Paardrijden met dwarslaesie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaR

Paardrijden met dwarslaesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 20:26

Ik heb sinds 2,5 maand een dwarslaesie, en binnenkort mag ik misschien weer een keer gaan paardrijden.
Ik heb er ontzettend veel zin in, maar vind het natuurlijk ook wel een beetje spannend.
Omdat ik niet op een gewoon zadel mag zitten, ligt er een soort gelpad over de rug van het paard die vast zit met een longeersingel, wat het natuurlijk alleen maar spannender maakt.
Ik ben heel benieuwd of er mensen paardrijden die ongeveer hetzelfde hebben, en hoe die dat dan doen, en ook hoe lang het geduurd heeft voordat ze helemaal zelfstandig konden paardrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:29

Ik heb hier geen ervaring mee, maar misschien wel een tip :)
Je zou kunnen vragen of ze de gelpad vastleggen met een voltigesingel in plaats van een gewone longeersingel. Dan heb je in elk geval twee stevige handvatten om je aan vast te houden, dat maakt je misschien wat zekerder :)

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 20:32

Blijheid schreef:
Ik heb hier geen ervaring mee, maar misschien wel een tip :)
Je zou kunnen vragen of ze de gelpad vastleggen met een voltigesingel in plaats van een gewone longeersingel. Dan heb je in elk geval twee stevige handvatten om je aan vast te houden, dat maakt je misschien wat zekerder :)

Dat is wel een slimme, zal het gaan vragen, denk niet dat ze daar moeilijk over doen.

evelien11

Re: Paardrijden met dwarslaesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:37

ik neem aan dat je aangepast gaat paardrijden. Om ervaringen te horen is de hoogte van je dwarslaesie wel van belang. er is een groot verschil tussen een hoge dwarslaesie en een lage dwarslaesie wat je qua functie van paardrijden mag verwachten

AnnaR