We hadden wel vaker losse cross hindernisjes gesprongen, maar nog nooit echt les gehad! En wat hebben we genoten! Ik ben supertrots op Lord, hij heeft het maar mooi gedaan allemaal! We hebben ook complimentjes gekregen van de instructeur! Lord is een meedenkend en intelligent paard! Ze hadden hem zeker geen 20 gegeven, dus dat was al fijn om te horen!
Lord is een 20 jarige Kwpn'er van Wellington. Hij wordt 7 mei officieel 21. Springen vinden we het leukst, we hebben dan ook elke week springles. 1x in de 14 dagen hebben we dressuurles. De tussenliggende dagen doen we lekker zelf trainen, lol maken of buitenritjes! We vermaken ons prima!
Afgelopen zondag werd ik uitgenodigd door een oud-stalgenootje om mee te gaan met de crossles. Hier zei ik natuurlijk geen nee tegen! Ik vind het echt supertof dat ze Lord en mij mee genomen hebben!
Deze dag zullen we niet snel vergeten, en wie weet komt er wel weer een vervolg! Maar ik doe het wel een beetje rustig aan ivm zijn beentjes en zijn leeftijd. Hij is al oud, en ik wil hem nog lang bij me hebben! Dus ik ga dit zeker niet te vaak doen. Maar zo af en toe kan best..
We begonnen die dag met een gewone hindernis.. (uiteraard eerst losgereden).

Daarna kwamen de cross hindernissen!
Als eerst de boomstam

Daarna kwam er een ander "ding"

Toen kwam de waterbak! Lord moest even aangemoedigd worden, want hij houdt niet zo van water..
Maar uiteindelijk heeft hij het toch gedaan!

De op- en afsprong! Eerst de opsprong!

Maar ja, dan moet je er ook weer af

Daarna hebben we een parcoursje gesprongen. De heg was hier ook onderdeel van! Was echt superleuk om te doen!

En tsja, toen kwam het engste van alles! De surfplank!!
Woehoe, uiteindelijk gelukt!

Er zat soms wel een verdwaalde bakkabouter verstopt.....

Even voor de mensen die kritiek hebben, ik weet dat mijn houding bagger is. Ik rijd normaal gesproken met rugband om ivm slechte rug. Deze had ik niet omgedaan omdat ik een bodyprotector onder mijn jas aan had. Dit heeft me wel genekt. Heb vanaf die dag tot en met gister met een zere rug gelopen.. Mijn rug heeft dus best veel klappen te verwerken gekregen, dat was niet zo fijn..
Daarbij verviel ik tijdens de crossles terug in mijn oude spring-foute-gewoontes. Dat wil zeggen, als ik niet uitkom, gooi ik mijn teugels los en zoek het zelf maar uit paard! Niet goed... I know. Tijdens springles gaat dat gewoon goed, maar cross was toch net even een andere categorie... Als er een volgende keer komt, zal ik zeker beter op mijn houding gaan letten!
Ik ben supertrots op mijn grote vriend die dit allemaal gedaan heeft voor me, terwijl hij het echt spannend vond, en normaal gesproken wel een bangepoepert is! Op vrijwel elke foto zit ik dan ook met een grote grijns op mijn gezicht.
Trots op mijn toppertje!
En ik ben iedereen die me die dag geholpen/vervoerd/op de foto gezet heeft, ontzettend dankbaar!
Bedankt voor het kijken! Ik geniet nog even na