80km Weserbergland-Distanz 16-7-2016

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
iMKELAMSMAx

Berichten: 43
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Vriezenveen

80km Weserbergland-Distanz 16-7-2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-16 17:38

80km Endurance Weserbergland met Sjabeka
Woensdagavond (13 juli) kregen we te horen dat Birstein, de wedstrijd waar ik in eerste instantie de klasse drie (82km) zou starten met Sjabeka was afgelast wegens een virus. Diezelfde avond nog hebben mijn ouders geregeld dat ik kon starten in Weserbergland (dankjewel hè haha ).

Afbeelding
Er vanuit gaande dat Weserbergland makkelijker zou zijn dan Birstein gingen we vrijdagmiddag die kant op. Eenmaal aangekomen bleek dat Sjappie toch iets meer zou moeten klimmen tijdens de 80km dan eigenlijk de bedoeling was maar goed, het moest maar. Het heet dan ook WeserBERGland dus heuvels waren te verwachten haha.

Afbeelding
Voor Sjabeka was het de eerste keer in het buitenland en dus ook de eerste keer in de heuvels.

Afbeelding
Zaterdagochtend om 7u gingen we van start. Sjap had aan het begin nog wat moeite met het naar beneden draven over de grindpaden/ asfaltwegen. Ik zag regelmatig benen voorbij vliegen op plekken waar ze niet zichtbaar horen te zijn. Maar Sjap verbaasde mij zoals gewoonlijk toen ze halverwege de eerste ronde al enorm verbeterde in haar techniek. Bultje af? Ok - geen probleem hoor.

Afbeelding
We houden er wel van om het een beetje spannend te maken, ook voor de grooms. Richting het einde van de eerste lus kwamen we door een enorm modderig stuk. En dan geen gewone modder maar van die lekkere blubber waar je ijzers in vast blijven hangen. Dappere Sjap stapte eerst zo door de modder maar toen ze merkte dat we vast kwamen te zitten sprong ze opzij bovenop een jonge boom. Deze kwam vast te zitten tussen haar voorbenen. Met wat hulp van een aardige man die gelukkig vrij snel daarna langs kwam op zijn quad is Sjap weer bevrijd, hebben we een pad om de modder heen gevonden en zijn we weer verder gereden. Ze had zich niet bezeert.

Afbeelding
Tijdens de tweede lus kwamen we een stuk tegen waar het echt heel steil naar beneden ging over het grind. Terwijl ik zat te twijfelen of ik misschien moest afstappen zodat ik haar in ieder geval niet in de weg zou zitten liep Sjap al rustig naar beneden. Het leek alsof ze het al 100x had gedaan.

Sjap verbaast mij iedere keer weer. Onderweg leek het alsof ze in de gaten had hoe trots ik op haar was. Ze keek steeds achterom en als ik haar dan beloonde keek ze weer vrolijk vooruit en gaf ze nét dat beetje extra power in haar pas.

Afbeelding
We zijn uiteindelijk 5e geworden en daarmee mag Sjabeka nu volgende week haar eerste CEI* starten in Samorin (Slowakije)!!

Internationale endurance young rider voor het Nederlandse team & fotograaf.


JuliaGr
Berichten: 25
Geregistreerd: 10-03-16

Re: 80km Weserbergland-Distanz 16-7-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:55

Wauw wat een prestatie! Met erg leuke foto's :) & veel succes in Slowakije!!!

iMKELAMSMAx

Berichten: 43
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-16 18:11

Zallie schreef:
Wauw wat een prestatie! Met erg leuke foto's :) & veel succes in Slowakije!!!

Ah dankjewel!! <3

Internationale endurance young rider voor het Nederlandse team & fotograaf.

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: 80km Weserbergland-Distanz 16-7-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 23:17

wat een leuke foto's en gefeliciteerd met je mooie resultaat.
En succes in Samorin.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: 80km Weserbergland-Distanz 16-7-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 06:31

Topprestatie van jullie! Mag je trots op zijn!

