Onze tweede TREC wedstrijd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Onze tweede TREC wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 16:42

Afgelopen weekend hadden we onze tweede TREC wedstrijd. Verslagje moest even wachten op de foto's ;)

Het weekend begon voor ons op vrijdag, toen zijn we vertrokken naar Holten om Karin en Ret, de Dravebier, op te pikken. Vanaf daar doorgereden naar Aalten, waar de Country Fair was waar de TREC gehouden werd. Uiteraard eerst verkeerd gereden :roll: We zaten al op het Fairterrein, maar we moesten eigenlijk eerst naar de camping. Dus weer terug en naar de camping, die gelukkig om de hoek was. Daar eerst de paddock opgezet en paarden erin:
Afbeelding

De volgende ochtend begon de TREC. We hebben toch wel zolang mogelijk gewacht, aangezien het zo vreselijk warm was, hier staan de paarden (en ik :D) al klaar met hun bepakking:
Afbeelding

Om half twaalf moesten we ons melden bij de start, daar konden we de kaart in gaan tekenen. Toen we daar klaar mee waren konden we weg. (ja, we vonden het wel leuk hoor :+ )
Afbeelding

Onderweg was het zwaar. Nog altijd vreselijk warm en drukkend. Het bleef maar rommelen en halverwege kregen we ook nog eens een flinke plensbui... Lang leve de poncho. Voor de rest viel het gelukkig mee, hebben we kunnen genieten van de mooie omgeving. Vooral Duitsland was mooi, langs de graanvelden.
Afbeelding

De route was iets van 23-27 km, maar leek veel langer... Ik heb werkelijkwaar nog nooit zo'n pijn in mijn kont gehad zeg! :o Toen we nog maar een kleine lus hoefden was daar ineens de MA, de gangenproef.
Ons galopje, helaas viel ze er een paar passen uit, geen punten dus
Afbeelding

en de stap, die ging super. Wel weer die stomme tong op de foto :roll: Van vorig jaar heb ik ook al een foto met tong :P
Afbeelding

Daarna waren we gelukkig bijna weer terug. Paarden in de paddock gezet en naar het terrein gegaan om alles te bekijken.
De volgende ochtend zijn we op tijd heen gegaan, omdat we eerst het PTV parcours nog zouden lopen. Helaas duurde dit wat langer dan gepland, dus ik had een zwaar gefrustreerde Tammy onder me. Hier een zeldzaam stilsta-moment ;)
Afbeelding

Rond de middag konden we beginnen aan de PTV.
Hindernis 1 was het hek, twee palen met een touw ertussen ;) Deze moet je openen en sluiten zonder los te laten. Jammer genoeg was Tammy zo heet dat ik haar er niet mooi door kreeg en dus los moest laten.
Hindernis 2 waren de 'takken', latjes op schofthoogte+40cm waar je onderdoor moet zonder aan te raken. Vorig jaar was dit al een struikelblok. Het stomme is dat ze thuis onder echte takken heel mooi bukt, maar die latjes vertikt ze. Toch maar eens meer gaan oefenen...
Afbeelding

Lekker frustie koppie :mrgreen: Met het nieuwe bitje, een leren bit. Ze is hier super op te sturen en rommelt er niet zo mee.
Afbeelding

Hindernis 3 was achterwaarts tussen balken. Twee balken met vier pilonnen, je moest er voorwaarts inrijden tot voorbij de tweede set pilonnen en dan achterwaarts tot de voorbenen voorbij de eerste pilonnen en er weer voorwaarts uit. Helemaal goed!
Hindernis 4 was de slalom, die hebben we in draf gedaan,
Hindernis 5 was een sprong over losse plakken stro. Ik verwachtte een weigering, maar ze hupte er braaf overheen :)
Hindernis 6 was een greppel, daar moest je doorheen stappen, je mocht springen. Tammy stapte er mooi in maar bedacht zich halverwege en nam een mooie sprong eruit :roll:
Hindernis 7 was een boomstammetje, geen problemen daar.
Hindernis 8 was een dubbelsprong, die moest je in een rechte lijn nemen. Waren twee kruisjes van planken, waren goed te doen :)
Hindernis 9 was een bruggetje. ze twijfelde even maar ging er toch over
Afbeelding

Hindernis 10 was het labyrinth, vorig jaar tikte ze nog een balk aan, deze keer was ze super te sturen en gingen we er foutloos doorheen!
Hindernis 11 was een sprong, zo'n 40 cm, dus hoger dan we geoefend hadden. Leek me geen slimme actie om hem te springen, dus die hebben we overgeslagen.
Hindernis 12 was de corridor, een smalle doorgang. Die wilde ik in galop nemen, maar Tammy dacht er anders over. Die zigzagde er doorheen dus geen punten daarvoor.
Tussen 12 en 13 was een lekker groot gat, ruimte om even flink door te draven :)
Afbeelding

Hindernis 13 was weer een bruggetje, dit keer niets aan de zijkant. Dat vond ze maar raar, halverwege stapte ze er aan de zijkant naast...
Hindernis 14 was het hek vanaf de andere kant. Door het stuk draven was ze rustiger geworden en kon ik haar er netjes doorsturen en het hek weer dichtdoen, super dus :)

