Zuidveluwerit zondag 7 oktober!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

natural_

Zuidveluwerit zondag 7 oktober!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 20:01

Gister heb ik voor het eerst kennisgemaakt met endurance wedstrijden, al hoewel het maar de kennismakingsklasse was en geen officiele rit weet ik zeker dat van herhaling vatbaar is! Ik reed op het paard van aan vriendin van me en het is dan ook het liefste en tofste paardje waar je zo'n wedstrijd mee kan rijden!

Haar naam is Coco's Dream Girl, maar we noemen haar gewoon Shanti!
Ze is een NRPS en een kruising Fries x Bont rijpaard!

We starten samen met Hedwig (Yinka @ bokt) en haar fjordje Yinka! We hebben bijna de gehele rit samen gereden en ik vond het dan ook super dat Shant bij hun in de trailer kon!

Tamara de eigenaar en ik moesten om 6 uur opstaan om alle voorbereidingen op stal te treffen! Eenmaal aangekomen om kwart voor 7 op stal heb ik eerst alle paarden maar even gevoerd voor ze onrustig zouden worden! Vervolgens alle spullen gepakt die we nodig hadden en Shant helemaal in orde gemaakt, helaas waren de transportbeschermers te groot dus moesten we het met bandages doen! Dit was extra vervelend doordat ze een wondje op had gelopen net onder kogel. Hier maakten ze een aardig groot probleem van tijdens de voorkeuring, wat niet geheel onterecht was! Ik kon geen strijklappen om, maar doordat Shanti toch vrij erg strijkt was het geen mogelijkheid niks om te doen en dan te starten! Thank god had ik de knalrode bandages bij me en na overleg met de DA mochten we dan toch starten mits we bij de PA melden en het nog een keer lieten controleren!

Bij de voorkeuring werd ze verder geheel goed gekeurd en was haar pols 44, prima dus! Aan de linkerkant had ze haast geen darmgeluiden dus hebben we haar nog even laten eten, verder was het prima! We konder gaan opzadelen! Aardig wat stres doordat we dus ook nog moesten bandageren en we binnen 20 minuten klaar moesten zijn, na een beetje wikken en wegen ook maar besloten om niet bitloos te gaan doordat ze toch best opgefokt was door alle toestanden om haar heen!

Op naar de start! Hier liepen we richting start:

Afbeelding
Ze was erg onder de indruk voor de 1ste starter, en dus de enige voor ons!

Afbeelding
Nog wat gespannen, maar klaar om te gaan!!

Het eerste groompunt hadden we gemist aangezien we blijkbaar al 10 minuten waren aangekomen bij het groompunt voor onze grooms er waren. Bij het tweede groompunt aangekomen waren ze er gelukkig wel, Shanti vond het water over haar heen maar niks en wilde ook geen water drinken, wel even gauw een appeltje gegeten en jammer voor haar maar gekoelt moest ze worden! Het ging ons de kilometers erna goed af, Shant had even na de eerste paar kilometers een dipje gehad dat ze wat slomer was, maar daar was ze al snel overheen!

Twee km voor de PA gaan stappen met de neusriem los en ongeveer een halve km voor de PA afgestapt en de singel lekker los gedaan. Iets voor de PA haar nog even gekoelt met water waardoor ze erg opgefokt was en we besloten hadden ons 10 minuten later pas aan te bieden, Hedwig lag met Yinka toch een stukje achter aangezien Shanti der staptempo toch een stukje hoger lag. Beide linkerbandages moesten af zodat ze DA even goed kon kijken of alles in orde was, dit was zo!

Afbeelding
Bij de PA..

Toen even de pols gemeten, die was 54, ik was tevreden! Waarom ze nou een tweede keer met een electrische hartslagmeter gingen meten weet nog steeds niemand, maar haar pols was gedaald naar 40! Nog tevredener natuurlijk. Gauw de bandages omgedaan en gaan! Hedwig lag een stukje voor en ik wilde graag weer samen verder rijden dus besloot ik een stuk in vrij hoog tempo te draven en ik heb zelfs nog een heel stuk gegalopeerd!