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 11:28

Ontzettend gaaf Imke! Gefeliciteerd! Prachtig en foto's verslag ook, klinkt als een heerlijke rit. Zo te lezen zijn jullie een super goed team samen! <3

Galeo

Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Re: 80km Weserbergland-Distanz 16-7-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:03

Leuk verslag, veel succes in Slowakije!

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:18

Toffe foto's!


Heb je die 80km in 1 dag kunnen rijden? :D knap hoor

juliar99

Berichten: 227
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Meppel

Re: 80km Weserbergland-Distanz 16-7-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:24

Wat leuk! en hele mooie foto's!

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: 80km Weserbergland-Distanz 16-7-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:11

Gaaf zeg! En super dat het zo goed ging, je mag inderdaad trots zijn op je paardje! :)

blacky15

Berichten: 134
Geregistreerd: 01-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:17

Wat een leuke, vrolijke foto's :)

‘Het leven overkomt je terwijl je andere plannen maakt. De kunst is om doelen te blijven stellen om na te streven.’

Set_Elkol
Berichten: 14831
Geregistreerd: 06-06-06

Re: 80km Weserbergland-Distanz 16-7-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:01

Wat een gave merrie en wat een goede prestatie! Succes volgende week :D

iMKELAMSMAx

Berichten: 43
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-16 07:00

Helaas kregen wij eergisteren, twee dagen voor vertrek naar Samorin bericht van de KNHS dat wij niet mogen starten. Sjabeka voldoet blijkbaar niet aan haar novice kwalificatie. :(

Afbeelding

Wij gingen er vanuit dat er 12 maanden tussen haar eerste nationale novice-kwalificatiewedstrijd en haar eerste CEI* moest zitten. Nu blijkt dus dat dat niet klopt maar dat er 12 maanden tussen haar eerste en laatste novice-kwalificatiewedstrijd moet zitten. We moeten dus nog een nationale wedstrijd doen voordat ze haar eerste CEI mag lopen..

Balen want ze was er echt klaar voor maar goed, het is niet anders.
Wellicht 10 september dan richting Engeland voor haar eerste CEI.

Nu eerst maar voorbereiden op het EK endurance voor junioren/ young riders in Rio Frio (Portugal) op 3 september met Sjacour. *\o/*


Afbeelding

Internationale endurance young rider voor het Nederlandse team & fotograaf.

iMKELAMSMAx

Berichten: 43
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-16 07:01

xxCYNNxx schreef:
wat een leuke foto's en gefeliciteerd met je mooie resultaat.
En succes in Samorin.


Dankjewel! :o

Internationale endurance young rider voor het Nederlandse team & fotograaf.

iMKELAMSMAx

Berichten: 43
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-16 07:02

Set_Elkol schreef:
Wat een gave merrie en wat een goede prestatie! Succes volgende week :D


Dankje! Ze is echt een lieve pony haha <3.

Internationale endurance young rider voor het Nederlandse team & fotograaf.

iMKELAMSMAx

Berichten: 43
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-16 07:04

Sidera schreef:
Toffe foto's!


Heb je die 80km in 1 dag kunnen rijden? :D knap hoor


Dankje! Ik vond ze ook heel erg gaaf. Soms heb je geluk met fotografen onderweg *\o/*
Ja in een dag! Endurance wedstrijden lopen op tot 160km op een dag!
Gelukkig hoef ik als jeugdruiter maar tot de 120km op een dag haha. Scheelt weer :+

Internationale endurance young rider voor het Nederlandse team & fotograaf.

iMKELAMSMAx

Berichten: 43
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-16 07:04

xxCYNNxx schreef:
wat een leuke foto's en gefeliciteerd met je mooie resultaat.
En succes in Samorin.


Dankje! <3

Internationale endurance young rider voor het Nederlandse team & fotograaf.

iMKELAMSMAx

Berichten: 43
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-16 07:06

Unseen schreef:
Ontzettend gaaf Imke! Gefeliciteerd! Prachtig en foto's verslag ook, klinkt als een heerlijke rit. Zo te lezen zijn jullie een super goed team samen! <3


Dankje! <3

Was zeker erg leuk en ik heb erg genoten! Meestal rijd ik mijn kwalificatiewedstrijden in Nederland en gaan we daarna pas naar het buitenland maar ik ben blij dat we deze ook gedaan hebben! Misschien iets meer klimmen en dalen dan een Nederlandse wedstrijd maar erg goed georganiseerd en een leuk parcours! :D

Internationale endurance young rider voor het Nederlandse team & fotograaf.

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:48

iMKELAMSMAx schreef:
Sidera schreef:
Toffe foto's!


Heb je die 80km in 1 dag kunnen rijden? :D knap hoor


Dankje! Ik vond ze ook heel erg gaaf. Soms heb je geluk met fotografen onderweg *\o/*
Ja in een dag! Endurance wedstrijden lopen op tot 160km op een dag!
Gelukkig hoef ik als jeugdruiter maar tot de 120km op een dag haha. Scheelt weer :+



Niet om lomp te zijn maar heb je dan niet ziek veel tijd nodig om 2 paarden te trainen daarvoor op CEI* niveau? Doe je nog iets daarnaast?

En vraag 2, hoe houdt je ze op gewicht? Ik heb ook zo eentje met een turbo motor die uren mee kan maar als ik dat vaak doe dat valt ze veel af en wil ze ook niet meer eten (hooguit slobber). Heb je speciaal voer? Want ik neem aan dat je ook aardig wat uur onderweg bent bij 80 km :P

iMKELAMSMAx

Berichten: 43
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-16 11:38

Sidera schreef:
Niet om lomp te zijn maar heb je dan niet ziek veel tijd nodig om 2 paarden te trainen daarvoor op CEI* niveau? Doe je nog iets daarnaast?

En vraag 2, hoe houdt je ze op gewicht? Ik heb ook zo eentje met een turbo motor die uren mee kan maar als ik dat vaak doe dat valt ze veel af en wil ze ook niet meer eten (hooguit slobber). Heb je speciaal voer? Want ik neem aan dat je ook aardig wat uur onderweg bent bij 80 km :P


Haha ja klopt, ik heb er nu drie thuis staan die op internationaal niveau lopen. Kost zeker erg veel tijd!
Gelukkig hoeven ze niet iedere dag een 30km training te doen. Zo kan ik het een beetje afwisselen en red ik het net qua tijd. De ene loopt de ene dag 30km, de andere de volgende dag etc. En na een wedstrijd krijgen ze ook weer even rust, die dagen kan ik dan gebruiken om wat intensiever te trainen met mijn andere paarden.

Ik heb afgelopen jaar mijn havo afgerond. Deze school was gelukkig erg soepel en gaf mij vrij voor trainingen/ wedstrijden! Voor mijn vervolgopleiding heb ik een sportstatus aangevraagd dus ik ga er vanuit dat dit ook geen probleem is!

Daarnaast ga ik om de dag naar de sportschool om mezelf fit te houden met krachttraining :D

Qua voer doen we eigenlijk niet iets heel speciaals. Onze paarden krijgen gewoon een flinke hoeveelheid hooi (eigenlijk is het kuil maar zo droog als hooi haha) en daarnaast 2x per dag krachtvoer (sportbrok, hier zit net iets meer in dan in de standaardbrok en we gebruiken slobber voor eventuele supplementen. In slobber zit verder vrij weinig energie, daarom krijgen ze naast de slobber ook brok). Op dagen dat ze hard gewerkt hebben krijgen ze nog iets extra krachtvoer!

Tijdens de wedstrijden proberen we de paarden zo veel mogelijk ruwvoer te laten eten, alleen maar krachtvoer kan voor problemen zorgen. Mijn paarden zijn gelukkig wel makkelijk qua eten! We nemen gewoon van alles mee: slobber, brok, muesli etc. zodat ze kunnen kiezen haha. Luxe buffet ;)

Internationale endurance young rider voor het Nederlandse team & fotograaf.

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Re: 80km Weserbergland-Distanz 16-7-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:54

Gaaf hoor! Succes dan de aankomende jaren


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EsmeeKKK, OmgiliBot en 29 bezoekers