Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-15 11:15

Tja, omdat ik voorlopig toch wel op die roze wolk zit is dat wel een verslagje waard. ;)

Afgelopen zaterdag hadden wij een Endurance wedstrijd in Beernem. (Belgie) We hadden ons ingeschreven voor onze eerste 80 kilometer met in gedachten we mogen er 80 starten maar we zien wel wat we uiteindelijk gaan rijden. ;)

Om 04:30 ging de wekker, de zenuwen gierden door mijn lijf. Aankleden, tas inpakken en hop naar Zembla Du Vi. Eenmaal op stal aangekomen stond Zembla al lekker in de wei te wachten op ons, mooi dan heeft hij lekker wat gras op. Paard ingeladen en op naar belgie.

De kilometers volgden, de spanning gierde nog steeds in mijn lijf. Nog 80 km en dan kwamen we aan op het wedstrijdterrein, dat hele stuk zou ik dus kunnen gaan rijden, toch ver dacht ik...

Afbeelding

Op het terrein aangekomen, paard uitgeladen, groom area klaargemaakt en keuren maar. Een mooie hs van 44 en derest was ook allemaal goed.

Opzadelen en inrijden. Zembla had er zin in!
Afbeelding

Als derde gingen we van start, snuiven blazen hard willen lopen, schrikachtig Zem had er echt zin in. Al snel kwamen de laatste vier starters bij ons rijden, een Belgische, een Duitser en een Fransman. Klonk erg internationaal, heel de weg Engels en Nederlands gepraat.

Afbeelding

De eerste ronde vloog voorbij, op naar de keuring. De hartslag bleef op een gelijk punt hangen, maar te hoog. Hoe kan dit nu? Dacht ik.. We hadden 29 km gelopen en normaal denderd die hartslag direct naar beneden.. De groomarea hadden we op de stenen ingericht, maar was wel vol in de zon. En het was warm.. Zou dat het zijn. Uiteindelijk maar rustig naar de dierenarts gelopen.. In de hoop dat het goed zou zijn. Hartslag 60, voordraven A daarna werd weer de hartslag gemeten en was weer 60.
De dierenarts vertelde me rustig aan te doen anders gingen we dit niet uitlopen..
Eenmaal terug naar de paddock en daar ging Zembla plassen.. Was dat het dan?

Afbeelding

Tweede ronde, opgezadeld voor de zekerheid dit keer de hartslagmeter om, hartslag 34 bij het vertrekken, ik was gerustgesteld. Daar hoorde ik dat ook mijn Rijmaatje moeite had met de hartslag, die zakte ook langzamer dan normaal en ook haar paard moest plassen.

Daar gingen we afgesproken dat we deze ronde rustiger zouden rijden.zo gezegd zo gedaan. De ronde vloog weer voorbij!

Afbeelding

Afbeelding

Zembla drinkt moeilijk op wedstrijd.. We kwamen binnen hartslag goed locomotie ook goed! Alleen de turgor was iets minder evenals de darmgeluiden. Hij moest toch gaan drinken nu met die warmte.

Mijn Rijmaatje kon helaas niet door :( dus ik moest alleen vertrekken, achter mij volgende de Duitser en daarna de Fransman. Maar voor we mochten vertrekken moesten we eerst een recheck. Ivm het warme weer hadden de dierenartsen besloten dat iedereen op de 80 km een recheck zouden krijgen om problemen te voorkomen.

Recheck, Zembla had inmiddels gedronken en alles was ineens weer helemaal goed! Een hartslag van 48 en we konden vertrekken.. Alleen..
Afbeelding

Afbeelding

Al snel kwam de Duitser aanrijden en daarna was ook de Fransman weer terug. Eerste groompunt. Zembla ging drinken! Niet normaal zo goed. Ik was zo trots. Yes finaly he is drinking! Zo blij! Tranen stonden in mijn ogen. Oké nu even nadenken, we rijden de hele laatste ronde al voorop, gaan we ervoor? Of niet..

Ik besloot mijn eigen tempo te blijven rijden, de Duitser en de Fransman bleven mij netjes volgen, ik ging hard genoeg voor hun. Ik zette een galopje in, hierop gingen hun niet mee zij bleven draven.. Ok mooi, hun willen ook rustig doen dus laat ik mijn eigen ding doen. De hele weg volgde ze mij en Zembla. En Zembla die liep fantastisch! Hij liep zijn eigen tempo, had niets nodig om op snelheid te blijven hij deed zijn ding. Alsof hij dit al jaren deed zo voelde het...

En dan finish in zicht! Ohh we zijn er!! Riep ik tegen Zem. Afstappen en koelen. Hier kwam mijn Rijmaatje die de derde ronde helaas niet in mocht direct naar ons toe en begonnen ons mee te groomen! zo super lief! Echt top!

Op naar de dierenarts, hartlslag meten vind ik zo een spannend iets. Maar hij stopte al met meten na een halve minuut. Yes dat was goed.. Alle rest was ook allemaal a en goed. Toen moesten we wachten tot de drie dierenartsen klaar waren want ze moesten met zijn drieën de locomotie beoordelen.yes weer A.

Ik was gelukkig blij en kreeg te horen dat we ook nog tweede waren! Wauwwww! Voor het eerst om een dierenarts heen gehangen zo blij was ik, mijn vriend mijn grooms en natuurlijk de belangrijkste Zembla!

Afbeelding

Toen de prijsuitreiking, tweede plek ja dat wist ik al, vol trots liep ik naar het podium. Tot ik hoorde dat er ook een best condition was, ohja die hebben we ook nog. Door alle spanning was ik dat vergeten. Maargoed geen BC voor mij dacht ik nog. Tot ik mijn naam hoorde... Nee dit kan niet, dit kan niet waar zijn echt?!

En ja echt! Zembla zijn eerste 80 km een tweede plaats en dan ook nog een BC! Vol trots!

Afbeelding

Mijn Zembla die vorige week 17 jaar is geworden.. Zo leuk vind hij de sport en zo genieten wij samen! Geen woorden voor.
Sorry voor het hele lange verslag maar ik ben zoooo trots.


Iedereen die mee geholpen heeft aan deze fijne wedstrijd ontzettend bedankt! Grooms ontzettend bedankt! Zonder jullie hadden we dit nooit gehaald!
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 08-06-15 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**


mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:19

Echt super leuk voor jullie!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:20

Wat onwijs gaaf zeg! Heel knap gereden! *\o/*

just_kiki

Berichten: 6807
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:25

Super gedaan!!!!

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:32

Wat heerlijk! Geniet ervan!

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:50

Super hoor. Knap koppel samen

_merel_

Berichten: 1842
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:55

Superleuk verslag! Gefeliciteerd!

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes.

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:06

Ik mis toch de vind ik leuk knop..

Heerlijk om je verslag te lezen. Het brengt de euforie van zaterdag weer terug die we hadden na de finish..

Het was en is een eer jou en Zembla te mogen groomen. We doen het met veel plezier en goesting.. ;)

Sponsor Passion4Horses Genghis Khan:
Horseflex supplementen
Partner Alex VB:
FitLine supplementen

Solleke_Noah

Berichten: 11043
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:12

Proficiat! Tof verslag om te lezen :D

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Re: Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:32

Super cool, ik voel helemaal de blijdschap mee :D

What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Re: Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:38

Wat een enthousiasme! En terecht.
Gefeliciteerd met jullie mooie resultaat!


Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-15 12:40

Dankjullie! :))

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:01

Wow Allie wat een mooie 1e 80-er , jullie 1e klasse 3 en dan 2e worden en een BC *\o/* *\o/* *\o/*

Maar wat een zenuwen voel ik van het scherm afspatten, wat hebben jullie het goed gedaan!!! Gefeliciteerd met jullie overwinning en geniet nog lekker op je roze wolk {:} {:} {:} +:)+ +:)+ +:)+ :):) :):) :):)

Kanjers!! :* :* :*

Endurance 794,5 kmtjes met Dushi 20kmtjes met Vamonito F Klasse 3+2

https://www.facebook.com/Enduranceteam-Carouscha-1411887289046563/
https://www.facebook.com/Endurance-Team-Paarse-Monsters-1587077504846568/
Paardentaxi Fantasy Horses paardenvervoer : http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr

Dushi 3 weken mee naar Hongarije!
Dushi ITP :http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=243&t=1819203

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:04

Oh Alison, wat een HEERLIJK verslag! Ik ben zo blij voor jullie en je hebt het heel mooi beschreven allemaal. Geniet van je topper!!

Beer en co

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:03

Super leuk verslag en helemaal terecht dat je zo trots bent!

De natuur heeft geen haast en toch komt alles voor elkaar!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:10

Super knap zeg! Leuke foto's ook allemaal.
Van harte gefeliciteerd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:13

Wauw, wat gaaf en wat heb je het mooi omschreven!
Gefeliciteerd!

Marjo

Berichten: 37145
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:35

Wat een heerlijk enthousiast verhaal! Leuk om te lezen!!

Gefeliciteerd met je prijzen :D

    Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Mijn fotografiejaar 2023
Bookstagram || Goodreads

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:45

Wauw, top zeg! Word helemaal blij van je verslag :D

life does not have to be flawless to be good

MarliesR

Berichten: 3275
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:54

Wat heb je er een super leuk verslag van gemaakt zo zeg! En nogmaals heel erg gefeliciteerd met je fantastische resultaat! Goed gedaan!

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:57

Super Alison :)

fannetje

Berichten: 3520
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:57

Wat een leuk verslag en nogmaals gefeliciteerd met jullie mooie prestatie.

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:28

Echt zo goed van jullie!! Top!!

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

brighteyes85

Berichten: 1208
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: waar ik wil

Re: Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:42

Onwijs gaaf! Top gedaan, gefeliciteerd!

It's the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it - Aristotle

bella24

Berichten: 834
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:16

Tof he! Wat een fantastische comeback!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers