[Dienstmededeling] BNB Oktober

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_K

[Dienstmededeling] BNB Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 08:33

Voorwoord van de Redactie
Afbeelding
Herfstpaardje
Foto door Vladimir Yaitskiy via Flickr

Oktober.. de herfst staat weer voor de deur! Maar niet getreurd, terwijl de regen tegen de ramen tikt en de wind rond het huis waait kun jij genieten van de nieuwe BNB. De BNB die deze maand in het teken staat van nieuwe rubrieken. Na het stemtopic in de BNB van september is er gekozen om 2 nieuwe rubrieken toe te voegen:
- De leukste onderschriften
- 5 vragen aan een Bokker
Toch vonden wij de BNB nog niet compleet.. Voor ons gevoel ontbrak een groep Bokkers.. Namelijk de Young Riders. Daarom is er besloten om nog een rubriek toe te voegen waarin deze groep Bokkers centraal staat.

En met de herfst voor de deur is het ook tijd voor herfstrecepten :) Wat dacht je van lekkere recepten met spruitjes (ja die bestaan echt!) of gewoon lekkere hapjes en gerechten voor de donkere dagen. Houd je meer van stamppot? Kijk dan eens in dit topic.

Bedankt Lielle!
In dit voorwoord willen wij graag Lielle bedanken voor alle inzet en bijdragen aan de BNB :) want zonder Lielle had de BNB nooit bestaan! Helaas moet zij haar kleurtje aan de wilgen hangen omdat er maar 24 uur in een dag zit.. -O- Meer over haar nieuwe dagindeling lees je in de Wist Je Datjes.

Ter informatie..
Voor alle onderwerpen geldt dat we graag van jullie ideeën krijgen voor de volgende afleveringen: ook als je andere suggesties of opmerkingen hebt, kun je die kwijt via de TeM-functie of via pb bij 1 van de redactieleden.

Elke nieuwsbrief verschijnt halverwege de maand, probeer daarom voor of rond de eerste van de nieuwe maand te reageren. Alle reacties worden gewaardeerd en wij doen altijd ons best om ze mee te nemen in de nieuwe BNB.

De nieuwsbrief van september is hier terug te lezen. De BNB is een afgeleide van het BBB. Hieronder kun je van de langere onderwerpen steeds een eerste alinea lezen, de volledige tekst staat dan in de berichten eronder.

De redactie wenst jullie veel leesplezier met dit nieuwe BNB.

Bellatrix, EvelijnS, Mysa, Lielle, Nadia, Desiree_1993, Iefke, PatriciaVT, Rowi en Marieke_k

Highlights van de afgelopen maand
Dagelijks wordt op de Facebook pagina van Bokt een topic genoemd. Ook worden sinds kort op de voorpagina de mooiste/leukste/ontroerendste fototopics uitgelicht. In de Highlights van afgelopen maand vind je een overzicht terug van de meeste gekke, leuke, ontroerende topics op Bokt en maken we melding van opvallende gebeurtenissen op Bokt :)

Babynieuws
Er is babynieuws te melden vanuit het groene team! Nieuwsgierig? Klik dan hier

Topic van de maand
Deze maand een drietal topics die onze aandacht trokken. Bokker ShauniBef heeft ons kostelijk vermaakt met haar probleempje.. Ze kreeg haar laars niet uit. Best lastig als je moet gaan slapen..

Bokker Raponsje vraagt zich af wat rijke mensen de hele dag doen. Een erg leuk topic om mee te fantaseren als je eindelijk eens die 10 miljoen in de staatsloterij wint..

Maar het leukste topic van de maand vonden wij het topic van Bokker Fiebe. Fiebie biecht in haar topic eerlijk op dat ze verslaafd is aan Bokt. Gelukkig kon zij op Bokt redelijk wat herkenning vinden voor dit problem :D

Andere opvallende gebeurtenissen op Bokt
In de BNB van september was het tragische nieuws te lezen dat Bokker Bietjuhh is overleden na een noodlottig ongeval. Nadat dit verschrikkelijke nieuws bekend werd is er op Bokt een spontane inzamelingsactie gehouden, die gestart werd door Roosch. Ook was er de mogelijkheid om je aan te melden om je naam op een kaart te laten schrijven ter condoleance richting de familie en nabestaanden van Bietjuhh.

