TRECTammy in Wieringermeer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

TRECTammy in Wieringermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 17:29

Afgelopen weekend hebben we onze derde TREC wedstrijd gehad, dit keer in Wierigermeer. Lous en Dandy waren ook mee, voor Dandy was dit de eerste keer naar een wedstrijd.

We zijn op vrijdag heen gegaan, toch prettiger om niet eerst 1,5 uur in de auto te hoeven zitten. We hadden Tammy en Dandy en onszelf gestald op een pensionstal 6 km van het wedstrijdterrein af. We hadden een weiland ter beschikking gekregen en hadden ze eerst samen gezet. Dat werd helaas toch knokken, dus Dandy in een paddockje in het weiland gezet, dit ging prima. Tammy kan best met ruinen tegenwoordig, maar dan wel op haar manier, ze moeten zelf geen toenadering zoeken. Dandy was te opdringerig dus die kon een lel krijgen :o

Op zaterdagochtend zijn we dan naar het wedstrijdterrein gegaan, was nog geen 10 minuten met de trailer, echt heerlijk. Rustig aan de paarden opgezadeld en gemeld voor het intekenen. Het waaide wel een beetje }>
Afbeelding

Tijdens het intekenen van de kaart moet je paard aangebonden staan buiten de kantine. Voor Tammy geen probleem, die was zooooo braaf :) Dandy daarentegen vond het nodig om iedereen te laten weten dat hij er was :D Die hebben we afgezadeld in een stal gezet zodat ie weinig kon doen. Daarna van start gegaan, lekker rustig aan gedaan. Het was wel een route met veel rijden in de berm en laat ik nou een paard hebben dat het vertikt om in de berm te lopen... *zucht* Maar ook stukken langs de dijk, dat was echt fijn rijden. Hier komen we aangereden op het eerste controlepunt:
Afbeelding

Hier was ook de eerste ptv oefening in verwerkt. Je moest vanaf bovenop de dijk de helling af naar beneden, nog best wel steil, maar koekje voor Tammy :D
Afbeelding

Daarna dwars door Den Oever heen geloof ik, en daarna een heel stuk langs de zee :) Echt heel gaaf.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna nog een tweede PTV oefening, de (best wel steile..)helling op.
Afbeelding

We hebben daarna een afslag gemist en daardoor aardig wat punten misgereden, erg jammer. De rets van de route hebben we wel goed gereden, we zijn alleen nog een keer een post verkeers aangereden.
Hier nog een kilometer of 4 te gaan
Afbeelding

Afbeelding

Toen op zondag dus de ma en de ptv. Bij het inrijden ging het ontzettend lekker, Tammy galoppeerde super, was lekker soepel en braaf. Dandy helaas niet zo, zodra hij tammy niet meer zag raakte hij in paniek. Lous heeft toen besloten de ma niet te starten en de ptv mochten we samen starten. De ma bij ons ging wel, de galop heen ging super, vooral aangezien het zwaar zand was, ze viel er alleen een paar passen uit bij een met ducktape vastgezet paaltje :+ De rest ging wel super, ik heb goede hoop voor de toekomst :D De stap ging me iets te langzaam, maar ze kan nou eenmaal niet sneller met zulk zwaar zand. We treffen het niet met terrein voor de m/a. Ik hoop nog eens op een lekker hard zandpad, dan kunnen we scoren }>

De PTV begon met de waterbak, waar ze vertikte om in te gaan. Nouja, waren lang niet de enige (degene die wel wilden waren bijna uitzondering..) dus doorgegaan naar onderdeel 2, het hek aan de hand. Braaf erdoor heen, dus alle punten :) 3 was een bruggetje, een verhoging zonder zijkanten. Daar moeten we nog flink op oefenen want daar ging ze net als in Aalten heel mooi halverwege erlangs :( Daarna de bezembak. Ik twijfelde of ik hem zo doen na mijn val van vorige week (op mijn heup, drie keer rechtgezet door de fysio, nog ruim een week last gehad) maar ik heb haar ervoor gezet (aanrijden wilde niet, dan ging ze in de ankers, nog zo'n trainingspuntje >;) ) en ze sprong hem vanuit stilstand :) Wel gedaan dus, maar geen punten voor stijl := Het rechts opstappen heb ik overgeslagen, daarna was de barrelrace, die hebben we in draf gedaan. Daarna door naar de gevreesde takken. Ik had het wel geoefend, maar of ze het nog zou doen...? Ja dus, in een galopachtig iets zelfs :D Zonder er een tak af te gooien!
Afbeelding

