Tammy@ DFW: water van onderen en van boven...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Tammy@ DFW: water van onderen en van boven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 07:19

Ik vreesde er al voor en we zijn dus ook echt zeiknat geworden :\ Het begon zo goed vanochtend. Lekker op tijd van huis, paarden stonden vrij snel op de trailer en we waren mooi op tijd. De eerste paar kilometers nog met af en toe een zonnetje erbij, maar over een stukje heide zag ik de donkeblauw/grijze lucht al aankomen ;( Gelukkig reden we tijdens de grootste hoosbui onder een stuk met veel bomen en blad, maar zeiknat zijn we alsnog geworden :/ De hele route lag vol met plassen over de hele breedte van het pad. Tammy is van het type "ook al zit ik tot mijn knieen onder de bagger, mijn voeten moeten niet nat worden" >;) Dus die wist vakkundig de plassen te ontwijken via de randjes. Leuk hoe de onder takken doorduikt die ik vervolgens in mijn gezicht krijg :roll:

De voorkeuring begon goed. Een hartslag van 32(!) :oo *\o/* Een A voor locomotie.

De rit rustig aan begonnen, omdat het eerste stuk langs de openbare weg liep. Daarna in een lekkere draf afgewisseld met een fijn galopje doorgestoomd. Het ging echt enorm lekker, op een gegeven moment zaten we zelfs rond de 15 km/u := Af en toe wat water er overheen gegooid en op een lekker hoog tempo doorgereden. Op een gegeven moment reed ik een andere ruiter achterop, waar we nog een stukje mee opgereden zijn. Tammy had toch wel zin in meer, dus we zijn daarna lekker doorgereden.
Afbeelding

Afbeelding

Op weg naar de vetgate dus erg nat geworden, echt tot op mijn ondergoed |( Soppen in je schoenen, alles nat en plakkerig, jak. Maar Tammy kwam nog enigzins vrolijk op de vetgate aan :+
Afbeelding

Daar aangekomen bleek dat ze de vetgate hadden verplaatst naar binnen, heerlijk!!! Even buiten gekoeld en aangeboden toen ze op 56 zat. Dat telde de vet ook (terwijl Tammy nog even plaste :+) , dus tijd voor pauze.
Afbeelding

Voor locomotie hadden we een re-exam (B), dus voor vetrek nog een keer moeten lopen, kregen we een lekkere vage A/B >;) Maar goed, we mochten gewoon verder.
Het tweede stuk was een stuk fijner te doen. Meer droge paden, maar alsnog veel plassen over de hele breedte van het pad. Na een tijdje reden we een andere ruiter achterop. Die bleken ook wel een beetje ons tempo aan te houden en we zijn dan ook een stuk aangehaakt. Tammy kon even lekker achter het paard hangen en Tammy trok op haar beurt paard mee toen die inzakte. Op iets meer dan 2 km voor de finish reden we twee Dravers achterop :wave: Dat bleken Marjolein en Judith (met Cloud) te zijn *\o/* Blije hereniging tussen de twee dames, met gehinnik en al :D Ik ben met Marjolein verder gestapt aangezien ons tempo wat hoger lag.
Afbeelding

Bij de finish meteen even gekoeld en de hartslagmeter in de gaten gehouden. Ze was al mooi gezakt door het stappen van de laatste 2 km, dus ik heb maar 2 minuten nodig gehad, toen zat ze alweer op 56 +:)+ Even wachten op Rival, die snel gecheckt en volgens mij had die ook zoiets.
Afbeelding

Afbeelding

Met groom Mayra terwijl ik Rival check ;)
Afbeelding

Terug bij de trailer viel Tammy het hooi aan en werd een bak slobber weggewerkt. Tammy was Mirjam zo dankbaar dat ze de emmer omhoog hield, dat ze Mirjam ook wel wat slobber gunde :=
Toen weer de nakeuring. Hartslag 48, dus alweer mooi lager. Ze was wel echt moe :(:) Koppie laag en sloom. Maar zo is ze wel vaker na wedstrijden, dan staat ze gewoon te knikkebollen :z Rit was geestelijk dus echt wel vermoeiend met al die plassen waar ze niet door wilde :P Om Tammy een beetje wakker te laten worden Rval eerst voor laten draven en daarna wij. Omdat de vet eerder op de dag had gezegd dat ze goed liep als ze wat harder liep en wat zwabberde als ze langzamer ging hadden we er flink de sokken in O:) Dat was dan wel weer heel hard, vond ze := Maar goed, weer een vage A/B, maar dus wel goedgekeurd *\o/* Hiermee hebben we drie klasses II goed uitgereden achter elkaar, drie winstpunten, dus we zijn officieel klasse III startgerechtigd!! *\o/* +:)+ :):)

Afbeelding

Heb ik al eens verteld hoe trots ik op mijn kleine pennypoownie ben? Anders doe ik het nog een keer *\o/* <3 :+:

CarinaR

Re: Tammy@ DFW: water van onderen en van boven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:51

Go Tammy, Go Tammy!!!
Ondanks de regen toch goed gereden!!! Toppie hoor!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:47

Gefeliciteerd!!!!!!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:57

Leuk om een verslag te lezen. Gefeliciteerd met je goede waardes!! Welke afstand heb je gereden?

