Haar naam is Coco's Dream Girl, maar we noemen haar gewoon Shanti!
Ze is een NRPS en een kruising Fries x Bont rijpaard!
We starten samen met Hedwig (Yinka @ bokt) en haar fjordje Yinka! We hebben bijna de gehele rit samen gereden en ik vond het dan ook super dat Shant bij hun in de trailer kon!
Tamara de eigenaar en ik moesten om 6 uur opstaan om alle voorbereidingen op stal te treffen! Eenmaal aangekomen om kwart voor 7 op stal heb ik eerst alle paarden maar even gevoerd voor ze onrustig zouden worden! Vervolgens alle spullen gepakt die we nodig hadden en Shant helemaal in orde gemaakt, helaas waren de transportbeschermers te groot dus moesten we het met bandages doen! Dit was extra vervelend doordat ze een wondje op had gelopen net onder kogel. Hier maakten ze een aardig groot probleem van tijdens de voorkeuring, wat niet geheel onterecht was! Ik kon geen strijklappen om, maar doordat Shanti toch vrij erg strijkt was het geen mogelijkheid niks om te doen en dan te starten! Thank god had ik de knalrode bandages bij me en na overleg met de DA mochten we dan toch starten mits we bij de PA melden en het nog een keer lieten controleren!
Bij de voorkeuring werd ze verder geheel goed gekeurd en was haar pols 44, prima dus! Aan de linkerkant had ze haast geen darmgeluiden dus hebben we haar nog even laten eten, verder was het prima! We konder gaan opzadelen! Aardig wat stres doordat we dus ook nog moesten bandageren en we binnen 20 minuten klaar moesten zijn, na een beetje wikken en wegen ook maar besloten om niet bitloos te gaan doordat ze toch best opgefokt was door alle toestanden om haar heen!
Op naar de start! Hier liepen we richting start:

Ze was erg onder de indruk voor de 1ste starter, en dus de enige voor ons!

Nog wat gespannen, maar klaar om te gaan!!
Het eerste groompunt hadden we gemist aangezien we blijkbaar al 10 minuten waren aangekomen bij het groompunt voor onze grooms er waren. Bij het tweede groompunt aangekomen waren ze er gelukkig wel, Shanti vond het water over haar heen maar niks en wilde ook geen water drinken, wel even gauw een appeltje gegeten en jammer voor haar maar gekoelt moest ze worden! Het ging ons de kilometers erna goed af, Shant had even na de eerste paar kilometers een dipje gehad dat ze wat slomer was, maar daar was ze al snel overheen!
Twee km voor de PA gaan stappen met de neusriem los en ongeveer een halve km voor de PA afgestapt en de singel lekker los gedaan. Iets voor de PA haar nog even gekoelt met water waardoor ze erg opgefokt was en we besloten hadden ons 10 minuten later pas aan te bieden, Hedwig lag met Yinka toch een stukje achter aangezien Shanti der staptempo toch een stukje hoger lag. Beide linkerbandages moesten af zodat ze DA even goed kon kijken of alles in orde was, dit was zo!

Bij de PA..
Toen even de pols gemeten, die was 54, ik was tevreden! Waarom ze nou een tweede keer met een electrische hartslagmeter gingen meten weet nog steeds niemand, maar haar pols was gedaald naar 40! Nog tevredener natuurlijk. Gauw de bandages omgedaan en gaan! Hedwig lag een stukje voor en ik wilde graag weer samen verder rijden dus besloot ik een stuk in vrij hoog tempo te draven en ik heb zelfs nog een heel stuk gegalopeerd!

Hier gingen we in flink tempo na de PA verder!
Al snel hadden we Hedwig en Yinka ingehaald en zijn we ze zelfs een paar km voor gaan rijden, totdat er een niet al te lekker pad aankwam waar ik met Shanti ben gaan stappen aangezien ik haar lompheid een beetje ken
Yinka draafde er heerlijk doorheen en zo kwamen we weer gelijk te lopen. Bij het volgende groompunt aangekomen weer even heerlijk gekoelt, maar Shanti wilde weer niet drinken, wel weer gauw een appeltje gegeten! En weer op pad gegaan voor de laatste 5 km!
Shanti had er na de PA aardig zin in gekregen en ik was dus in vlot tempo doorgereden tot 2 km voor de finish! Toen weer lekker rustig gaan stappen met de neusriem los! Weer een halve km voor de finish afgestapt en de singel wat losser gedaan. Iets voor de finish natuurlijk weer opgestapt en weer even gekoelt. We moesten ons natuurlijk meteen aanbieden en de pols was nu 46, ik was trots al een pauw, en dat ben ik nu nog steeds! Nieuwe verslaving erbij en we gaan hier zeker verder mee!
Super naverzorgt en na een half uur nagekeurd. Ze vonden dat ze een super conditie had en waren zeer tevreden! Goed gekeurd, dus onze eerste 30 km zitten erop!! Op naar de volgende wedstrijd!
Ik wil Hedwig der ouders, zus, zusje, Liselot en Hedwig zelf nog even bedanken voor alles! Hopen dat we onze volgende wedstrijd weer samen kunnen rijden! Echt super bedankt voor alles!
Volgende keer gaat trouwens ook de digitale camera mee, want ik had zoveel aan me hoofd dat we die helemaal vergeten waren! Maarja toch een aantal mooie foto's!
xxx Cally