Endurance Otterlo, ik ben zooo trots op mijn kleine aap!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

Endurance Otterlo, ik ben zooo trots op mijn kleine aap!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 12:13

Allereerst mijn complimenten aan de organisatie :D Wat een mooie rit en wat een goede organisatie :D

Om half 6 ging de wekker al, waar zijn we aan begonnen zeg,..... De eerste endurance wedstrijd met Boobs :D
Omdat ik uiteraard weer eens te fanatiek was en me al had ingeschreven bij de DER mocht ik geen kennismakingsklasse meer starten en dus moest ik klasse 1 starten :+
Het is zo spannend geweest of ik wel kon starten, want ik heb een hoop zadel problemen met Bobar gehad, tot een week geleden had ik geen zadel meer en mijn nieuwe zadel, ligt, rijdt en Boobs loopt heerlijk,... Dus ik dacht, we gaan het toch proberen!!!
Om 7 uur werden we opgehaald bij de wei met de trailer :D
Daarna op naar Otterlo. Ik moest als nummer 10 starten, dus eerst een paddock gebouwd en toen op naar de voorkeuring. Helaas was Boobs zo onder de indruk van alles en had ik de nodige spanning uiteraard, dat zijn hartslag wel 78 was,.... Gelukkig waren de vets vriendelijk en namen de tijd. Na een paar minuten was de hartslag precies 60. De rest was allemaal uitstekend. Daarna moesten we op de monsterbaan. Ik kreeg geen commentaar, alleen dat Boobs zich al druk had gemaakt en er dus eigenlijk al een wedstrijd op had zitten,.... rustig rijden dus. Kom ik terug bij de trailer, zie ik toch dat er een B staat voor locomotie,.... jammer,.... maar ja, niets aan te doen.
Om 10.16 uur mochten we starten.
Afbeelding
En jawel ik rij weg en nog geen 20m verderop denkt Boobs, hier heb ik geen zin in en draait zich om en gaat zo weer terug,..... Lekker begin. Gelukkig kwam er snel een twee tal tal ruiters achter mij aan en die wilden mij wel op sleep touw nemen :D Nadat we het spannende terrein af waren, had Boobs geen zin om met twee andere paarden te lopen en zette zijn beste beentjes voor. Van draf, naar galop, naar draf, lopen lopen lopen. Heerlijk. Wat een natuur en die heide, wat gaaf en wat een uitgestrektheid, ik heb genoten en mijn pony ook.
Afbeelding
Bij het eerste groompunt stonden mijn drie grooms op mij en Boobs te wachten met water en drinken voor mij, zo leuk :D Boobs vond het geklieder met waterflessen wel erg leuk en gaf geen kick, hij genoot er zelfs van hahahaha. Daarna snel door :D
Toen verreed ik me heel even, maar kwam er snel achter, dus snel weer op de goede weg.
Afbeelding
Ineens stond er een aanplakbillet P/A 2 km, ohw jee, dat is snel zeg!!! Dus ik snel afgestapt en samen met Boobs gaan wandelen. Singel lekker los. Bij de P/A eerst een discussie met de jury gehad, maar dat was achteraf een misverstand. daarna hartslag gemeten, helaas 72 slagen per minuut en Boobs oogte zo rustig,.... maar ik had nog 3 minuten, dus re-inspection. YES 58 slagen per minuut :D Echter had Boobs een naam gekregen en werd alles nagekeken, dat was toch die drukke pony?? hahaha ja dat was hij ja :D Tijdens de rit super hoor, maar met voorkeuren hahahaha Helaas locomotie bleef een B en de rest za op het randje,.... had Boobs teveel gegeven?? Het ging zo lekker,.... Ik mocht toch door van de Vet, met de woorden dat ik rustig moest gaan rijden. Na wat overleg met mijn grooms toch besloten door te rijden. Vergeet die 9 km/u, geniet en hou je paard heel :D Dus eerst 3 km gestapt met mijn apekop en ik voelde hem gewoon weer opleven. Dus op 20 km toch weer aangedraaft en jawel, oortjes naar voren, tempo erin en daar gingen we weer. Zelfs een stukje nog gegaloppeerd zonder problemen. Paar hekken geopent en weer netjes gesloten, want wat een natuur en die kudde paarden die we tegen kwamen, super gewoon!!!
Toen we op een leuk pad kwamen met allemaal laag hangende takken, vond Boobs dat het wel tijd was voor een galopje en ik kreeg hem echt niet in draf, dus nou ja,... dan maar een galopje :D
Daarna nog lekker gedraaft en lekker gaan stappen, na 5 minuten stap kwam ik ook alweer het bord tegen, finish 2 km :D
Voor de finish kwam ik mijn super grooms nog tegen en met water en wind koelde Boobs lekker af :D Hij voelde zelfs veel fitter weer dan bij de P/A :D Zo fijn!!!
Bij de renbaan (verplicht stappen) had hij bij de trailers zo iets van nu ben ik klaar. Ik eraf en aan de hand mee genomen. Andere grooms hebben mij er weer opgeholpen en hebben Boobs begeleid naar de finish, want het bruggetje, de mesthoop, de waterslang en de buitenbak was toch echt teveel van het goede :+
Lekker eraf gestapt, deken erop en na 3 minuten aangeboden,.... spannend,.... YES 56 slagen per minuut :D SUPER!!! Wat ben ik trots :D Nu alleen de nakeuring nog! En na een bak slobber die er heel gretig in ging was ook die een feit. 52 slagen per minuut en de locomotie was zelfs verbetert, net niet goed genoeg voor een A helaas,... dus met een B op zak toch ZEEER tevreden, wat heb ik genoten en wat ben ik trots op mijn apie :D

In het bijzonder wil ik Miranda haar vader bedanken voor het rijden met de trailer, voor haar hulp en begeleiding en natuurlijk mijn 3 super grooms. Zonder hun was ik nooit overgekomen :D Koen, Iris en Karlijn BEDANKT!!!!!!!

Weet je wanneer ik nog trotser was?? Toen ik zag dat er 32 (!!) mensen waren die zich niet geklasseerd hadden en ik wel :D
Toen ik mijn snelheid zag, viel me die nog reuze mee :D Het eerste stuk 10.42km/h na de P/A toch nog 9.01 km/h en gemiddeld over alles 9.70 km/h :D En dat met een zadel wat hij een week heeft, onbekend terrein en eigenlijk twee wedstrijden deze dag als ik de VET moet geloven, ben ik heel gelukkig :D
We trainen vrolijk door voor Kootwijkerbroek, dus wordt vervolgt :D

PS. Er zijn nog meer foto's deze zal ik later in dit topic plaatsen :D

Anoniem

Re: Endurance Otterlo, ik ben zooo trots op mijn kleine aap!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:29

Jeetje wat gaaf zeg!
Gefeliciteerd met jullie mooie resultaat!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:41

Dat is wel een hele leuke 1e rit.
Jammer van die Btjes.
Zo te lezen heb je heerlijk ondeugend paardje, lekkere druktemaker! (niet altijd handig, maar ach het was zijn 1e x,
dan mag je nog een beetje druk doen.)

Was ook wel echt genieten, gisteren, moet ik bekennen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:48

Hee, wat stoer van jullie zeg! Knappe Bobar! Die enge dingen worden vanzelf minder eng naarmate hij vaker mee mag.
En nog een hartstikke mooi resultaat ook, gelijk die eerste keer! Gefeliciteerd!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 12:52

Ja zijn B'tjes waren erg jammer, ga dit even met de hoefsmid overleggen, hij liep iets op eieren of iets stijf in de achterhand,... maar net niet goed voor een A, dus hier ga ik wel mee bezig. Zijn hartslag zal letterlijk opgelost moeten worden met kilometers maken denk ik :D
Met mijn aap kom ik er wel in klasse 1, samen 1 team, met heel veel lol :D

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:53

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:53

hallo,

super hoor, heb alleen een vraagje want ben niet zo thuis in deze tak van sport, wat betekenen b en a tjes voor locomotie?

je hebt wel een super coole pony! succes in kootwijkerbroek

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:56

die 2 ruiters aan het begin waren sabine en ik :D

leuk dat je rit verder goed verlopen is! was het de eerste keer?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 12:56

Bij een A loopt je paard op het harde lekker soepeltjes erover, bij een B ziet de vet wat, je paard is iets stijf, loopt wat op eieren, maar niet kreupel, snap je wat ik bedoel???
Bij een C is je paard kreupel en wordt je afgekeurd om verder te rijden.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:57

ok, jep ik snap het ......thanx weer wat geleerd!!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 12:58

