TREC Aalten, Jeddah en ik hebben ons ding gevonden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

TREC Aalten, Jeddah en ik hebben ons ding gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 23:19

Ja, jaren lang Endurance gereden, altijd ervan overtuigd dat "priegel werk" niks voor Jeddah is en ik wel TREC zou gaan rijden met Senna, mijn Paint merrie.

Helaas heb ik dik een jaar geleden Senna in moeten laten slapen en daarbij ging eigenlijk ook mijn droom om TREC te rijden. Maar toch, nu Jed ook nog een pees blessure gehad had en we beide wat lichamelijke tegenslagen gehad hebben, besloten gewoon in te schrijven voor TREC Aalten, ach, kan ons het schelen, we gaan gewoon lekker buitenrijden! En al doen we de helft van de opdrachten niet? Nou en?

Ondertussen een keer gevrijwilligt in Didam en daar Margot leren kennen die TREC lessen geeft. Okee, toch maar een lesje dan eerst :D
Nou, die les ging super! :):) Jeddah heeft me enorm verbaasd en ik schaamde me ondertussen dat ik dacht dat het niks voor haar was :o .

Maar goed, toch gewoon op goed geluk meedoen in Aalten :j

SusanW, die ook in Didam foto's gemaakt heeft was gevraagd weer te komen klikken als ze zin had en is als fotograaf/groom/vriendin (ja, ze had het druk :+ ) meegegaan en heeft alle onderstaande foto's gemaakt! DANK JE!!

Nou, de dag begon op zaterdag, kaart intekenen en de "POR" rijden. Dat was 27,5 km, lekker zelf de weg vinden op je kaart, en je ondertussen aan de altijd wisselende, voorgeschreven snelheden houden. Ja, das lastiger als je denkt ;) Natuurlijk moet je bepakt en bezakt op reis! Van alles moet je meenemen in je tassen :j
Afbeelding

Maar wat een LOL hebben Jeddah en ik gehad! Man wat heb ik genoten! Wat is het HEERLIJK zo te rijden, vreemd gebied, je kent niemand, het weer was, hmm, beetje griezelig met continue donder in de verte en zo nu en dan wat regen, stikkie heet verder, al met al was ik op Jeddah en mijn kaart aangewezen en zij op mij.
Afbeelding

Tussendoor kwamen we bij controle posts waar we even wachten moesten en Jed bleef heerlijk bij mij. Paarden konden komen en gaan, het makate niet uit, we waren toch wel samen.
Afbeelding

We hebben zelfs een stukje door Duitsland gereden :D Ik begon spontaan Duits te praten en wat was het daar mooi zeg met al die graan velden!
Afbeelding

Op de pauze plaats kregen we 30 minuten rust om even wat te eten en te drinken. Jeddah los gesingeld, lekker laten grazen en ondertussen de overgebleven croissantjes van het ontbijt uit de auto gepikt :D
Afbeelding

Tegen het einde reden we een controle post binnen waar we de "MA" moesten doen. Das heen in zo langzaam mogelijk galop, daar hebben we de volle punten voor gehad, Jed ging super! Terug in zo snel mogelijk stap, zonder te draven hoor! En daar kregen we wel 4 van de 40 punten voor :o want Jed stapt niet zo snel :(:)

Kwa tempo gingen we in verhouding tot de rest best hard, we hebben toch wel wat combinaties ingehaald, maar uiteindelijk bleek mijn gevoel voor snelheid toch wel goed genoeg te zijn, want na de eerste dag stonden we EERSTE op de lijst :? Een mede deelneemster kwam het me zeggen, ik was verbijsterd, ik geloofde Zij niet :n Maar het klopte wel. Tot die tijd had ik niet eens aan een "prijs" gedacht, laat staan aan de tussenstand ofzo. We hadden gewoon fijn gereden en ik had me zo vermaakt met kaartlezen enzo! Echt gaaf!
Afbeelding

