Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blijheid schreef:Ik heb hier geen ervaring mee, maar misschien wel een tip
Je zou kunnen vragen of ze de gelpad vastleggen met een voltigesingel in plaats van een gewone longeersingel. Dan heb je in elk geval twee stevige handvatten om je aan vast te houden, dat maakt je misschien wat zekerder
evelien11 schreef:ik neem aan dat je aangepast gaat paardrijden. Om ervaringen te horen is de hoogte van je dwarslaesie wel van belang. er is een groot verschil tussen een hoge dwarslaesie en een lage dwarslaesie wat je qua functie van paardrijden mag verwachten
DeWit1980 schreef:Beste TS,
Er zijn best oplossingen. Mocht de oplossing met de voltigesingel en het pad niet werken, dan bestaan er ook bijv. vacuümzadels en Ariane de Ranitz-zadels.
Veel plezier in ieder geval!!
gothica11 schreef:Ik heb sinds 2,5 maand een dwarslaesie, en binnenkort mag ik misschien weer een keer gaan paardrijden.
Ik heb er ontzettend veel zin in, maar vind het natuurlijk ook wel een beetje spannend.
Omdat ik niet op een gewoon zadel mag zitten, ligt er een soort gelpad over de rug van het paard die vast zit met een longeersingel, wat het natuurlijk alleen maar spannender maakt.
Ik ben heel benieuwd of er mensen paardrijden die ongeveer hetzelfde hebben, en hoe die dat dan doen, en ook hoe lang het geduurd heeft voordat ze helemaal zelfstandig konden paardrijden.
upo schreef:Heej Gothica! Ik heb een dwarsleasie op L1/L2 niveau (zelfde dus als jij) alleen denk dat jij een complete dwarsleasie hebt, of niet? Ik heb een incomplete waardoor ik op dit moment alleen last heb van het gevoel in mijn onderbenen en mijn rechtervoet is verlamd.
Wat voor een operatie heb je gehad?
Let wel op met te vroeg gaan paardrijden! Een onverwachte schok kan nog meer beschadigen maar denk dat de artsen daar bij je wel op letten.
Wel spannend zeg! Ben je al gaan rijden?
Heb je wel gevoel/beweging in je benen? Hoe ben je er lichamelijk aan toe?
Ik ben zelf vrijwilliger op een manege voor gehandicapten. We hebben hier allerlei zadels dus misschien kan ik je helpen.
fresco1234 schreef:kijk eens even hier http://huppa.nl/endurance/14670-scafard ... oneer.html
er staat ook een zwevend zadel
en toevallig wordt een zadel vergoed als je daarvoor een briefje krijgt bij je revalidatiearts, ook je paardrijden en je rijlessen