Ik ben beginnend endurance rijder. Heb nu 2x een 30 km uitgereden. Ik vroeg me af hoe het kan dta de hartslag bij start 32 was? Heeft jouw paard altijd een lage hartslag of gewoon geen stress bij de start?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 09:01

Ik heb klasse II, 50 km gereden. 30 in het eerste rondje en 20 na de vetgate. Ik heb in mijn eerste seizoen (dit is het vierde of vijfde denk ik met haar?) bij de voorkeuring ook wel hartslagen van 56 gehad hoor := Is een kwestie van leren en ervaring opdoen. Ze is veel rustiger geworden.
Wat bij haar ook helpt is dit:
Afbeelding

Haar zicht blokkeren en hoofd laag houden. Als ze dingen ziet schiet de hartslag nog wel eens omhoog bij haar :+

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:02

Gefeliciteerd Wendy! +:)+
Echt stoer in dat weer

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:18

Echt super stoer Wendy! mag je ook wel trots op zijn! :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:30

Gefeliciteerd :D

Snap alleen niks van die 'coupon' _O-

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:35

Gefeliciteerd! Leuk om je verslag zo te lezen,

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:37

Gefeliciteerd, mooie rit zo te horen! Goed hoor, 3x achter elkaar goede klasse 2 gereden!
Het kan daar inderdaad erg modderig zijn, dat heb ik vorig jaar gemerkt met mendurance. Is voor de paarden inderdaad vermoeiend, telkes goed kijken en de natte boel proberen te ontwijken (al kon dat met mennen niet).

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 09:39

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:46

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:51

Leuk verslag, mooie foto's en gefeliciteerd met je overgang naar klasse III!!

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:18

Leuk verslag Wendy! Top , Gefeliciteerd +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:07

Leuk verslag! :) Goed gedaan! Gefeliciteerd. :D

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:12

gefeliciteerd!!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:24

Hee leuk verslag, wat doe jij toch lekker veel met je paard. Echt superleuk!! Enne, gefeliciteerd, ondanks de vage A/B toch maar mooi keurig netjes uitgereden!!!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:04

Gefeliciteerd Wendy! Netjes, het moet ongetwijfeld zwaar zijn geweest. Vond de paden hier in Havelte zaterdag al verschrikkelijk zwaar en was blij dat ik zondag niet door de regen een 30 km. hoefte te rijden :=

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:18

GEFELICITEERD!!!!

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:45

Gefeliciteerd nog Wendy, mooi dat je nu 3 klasse II hebt uitgereden en wat fijn dat ze zo lekker liep. Raar wel dat ze zo onduidelijk zijn bij de locomotie, heb jij daar dan geen "zorgen" over? Ik zou de hele rit het idee hebben dat ik toch wat zou voelen :o

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:49

Wat super trouwens dat Tammy in klasse 2 zoveel lekkerder gaat dan in klasse 1! +:)+

Westernfreak schreef:
Gefeliciteerd Wendy! Netjes, het moet ongetwijfeld zwaar zijn geweest. Vond de paden hier in Havelte zaterdag al verschrikkelijk zwaar en was blij dat ik zondag niet door de regen een 30 km. hoefte te rijden :=

...of 51 km hoefde te groomen? :P

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 06:53

sjuutje schreef:
Gefeliciteerd nog Wendy, mooi dat je nu 3 klasse II hebt uitgereden en wat fijn dat ze zo lekker liep. Raar wel dat ze zo onduidelijk zijn bij de locomotie, heb jij daar dan geen "zorgen" over? Ik zou de hele rit het idee hebben dat ik toch wat zou voelen :o

Nee, want ze loopt gewoon een beetje raar, dat doet ze altijd. Sommige vets kijken daar doorheen, anderen maken er een probleem van :+ Ze heeft o-benen en biljardeert nogal achter, dat zie je vooral in stap. En dat hupje bij het aandraven := Maar die weet ik er soms nog wel uit te werken.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 07:34

Petje af hoor met die stromende regen een goeie rit gereden.

gefeliciteerd.... :D

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:14

Karin schreef:
Wat super trouwens dat Tammy in klasse 2 zoveel lekkerder gaat dan in klasse 1! +:)+

Westernfreak schreef:

...of 51 km hoefde te groomen? :P

Ook inderdaad! :))

Maar dan kun je af en toe nog opwarmen/ opdrogen in de auto

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:11

wow, ben jij niet helemaal stuk. Zo nat geworden, lijkt mij echt killing voor mijn lijf (en zitvlak!)

gaaf zeg dat het zo lekker ging, wat een superpaardje heb je toch!