Endurance Feldborg cei** met Valesco

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Endurance Feldborg cei** met Valesco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-17 17:58

Hoi hoi!

Na het mooie verslag van fenne: [TEN-ITP] CEI** 120 km; Een overwinning en een kers op de taart!
Zal ik mijn deel van de wedstrijd vertellen:


Afgelopen weekend was het dan zover, op naar Feldborg (Denemarken) om daar deel te nemen aan de CEI** 120 km.

Valesco was goed aangekomen in Denemarken en stond er fit bij. Vroeg in de ochtend gingen we naar het wedstrijdterrein, er stond een koude wind. Daar aangekomen gingen ik met Valesco en Fenne met Nashan naar de voorkeuring. Met een hartslag van 32 en allemaal 1-tjes en A-tjes mochten we van start!

Valesco had er zin in! Samen met Fenne Puck en Imke reden we de eerste ronde van 39 km op 16,16 km/u. De ronde was zo voorbij, Valesco voelde goed onderweg, in het begin wat druk maar naar mate we wat verder in het parcours kwamen was hij super!
We kwamen aan bij de keuring, mijn gevoel klopte, met 2 minuten aanbied tijd naar binnen met een hartslag van 48/48.
Op naar de volgende lus, in de vetgate zorgden Eline en Sjef super voor Valesco.

Het tweede rondje, Fenne mocht eerder van start met Nashan. Ik merkte dat Fenne wat harder ging rijden en begreep daaruit dat ik mijn eigen ding moest gaan doen. Dat deden we dan ook! Ik en Valesco besloten om op het gemakje wat langzamer dan de vorige ronde te gaan rijden. Dit ging goed, ondertussen sloten Puck en Imke hier ook aan en reden we met zijn drieën verder.
Weer aangekomen bij de vetgate voelde alles nog steeds goed, met een hartslag van 52 mochten wij onze route weer gaan vervolgen.

We zadelde Valesco weer op, ik besloot om rond dezelfde snelheid te rijden als de vorige ronde. Imke en Puck waren al weg. Valesco en ik gingen alleen weg, het duurde even voordat we Imke en Puck in beeld kregen. Valesco liep fijn met die twee paarden dus ik besloot om ze bij te rijden, eenmaal bijgereden vervolgden we weer met zijn drieën de route. Valesco was fijn super fijn te rijden! Hij deed alles, ik hoefde geen been te geven helemaal niets, hij deed het zo goed en was nog lang niet moe! De vetgate kwam weer in zicht, we konden na het zadel afgedaan te hebben en de hartslag gemeten te hebben vrijwel direct naar binnen voor de keuring met een hartslag van 56. Na de keuring moesten we nog voor een verplichte recheck, ook hier was alles goed! De dierenarts was ontzettend tevreden over Valesco! Top dat voelt goed!

De laatste ronde, de laatste kilometers. Nu zou je zeggen dat dat goed moet komen, maar zo makkelijk is het toch allemaal niet. Dat hebben we wel geleerd in Ermelo. Erg oplettend gereden deze ronde en het voelde zo goed! Dat ik geen moment twijfel heb gehad onderweg, wel wat spanning maar hij liep nog altijd fijn! Ondertussen dacht ik nog aan Fenne, zij was nu ondertussen al wel gefinisht dacht ik. Zou ze goedgekeurd zijn?

De finish kwam in zicht, we kwamen de bocht om en besloten om met zijn drieën in een rustig galopje over de finish lijn te gaan. Fenne stond me al op te wachten! Valesco kwam binnen met een hartslag van 61.. Hmm echt? Nog eens meten.. Ja toch echt dus hop naar de finale keuring... Hartslag meten, man wat was ik zenuwachtig, was goed 56 toen voordraven... Valesco liep fijn mee, Fenne zei dat het er goed uitzag en toen... Ja hij was goed! Yeahh! Zo blij, eigenlijk kon ik het nog niet echt geloven...

Fenne was met Nashan ook goedgekeurd zij hebben echt top gereden en dat leverde hun een eerste plaats op!

Bij de prijsuitreiking bleek Valesco de Best Condition gewonnen te hebben! Nou echt wat? Dat had ik niet gedacht, zeker niet op deze afstanden... Ik ben zo ontzettend trots op ons allemaal! We hebben er keihard voor gewerkt om naar dit resultaat toe te werken en dat is gelukt! Hard werken wordt beloond!

Bedankt Eline en Sjef! Zonder jullie hadden we dit niet gekund! Jullie waren echt top! Ik heb nog nooit zo een fijne wedstrijd gereden, iedereen wist wat die moest doen en alles verliep vrijwel vlekkeloos.

En Fenne ik weet niet meer hoe ik jou nog moet bedanken, ik heb je al zovaak bedankt! Ik ben je nog steeds ontzettend dankbaar dat ik Valesco mag rijden en trainen en de kansen die jij mij geeft om dit allemaal te kunnen doen! Echt bedankt! het is niet in woorden uit te drukken.

Thanks Camilla Meldgaard for the pictures!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**


F3nn3

Berichten: 1253
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Midden-limburg

Re: Endurance Feldborg cei** met Valesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:01

Ik ben zo ontzettend trots op jullie! En wie had dit 2 jaar geleden gedacht.. dat Valesco weer op dit niveau zo goed zou kunnen presteren <3!

Valesco: CEI ***
Angel Nashan : CEI**
http://www.fennekoppenol.nl

Amber90
Berichten: 59
Geregistreerd: 19-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:01

Heeel gaaf zeg! Ontzettend gefeliciteerd! Wat een werk moet er in zo'n conditie zitten

Natasja_ygor

Berichten: 1029
Geregistreerd: 25-11-08

Re: Endurance Feldborg cei** met Valesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:08

toppers!

Ygor <3 B+12 // L1+10 // L2+12

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Endurance Feldborg cei** met Valesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:50

Mooi verslag en leuke foto's.
Jullie ook super gefeliciteerd, kan je zeker trots op zijn de BC!!

De natuur heeft geen haast en toch komt alles voor elkaar!

Marije_jiplover

Berichten: 25224
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endurance Feldborg cei** met Valesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:22

Van harte gefeliciteerd!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Endurance Feldborg cei** met Valesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 06:41

Nou, dit is natuurlijk wel een SUPER begin van het seizoen. Kanjers!

Endurance 794,5 kmtjes met Dushi 20kmtjes met Vamonito F Klasse 3+2

https://www.facebook.com/Enduranceteam-Carouscha-1411887289046563/
https://www.facebook.com/Endurance-Team-Paarse-Monsters-1587077504846568/
Paardentaxi Fantasy Horses paardenvervoer : http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr

Dushi 3 weken mee naar Hongarije!
Dushi ITP :http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=243&t=1819203

fransje23

Berichten: 15297
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:27

Gefeliciteerd!

Goed gereden en ook nog eens de mooiste prijs winnen!

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Endurance Feldborg cei** met Valesco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-17 09:21

Dankjulliewel allemaal :))

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Re: Endurance Feldborg cei** met Valesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:37

Toppers! Van harte gefeliciteerd nogmaals!

Als ik je onderschrift zo bekijk, ben je best bedreven in de BC winnen. ;)

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Endurance Feldborg cei** met Valesco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-17 10:49

Dankjewel wf! Het was het trainen in de vrieskou, in de kei harde regen allemaal waard! Mijn tweede best condition met valesco daar ben ik echt heel trots op!

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:52

Super hoor, al je harde werk en goede zorgen beloont *\o/*

justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Endurance Feldborg cei** met Valesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:21

Wat een mooi verslag, ik ben helemaal niet bekend met deze sport maar wat klinkt het gaaf!
120 km :oo wat een eind joh!
Daar moet je echt goed voor trainen. +:)+

Maartje1990

Berichten: 22256
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Endurance Feldborg cei** met Valesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:12

Gefeliciteerd! Herinner me nog dat fenne dacht dat het einde endurance carriere was. Wat fijn dat hij het nu zo goed doet! Maar als ik het zo lees is dat oa jouw werk ts! Top!

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

breakthelaw

Berichten: 407
Geregistreerd: 01-05-05
Woonplaats: Home sweet home

Re: Endurance Feldborg cei** met Valesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:01

Gefeliciteerd!

Home is where the heart is

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-17 18:04

Fenne kent val nog altijd het beste hoor ;) maar een combinatie van ons beide werkt blijkbaar super voor Valesco. Ik heb altijd vertrouwen gehad in Valesco ookal hebben we vorig jaar wat stomme fouten gemaakt daar leren we weer van :)

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers