Jesser schreef:Pijnblok is een pijnbestrijdingsmiddel tesamen met ontstekingsmiddel die je via je zenuw ingespoten krijgt. eerste keer via de nek, tweede boven in de ruggegraat.. Binnen twee a drie uur werkt dat en kun je vanaf dat moment pijnvrij door het leven..
Nadeel is wel dat je dit niet onbeperkt kunt krijgen..
Ik heb meerdere blokkades gehad. Het is een combi van Kenacort met Lidocaïne wat rechtstreeks (bij mij iig) in het ruggemerg werd gespoten. Eerst wat hersenvloeistof eruit en dan de vloeistof langzaam ingespoten. In principe werkt het meteen, ik moest alleen na deze prikken wel 2 uur plat blijven liggen. Begin 2008 is er een definitieve zenuwblokkade uitgevoerd waarbij de zenuw doorgesneden is. Ongelooflijk pijnlijke behandeling zeker itt de vorige blokkades. Helaas is het bij mij niet meer mogelijk vanwege operaties (anatomisch niet meer verantwoord).
Een goede blokkade werkt 6-9 maanden maar kan sterk wisselen per persoon. In ieder geval liep ik maanden fluitend rond omdat ik pijnvrij was.
Volgens mij wordt de blokkade nooit in een zenuw gespoten maar in het gebied er om heen, dicht tegen de zenuw aan. Dit om dystrofie te voorkomen.