Arghhhhhh!!! Vuurwerk...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kattenbak

Arghhhhhh!!! Vuurwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 19:30

Pffffffffff Sigaar

Vandaag is de verkoop begonnen van vuurwerk.

Moeten ze dan persé bij mij in het steegje de hele tijd rotjes afsteken? De knallen zijn niet hard, maar wel mateloos irritant. Hele tijd *pang* *pang*... Koe

Ik zelf ga er niet op af omdat ik a. alleen thuis ben en b. geen zin heb in vuurwerk in mijn achtertuin ofzo...

Help! En ja, de ramen zijn helemaal dicht Knipoog

Marleeen

Re: Arghhhhhh!!! Vuurwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:31

Vuurwerk, ik vind siervuurwerk wel mooi, maar de geknal die zijn zo stom Whoosh!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:32

Oh ja hier ook hoor, de hele dag door al.. Ook bij de paarden trouwens.. die zijn redelijk bomproof

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:32

Idd niet zo verstandig om er naar toe te gaan, weetje wat laat het maar je zal er nog wel minimaal een week last van hebben ik wens je sterkte, het kan erg irritant worden maar ik denk als jij zeg ik erger me er niet meer aan omdat ik er toch niets aan kan doen waarschijnlijk dat je er dan minder last vna hebt dan dat je de hele tijd zit te denken verdomme.. weer zo`n poedersuiker knal snappieee.. ?? Dromen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:34

Ik ben vorige week wel op een "kwajongen" afgegaan.. Had hier een steeds blaffende hond en een verschrikte kat (de andere negeerde het gebeuren).. Joch schrok behoorlijk dat ik hem er op aansprak, had niet door dat hij overlast veroorzaakte en heeft geen vuurwerk meer afgestoken hier vlak bij.. OK dan!

In de verte hoor ik nu wel wat knallen, maar daar hebben we geen last van..

Vandaag in het bos wel knallen, maar van de jagers en niet van vuurwerk!

MamaMiesje

Die vent in het nieuws:
ZEVENHONDERD euro aan vuurwerk! ZEVENHONDERD EURO!! Gestoord
Je moet zo iemand eens vragen of 'ie 700 euro aan een goed doel wil schenken, moet je kijken hoe vreemd hij je dán aankijkt Rolleyes

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ik liep net buiten en vlakbij ging er ook een strijker af oid.
Ik schrok me helemaal kapot Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb ook wel eens gehad dat er 2 jongens een rotje naar mijn voormalige paard gooide Boos! Dier sprong met 4 benen de lucht in, maar ging gelukkig niet aan de kletter.

Zelf vind ik vuurwerk zonde van het geld.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:35

ik word dr helemaal gestoord van,
onze katten trouwens ook Scheve mond
ik had gehoord dat er ook al een dode is door vuurwerk Bloos!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:36

hier hetzelfde verhaal...heb dan ook nog ene kleintje die slapen moet...

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:42

Bij mij zijn ze aan het carbit schieten.Daar zijn rotjes nog niks bij !!! Ze hebben 12 melkbussen op 1 rij en knappen de heledag maar door !!Vindt het niet erg ben tenslotte zelf ook jong gewest en heb het zelf ook gedaan maar heb wel tegen de jongens gezegt dat als mijn kinderen er wakker van worden ze dan moeten stoppen !!

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 19:43

Het hier opschrijven helpt in ieder geval want het geknal is gestopt! Misschien hebben ze even pauze Clown

Ik vind het an sich niet zo erg hoor, dat vuurwerk, maar omdat ze het in een steegje doen klinkt het wat scheller. En dat in combinatie met dat het om de 30 seconden gebeurd. Kunnen ze dus beter even een stukje verder op bij een rustig parkje doen ofzo Lachen

Kan me voorstellen dat je met kleine kinderen mooi de pisang kan zijn!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:08

Echt verschrikkelijk vind ik al dat vuurwerk. Steeds dat geknal. En dat al sinds begin december Verdrietig
De hond kan nog net aan de gewone riem mee, maar heel snel zal ik de wurgketting moeten gebruiken, omdat hij anders echt niet naar buiten wil. Als het aan hem lag, zat hij nu al minstens een week binnen. Hij moet toch echt plasjes en poepjes buiten doen, anders gaat dat zo stinken in huis. En ik ben de enige van ons die dat beest nog aan het lopen krijgt buiten Whoosh! Mijn moeder en zusje trekt hij zo mee terug naar huis Haha!
De katten kruipen in alle kleine, donkere hoekjes die ze kunnen vinden, bij elke knal die ze horen. We hebben een jong katje van 5 maand, die kent al dat vuurwerk nog niet. Arme schat weet niet waar hij het zoeken moet van angst Ach gut

Het kan niet snel genoeg voorbij zijn naar mijn gevoel Verdrietig

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:10

MamaMiesje schreef:
Die vent in het nieuws:
Je moet zo iemand eens vragen of 'ie 700 euro aan een goed doel wil schenken, moet je kijken hoe vreemd hij je dán aankijkt Rolleyes

700 euro.. Bloos!
Ik hoorde dat er landelijk voor 10 miljoen alleen al via internet is besteld.. Scheve mond

Trouwens, het vuurwerk mag nog niet verkocht worden toch?
Je kan het alleen bestellen en dan Maandag ophalen? Of ben ik zo verkeerd ingelicht?

Wij doen niet aan vuurwerk, of ja, we kopen elk jaar een kinderpakket Clown met sterretjes ed.
Gewoon voor de fun.. Lachen

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:13

Ik wordt er helemaal gek van tijdens het rijden.. *pang*pang*
paard weg..

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:17

Morgen ochtend heeeel vroeg rijden, want dan start de verkoop van het vuurwerk en Apats die springt met 4 benen de lucht in van die knallen Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb dr ook een rothekel aan. Siervuurwerk vind ik prachtig! geen probleem... Maar die knallen... Ik schrik me elke keer rot Bloos

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:18

Ik schrik me altijd de **** van dat k.lote vuurwerk.
Ook dicht bij de manege word er wel eens afgestoken, vreselijk.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:19

Mijn vriend heeft vuurwerkbonnen gewonnen met een radiospelletje. Maar wij houden er eigenlijk niet van, wel leuk om naar te kijken, maar als je huisdieren hebt kijk je er toch anders tegenaan.
Er niks mee doen is ook zonde, dus gaan we onze buurjongen er maar blij mee maken op voorwaarde dat hij al zijn vuurwerk ver van ons huis afsteekt Haha! .

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:21

MamaMiesje schreef:
Die vent in het nieuws:

Maar wel met ze tweeën Tong uitsteken

Ik vind het ook maar belachelijk.

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:21

ik ben er allang aan gewend, ze zijn bij ons al een maand ofzo al aan het schieten. ook een voordeel: de paarden kijken ook niet meer op of om van een paar flinke knallen en piepen Haha! .

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:23

Rebel_Jits schreef:
Echt verschrikkelijk vind ik al dat vuurwerk. Steeds dat geknal. En dat al sinds begin december Verdrietig
De hond kan nog net aan de gewone riem mee, maar heel snel zal ik de wurgketting moeten gebruiken, omdat hij anders echt niet naar buiten wil. Als het aan hem lag, zat hij nu al minstens een week binnen. Hij moet toch echt plasjes en poepjes buiten doen, anders gaat dat zo stinken in huis. En ik ben de enige van ons die dat beest nog aan het lopen krijgt buiten Whoosh! Mijn moeder en zusje trekt hij zo mee terug naar huis Haha!
De katten kruipen in alle kleine, donkere hoekjes die ze kunnen vinden, bij elke knal die ze horen. We hebben een jong katje van 5 maand, die kent al dat vuurwerk nog niet. Arme schat weet niet waar hij het zoeken moet van angst Ach gut

Het kan niet snel genoeg voorbij zijn naar mijn gevoel Verdrietig

Daar hebben wij gelukkig geen last van.. Ons jonge katje heeft er niks van..

Sita_ schreef:
MamaMiesje schreef:
Die vent in het nieuws:

700 euro.. Bloos!
Ik hoorde dat er landelijk voor 10 miljoen alleen al via internet is besteld.. Scheve mond

Trouwens, het vuurwerk mag nog niet verkocht worden toch?
Je kan het alleen bestellen en dan Maandag ophalen? Of ben ik zo verkeerd ingelicht?

Wij doen niet aan vuurwerk, of ja, we kopen elk jaar een kinderpakket Clown met sterretjes ed.
Gewoon voor de fun.. Lachen

Vuurwerk mag sinds vandaag worden verkocht..

Onze veestapen (kippen, schapen, paarden, katten, honden) hebben er allemaal niks van..
Vandaag nog zo'n 15 meter van me af vuurwerk afgestoken terwijl ik aan het rijden was.. Niks aan de hand Lachen..

Met de jaarwisseling gaan we met onze vrienden groep ook carbit schieten..
Prachtig!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:26

Aha, dan was ik toch verkeerd ingelicht.. Lachen

Mijn paarden, en de rest van de beestenbende thuis, geven gelukkig ook helemaal niks om vuurwerk.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:31

marleentje94 schreef:
Vuurwerk, ik vind siervuurwerk wel mooi, maar de geknal die zijn zo stom Whoosh!

Inderdaad, die knallen zijn nergens voor nodig.
Romeinse kaarsen zijn btw ook heel mooi Haha!.

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:35

Hier is t ook Echt begonnen. Heb echt een hekel aan vuurwerk.. Wou even rustig rijden maar mn paardje was aan een stuk door aan t rennen, schrikken, dribbelen.

en zelf werd ik boos op m omdat ie zo schrikkerig was, heb een beetje een schuldgevoel Verdrietig

Als je nagaat wat er allemaal in rook opgaat.. Echt zonde van t geld als je t mij vraagt

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:40

ik vind het persoonlijk niet zo heel erg dat hier in de buurt afentoe wat wordt afgestoken voor de herrie, de paarden en ook mijn honden kunnen hier zo moi geleidelijk aan wennen. Ik vind het wel vervelend worden als er doelgericht afgevuurd wordt, op beesten in het land of
een brievenbus die wordt opgeblazen.
Waar ik me meer zorgen om maak is de kwaliteit van het vuurwerk, het lijkt elk jaar wel meer, nog veel harder en groter te worden en daarbij is er ook veel illegaal. Ik vind siervuurwerk mooi maar die ontploffingen hoeven voor mij niet.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:44

in november waren ze hier al bezig, met vuurwerk met extreem harde knallen. en dan afsteken vlakbij een maneg. dus tijdens mijn les (beginnersles) sloegen dus de paarden op hol. 3 meiden zijn nog niet terug in de lessen,
en dat terwijl we de volgende wedstrijd hadden, dus die kinderen baalde verschrikkelijk dus benieuwd hoe het morgen tijdens de les gaat