Na de PTV de paarden weer teruggebracht en zelf de rest van de deelnemers bekeken. De prijsuitreiking was pas om 17.30 en ik heb het hele weekend getwijfeld of ik er op zou wachten. Uiteindelijk toch maar gedaan, dus rond vijf uur de paarden weer opgezadeld en naar het terrein gereden. Voor de prijsuitreiking moesten we ons opstellen in de grote ring, met zijn allen!
Afbeelding

Tammy was er al snel zat van en kreeg weer het hee-en-weer (en links-en-rechts... :Y) )
Afbeelding

In elke klasse waren vier prijzen beschikbaar. In onze klasse werd ik als eerste opgeroepen, we bleken de vierde prijs te hebben! :D
Afbeelding

Na de prijsuitreiking alles ingepakt en naar huis gereden. Tammy stond om kwart over tien pas weer in de wei := ikzelf was rond elf uur pas thuis.

Het was verder hartstikke leuk en de prijs had ik helemaal niet verwacht. Je kan dus nog best hoog komen als je de ptv flink verklooid :D Gewoon goed scoren op de POR en MA! We hebben wel de smaak te pakken. Ik heb al een vriendin zo gek gekregen dat ze mee wil doen in Wieringen *\o/*

Diva

Re: Onze tweede TREC wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:55

Leuke foto's en gefeliciteerd met jullie prijs!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:58

Leuke foto's en gefeliciteerd met je prijs!!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:02

Ik wil ook!!! :D

Hihi, zo'n zacht zadel en dan toch pijn in je kont Wen? :=

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:03

hey, wat goed zeg! Nou ja...de PTV nog even oefenen dus, maar geloof me...geloof dat ik Salty ook nooit zo gek zou krijgen om alles braaf te doen! :=

Gefeliciteerd met je prijs !

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:15

Gave foto's zeg :D

Maar wat is nou precies het verschil met een 'gewoon' bit en een leren bitje ? :P

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:16

gefeliciteerd :D :D :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 17:49

Imre schreef:
Hihi, zo'n zacht zadel en dan toch pijn in je kont Wen? :=

Ja, ongelooflijk he, moet je nagaan als ik niet zo'n fijn zadel had gehad :D Nee, het is gewoon het stappen de hele tijd. Tammy doet zo'n 7 km/u gemiddeld, en als je nagaat dat de gevraagde snelheden ongeveer 6,5/7,5/8,5/10 waren... Nee, laat mij maar draven en galopperen, daar heb je lang niet zo'n last van :+

xChantal94 schreef:
Maar wat is nou precies het verschil met een 'gewoon' bit en een leren bitje ? :P

Hij is flexibeler en zit aan de onderkaak vast. Normale bitten tilt ze met haar tong op en gaat ze lopen rommelen, dat kan hier niet mee. Hier kan ze wel op kauwen en dat doet ze dan ook ;) Normaal rij ik alleen met hackamore, maar voor het fijne sturen is een bitje toch wel handig. Met deze is ze super te sturen :j

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:01

Leuke foto's wendy, volgens mij zit jij met volle teugen te genieten :D
En gefeliciteerd natuurlijk!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:46

Wat een gave foto verslag! Jullie hebben het inderdaad toch best heel goed gedaan! +:)+ Nogmaals gefeliciteerd! En tot Wieringen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:08

Het viel mij echt pas op het allerlaatst op dat ze een bitje in heeft. Ze oogt echt veel rustiger met haar mond, fijn dat je iets hebt kunnen vinden wat ze blijkbaar prettig vind.

Gave foto's, ik doe het je echt niet na. +:)+

En tja die tong. Ze heeft een hele mooie hoor. :j :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:15

Leuke foto's hoor.

Ik vind het ook wel super gaaf om te doen.
Mijn kleuter liep er 2 jaar terug in Wieringen zo overal door heen (veel 'onzin' oefeningen met balkjes, pionnetjes, zijltjes enzo gebruik ik in mijn kinderlesjes, dus zelfs mijn jonge pony's kunnen dat soort dingen prima hebben).

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:48

Hey Wendy, leuk verslagje! :) Mooie foto's ook.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 00:06

Leuke foto's hoor!
En deze foto 'sais it all'
Afbeelding

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 07:06

Ik zag op internet al die foto van bij de takken en zat al te kijken... Dat de jury zo rustig bleef zitten! :P

MAar leuke foto`shoor. Ziet er goed uit! gefeliciteerd nog met je prijs!

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:51

Haha, volgens mij lacht Tammy ook op die foto!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:22

Gefeliciteerd met je prijs, en wat een leuk verslag!
Heb het met plezier gelezen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:37

Ik zie een Dravebier. :P

Die weer een mooi teampje vormde met de Draver. Was echt een verrassing, bovenaan eindigen in de POR na onze dramatische dwaling in Beek vorig jaar. :=

Was weer heel gezellig, moeten we vaker doen! :j