Afbeelding

De smalle doorgang deden we ook in een galopachtigiets :+ maar ging wel goed. Even wachten op Lous en Dandy
Afbeelding

Volgende onderdeel was trailerladen. Nou, de trailer was eng, had ze besloten, en no way dat ze erin ging. Het onbeweeglijk stilstaan wilde ik wel proberen, had ik thuis wel geoefend, maar ze vond het toch te gezellig met mij dus kwam vrolijk weer achter me aan lopen :( Door naar de volgende dan maar. Een boomstam, die er eigenlijk best wel hoog uitzag (maar alsnog iets van 30-40cm was) toch maar op aangereden op dezelfde manier als de bezembak eerst stilstaan, en deze sprong ze ook! :D
Afbeelding

Stoere pony :+: gelukkig blijft er af en te iets hangen van wat we trainen :roll: De een na laatste hindernis was het labyrinth. Die kan ze best, maar vanwege het gedraai en het sneller door willen toch een klein tikje tegen de balk met de eerste draai, de rest ging wel goed. De laatste was een op en afsprong. Die was zeg maar zo: __---------__ en wij mochten de lage pakken. Maarja, dat was wel aardig krap... erop ging wel goed, eraf waren we het niet helemaal eens over hoe en wat. Bovenop dus een beetje gedraai en uiteindelijk wel langs de lage kant eraf.
We zijn uiteindelijk 21e geworden. Op zich netjes :j als je bedenkt dat er veel goede ruiters en paarden in de T1 meereden en we in de ptv af en toe moesten wachten op Lous en Dandy. Er moet nog wel flink getraind worden, we laten nog teveel punten liggen }> Maar gelukkig hebben we een paar dingen nu onder de knie, zoals de takken. Op het springen wil ik nog wel oefenen, ik wil sprongetjes gewoon aan kunnen rijden en niet vanuit stilstand hoeven springen O:) Maar goed, Anky is ook niet op grand prix niveau begonnen :D

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:43

*woei echt bijna weg* _O- :')

Springtammy *\o/*

SofieBeau

Re: TRECTammy in Wieringermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:10

leuk verslag zeg !

ziet er zooo leuk uit om te doen, als er het er es van komt ga ik het echt eens proberen :))

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:13

Leuke reportage Wendy!
Gelukkig hadden we het weer van vandaag niet! :D

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:19

Wat een knap paard heb jij, Wendy!
Het ziet er echt gaaf uit! :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:26

Gaaf hoor, die actiefoto's! Je kunt duidelijk zien dat jullie specifiek getraind hebben! :j

Op naar Huizen! 8-)

Leuke pony is Dandy trouwens!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:32

Leuk verslag.
Mooie foto's! :)

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:49

Leuk uitgebreid verslag! knap dat je toch ging rijden met je rug! leuk duo zo en zoals je zelf zegt je start niet direct op het hoogste niveau! vind dit al heel knap erg leuk lijkt me heel veelzijdig om te rijden!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:29

Super gave aktie foto's Wendy!! Mooi verslag ook en toch leuk dat het elke keer weer iets beter gaat met iets he?!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:39

Gaaf Wendy (en Lous! ;) ) +:)+ Super leuk om het verslag te lezen en leuke foto's erbij ook! :j

FjordenWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:12

Leuk verslag! Heel leuk om te lezen, ik leef helemaal met je mee :) En super mooie aktiefoto's! Ze springt wel mooi. Oortjes naar voor enzo. Ze leert vast nog wel om het ook met een aanloopje te springen :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 12:32

Het springen is al enorm verbeterd, ik ben nu allang blij dat ze springt :D Ik heb goede hoop dat we, met een tijdje flink trainen, nog wel eens normaal over een hindernis heenkomen :+

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:47

Goed gedaan +:)+ Over dik drie jaar ga ik mee met Pom :D

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:56

Dat gaat je beslist lukken hoor Wendy!! +:)+

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:11

Oeeeh wat ziet Tammy er goed afgetraind uit zeg! :D

En Dandy is ook zeker een knap peerd!

Mooi dat t goed ging hoor!
Ik ben weer terug in Nederland, dus ik zeg: tijd om weer eens samen te gaan rijden! :D