Die avond bracht Jeddah door in een enorm weiland bij Manege Achterhoek in de buurt en SusanW en ik in de Golden Tulip *D Winterswijk. Dus na lekker (uit)geslapen te hebben, de volgende dag de "PTV" het obstakel parcours, je weet wel, waar Jeddah zogenaamd niet zo goed in was :roll:
Eerste hindernis was het hek, ging prima, wel wat druk. Tweede de laag hangende takken, ik kon Jed maar net recht houden, er was te veel te zien op de Fair en kon dus niet ver genoeg bukken. Helaas, eraf gegooid. Derde hindernis, achterwaarts tussen de balken, ging prima :j vierde de Slalom. Normaal had ik die in Galop gedaan, Jeddah is lenig zat, maar weer niet voldoende ruimte om haar goed in de galop te kunnen houden met alle afleiding, dus voor de draf gekozen, als ik in galop gegaan was, en uit de gang gevallen, had me dat meer punten gekost namelijk.
Afbeelding

Dan de Strobalen springen. Ik wist 100% zeker dat Jeddah die BESLIST zou weigeren. Verbaasd was ik dan ook toen ze... ja dus... :D
Afbeelding

Daarna door naar de kuil. Daar moetsen we in en uit stappen, piece of cake :j Dan weer door, hup, een boomstam springen! Ook daar geen weigering van mijn kanjer!! Huppa, gelijk verder in draf naar de Passage de Route. Das een ingewikkelde naam voor een dubbelsprong van kruisjes waar je vooral RECHT over heen moest. Huppa! Ook dat deed ze :wow:

Tussen de hindernisen moesten we (door) draven :):)
Afbeelding

Na die hindernis de eerste brug, even een klein beetje twijvel en erover heen :j
Vandaar uit naar de Labyrinth die ze echt SUPER deed! Geen enkel balkje eraf getikt! +:)+

Tja en daar stond dan die bezembak :oo Maar ook hier... Jep :j
Afbeelding

Nog weer wat draven naar de smalle corridor die we keurig in galop namen, hup, weer een brug, zonder railing en naar de laatste hindernis, de poort! Weer goed!
M'en wat was ik blij en trots zeg!
Afbeelding

Echt, ik kan er nog wel uuuuuuren over typen, maar het is al zo'n lang verhaal... ;) En ik heb nog veeeeeeeel meer foto's maar er staan er al zoveel...

En dan, ja, savonds om 18.00 uur, de prijsuitreiking! Met alle paarden in de hoofdring van de Fair! Wauw! Dat was echt wel stoer! Ik koos ervoor Jeddah niet weer op te zadelen omdat het zo warm was en ze daar zo druk van wordt. Het was een geweldige ervaring om met zo'n 50 paarden in de bak te staan, de prijsuitreiking af te wachten voor veel publiek!
En... jep! dat zijn wij! :):) En..jep! Das een ROOD lintje! :):) Das een TWEEDE plaats voor de T2 Individueel! JOEPIE! *\o/*
Afbeelding

Is ze niet gewoon de allergaafste...?? :+: :+:
Afbeelding

Jeddah en ik hebben echt ons "ding" gevonden :j We hebben beide zo onwijs fijn gereden, heel veel plezier gehad, ontzettend leuke mederuiters leren kennen en omdat we en lekker kunnen rijden en ook wat nadenken moeten is het echt wat voor ons :j

Dus, op naar de volgende TREC in Wieringen Augustus! :wave:
Afbeelding

*puck*

Re: TREC Aalten, Jeddah en ik hebben ons ding gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:24

wat ontzettend leuk om te zien en te lezen ,het plezier straalt er echt vanaf, onzettend leuk onderdeel van de paardensport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:24

Wat een super verslag joh :) Zo uitgebreid, veel foto's en leuk om te lezen :j

Mooi dat je je sport zo gevonden hebt :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:30

Superleuk, echt gaaf dat jullie je ding gevonden hebben!
Ook erg mooie foto's! :D

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:31

Wat een onwijs leuk verslag met prachtige foto's! En natuurlijk gefeliciteerd met je mooie prestatie; heel stoer!
Ik ken dat TREC-gebeuren eigenlijk alleen van naam, maar je hebt nu absolute reclame gemaakt... *checkt waar Wieringen ligt* :-)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:39

Wow je maakt me helemaal enthousiast met je verhaal!
Nu wil ik ook :D :D :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 00:11

Heel leuk om je eens te zien rijden :j Jeddah deed het super, het plezier straalde van je gezicht af :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 00:13

Gave foto's Jeddah!! Ik kan niet wachten tot ik met Ben ook zover ben en jouw enthousiaste verslag maakt het wachten niet makkelijker.