In de BNB van september is aan het bloemstuk-topic geen aandacht besteed omdat het BNB-topic toen al klaar stond voor publicatie, de twee topics kruiste elkaar helaas precies. Daarom in deze BNB nog aandacht voor dit mooie gebaar. Lindy1982 heeft een prachtig bloemstuk gemaakt namens een hele grote groep Bokkers. Foto's van dit bloemstuk kun je hier bekijken. Het topic over het ongeluk van Bietjuhh en hoe alle acties tot stand zijn gekomen is hier terug te lezen.

Vlak voor de publicatie van deze BNB bereikte ons het nieuws dat Bokker loveyoulife met haar paard Vico Wald geslecteerd is voor het Rabobank Talentenplan. Een bijzonde prestatie omdat loveyoulife een lichaamelijke beperking heeft en uitkomt in zowel reguliere als de aangepaste dressuursport.

De ondersteuning komt vanuit de Rabobank Foundation. Loveyoulife krijgt negen trainingen van een toptrainer, wie is nog niet bekend, welke eind dit jaar zullen starten. Ook is er op 28 november een speciale theoriemiddag op sportcentrum Papendal. Wij willen haar van harte feliciteren met deze prestatie! *\o/*

Nieuws
Ook deze maand was er uiteraard weer nieuws wat de aandacht trok. Wil je weten welk nieuwsbericht deze maand in de schijnwerpers staat? en welke discussie van de maand? Klik dan hier.

Communitynieuws

Bokkers in de media
Deze maand waren er helaas geen Bokkers in de media. Heb je een tip? Stuur dan een PB naar RoWi!

Quotes van de maand
Nieuwsgierig naar rare, vreemde maar vooral geestige uitspraken van afgelopen maand? Klik dan hier. Kom je zelf een leuke quote tegen? Stuur dan een PB naar Desiree_1993.

5 vragen aan een Bokker of Teammie
Voor het eerst deze maand! En we starten met 5 vragen aan Banjer. Zij wilde graag dat deze rubriek terug keerde in de BNB, dus dan mag zij ook de spits afbijten :D De vragen zijn onderverdeeld in categorieën:
Categorie 1: Paarden (daar een vraag uit kiezen -> vraag 1)
Categorie 2: Bokt (daar een vraag uit kiezen -> vraag 2)
Categorie 3: Overig (daar een vraag uit kiezen -> vraag 3)
Vraag 4 heb ik de keuze gegeven zelf een vraag verzinnen en die beantwoorden of nog een vraag uit een van bovenstaande categorieën.
Vraag 5: Aan welke Bokker wil jij 5 vragen stellen?
En de vragen komen uit het FZ topic. Nieuwsgierig naar de antwoorden van Banjer? Klik dan hier!

Heb je een leuke, rare, nieuwsgierige of gewoon gekke vraag voor een Bokker of Teammie? Of wil je iemand voordragen voor deze rubriek? Stuur dan een PB naar Desiree_1993.

Kunstwerken van de maand
Elke maand worden er weer grote hoeveelheden prachtige kunstwerken geplaatst op Uit de Kunst en Fotokunst. Ook deze maand is er veel moois voorbij gekomen. Klik hier voor een overzichtje

Het virtuele bloemetje
Klik hier om te lezen naar wie deze maand het virtuele bloemetje gaat.

Het virtuele zonnetje
Nieuwsgierig wie er deze maand in het zonnetje gezet wordt? Klik dan hier.

Het leukste onderschrift van deze maand
Nieuw deze maand! Nieuwsgierig? Klik hier.

De Young Riders.. in de spotlights!
En nog een nieuwe rubriek, speciaal gericht op de jonge Bokkers :) Nieuwsgierig naar leuke Young Rider topics? Klik dan hier.

Hartekreten
Afbeelding.
Wil jij een persoonlijk bericht sturen naar iemand, stuur dan je hartekreet via een pb naar Bellatrix.

Wikinieuws
En ook binnen de Wiki is de afgelopen maand van alles en nog wat gebeurd. De laatste updates lees je hier terug.

Wist je dat...
Nieuwsgierig naar wat het team te melden heeft? Klik dan hier.

Binnengekomen post
Deze maand is er nog wat post binnen gekomen bij de redactie. Het hele bericht kun je hier lezen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 08:39

Babynieuws
AfbeeldingFoto via Flickr

Er is babynieuws te melden vanuit het groene team! Twee teammie waren rond dezelfde tijd uitgerekend en de baby's zijn inmiddels gezond en wel ter wereld gekomen.

Op 3 oktober is C_arola bevallen van een zoon. De volgende dag hadden we weer virtuele beschuit met muisjes, Nuage is op 4 oktober bevallen van een dochter.

Moeders en kinderen maken het goed! En via deze weg willen wij als team de verse moeders, vaders en overige familie nog eens extra feliciteren met het nieuwe kroost!

Terug naar OP

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 13:01

Nieuws
Vanuit de nieuwsredactie deze maand 1 nieuwsbericht: afgelopen maand werd het nieuws gemeld dat Gerco Schröder weer kan beschikken over London, niet geheel onbelangrijk na de topprestaties die het duo neerzette tijdens de Olympische Spelen van afgelopen zomer.

Een Amerikaans restaurant heeft zijn menukaart moeten aanpassen.. Het werd niet gewaardeerd dat er paardenvlees op het menu stond.. Het restaurent ontving zelfs dreigementen over het menu. Lee hier het hele artikel.

Discussie van de maand
De afgelopen dagen zijn een 4-tal interessante discussies gestart op Bokt. Wij vonden het lastig om te kiezen, daarom noemen we ze gewoon alle 4!

De eerste gaat over het bericht van de sectorraad paarden over het scheren van oren en tastharen. Na het openen van dit stroomde het topic razendsnel vol met reacties van voor-en tegenstanders. Nieuwsgierig? Argumenteer dan hier mee.

De tweede discussie loopt nu een week op Bokt, geopend door nynke55, en gaat over het vijlen van hoeven. Verschillende Bokkers met kennis geven hun mening over het vijlen van hoeven, al dan niet met een elektrische slijpschijf. Een zeer leuk en interessant topic om eens door te lezen en je mening in te geven.

Een andere discussie die veel reacties op roept is het topic van aerdenhout1 over het wel of niet afsluiten van een contract tussen een pensionhouder en een pensionklant. Nieuwsgierig naar hoe Bokt hier over denkt? En nog belangrijker, wat de voor-en of nadelen van een contract zijn? Discusser dan hier hier mee.

Tot slot een topic over ontwormen gestart door Dobel. Want hoe zit het nu met ontwormen? Is er een juiste manier of niet? In dit topic worden meningen en argumenten gedeeld. Erg leuk en fijn topic om te lezen!

Nieuwstopic van de maand
Voor het nieuwstopic van deze maand hebben wij 2 berichten genomineerd. De eerste is een opmerkelijk bericht over Totilas. Een veulen van deze hengst is afgelopen maand voor 2 ton van eigenaar gewisseld. Opmerkelijk: de nieuwe eigenaren zijn Paul Schockemöhle en Ann-Kathrin Linsenhoff, de huidige eigenaren van Totilas.

Het tweede nieuwstopic wat onze aandacht trok gaat over de intelligentie van het paard. Onderzoekers hebben op 3 punten de intelligentie van het paard onderzocht:
- De mogelijkheid tot het oplossen van problemen,
- De snelheid van het leren (bij het uitvoeren van een taak),
- De mogelijkheid om geleerde kennis op te slaan en te gebruiken.
Nieuwsgierig naar de uitkomst van dit onderzoek? Lees dan hier verder.

Terug naar OP

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 13:06

Quotes van de maand

Citaat:
Uit het topic [FZ] Andere zelf ban tijden?
Bellatrix schreef:
Ik ben mijzelf eigenlijk nooit maar zelf instellen, mits het technisch kan, zou wel heel handig zijn. :j

of nooit geweest?

