[Dienstmededeling] Bokt Nieuwsbrief Juli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xingridx

[Dienstmededeling] Bokt Nieuwsbrief Juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 19:36

Afbeelding
Foto door Quarter0rse

Voorwoord van de Redactie
De zomer laat helaas nog steeds op zich wachten maar we blijven hoopvol dat de weergoden gelijk krijgen en er volgende week een klein beetje zomer zal komen. Tot die tijd gebeurt er in ieder geval op Bokt weer voldoende en hebben we ook deze maand weer een overzichtje gemaakt van de leukste/gekste/ontroerendste/indrukwekkendste topics.

Daarnaast ook nog een huishoudelijke mededeling, want de voorbereidingen voor het Horse Event zijn weer in volle gang. Ook dit jaar willen weer bokkers uitnodigen een demonstratie of workshop te komen geven in de lounge. Heb jij iets te vertellen en vind je het leuk om dat te komen doen? Geef je dan op via he2012@bokt.nl of kijk hier voor meer informatie en wie weet sta jij straks in het programma!

Voor alle onderwerpen geldt dat we graag van jullie ideeën krijgen voor de volgende afleveringen; ook als je andere suggesties of opmerkingen hebt, kun je die kwijt via de TeM-functie of via pb bij een van de redactieleden. Elke nieuwsbrief verschijnt halverwege de maand, probeer daarom voor of rond de eerste van de nieuwe maand te reageren. Alle reacties worden gewaardeerd en we doen altijd ons best om ze mee te nemen.

De nieuwsbrief van juni is hier terug te lezen. De BNB is een afgeleide van het BBB. Hieronder kun je van de langere onderwerpen steeds een eerste alinea lezen, de volledige tekst staat dan in de berichten eronder.

De redactie wenst jullie veel leesplezier met dit nieuwe BNB.

Bellatrix, Lielle, Nadia, PatriciaVT, Sammie, Yasmine en xingridx

Highlights van de afgelopen maand

Topic van de maand
Ook deze maand zijn er weer vele leuke topics voorbij gekomen en was het lastig om een keuze te maken welke we wilden noemen als topic van de maand. Toch is het gelukt, wil je weten welke topics het zijn geworden? Kijk dan hier!

Andere opvallende gebeurtenissen op Bokt
Ook heeft Bokt meegewerkt aan de onlangs gehouden crisisoefening Afrikaanse paardenpest. Op 26 juni werd er op het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie in samenwerking met diverse organisaties een fictieve uitbraak van deze ziekte in scene gezet. Namens Bokt hebben Eline, Sammie, Neonlight en Lielle hieraan meegedaan. De resultaten van deze simulatie zullen worden gebruikt om het draaiboek Afrikaanse Paardenpest van het ministerie waar nodig aan te passen.

Nieuws
Het nieuwsteam is druk bezig met de laatste voorbereidingen voor de Olympische Spelen. Oud-collega Cayenne zal namens Bokt in Londen aanwezig zijn en uitgebreid verslag doen van gebeurtenissen daar. Ze is al helemaal voorbereid:
Cayenne schreef:
Ik heb of een oranje T-shirt aan met "London 2012", of een bokt shirt of gewoon m'n eigen kleren :+

Lielle is ook aanwezig in Londen, op persoonlijke titel. Ze zal ongetwijfeld wat eventing nieuwsflashes verzorgen.
De redactie is - mede met het oog op Londen - opnieuw versterkt. fatal_flower en Lilliputter hebben inmiddels ook een lavendel kleurtje gekregen, met de eerdere 'aanwinsten' Dinopino, Phormicola en Eddy_rocks, de vaste krachten Sjoert en Sammie en mod Marga is er zo voldoende bezetting om te verwachte drukte in goede banen te leiden. We hebben er zin in!

Discussie van de maand
Als de discussie van de maand hebben we dit keer twee topics.
In [GVL-ITP] Cobe loswerken MET BIT krijgt de topicstarter uit verschillende invalshoeken advies over het omscholen van haar pony. Zo zien we de ITP topics graag!
Ook in [RT-D] Waarom moet het paard verzameld worden? wordt een interessante discussie gevoerd over het wel of niet nuutig zijn van verzameling tijdens het rijden.

Nieuwstopic van de maand
Voor het nieuwstopic van deze maand hebben we gekozen voor de geweldige verslagen van Sansje en Bonechi, de vaste razende reporters van het CHIO Rotterdam. Een ervan staat hieronder, de andere zijn ook zeker de moeite van het lezen waard!
[VN] [CHIO] UPDATE 22.00: Donderdag, marathondag! Fotoverslag

Communitynieuws

Bokkers in de media
Deze maand geen Bokkers in de media. Kom je op tv, in de krant of op de radio? Laat het ons dan weten en stuur even een pb met het verhaal en een linkje naar een mooi verslag en dan nemen we het mee in de volgende BNB!

Quotes van de maand
Deze maand zorgde het goeroe @ [MW] Mijn tieten zitten "te hoog" voor wat opmerkelijke quotes die wij jullie niet willen onthouden:

love_western schreef:
Ik plof mijn tieten gewoon op tafel neer. Kan ze er niet onder drukken _O-

goeroe schreef:
Mijn vriend lijkt voor het eerst oprecht geïnteresseerd in bokt en vraagt zich af waar alle foto's blijven. :D

__PrinCes schreef:
Die van mij raken niet eens de tafel -O-

Hartekreten
Deze maand helaas geen hartekreten. Wil jij een persoonlijk bericht sturen naar iemand, stuur dan je hartekreet via een pb naar Bellatrix.

Kunstwerk van de maand
Deze maand een gedicht als kunstwerk van de maand. Bokker Herfstwind schreef het mooie gedicht ‘Waarom zebra’s strepen hebben en paarden hinniken’. Heb je het nog niet gelezen? Je vindt het hier: [UK] [GED] Waarom zebra's strepen hebben en paarden hinniken.

Uiteraard mag alle kunst die jullie opvalt via een PBtje naar PatriciaVT, zodat we volgende maand weer een mooi resultaat hebben!

Het virtuele bloemetje
Deze maand hebben we gelukkig geen bloemetjes om uit te delen. Kom je iemand tegen die wel een bloemetje verdient? Laat het ons dan weten via pb of een tem!

Het virtuele zonnetje
Deze maand willen we Kaus in het zonnetje zetten. Zij organiseerde voor haar zieke broertje een flashmob en haalde daarmee het topbedrag van 2500 euro op! Kijk hier voor een verslag en foto’s: [LZP] Flash mob voor KiKa+totaal opbrengst!

Wikinieuws
Ook in de Wiki leven de Olympische Spelen! Kijk snel hier voor de wijzigingen en toevoegingen van afgelopen maand.

Wist je dat...
Amanda en haflinger Jim hard geoefend hebben met de trailer. Jim een serieus en heftig trailerprobleem had en vorig jaar zelfs verdoofd moest worden. We na trailercursus zelf aan de slag zijn gegaan en Jim er nu zelf oploopt. Dit het bewijs is! Ze daarna meteen op trainingsweek zijn geweest.
delerium zich afvraagt waarom de zomer zich niet laat zien
xingridx ook ernstig toe is aan vakantie, ze alleen pas in oktober weg zal gaan maar dan wel 5 dagen Malaga heeft om naar uit te kijken!

xingridx

Re: [Dienstmededeling] Bokt Nieuwsbrief Juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 19:37

Topic van de maand

Bokker lovecortana deed wel iets heel bijzonders met haar schimmel: ze toverde haar om in een zebra met verbluffend einde. Het resultaat zie je hier: [RIJ-ITP] Hoe tem je een ZEBRA?!!? (Tips?)

Vertederend is het topic van Manda waarin zij verslag doet hoe kleine Rosalie mee mocht lopen op de keuring van NMPRS-merrie Lola. Kijk hier hoe dat eruit zag: [ITP] Klein meisje met klein olifantje (op de NMPRS show)

Dioxide opende een topic over de superstoere manier waarop ze haar vriend ten huwelijk heeft gevraagd. Hier lees je hoe ze dat gedaan heeft en natuurlijk wat zijn antwoord was! [LZP] En dan flik je zoiets...

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 19:37

Wikinieuws
Vorderingen en oproep van deze maand

Ook afgelopen maand is er binnen de Wiki hard gewerkt aan alle artikelen die een relatie hebben met de Olympische Spelen. Nog lang niet al deze artikelen zijn volledig dus alle hulp is welkom om dit voor de Olympische Spelen zo veel mogelijk op orde te hebben. Uiteraard is er ook hard gewerkt aan andere artikelen, in dit bericht een overzicht.

Nieuwe artikelen
De artikelen met betrekking tot de Olympische Spelen zijn weer aangevuld met onder andere een artikel over Yessin Rahmouni, Carl Hester en Andrew Heffernan. Ook de longlist Olympische Spelen 2012 krijgt steeds meer vorm nu langzamerhand alle deelnemende ruiters en teams bekend worden gemaakt. Geen Olympische deelnemer, maar iemand die ook niet in het rijtje beroemde ruiters mag ontbreken, en nu eindelijk ook een eigen artikel heeft is Madeleine Witte-Vrees.

De categorie giftige planten is aangevuld met een aantal artikelen over de gele mosterd, de gele lis en de bolderik. Verder is de lijst met beroemde Western paarden aangevuld met artikelen over Smart Chic Olena, Impressive, Zippo Pine Bar en Mr Gun Smoke. Een ander interessant artikel in de categorie western is de wedstrijduitrusting voor een western wedstrijd dat afgelopen maand is toegevoegd aan de Wiki.

Tot slot is er nog een artikel geschreven over de fokkerij, een onderwerp dat niet mag ontbreken binnen de paardenwereld en wat nog verder aangevuld moet worden.

Nieuwe foto's
De afgelopen maand zijn er ook weer een berg foto's beschikbaar gesteld aan de Wiki, waarvoor grote dank. Een kleine selectie: de hengst Charmeur, een standfoto van een Aegidienberger, de dekhengst Romanov, Wynton, Jack Sparrow, een voorbeeld van een staartzak.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:51

Citaat:
Kunstwerk van de maand
Deze maand een gedicht als kunstwerk van de maand. Bokker Herfstwind schreef het mooie gedicht ‘Waarom zebra’s strepen hebben en paarden hinniken’. Heb je het nog niet gelezen? Je vindt het hier: [LZP] En dan flik je zoiets...

Lijkt me niet kloppen.

Bedankt voor de update :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 20:02

Klopt, verkeerde linkje geplakt. Nu klopt hij wel ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:49

Wat een leuke opdate :D dank jullie wel :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:36

@Lara: Je foto van de Aegidienberger tijdens ons bezoek aan de veulies van Yolook staat in de nieuwsbrief! ;)
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 19-07-12 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:36

geen zomer? Man ik heb nog nooit zo'n zomer gehad qua temperaturen...

tis verdikkeme tussen de 35 en 45 graden, als je staldeuren open wilt doen branden je vingers eraf, hetzelfde geld voor de hekken openen van de paddocks :')
Maar oke, ik zit wel in Amerika, dat maakt het toch allemaal weer goed :') helaas nog maar 1 weekje, tijd gaat te snel voorbij...

Mij zal je niet horen klagen als het hier regent :') ik ren dan naar buiten en maak een regendansje :D
Over een weekje mag ik helaas ook weer "meegenieten" van het Nederlandse "zomer" weer :')

Leuke nieuwsbrief weer zoals altijd :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:40

lifaya schreef:
geen zomer? Man ik heb nog nooit zo'n zomer gehad qua temperaturen...

tis verdikkeme tussen de 35 en 45 graden, als je staldeuren open wilt doen branden je vingers eraf, hetzelfde geld voor de hekken openen van de paddocks :')
Maar oke, ik zit wel in Amerika, dat maakt het toch allemaal weer goed :') helaas nog maar 1 weekje, tijd gaat te snel voorbij...

Mij zal je niet horen klagen als het hier regent :') ik ren dan naar buiten en maak een regendansje :D
Over een weekje mag ik helaas ook weer "meegenieten" van het Nederlandse "zomer" weer :')

Leuke nieuwsbrief weer zoals altijd :D

in jou geval, zou ik toch maar even je winterkleren te voorschijn halen, sjaal op en muts om, want dat dan is het wel heeel koud hier :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:46

Ja, denk dat ik een zware aankomst in schiphol ga hebben :') kom volgende week vrijdag om 08:20 aan in NL :')

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:48

Leuke nieuwsbrief :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:49

Leuk om te lezen weer... bedankt :)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:49

Hahaha, een hoogtepunt in mijn Bokt-carriere! Een van de topics van de maand *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:53

Leuke BNB! :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:15

Mijn hoogtepunt vandaag is dat het eindelijk regent en onweert na weken droogte! :D :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:49

Ik heb de nieuwsbrief ook eens gehaald :D
Nu niet meteen met het meest leuke topic ( :+ ) maar waarschijnlijk wel het meest interessante :j
Binnenkort toch maar eens een vervolgtopic maken :Y)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:01

Ik mis toch wel een opmerking over Mirkim een van de bokkers van 1ste uur die is overleden.

Poeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:46

Ik sluit me bij Prisca aan. Veel Bokkers van het eerste uur kunnen zich Kim nog goed herinneren door haar dolle acties en humor. Jammer dat jullie haar nagedachtenis niet even meegenomen hebben.