Recreatierit Wanroij --> 34 km

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Recreatierit Wanroij --> 34 km

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 21:57

Vandaag was het dan zover, de lange rit! Ik deed mee met Viralda (mijn bijrijdpaardje) en we reden in een groep met 2 mensen met eigen paard en 5 manegepaarden. Allemaal mensen die we kennen via de manege waar ik rijd.
We startten om 10.45 en gingen rustig op pad.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

GP1 hebben we overgeslagen, want die was wel érg vlot erna.
Bij GP2 hebben we erg lang pauze gehouden en kwamen zo nog meer achter op schema. Ik geloof dat we er om 12.15 uur aankwamen en toen hadden we nog maar 11 km afgelegd.
Afbeelding

Onze picknicktafel vol lekkers voor ons én de paardjes Tong uitsteken
Afbeelding
Afbeelding

Viralda met mijn papa
Afbeelding

Irma met Shera
Afbeelding

Viral en ik, beiden aan het drinken en eten
Afbeelding

Met de eigenaar en tevens onze GEWELDIGE GROOM van deze dag OK dan!
Afbeelding
Afbeelding

Het tempo moest dus omhoog en na het eerste stuk heide hebben we dit ook gedaan. In een vliegende draf gingen we verder naar de P/A waar Viralda braaf een hartslag van 50 had (voorkeuring was 48). We gingen dan ook meteen verder en hebben flink doorgepeest, ook een paar keer galop. Na de galop kreeg ik de bijnaam 'Toos remloos'. Viralda vond de galop namelijk wel érg leuk en ik had dus een lange remweg en haalde was mensen in enzo Clown
GP3 hebben we eventjes gestopt, paarden laten drinken en eten en weer verder.
Afbeelding

Paardje nog altijd wakker en fris.
Afbeelding

Paardje was erg druk en door het remloze gedeelte was ik een beetje vertrouwen kwijt en dat vond ik toch wel erg jammer. De rit was namelijk erg mooi, maar ik was meer bezig met mezelf en mijn paard. Koe Mijn benen begonnen ook een beetje parten te spelen en daarom heb ik me tijdens het laatste stuk samen met iemand anders van de groep losgemaakt. Al snel bleef ik alleen achter en ben ik afgestapt om mijn benen rust te geven. Toen ging het meteen een stuk beter!
Viralda en ik kwamen om 15.15 uur over de finish met een hartslag van 58. Toch nog vrij hoog als je bedenkt dat ik toch wel 10 minuten gestapt had.
Afbeelding

Bij thuiskomst deed ze niet moe aan, maar wilde ze maar niet opdrogen. Een korte douche en een zonnebakje deden haar spiertjes goed.
Afbeelding
maar ze wilde haar brokjes niet opeten (wel hooi). Ik heb het net nog even gecontroleerd en toen stond ze weer helemaal wakker én met lege voerbak! Lachen
Ik vond het een geslaagde rit en echt super leuk! OK dan!

deedee19

Re: Recreatierit Wanroij --> 34 km

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 23:01

Ziet er goed uit Anne. Was dit je eerste endurance wedstrijd? Lijkt echt megagaaf om te doen Ja

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:37

Ziet er leuk uit. Leuk beesje hoor. OK dan! En zo'n rit lijkt me ook gaaf. (Krijg alleen na ongeveer anderhalf uur altijd last van mijn knieen. Dan kan ik ze bijna niet meer buigen of strekken. Afstappen en even lopen is dan de remedie. Boos! ) Maar het ziet er wel heel gaaf uit.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:03

Tijdens zo'n rit zitten ook verschillende stops marie. Dus ik denk dat je het wel zou kunnen. Ik heb helaas gebrek aan vervoer en grooms anders lijkt het me echt super!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:09

Nice pics Anne Lachen Ik vond de rit echt super geslaagd! Ben gister wel vroeg naar bed gegaan, maar had verder nergens last van. Zelfs geen spierpijn vandaag! Ben echt trots op ons en de paarden Ja

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:17

deedee19 schreef:
Tijdens zo'n rit zitten ook verschillende stops marie. Dus ik denk dat je het wel zou kunnen. Ik heb helaas gebrek aan vervoer en grooms anders lijkt het me echt super!

Verschillende stops Verward De enige 'stop' is de p/a maar daar is het eigenlijk de bedoeling van dat als je paard is goedgekeurd je meteen weer verder rijd.

Een endurance wedstrijd is geen recreatieritje Knipoog maar flink aanpoten om toch je gemiddelde van min. 9 km p/u te halen (bij kennismakingsklasse 8 km p/u) en max 13 km p/u te halen (kennismakingsklasse = max 12 km p/u). In de klasse II heb je wel een soort van pauze op de vetgate maar dat is ook niet langer dan meestal 30/45 min. Je zit toch gauw in een klasse I gemiddeld zo'n 2,5 a 3 uur op je paard (ligt eraan hoe hard je rijd natuurlijk).

Leuke foto's, je paard en jij genieten er duidelijk van Lachen Wil je nog officieel gaan starten volgend jaar?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 17:26

deedee19 schreef:
Ziet er goed uit Anne. Was dit je eerste endurance wedstrijd? Lijkt echt megagaaf om te doen Ja

Dit was de eerste rit die ik reed idd. Maar het was niet echt wedstrijd he! Ik weet niet eens hoeveelste ik was en ik neem aan dat mijn tijd ook niet echt binnen de kwalificatie paste Clown

iwayalover schreef:
Nice pics Anne Lachen Ik vond de rit echt super geslaagd! Ben gister wel vroeg naar bed gegaan, maar had verder nergens last van. Zelfs geen spierpijn vandaag! Ben echt trots op ons en de paarden Ja
Ik had ook nergens last van vandaag. Gisteren heet gedoucht en toen waren mijn benen wat zwaar, maar niet pijnlijk ofzo. Het paard had vandaag ook totaal nergens last van. Ze was zelfs in de galop beter dan voorheen! Misschien wat vaker een sprintje trekken! Nagelbijten / Gniffelen

AnneOmie schreef:
Verschillende stops Verward De enige 'stop' is de p/a maar daar is het eigenlijk de bedoeling van dat als je paard is goedgekeurd je meteen weer verder rijd.
Wij hebben dus wel echte stops gehouden, tijdens de GP. Bij de p/a zijn we al een van de enigen meteen doorgegaan toen alles goed was.

AnneOmie schreef:
Leuke foto's, je paard en jij genieten er duidelijk van Lachen Wil je nog officieel gaan starten volgend jaar?
Dankje! We hebben ook echt genoten! Super leuk zoiets.
Officieel starten lijkt me superleuk en een echte uitdaging, ook wel iets wat bij ons zou passen, maar het zit er helaas niet in. Viralda bevalt als alles meezit 10 mei 2008 namelijk van een mini-Viralda en dan kan ik dus niet een conditie op gaan bouwen e.d. denk ik.

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:43

AnneOmie schreef:
deedee19 schreef:

Een endurance wedstrijd is geen recreatieritje Knipoog maar flink aanpoten om toch je gemiddelde van min. 9 km p/u te halen (bij kennismakingsklasse 8 km p/u) en max 13 km p/u te halen (kennismakingsklasse = max 12 km p/u). In de klasse II heb je wel een soort van pauze op de vetgate maar dat is ook niet langer dan meestal 30/45 min. Je zit toch gauw in een klasse I gemiddeld zo'n 2,5 a 3 uur op je paard (ligt eraan hoe hard je rijd natuurlijk).

leuke foto's van een mooie recreatierit!
Voor de endurance zou het niet goedgekeurd worden.
De snelheid lag te laag denk ik met al die stops.
Bij een groompunt ga je vaak al rijdend of heel even stilstaan je paard koelen en wat te eten en drinken aanbieden, dan snel verder want er mag geen kostbare tijd verloren gaan!
zoals hierboven al beschreven staat je moet minimaal 9 km/u halen. en dat is toch echt een draftempo! dus de hele rit moet je een flinke draf inzetten af en toe een galopje. en alleen 1 a 2 km voor depa en de finish misschien even stappen uit tactische overwegingen om zo de hartslagwaardes weer naar beneden te laten gaan.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:31

Mooie foto's en lijkt me een heel gave rit! En wat dat remloos betreft; hadden jullie maar niet moeten roepen dat er door gereden moest worden Clown Knipoog
Flauw, maar vindt het knap gedaan, zekers bitloos met vreemde paarden om je heen, en ook nog respectabel binnen komen!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:58

trouwens erg luxe zo'n zonnebankje! heerlijk zeg voor je paard na het werken!
ook maar op mn verlanglijstje zetten voor later hahah Tong uitsteken

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:24

Ik dacht ook dat endurance wat sneller zou moeten. Weet er verder niet veel van. Ziet er toch leuk uit.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:43

Dit was een recreatieve versie, kan je proeven van de sport zonder er uit gegooid te worden wegens zoiets als tijdsoverschreding Knipoog

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:09

Ziet er leuk uit en leuk paardje heb je onder je kont!