Citaat:
Uit het topic [LZP] en toen schrok ik me dood! ;)
Ceriadwen schreef:
DeMolenhoek schreef:
Mag ik weten over wat je het hebt? :P

Het maandelijkse alarm dat alle vrouwen weer ongesteld worden. Tegenwoordig waarschuwen ze de mannen eens per maand zodat ze uit onze nagels eh buurt blijven:)

Met andere woorden...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtalarm

Citaat:
Uit het topic: Sjors @ [BB] Hoe buitenkat 'voorbereiden' op de winter?
Sjors schreef:
Inmiddels al een aantal maand terug kwam er een kat aangelopen op stal. Ze heeft op stal 3 jonkies gekregen, mooi uitgegroeid en toen verkocht. Poes is gesteriliseerd.
Ze mag hier blijven.
*knip*

Een knappe moeder poes, moeder poes heeft de jonkies laten uitgroeien én verkocht.

Citaat:
Uit het topic: [FZ] Wat voor een vraag zou jij leuk vinden voor een Bokker?
Barbabientje schreef:
Sees schreef:
Hoe houd jij je (paard) en waarom. Dus pensionstal, 24/7 buiten etc.

Dat lijkt mij nou wel interessant.

Zijn ook bikkers die geen paard hebben dus weet niet of dat handig is!

Bikt.nl ? :D

Kom je een leuke quote tegen? Stuur dan een PB naar Desiree_1993.

Terug naar OP

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 20:53

5 vragen aan een Bokker of Teammie
Met deze maand: Banjer

Banjer schreef:
1. Hoe houd jij je paard en waarom? (pensionstal, aan huis, op stal, 24/7 buiten…)
Banjer staat op een pensionstal, hier in het dorp. Het is vlakbij huis en eigenlijk is deze stalling precies wat ik zoek... veel buiten: in het voorjaar/zomer dag en nacht op het land (nu staat ze ook nog dag en nacht buiten) en in de winter komt ze overdag ook buiten... ze staat in een groepshuisvesting en de paarden kunnen in de winter zelf bepalen of ze binnen of buiten staan.... ideaal dus... :)
En ook voor mij, als "watje" zijn er goede faciliteiten op stal.. o.a. een binnenbak, kantine (met kachel)...
en het mooie van deze stal is ook dat het land van de paarden aan mijn achtertuin grenst.. als ik in bed lig en ik doe het gordijn open, dan zie ik mijn paard in het land lopen... bijna net zo goed als Banjer aan huis hebben... :D
Ik vind het voor Banjer erg belangrijk dat ze veel beweging krijgt... niet zo zeer beweging onder de man, maar beweging die zo dicht mogelijk in de buurt komt van beweging zoals het in de natuur is... een paard is een kuddedier, bewegingsdier... :)

2. - Welke Bokker (die je nog niet hebt ontmoet) zou je wel eens willen ontmoeten en waarom?
Er zijn heel veel Bokkers waar ik respect/bewondering voor heb en daarmee zullen ze me ook bijblijven en daarmee wil ik ze ook graag eens ontmoeten... :)
Mindfields, een Bokker die echt een soort van voorbeeld is: ze krijgt "alles" voor elkaar en alles op een hele paardvriendelijke manier... geen geruk, geen gepluk.. gewoon, het paard in z'n waarde laten en samenwerken met het paard... :)
Snoeppig... ze rijdt op heel hoog niveau met haar paarden (en wat een geweldige dieren heeft ze onder haar kont!) en ze blijft altijd kritisch en bescheiden, rijdt ook erg paardvriendelijk.
Sjaad is ook een Bokker die ik wel zou willen ontmoeten... ze heeft een geweldig paard en ze heeft een geweldige tijd in Versailles gehad volgens mij.. ik vind haar een "stoer wijf" dat ze heeft gedaan wat ze wou (en ja, ik ben ook fan van Urbino :D )
Arabesk... ik ben het niet altijd met haar eens, maar op veel punten wel. Ze staat volledig achter haar mening en weet het allemaal te onderbouwen waarom ze dat vindt.
Een andere Bokker die me altijd zal bijblijven, maar die ik helaas nooit zal kunnen ontmoeten is Dorine... een geweldige vrouw, altijd optimistisch ondanks alles en ze bleef tot op het laatste moment voor iedereen klaar staan....

3. Naast wie zou je in het vliegtuig willen zitten?
Ik durf niet te vliegen, dus ik zal het vliegtuig moeten vervangen voor de trein... :P
Maar er zijn verschillende mensen naast wie ik graag eens in de trein zou zitten...
Peter Powers: een geweldige man, hypnotiseur. Hij heeft een geweldig gevoel voor humor... ik weet zeker dat de reis met hem een stuk minder saai zou zijn :D
Derek Ogilvie: wie kent hem niet... :D Hij is een hele lieve knuffelbeer... ik zou heel graag eens over diverse onderwerpen met hem praten
David Boreanaz: geweldig knappe man... ook met hem zou de reis een stuk minder saai zijn denk ik O:)
Tineke Schouten: naast grappig is ze ook nog eens heel lief en aardig... heb haar al verschillende keren mogen ontmoeten en ik denk dat ook zij gezellig reisgezelschap zou zijn :)

4. Wat zou je doen als je de staatsloterij zou winnen?
Natuurlijk zou ik eerst heel uitgebreid gaan shoppen... mezelf gruwelijk verwennen... en daarna heel veel spulletjes kopen voor Banjer, Nikita, mijn ratjes, vogeltjes en een mega-aquarium voor mijn vissen.
Ik zou verder nog een boerderij kopen, met veel land, buitenbak, binnenbak... en Banjer zou haar eigen kudde krijgen... :D
Verder zou ik ook een grote gift aan mijn ouders doen... en ik zou een grote donatie doen aan diverse goede (dieren)doelen... :)
En om ook maar iets verstandigs te doen: ik zou ook een deel vastzetten op een spaarrekening...

*dromen is leuk* :D

5. Aan welke Bokker wil jij 5 vragen stellen?
Dit vind ik een erg moeilijke vraag... zoals ik in vraag 2 al zei, zijn er meerdere Bokkers waar ik graag meer van zou willen weten... maar ik denk dat ik toch voor Snoeppig ga... :)

Terug naar OP

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 18:56

Kunstwerk van de maand
Zo heeft bokker TinekeHorses wel een erg creatieve en originele manier gevonden om een actieve houding te hebben achter de computer. Nieuwsgierig? Klik hier om het werk te bekijken.

Pluttersput zoekt het weer in een heel andere hoek, die heeft op een mooie manier een teckeltje weten te vereeuwigen.

Het herfstseizoen is weer begonnen, bokker Cyntje wist hier wel raad mee en heeft een eigenzinnig herfststukje gemaakt. Een prachtige manier om het nieuwe seizoen in te luiden!

Kom je een mooi kunstwerk tegen? Stuur dan een PB naar EvelijnS.

Terug naar OP

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 19:00

Het virtuele bloemetje
Deze maand delen we twee virtuele bloemetjes uit. De eerst gaat naar Rider01. Haar pony ontsnapte begin oktober uit het weiland en dat zorgde voor spannende momenten. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Het hele verhaal kun je hier terug lezen.

Het tweede bloemetje gaat naar Giolli. Haar merrie beviel in juli van een veulentje, maar het kleine ding kreeg last van gewrichtsontstekingen. Gelukkig gaat het in dit verhaal ook de goede kant op :). Het hele verhaal over veulentje Luun kun je hier terug lezen.

Terug naar OP

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 19:01

Het virtuele zonnetje
Deze maand staat Bokker carola in het zonnetje met haar paard Kanway. Kanway is een draver die na 7 jaar koersen in de endurance terecht kwam. Doordat hij niet meer voor een wagen stond werd zijn achterhand zwakker, om dit te verbeteren spande carola hem in voor de wagen. Inmiddels is het duo ZZ in de vaardigheid, Z dressuur en klasse II samengesteld (marathon). In de endurance is hij klasse III start gerechtigd.

Foto's van het duo kun je hier bekijken, en het hele verhaal terug lezen.

Wil je iemand in het zonnetje zetten? Stuur dan een PB naar PatriciaVT.
Terug naar OP

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 19:03

Het leukste onderschrift van deze maand
Wederom een nieuwe rubriek in de BNB! Deze maand vielen onderstaande onderschriften ons op:

Rocymax
Afbeelding

Carmen99
Afbeelding

Kom je een leuk onderschrift tegen? Stuur dan een PB naar iefke.

Terug naar OP

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 10:57

De Young Riders.. in de spotlights!
Deze maand zijn er verschillende young riders geweest die een leuk topic geopend hebben op Bokt! Bijvoorbeeld bokker xAnnekex die met haar shetlander Roos de hoogte in ging. Of het 5-jarige nichtje van bokker Eliana die een onderlinge wedstrijd heeft gehad op de shetlander van Eliana. En dan hebben we nog bokker Kirsten_Kato die met haar pony Kato haar eerste bixie gehad heeft!

Verder is dit een leuk topic op YRT, wat zeker op je lachspieren zal werken!

Wil jij een Young Riders topic in de spotlight zetten? Stuur dan een PB naar Desiree_1993.

Terug naar OP

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 19:39

Wiki nieuws
Afbeelding
Een Tinker in zweefmoment tijdens de rengalop

Algemeen nieuws
Geen.
Dat begint slecht, maar lees vooral verder want het wordt steeds beter.

Nieuwe artikelen
Sommmige begrippen binnen het paardrijden vinden we zo ‘gewoon’ dat we er nooit bij stilstaan. Neem bijvoorbeeld de rengalop. Veel van ons kennen de sensatie; een verlaten stuk strand, een lang zandpad, of een open veld zonder veel oneffenheden.
Op zo’n moment is de onuitgesproken wisselwerking tussen paard en mens vaak het grootst en lijken zij zich, zonder uiterlijke signalen, voor te bereiden op een vreugdevolle uitbarsting van kracht en snelheid. Het paard spant zijn spieren aan, de oren gaan erop en de ruiter maakt zich op om vooral ‘los te laten’ en te volgen. En dan komt de wind in de haren en in de manen, het landschap flitst voorbij……….het ultieme gevoel van vrijheid. Hoewel veel van ons zich graag af en toe aan deze ervaring overgeven, zullen niet zo veel ruiters zich afvragen wat er fysiek gezien nu precies gebeurt tijdens de rengalop. Daarom is dit nieuwe artikel een eye-opener.

Wist je bijvoorbeeld dat de rengalop, in tegenstelling tot de gewone galop, een viertaktsgang is? En dat ook de beenzetting anders is? Of dat de meeste paarden een snelle rengalop niet langer volhouden dan een minuut of twee? Dat ze daarna ook werkelijk moe zijn? Naast al deze feitelijke informatie voorziet het artikel in veel tips om op een verantwoorde en veilige manier te kunnen genieten van een ‘tomeloze’ rit.

Judges en ringstewards vormen de jury tijdens westernwedstrijden. Het artikel Jurering Western is er weer zo één waaruit blijkt dat hetgeen ons niet meer dan logisch lijkt (jurering is jurering, toch?) soms opvallende kenmerken heeft. En in dit geval vooral verschillen ten opzichte van de klassieke sport. Niet alleen lees je hoe de jurering wordt uitgevoerd, je steekt ook nog wat op over de oefeningen en de bijbehorende, vaak Amerikaanse, termen. En dat maakt nieuwsgierig. Gelukkig is het artikel rijkelijk voorzien van links naar verwante Wikipagina’s. Kortom: veel voor de prijs van één!

Peggy de Kraa is een verdienstelijk westernamazone, die nu ook een eigen pagina heeft gekregen. Naast haar eigen activiteiten binnen de sport, is ze coach van het Nederlandse AQHA jeugdteam. Peggy is een ervaren en veelzijdig amazone. Ze begon al op haar zesde met rijden en heeft zo ongeveer alle takken van paardensport wel beoefend.

Er is ook een aanzet gemaakt voor een artikel over blessure, Ten slotte kun je je eens verdiepen in het fenomeen kruising. Dit artikel vertelt over het hoe en waarom ervan.

Nieuwe foto’s:
Er is, mede dankzij de leden, weer een aantal foto's geplaatst. Een kleine selectie bijvoorbeeld uit de categorie Endurance: training op het strand, koelen tijdens de endurance. In de categorie Western zijn de volgende foto's toegevoegd: pleasure walk, rollback oefening, bareback riding. En van verschillende showhoofdstellen, zoals deze: showbridle.

En tot slot een hele gave foto van een Palomino, en dan nog eentje om het af te leren, een hele lieve van een zebra met hangende oren.

Terug naar OP

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 19:50

Wist je dat...
Marieke_k tijdens een buitenritje met Stef in botsing is gekomen met een ree? Het dier sprong de bosjes uit, zo bovenop Stef. Die schrok zich helemaal lam. Gelukkig zijn we er allemaal zonder kleerscheuren vanaf gekomen!
Lielle er ook achter gekomen is dat 24 uur in een dag te weinig zijn voor drie fitte paarden, een groot nieuw werkproject en verdere interesses?
Lielle dan ook de nieuwsredactie heeft verlaten?
Lielle de NR, de BNB-redactie en de rest van het team veel succes en plezier wenst?
(bijna) Het hele Boktteam op een teamuitje is geweest? Het super gezellig was en we ook nog wat geleerd hebben van de Paardenspiegel verzorgd door Paulette Zorn?
Duke en Jitske zich inclusief raar hoedje ook bewezen hebben als quizmasters!?
Berdien samen met Flynn naar de ICS keuring in Gersloot op 16 september is geweest? En met resultaat, een mooie eerste premie én reservedagkampioen!
Leo na een hoop auto-ellende weer blij rondscheurt in een helemaal-eigen autootje!
Jans parkeren in Antwerpen stom vindt?
Hilli op 6 oktober haar wedstrijdseizoen in de endurance heeft afgesloten met een superleuke rit over het strand (Endurance By The Sea) en dat Niek nu een week of wat welverdiend vakantie heeft?
Zonnebloem18 een fijne vakantie heeft gehad in België?
Petraaken haar jongste merrie zaterdag bij het NRPS het sterpredikaat heeft ontvangen?
EvelijnS zich na het teamuitje weer eens heeft gerealiseerd dat ze de paarden best wel mist?
Desiree_1993 op 23 september een oriëntatierit heeft gehad en de uitleg van de rit erg lachwekkend was? Een matrozepakje namelijk heel wat anders is dan een matrozenpakje?
Neonlight niet op teamuitje was maar in plaats daarvan Kroatië doorkruiste met een camper?

Terug naar OP

Marieke_K

Re: [BNB] Oktober - NIET WIJZIGEN!! //opmerkingen in ander topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 19:55

Binnengekomen post
Moddies Rowi en Jitske kwamen nog met een tip over de Evenementenkalender op het forum EV. Hier worden alle actuele evenementen bijgehouden en kun je heel gemakkelijk zien wat er elke maand overal te doen is! :) Ook kun je zelf evenementen aanmelden, dus heb je een tip? Stuur een PB naar RoWi of Jitske!

Tot slot willen wij jullie mededelen dat het eerste topic over kerst/winter/donkere dagen en alle charmes van koning Winter al een aantal weken aanwezig is op Bokt, hier kan je meepraten over de liefde voor kerst/sneeuw/winter/sinterklaas/donkere dagen en ga zo maar door :)

Terug naar OP

Rennie89

Re: [Dienstmededeling] BNB Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:06

heerlijk om te lezen weer :D !

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 20:09

:) Leuk om te horen :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:16

Erg leuk om te lezen, is trouwens de eerste keer dat ik dit lees, was me nooit opgevallen dat dit bestond :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:19

Bedankt voor het leuke leesvoer! :)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:25

Haha, wat stoer dat ik een topic van de maand had 8-) ! Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:37

Leuke BNB! :D Was erg leuk om de vragen te beantwoorden :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 05:45

Bedankt voor de update! Marieke, je hebt PB want ik was iets vergeten. :o
Hopelijk kan je dat er nog bijzetten.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:28

Bellatrix schreef:
Bedankt voor de update! Marieke, je hebt PB want ik was iets vergeten. :o
Hopelijk kan je dat er nog bijzetten.

Bella toch :+

Maar er heeft een update plaatsgevonden onder het kopje hartekreten :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:38

Sorry. := Dank je wel An! :D

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:05

Leuke BNB weer, leuk die nieuwe rubrieken!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:19

Wat een leuke BNB weer :D

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:59

Zeker weer een leuke BNB :j