En wat nou PTV niks voor Jed...
Kijk dat koopie nou!
Afbeelding

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 03:22

Wat een geweldig verslag!!

Je ziet Jeddah (en jou ook :D ) gewoon genieten......SUPER +:)+

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 03:33

Leuk he, dat het toch zo goed blijkt te passen! Mooi resultaa voor jullie, en tot Wieringen! :D

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 07:01

leuke foto`s ook zeg! wat super dat je nu toch nog TREC kunt rijden he :) Nooit te snel opgeven, of teveel voor je paard denken. Dat zie je maar weer! Super gedaan jullie 2!

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 07:06

Mooi verslag weer Jeddah! Je enthousiasme is erg aanstekelijk }>

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 07:11

Mooie foto's SusanW!! Moet een geweldige dag geweest zijn daar in Aalten. Jullie hebben opvallend genoten!

Geweldig toch dat je paard je na zoveel jaar klaarblijkelijk nog kan verbazen ;) Op naar de volgende TREC!!

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 07:22

Gaaf Jeddah! :j

Hoe ben je begonnen met haar hiervoor te trainen? Ik heb eerder een topic gezien waar je de obstakels hebt kunnen oefenen toch? En gewoon veel buitenrijden of juist in de bak ook duurtraining?

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 07:28

superstoer! Leuk dat ze jou nog na al die jaren kan verbazen, hihi
Ik kijk uit naar de volgende foto's!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 07:33

Super!
Helemaal jullie ding dus!
Wat een superpaard!
Bedankt voor het mooie verslag, gefeliciteerd en nog heel veel succes en plezier samen!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 07:45

Super gaaf verslag Jeddah!

Dat jullie aan het genieten zijn is niet te zien hoor!

Het straalt echt van jullie af!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 07:48

Wat heerlijk dat jullie helemaal jullie 'ding' hebben gevonden! Heerlijk enthousiast verslag!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 07:51

Wauw! Wat een leuke reacties! Dank jullie!! :D We zitten er nog helemaal vol van :j

@Joyrider, Jeddah heeft al een heel goede basis conditie van de Endurance natuurlijk. We rijden nooit in de bak, we hebben niet eens een bak :o
Afgelopen winter heb ik wel een keer met haar op de A OK Ranch meegedaan aan het voor jezelf Trail rijden, daar hebben we voor het eerst ook een hek gedaan.
En toen inderdaad de les bij Margot: http://www.trec-lessen.tk/
Verder lekker veel buitenrijden, keertje oefenen met kaartlezen in onbekend gebied en met de Navman rijden om te leren hoe hard we ongeveer gaan in de verschillende gangen.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:02

Opvallend hoe ontspannen en alert Jeddah op elke foto lijkt. Wat moet dat een feest zijn als je een sport hebt gevonden die je allebei zo goed ligt.
En zoals jij het beschrijft en mooi aankleedt met foto's is het wel heel aanstekelijk.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 08:05

Dank je Jottum! Ze kijkt echt overal zo lief he? :+:

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:07

Leuk verslag...krijg ook enorm veel zin in,hoop dat ik ook ooit een keer mee kan doen :j

De foto van de bezem hindernis vind ik eigenlijk wel het mooist...misschien dat de positie van haar benen niet echt wenselijk zijn op een foto maar die smoeltjes van jullie beide :D geweldig!!

Heel veel plezier nog in de toekomst enne gefeliciteerd met het mooie resultaat ;)

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:11

geweldig verslag Jeddah *\o/* van jullie :D

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:50

Wat ontzettend gaaf Jeddah! Het genieten straalt letterlijk van jullie af op alle foto's. Heerlijk dat jullie samen "je ding" gevonden hebben. En dan bij de eerste keer gelijk een 2e prijs is natuurlijk gewoon het kersje op de taart :j

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:03

wow wat gaaf, het plezier straalt van de foto's af :j