Afbeelding
Hier gingen we in flink tempo na de PA verder!

Al snel hadden we Hedwig en Yinka ingehaald en zijn we ze zelfs een paar km voor gaan rijden, totdat er een niet al te lekker pad aankwam waar ik met Shanti ben gaan stappen aangezien ik haar lompheid een beetje ken Bloos

Yinka draafde er heerlijk doorheen en zo kwamen we weer gelijk te lopen. Bij het volgende groompunt aangekomen weer even heerlijk gekoelt, maar Shanti wilde weer niet drinken, wel weer gauw een appeltje gegeten! En weer op pad gegaan voor de laatste 5 km!

Shanti had er na de PA aardig zin in gekregen en ik was dus in vlot tempo doorgereden tot 2 km voor de finish! Toen weer lekker rustig gaan stappen met de neusriem los! Weer een halve km voor de finish afgestapt en de singel wat losser gedaan. Iets voor de finish natuurlijk weer opgestapt en weer even gekoelt. We moesten ons natuurlijk meteen aanbieden en de pols was nu 46, ik was trots al een pauw, en dat ben ik nu nog steeds! Nieuwe verslaving erbij en we gaan hier zeker verder mee!

Super naverzorgt en na een half uur nagekeurd. Ze vonden dat ze een super conditie had en waren zeer tevreden! Goed gekeurd, dus onze eerste 30 km zitten erop!! Op naar de volgende wedstrijd!

Ik wil Hedwig der ouders, zus, zusje, Liselot en Hedwig zelf nog even bedanken voor alles! Hopen dat we onze volgende wedstrijd weer samen kunnen rijden! Echt super bedankt voor alles!

Volgende keer gaat trouwens ook de digitale camera mee, want ik had zoveel aan me hoofd dat we die helemaal vergeten waren! Maarja toch een aantal mooie foto's!

xxx Cally

adnariM

Re: Zuidveluwerit zondag 7 oktober!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:20

Leuk paard! Ik heb je gezien (ook mee gereden)!

Enne... gefeliciteerd.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:32

Goed gedaan zeg. Gefeliciteerd

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:20

mel_noah schreef:
Toen even de pols gemeten, die was 54, ik was tevreden! Waarom ze nou een tweede keer met een electrische hartslagmeter gingen meten weet nog steeds niemand, maar haar pols was gedaald naar 40!

Dit was een test om te kijken of het mogelijk is om in de toekomst op de PA en de vetgates met zo´n electrische hartslagmeter de gaan meten, ipv met een stetoscoop. Het had dus niet zo zeer met jouw paard te maken, maar het was om te kijken of dat een beetje liep.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 12:40

@ AdnariM: Ik heb je misschien wel gezien, maar kan het met niet herinneren, als hoeveelste starten je?
@ Lenneke_: Dank je, ben zeer tevreden!
@ Esperanza: Oke, later deden ze het idd ook weer met die electrische!

Helaas heeft Shanti misschien spat en nu heeft ze een dikke vochtbobbel op haar achterbeen! Hopen dat het geen gevolgen heeft verder!

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 13:09

Nog wat foto's gevonden van Hedwig, Yinka, Shanti en mezelf op de hei! Bij deze dus nog wat foto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(Wat we hier deden weet niemand, haha!)
Afbeelding
(Dit vind ik een erg mooie foto van Hed en Yink!)
Afbeelding

Jammer genoeg heb ik mijn oude stalgenootje korien niet gezien! Wel net een foto gevonden!
Afbeelding

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:14

Hey, jij komt ook uit Weesp wat leuk zeg. Die foto van je stal genootje heb ik gemaakt Haha!

Helaas geen foto van jou erbij geloof ik. Ik was alleen een beetje om mij heen aan het fotograferen, omdat ik zelf natuurlijk ook reed. Tong uitsteken

groetjes Jeannine

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 18:34

Hee, kom jij ook uit Weesp dan? Haha!
Volgens mij heb ik je wel gezien, was jij dat die samen met 3 andere reed, waarvan een van de ruiters vroeg of het ging aangezien ik ernaast liep richting PA?

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:40

Uhh, dat weet ik niet meer. Staat mij wel iets van bij. Ik reed op een schimmel arab en mijn vriendin op het grootste paard van de wedstrijd Lachen

Ik kom ook uit weesp inderdaad. Nou, ik woon er net 2 jaar hoor. Mijn paardje staat in Nederhorst den berg nu!

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 10:30

Welke stal staatie? enne, ik weet niet, ga ff op je profiel kijken! heb wel 1 of 2 schimmel arabjes gezien, maar geen idee of jij op een van die twee zat haha Tong uitsteken

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 10:36

Volgens mij heb ik je gezien ja! denk ik, haha! hoe was het bij jou gegaan?

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:27

Ik sta op stal de bergen aan de meerlaan. De rit ging super (ik had blauw biothaan halstehoofdstel). hartlagen super, voorkeuring 40 pa 44 finish 48 nakeuring 42. En we gingen 10.3 km per uur, we waren 10 minuten later gestart dus dat was jammer. Maar de rit was heerlijk en superlekker weer. Mijn vriendin had best condition prijs met haar knollie!

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 09:33

Oke super, hoe weet je hoeveel km/h je reed? en weet je ook hoeveelste je geworden bent? de naam van je stal zegt me niet zoveel, ken je liselot? met haar fjord tingvar?

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:44

Ik sta nog niet zo lang op deze stal, stond eerst op de landhoeve in Diemen. Achter op je vetkaart staat hoe hard je gereden hebt. En het was een oefenwedstrijd dus niemand is geplaatst Lachen

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 20:56

Oke, ik moet me vetkaart nog opgestuurd krijgen, ze zouden hem naar hedwig sturen, dus ben benieuwd! dacht dat ik iets van 9, 66 km/h had ofzo, wel netjes vond ik!! xx

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:49

he hier heb je mijn aller leifste schat coco(shantie)
wat is het toch een dijk van een merrie!!!
ik ben blij dat ze eht zo goed bij jullie heeft
geef haar een dikke knuffel van me
hier reed ik ook grote buiteritten met haar soms wel dik 25 km
deed ze met alle plezier
leuke fotoos ze ziet er super uit
Haha!

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 21:33

@ Dribbelkont: Oh hee jij, oude eigenaar van Shanti toch? Helaas is de Fjord van het meisje waarmee ik reed te koop, waardoor ik geen vervoer meer heb! Dit was dus voorlopig de eerste en laatste rit voor Shanti en mij! Nu gaan we KNHS starten.. Het trainen daarvoor gaat beter en sneller dan ik had verwacht! Haha!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 09:54

mel_noah schreef:
@ Dribbelkont: Oh hee jij, oude eigenaar van Shanti toch? Helaas is de Fjord van het meisje waarmee ik reed te koop, waardoor ik geen vervoer meer heb! Dit was dus voorlopig de eerste en laatste rit voor Shanti en mij! Nu gaan we KNHS starten.. Het trainen daarvoor gaat beter en sneller dan ik had verwacht! Haha!

ja eerste eigenaar van shantie
nou zet hem op
als jullie starten zeg maar wil ik graag een keer komen als het mag
heb nu net met de oude verzorgster van coco gepraat en wil heel graag mee
dus wil je me op de hoogte houden wanneer je strart zeg maar?
groetjes Marian

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 18:34

Hoi, tuurlijk.. Zal Tamara ook wel leuk vinden denk ik! Zal nog wel even duren, maar denk dat we binnen een half jaar gestart zijn!! Xxx

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:32

wat een leuke foto's mooie natuur trouwens!
Baal echt dat ik niet mee kon doen..maar me paard was nogal van slag omdat er brand op stal was, en in de sloot was gesprongen Boos!

Hopelijk kan ik volgend jaar wel de kennismakingsrit doen Pling

Wel mooie natuur trouwens! Haha!

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 09:55

'Dank je, idd balen voor je.. Het was echt super! Wel een stuk zwaarder dan ik verwachtte! Lachen

snowfever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:11

gefeliciteerd! Je hebt echt een leuk paard! En mooie foto's!

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 19:17

Haha het is het paard van een vriendin van me, maar toch bedankt!! Lachen