Het klinkt alsof dit een afscheid is, maar dat is het ZEKER NIET! Luck en ik hebben onze eerste (onderlinge) wedstrijd er ondertussen op zitten en ik hoop uiteindelijk heel ver met hem te komen!
1-Lucky als kleine baby:
2-En hier is hij al weer ruim 2,5 jaar tijd, voor het eerst met hoofdstel (+ halster) en zadel aan de wandel (nog niet longeren)

3-Daarna heeft hij weer een tijdje "rustig aan" gedaan
Tot zijn derde
4-En toen kwam het moment van hangen.

5-En de eerste keer zitten... (met een voerbak voor zijn snuffert
)
6- Een week later zat ik er voor het eerst los op (alleen stappen)

7- En zo heb ik in 4 à 5 weken tijd ongeveer 6 keer op hem gezeten, daarna heeft hij weer wat rust gehad, en ongeveer een maand voor de keuring werd hij weer opgepakt met longeren... Ook is hij een keer naar jan Calis geweest om te oefenen voor het voorbrengen, dat was echt een regelrechte ramp...

8- Uiteindelijk behaalde hij op de keuring een 2e premie met een 8 voor zijn draf en een 7 voor de galop

9- zijn knappe hoofdje scoorde erg goed bij de jury

10- Na de keuring is het werk weer rustig afgebouwd en heeft hij in de zomer lekker van het groene gras kunnen genieten.

11- Toen hij drie en 4 maanden (september) was ben ik begonnen met hem 2 keer in de week te rijden, waarvan 1 keer in de week les (20 minuten) en 1 keer in de week gewoon heel rustig rijden (10/15 minuten). Half oktober ging ik 3 keer per week 15/20 minuten rijden om er wat meer ritme en regelmaat in te krijgen en 1 keer per week pakte ik hem iets meer op.

12- Ook gingen we lekker vaak naar buiten of het bos in.
13- Half november ging het al weer een stuk beter. Nog steeds rijdt ik maximaal 3 keer per week 15/20 minuten en dit blijft zo totdat hij ruim 4 is.

14- Zondag 16 december hadden we onze eerste onderlinge wedstrijd (F5). Hij was nog nooit op de betreffende lokatie geweest, maar gedroeg zich werkelijk voorbeeldig. Hij was heel erg ontspanning en deed knoert hard zijn best voor me

15- Ik was super trots!

Ik ben helemaal blij met mijn mannetje en ik merk dat we een steeds hechter team vormen. Alles gaat steeds beter en we vertrouwen voor de volle hondert procent op elkaar!
We doen het allemaal rustig aan (naar mijn idee) en zo af en toe heeft hij een wat rustigere periode (kwa werk) en af en toe doet hij wat meer, maar nooit hoeft hij tot het uiterste van zijn kunnen te gaan. (dus niet vaker rijden etc. dan boven de foto's staat).
Ook longeer ik hem ong. 1 keer per week, danwel met passoa, danwel met dubbele longe, danwel met niks en dat gaat allemaal super. De drie overige dagen ga ik altijd lekker met hem wandelen en dat vind hij ontzettend gezellig

Kwa rijden: Zijn achterhand is er nog lang niet helemaal bij en er zijn nog veel andere dingen te verbeter, maar daar zijn we hard mee bezig en dat komt allemaal wel. Zo af en toe stel ik hem eens wat hoger in en dat gaat allemaal super

Bedankt voor het kijken!

Hij mag nog wel meer door zijn lichaam komen. Dat hij nog maar zo kort onder het zadel is, is geen excuus. Jij moet ruimte kunnen geven, dat hij dan ook meteen je hand volgt naar beneden. Dit mis ik nog een beetje in het beeld, maar verder echt suuuuperfijn
En wat een plaatje