Helaas heb ik dik een jaar geleden Senna in moeten laten slapen en daarbij ging eigenlijk ook mijn droom om TREC te rijden. Maar toch, nu Jed ook nog een pees blessure gehad had en we beide wat lichamelijke tegenslagen gehad hebben, besloten gewoon in te schrijven voor TREC Aalten, ach, kan ons het schelen, we gaan gewoon lekker buitenrijden! En al doen we de helft van de opdrachten niet? Nou en?
Ondertussen een keer gevrijwilligt in Didam en daar Margot leren kennen die TREC lessen geeft. Okee, toch maar een lesje dan eerst

Nou, die les ging super!

Maar goed, toch gewoon op goed geluk meedoen in Aalten

SusanW, die ook in Didam foto's gemaakt heeft was gevraagd weer te komen klikken als ze zin had en is als fotograaf/groom/vriendin (ja, ze had het druk

Nou, de dag begon op zaterdag, kaart intekenen en de "POR" rijden. Dat was 27,5 km, lekker zelf de weg vinden op je kaart, en je ondertussen aan de altijd wisselende, voorgeschreven snelheden houden. Ja, das lastiger als je denkt

Maar wat een LOL hebben Jeddah en ik gehad! Man wat heb ik genoten! Wat is het HEERLIJK zo te rijden, vreemd gebied, je kent niemand, het weer was, hmm, beetje griezelig met continue donder in de verte en zo nu en dan wat regen, stikkie heet verder, al met al was ik op Jeddah en mijn kaart aangewezen en zij op mij.

Tussendoor kwamen we bij controle posts waar we even wachten moesten en Jed bleef heerlijk bij mij. Paarden konden komen en gaan, het makate niet uit, we waren toch wel samen.

We hebben zelfs een stukje door Duitsland gereden

Op de pauze plaats kregen we 30 minuten rust om even wat te eten en te drinken. Jeddah los gesingeld, lekker laten grazen en ondertussen de overgebleven croissantjes van het ontbijt uit de auto gepikt

Tegen het einde reden we een controle post binnen waar we de "MA" moesten doen. Das heen in zo langzaam mogelijk galop, daar hebben we de volle punten voor gehad, Jed ging super! Terug in zo snel mogelijk stap, zonder te draven hoor! En daar kregen we wel 4 van de 40 punten voor

Kwa tempo gingen we in verhouding tot de rest best hard, we hebben toch wel wat combinaties ingehaald, maar uiteindelijk bleek mijn gevoel voor snelheid toch wel goed genoeg te zijn, want na de eerste dag stonden we EERSTE op de lijst

Die avond bracht Jeddah door in een enorm weiland bij Manege Achterhoek in de buurt en SusanW en ik in de Golden Tulip

Eerste hindernis was het hek, ging prima, wel wat druk. Tweede de laag hangende takken, ik kon Jed maar net recht houden, er was te veel te zien op de Fair en kon dus niet ver genoeg bukken. Helaas, eraf gegooid. Derde hindernis, achterwaarts tussen de balken, ging prima

Dan de Strobalen springen. Ik wist 100% zeker dat Jeddah die BESLIST zou weigeren. Verbaasd was ik dan ook toen ze... ja dus...

Daarna door naar de kuil. Daar moetsen we in en uit stappen, piece of cake

Tussen de hindernisen moesten we (door) draven

Na die hindernis de eerste brug, even een klein beetje twijvel en erover heen

Vandaar uit naar de Labyrinth die ze echt SUPER deed! Geen enkel balkje eraf getikt!

Tja en daar stond dan die bezembak

Nog weer wat draven naar de smalle corridor die we keurig in galop namen, hup, weer een brug, zonder railing en naar de laatste hindernis, de poort! Weer goed!
M'en wat was ik blij en trots zeg!

Echt, ik kan er nog wel uuuuuuren over typen, maar het is al zo'n lang verhaal...

En dan, ja, savonds om 18.00 uur, de prijsuitreiking! Met alle paarden in de hoofdring van de Fair! Wauw! Dat was echt wel stoer! Ik koos ervoor Jeddah niet weer op te zadelen omdat het zo warm was en ze daar zo druk van wordt. Het was een geweldige ervaring om met zo'n 50 paarden in de bak te staan, de prijsuitreiking af te wachten voor veel publiek!
En... jep! dat zijn wij!

Is ze niet gewoon de allergaafste...??

Jeddah en ik hebben echt ons "ding" gevonden

Dus, op naar de volgende TREC in Wieringen Augustus!