Ik heb mijn hele leven gereden maar 3 jaar geleden ben ik moeten stoppen en heb ik mijn paard moeten verkopen omdat ik van de rugpijn niet meer kon rijden. Hier ben ik 2 jaar geleden aan geopereerd en op dit moment zou ik weer mogen paardrijden.
Maar ik heb nu geen idee hoe ik dit aan moet pakken. Ik woon inmiddels op kamers en heb dus echt totaal geen geld om ook nog een paard te onderhouden (vroeger werd dit door mijn ouder betaald en woonde ik ook nog thuis). Verder kan ik ook geen verzorgpaard zoeken omdat ik eerst rustig aan mijn evenwicht terug moet vinden en weer op mijn oude niveau moet komen, maar hier heb ik dus de mogelijkheid niet voor. En ik wil wel echt weer gaan rijden want ik voel me gewoon niet gelukkig zonder paarden. Het liefst zou ik weer een jong paard kopen en die zelf inrijden, want dat vond ik bij mijn vorige paard echt geweldig om zelf te hebben gedaan.
Heeft iemand misschien tips om toch weer te kunnen gaan rijden?
Ik denk dat je dan echt eerst weer moet beginnen met rijden op een manege of verzorgpaard oid. En als dat goed gaat kan je altijd nog kijken voor een jong paard.
Waarom zou je bij een verzorgpaard niet rustig aan je evenwicht kunnen werken eerst? Als je maar duidelijke afspraken maakt met de eigenaar is toch alles mogelijk?
ik zou als ik jou was gewoon een manege opzoeken en je verhaal goed uitleggen grote kans dat je in bijv een beginnersles rustig kan meerijden op een oudje en zo langzaam je evnwicht uit kan bouwen
Ik zou ook inderdaad je gewoon bij een manege inschrijven.
senna21
Geplaatst: 02-04-11 14:50
Na 3 jaar niet te hebben gereden, zal het wel eventjes duren voordat je weer terug bent op je oude niveau. Deels om je spieren weer te trainen, deels om je handigheid in het rijden weer terug te krijgen. Lessen in een manege is daarvoor een goede optie. Er zijn maneges waar goed les wordt gegeven en fijne paarden staan. Mogelijk is dat een goede opstap voor jou om het rijden weer op te pakken. Zelf combineer ik het rijden van mijn eigen paard (recreatief) ook met wekelijkse manegelessen. Een voordeel vind ik dat je veel leert van het rijden op heel verschillende paarden.
Sommige maneges zijn best goedkoop hoor, ik rij voor 10 euro per les. Ik heb een kaart van 10 lessen voor 100 euro, ik vind dat best meevallen. Op de manege waar ik eerst reed was het 120 voor 10 lessen.
bedankt voor jullie reacties! Ik ben eigenlijk bang dat iemand die een bijrijder zoekt niet iemand wilt die al 3 jaar niet heeft gereden. Ik ga verder wel even kijken of het mogelijk is om een manege in de buurt te vinden, maar ik ben echt bang dat ik dat niet kan betalen. Ik ben elke maand al redelijk blij als ik aan het einde van de maand nog normaal kan eten.
Mchll__
Geplaatst: 06-08-11 22:07
Ik zou eerst eens op een manege prive lessen nemen zodat je op je eigen tempo weer rustig aan alles kan werken. Een jong paard kopen en inrijden zal ik niet zo snel doen op dit moment omdat je al een tijdje niet hebt gereden en je dit misschien niet aankan met je rugklachten
ievie
Geplaatst: 07-08-11 13:39
Zelf ben ik weer met paardrijden begonnen, nadat ik zo'n 9 jaar niet gereden had. Ik heb toen een manege voor AP gecontact. Hier heb ik eerst een tijd lessen gehad zonder zadel, vanwege mijn evenwicht en houding. Inmiddels rijd ik met zadel, maar voor mij was dit een fijn begin!
ik denk dat je dan het beste op een manege kunt beginnen.
queens29
Geplaatst: 11-08-11 03:33
ikenindi schreef:
Waarom zou je bij een verzorgpaard niet rustig aan je evenwicht kunnen werken eerst? Als je maar duidelijke afspraken maakt met de eigenaar is toch alles mogelijk?
Ik heb het zelfde gehad, en ben toen naar een manege gegaan naar een paar lessen zat ik er weer helemaal in, heb toen zelf gekocht en ingereden, ging super nu lig ik er ook even tussenuit ivm rug en geen paard meer , maar zodra ik weer de mogelijkheid heb start ik even op een manege voor een paar lessen ,
jSophiaF
Geplaatst: 11-08-11 11:35
Ik ben zelf op zoek naar een bijrijder/ster. En mij zal het persoonlijk niet heel veel uitmaken of iemand langere tijd niet heeft gereden. Zolang het maar eerlijk en respectvol gaat tegen over mijn paardje. Heb TS reeds ook een pb gestuurd.
Daantjuh87
Geplaatst: 13-08-11 14:44
Hoi Anouskaa!!! Ik ben even benieuwd hoe het afgelopen is want we zijn inmiddels een paar maanden verder.... Zit je alweer op een paard??? en hoe heb je het kunnen regelen???
Inderdaad Jespertjee.. Leuk dat je weer gaat beginnen!
MerelBormans
Geplaatst: 07-10-11 14:06
Met paardrijden is het in ieder geval wel zo dat je het niet zomaar kan verleren. Dus zelfs al heb je 3 jaar niet gereden, met een paar lessen ben je weer redelijk op het oude niveau.
Probleem aan een eigen paard zijn natuurlijk de kosten, en als ik je verhaal zo lees is dat niet handig op dit moment. Ik zou het zelf ook niet kunnen betalen.. Als zo'n beestje een keer wat mankeert moet je er toch voor kunnen zorgen...
Maar ben wel benieuwd hoe het rijden weer zal bevallen!