de paarden van de buurman poetsen en daar was ik 2 dagen ziek van. Totdat ik met een grote zakdoek voor mijn mond en neus ben gaan poetsen en later met een stofkapje. Ben er nu helemaal overheen gegroeid, dus er is ook hoop voor jou dat je er overheen groeit :) .

johannacurly schreef:
Inoterry schreef:
Het komt er eigenlijk op neer dat, omdat jij geen vol leven kan leiden door je allergie, je toekomstige paard dat ook maar niet mag. Hoe gek ik ook ben van paarden, ik kan niet van mijn paard genieten als hij niet volledig gelukkig is. Dus als ik mijn paard niet kan geven wat hij/zij nodig heeft om volledig gelukkig te zijn, zou het mijn keuze zijn om te stoppen met paarden.


In de winter staan ze zoiezo bij elkaar. Hoeveel paarden staan niet appart op de wei maar op snuffel afstand?
Ik denk niet dat ik de eerste zou zijn! een paard kan nog steeds gelukkig zijn hoor!
ze hebben ook nog steeds gezelschap hé enkel met een draadje ertussenin.


Als ik kijk naar de stal waar mijn paard nu sta en andere stallen waar ik geweest ben, kan ik oprecht zeggen dat de paarden op mijn huidige stal gelukkig zijn. Puur omdat ze allemaal 1 of meerdere vriendjes hebben in de wei. Ik merk het ook echt aan mijn eigen paard. Dus ja, het maakt voor een paard wel degelijk uit of ze alleen, met alleen een paard op snuffel afstand staan, of samen.

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

leanneXXnona
Berichten: 937
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: uithuizen

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:43

De eigenaar is zo allergisch als maar kan. En heeft er geen last van dat ze tussen de rest staat hoor.

Nona && dora mn lievies

Ingrid_92

Berichten: 2828
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:43

Ik was vroeger ook allergisch voor paarden, maar ben daar overheen gegroeid. In de tijd dat ik allergisch was, heb ik wel pilletjes geslikt die ik bij de huisarts kon krijgen. Geen idee hoe ze heetten, maar je zou eens bij jouw huisarts kunnen informeren hiernaar ;) Met die pilletjes kon ik het goed onder controle houden. Op een gegeven moment ben ik ermee gestopt. Doordat ik meerdere keren op een dag naar mijn ponytjes ging, groeide ik er wel over heen en nu heb ik nergens meer last van. Dit heeft wel een aantal jaren geduurd (zo'n 7 jaar).

Ook ik ben van mening dat je een paard niet alleen moet willen houden. Een paard kan niet optimaal paard zijn als hij geen contact kan maken met kuddegenoten. En optimaal is het dus ook niet over een draadje. Ze moeten elkaar kunnen kriebelen, spelen etc.
Misschien op zoek naar iemand die ook een curlyhorse wil/zoekt en daar samen een wei mee huren? En eens kijken of er niet een stal is waar alleen curlypaarden staan waar je zo nu en dan kunt gaan rijden?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers