Tammy @ TREC Kootwijk: koprollen en borstcrawl..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Tammy @ TREC Kootwijk: koprollen en borstcrawl..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 21:07

Het was een enerverend dagje :D

Gisteren hadden we dus de eendaagse TREC in Kootwijk. Vroeg opgestaan ondanks dat we pas om elf uur hoefden te starten. Om 09.30 aangekomen en om 10.15 bepakkingscontrole, om elf uur konden we van start.
Onderweg heerlijk weer gehad. Lekker bewolkt en heel goed te doen, af en toe een zonnetje. Ik reed wel meteen verkeerd, maar had het nog aardig snel door en in een galopje de goede route gepakt. Zo hebben we het eerste stuk tot het controlepunt toch in 6 km/u gedaan :+ De rest van de rit ook steeds goed gelet op het tempo en de tijd, maar volgens mij heb ik er toch wat naast gezeten. Vooral het laatste stuk, moest ook 6 km/u, maar Tammy vond het allemaal maar dikke onzin, die had er wel 8 km/u in zitten := Het traject van 9 km/u heb ik stappend gedaan, ik ben heel benieuwd hoe dicht we erbij zaten :=

Na de POR een aantal uur wachten. Ik was even over het terrein gelope, vriendje hield Tammy in de gaten. Onze buurvrouw bleek ook een Draver te zijn +:)+ meteen dikke vriendinnen met Tammy, ze heeft ook nog wat kleren en eten van Tammy geleend O:)
Afbeelding

Mijn MA stond gepland om 16.45, maar rond 16.00 naar de inrijplaats gegaan en even een galopje gedaan. Er bleek wat ingelopen te zijn, als ik wilde kon ik al van start. Nou, prima, dan gaan we gewoon! Galop ging eigenlijk goed, alleen een deel van de baan lag langs de tuin van een huis wat omheind was met gaas. Geen idee of er wat zat, maar Tammy vond het spannend en viel een paar passen uit galop, geen punten dus. Terug had ze wel weer de sokken erin, volgens de meneer van de tijd waren we het snelst in stap : }> TurboTammy 8-)
Afbeelding

Toen de PTV meteen erna. Begonnen met het achterwaarts, ze was nog wat druk dus zwabberde wat, maar ging er wel recht in. Helaas de laatste stap achteruit net buiten de balk :( Nummer twee was het labyrinth, daar zwaaide ze zo doorheen 8-) Corridor mooi in galop gedaan, ging prima. En toen de heg, waar mijn titel van komt O:) Ik dacht, we gaan het gewoon proberen. Heb deze al twee keer eerder in een wedstrijd gehad en toen wilde ze ook niet. In een galopje erop af, maar ze voelde al niet zeker, dus weigerde. Nog een keer aangereden en ik dacht "Als ik gewoon maar denk dat ik erover ga, dan gaat ze ook wel" Dat dacht ze eerst ook :j Om zich vervolgens te bedenken en mij er aan de andere kant af te zetten >;) Ik rolde er dus mooi aan de voorkant vanaf. Was nog wel zo slim om haar vast te houden, maar ze trok terug waardoor ik het hoofdstel uit de heg kon plukken en Tammy verderop werd tegen gehouden :roll:
Geniet mee := :D

Met hulp van Corine (jeddah) weer opgestegen en mijn weg voortgezet, was even de weg kwijt, maar gelukkig de takken niet vergeten. Die gingen goed, maarrrr... Helaas had ik een hoog startnummer en waren daar geen hesjes voor.Ik had een vestje met daarop een kaart met mijn nummer. Die waaide omhoog en tikte de tak eraf :(

Door naar nummer 7, de helling naar beneden. Koekje natuurlijk 8-) en daarna een spannende, de waterpassage... Ik had tijdens de POR al voorbereindend werk gedaan. Elke plas die we tegen kwamen Tammy doorheen gestuurd. Nu twijfelde ze even en *plons* daar ging ze! In borstcrawl voelde het wel, want het was diep! :oo Ze keek er gelukkig wel heel blij bij <3 Daarna de opsprong, die ze ook netjes deed.

waterbak vanuit een iets andere hoek door Trieneke. Je ziet haar nog twijfelen "Baasje, ik kan er langs, waarom moet ik er dan door? :?"

Onbeweeglijk stilstaan heb ik niet gedaan, is toch kansloos :+ Dus door naar de bak ernaast voor de slalom en brug. Voorbeeldig!!

En hop, door naar de volgende bak *D Eerst een klein boomstammetje, waar ze eigenlijk langs wilde >;) Vanuit stilstand er overheen gestapt, ik wilde haar er niet langs laten gaan. Toen door naar de poort, waar Marjolein (Jewey) jureerde :wave: Was even wat sturen en been bijleggen, maar uiteindelijk zonder loslaten weer netjes dicht gekregen. Daarna corridor aan de hand, heel braaf hoe ze dan meehuppelt :D

Weer terug naar het bosje voor de afsprong. Afsprongetje ging wat fanatiek, maar verder goed. Toen het bosje uit, naar de finish.
Toen maar eens mijn cap proberen goed te krijgen, klepje zat niet helemaal goed meer. Ik heb gelukkig nog een cap, maar zal wel op zoek gaan naar een erbij..
Afbeelding

Na de PTV hebben we ook nog het rassendefile gedaan. Tammy huppelde braaf in galop rond. Hadden nog wel een mooie schijnbeweging := Of het een spandoek was of de luidspreker, ze vond het in ieder geval eng. :+ We hebben verder veel naast Trieneke (yarrah) en Ozzy gereden. Ozzy herkende haar en was nog helemaal verliefd :+ Elke keer een humhumhumhum als ze iets deed <3
Afbeelding

schijnbeweging: Let ook op het vakkundige commentaar van vriendje :')

Defile was wel leuk, alleen minder leuk op het einde, toen we in een galopje rond zouden gaan en toen naar de uitgang. Er kwam iemand achterop in een flinke galop en behoorlijk dicht langs ons denk ik, Tammy gaf zomaar een bok :o Doet ze anders nooit, dus dit vond ze echt niet leuk.
Vertellen over Tammy, alleen Tammy wilde niet dichtbij staan :=
Afbeelding

Stoer drafje :)
Afbeelding

Uiteindelijk was het best leuk ;)
Afbeelding

Bij de prijsuitreiking niet echt iets verwacht, aangezien er toch wel goede combi's meededen. Bleken we 3e te zijn bij de T2 solo *\o/* Helemaal niet slecht dus! Hebben er een tegoedbon van de Country Mill aan overgehouden, zal eens kijken voor een nieuwe cap _O-

Ben er uiteindelijk aardig goed afgekomen. Ik heb het hele parcours nergens last van gehad, pas toen ik bij de veterinaire keuring bukt en omhoog kwam schoot het in mijn nek. Dus vandaag een beetje stijve/zere nek, een zeer oor en een toekomstige blauwe plek op mijn voorhoofd := Erg charmant :D

Chrissie

Re: Tammy @ TREC Kootwijk: koprollen en borstcrawl..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:22

Mooie koprol Wendy!
Ziet er allemaal erg leuk uit :)

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:28

Wat moet dat een geweldige dag geweest zijn... doe 't je niet na :D
Op naar de volgende TREC en veel plezier met je leuke paardje.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:41

Leuk verslag! En wat een leuk paardje, heeft echt karakter :D Veel plezier op de volgende TREC, misschien die zonder koprol :D

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:43

LOL! Nee, je had de káns niet last te hebben want je ging net zo makkelijk en snel bloedje fanetiek weer door na die koprol! _O-

Maar jullie hebben het weer fantastisch gedaan met super resultaat! +:)+ Laat maar wer zien hoe veelzijdig ook een draver weer is he?! ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:44

Inderdaad pracht koprol!!!!
Ben je ook vandaag nog beetje heel?
(hebben nog met je staan praten)
overigens aan het eind leuk commentaar van de filmer :+ kan geen bokt censuur tegen op.

Verder doet ze het super.
Bij die waterbak ook!

Ik heb nog geen Tobago foto's kunnen ontdekken, wat super dat jij een eigen filmer bij je had!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:57

Dat commetaar! Geweldig!
Heb nog nooit zo'n soort wedstrijd(als ik het zo mag noemen) gezien, ik ga eens de zoekfunctie en google raadplegen want het ziet er echt heel leuk uit.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 22:08

Sjolvir schreef:
Ben je ook vandaag nog beetje heel?
(hebben nog met je staan praten)

Klopt, en toen kreeg ik last van mijn nek := Gaat verder wel, gewoon flink smeren en een paar pijnstillers er tegenaan ;)

miss_lizje schreef:
Dat commetaar! Geweldig!
Heb nog nooit zo'n soort wedstrijd(als ik het zo mag noemen) gezien, ik ga eens de zoekfunctie en google raadplegen want het ziet er echt heel leuk uit.

Je kan ook deze even lezen :+ WendyBZ @ [TEN] FAQ - lees dit eerst aub door als je 'nieuw' bent

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:09

zal het je makkelijker maken http://trec-club.nl/ :D

Haha Wendy je ziet mij na je val nog snel naar mijn stand terug rennen om een touw te pakken

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 22:11

Je was inderdaad heel snel :D Gelukkig leek Tammy toch al niet van plan om ergens heen te gaan :=

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:13

nee ze bleef idd er braaf wachten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:14

Fijn dat de schade meevalt! Het was wel een briljante koprol. :D

Commentaar bij filmpjes is leuk. :D

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:59

_O- Je maakt toch altijd zulke leuke verslagen, ik moet weer zo lachen ook! Maar dit keer vooral vanwege het commentaar van je vriend dat de start is gevallen met Tammie's Pride aan kop... :')

Fijn dat je niet teveel pijn hebt overgehouden aan je val. Ik hoop dat je nek snel over is :(:)

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:01

Erg leuk verslag Wendy! En volgens mij was ik degene die iets te dichtbij kwam in galop := Helaas werd mijn stippie lichtelijk opgejaagd door wat over-enthousiaste ijsco's en vond ze dat ze ff ruimte nodig had. Maar gelukkig liep het goed af!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:46

Ooh dat ziet er echt superleuk uit :D Als ik nog een paard had zou ik 't zeker een keer uitproberen.
Leuk paardje ook, heeft er wel zin in haha.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 00:13

Kun je niet beter gaan turnen? :')
Haha, nee hoor, ziet er erg leuk uit! Mooi paard en leuk hoofdstel!

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 00:21

Super verslagje !!
Ik denk dat die koprol je nog jaaaaaaren gaat achtervolgen :D
Krijg wel weer helemaal trec-kriebels als ik zo jouw filmpjes kijk.
die waterbak leek inderdaad wel aardig diep te worden....

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 07:58

Dat commentaar van je vriendje...
GEWELDIG... een groot gat, met daarachter 3 kermispaarden...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:32

Waterbak ging super zeg! +:)+ Jammer van de koprol, maar levert wel leuk beeldmateriaal op. :))

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:35

Leuk verslag Wendy! En de koprol blijft geniaal! :)). Geen (spier)pijn?
+:)+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:38

wahhaa wat lollig soms om te zien :D
Fijn dat je genoten hebt en proficiat met je 3e prijs!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 12:26

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:47

Geweldige foto's en filmpjes! Dat is nou echt lol met je knol!

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:49

Och dat eerste filmpje door het water, vooral met het commentaar van je filmer (tammy topper). En toen bij het defilé met de startmuziek nog een keer |( |( |( Bakken vol! Hartstikke leuk joh!! +:)+

karazilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:57

Hey weer getrect! Super om te zien blijft het. Geen dazenbloedbad maar een koprol deze keer, het blijft wel spannend zo := Ga jij trouwens nog naar DFW volgende week? Ik las dat de klasse I al weer vol zat, maar helaas kan ik zelf toch niet mee doen. Ga denk ik wel nog ff informeren of ze nog vrijwilligers nodig hebben, ben ik er toch een btje bij *D