@ woeliej, nog ontzettend bedankt dat ik me even aan jullie op mocht trekken :D Ik had mijn handen vol aan die aap, dus mijn excuus nog dat ik zo ineens weg was,.....
Het was inderdaad mijn eerst wedstrijd met hem :D Was iets te fanatiek met opgeven van de vereniging, waardoor ik geen kennismakingsklasse meer mocht starten hahaha domme ik :D Echter wel erg leuk en ik ga KWB ook opgeven nu :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 13:00

Wranglerbutt schreef:
Wat een leuk verslag! +:)+

Is Bobar een geregistreerde Painthorse? Zo ja, wist je dat je door endurancewedstrijden te rijden punten kan verdienen voor de APHA?
Zie http://www.dutchpainthorseclub.com/inde ... &Itemid=22 En ook de gereden uren van je 'gewone' buitenritten kan je bij de APHA registreren: http://www.dutchpainthorseclub.com/inde ... &Itemid=23

Jeps Boobs is geregistreerd Paint, wat ontzettend leuk dat je me hier op attendeerd, ik wist dit helemaal niet,... Ga het eens goed doornemen allemaal :D

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:01

Met wat voor zadel rijd je nou nu?

Leuk verslag hoor, jammer van de Btjes..

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 13:17

Ik heb er nu een Thorrowgood op liggen, ligt als een huis :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:05

Wat een leuk verslag :j
En gefeliciteerd met de kilometers.
Zo zie je maar weer, ander zadel en de kilometers vliegen je om de oren ;) :D

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:41

Boobs! :9
Eindelijk de 1e wedstrijd gereden en nog goed gedaan ook!
Gefeliciteerd :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:50

Wat een leuk verslag inderdaad! Weer eens wat anders dan de "standaard" dressuur en springverslagen :) Snap ook dat je super trots bent, zou ik ook zijn want het klinkt helemaal goed :D
Nog een vraagje: wat is locomotie?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 14:52

Suzan_bobar schreef:
Bij een A loopt je paard op het harde lekker soepeltjes erover, bij een B ziet de vet wat, je paard is iets stijf, loopt wat op eieren, maar niet kreupel, snap je wat ik bedoel???
Bij een C is je paard kreupel en wordt je afgekeurd om verder te rijden.

Locomotie is de beweging van je paard op het harde,.... Verder zie hierboven (scheelt mij weer typ werk hahaha)

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:28

Wat ontzettend gaaf zeg!!! :D En leuk verslag!
Ben benieuwd naar meer foto's!!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:54

Wat een ontzettend leuk verslag Suzan.
Gefeliciteerd me je officiële 32 km. :Y)
Toppie. :D

En die rust komt vanzelf door kilometers te maken. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:45

Wat een ontzettend apart en leuk paard om te zien. :)

Om wat meer rust te krijgen kun je eventueel vaker weg gaan om te trainen in een vreemde omgeving misschien ook met vreemde paarden erbij. En thuis (of nog beter op een ander stal/manege) door vreemde mensen een keuring nabootsen. Dan went hij wat meer aan het ritme en de aanrakingen.

Zoals de vet ook al aangaf, een paard kan goed vermoeid raken van alleen al die indrukken omzich heen. :)

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:44

Je hebt een super gedaan Suus! Ben trots op jullie. KWB lekker samen, dan komt het vast helemaal goed.

Ik zal alleen wel ijzers nemen, want dat is toch het probleem bij hem denk ik. Nou, op naar onze volgende (trainings)rit!!

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:42

Leuk verslagje suzan!
En Boobs ziet er weer heerlijk uit :j

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 19:51

Bedankt allemaal voor de leuke reacties :D

Zo net even bij Boobs wezen kijken en hij liep heerlijk door de wei met zijn deken op Hinniken en rennen, dus ik weer helemaal blij, want the day after vind ik ook wel erg fijn als hij dan ook goed loopt.

Nieuwe foto's ga ik vanavond ophalen, denk dus dat ze morgen online komen (misschien vanaaf nog)

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:35

He suus heb net je verslag gelezen echt super. Wie had dat een jaar geleden gedacht.
Ook leuke foto's ben benieuwd naar de volgende
echt super