Om half 6 ging de wekker al, waar zijn we aan begonnen zeg,..... De eerste endurance wedstrijd met Boobs

Omdat ik uiteraard weer eens te fanatiek was en me al had ingeschreven bij de DER mocht ik geen kennismakingsklasse meer starten en dus moest ik klasse 1 starten

Het is zo spannend geweest of ik wel kon starten, want ik heb een hoop zadel problemen met Bobar gehad, tot een week geleden had ik geen zadel meer en mijn nieuwe zadel, ligt, rijdt en Boobs loopt heerlijk,... Dus ik dacht, we gaan het toch proberen!!!
Om 7 uur werden we opgehaald bij de wei met de trailer

Daarna op naar Otterlo. Ik moest als nummer 10 starten, dus eerst een paddock gebouwd en toen op naar de voorkeuring. Helaas was Boobs zo onder de indruk van alles en had ik de nodige spanning uiteraard, dat zijn hartslag wel 78 was,.... Gelukkig waren de vets vriendelijk en namen de tijd. Na een paar minuten was de hartslag precies 60. De rest was allemaal uitstekend. Daarna moesten we op de monsterbaan. Ik kreeg geen commentaar, alleen dat Boobs zich al druk had gemaakt en er dus eigenlijk al een wedstrijd op had zitten,.... rustig rijden dus. Kom ik terug bij de trailer, zie ik toch dat er een B staat voor locomotie,.... jammer,.... maar ja, niets aan te doen.
Om 10.16 uur mochten we starten.

En jawel ik rij weg en nog geen 20m verderop denkt Boobs, hier heb ik geen zin in en draait zich om en gaat zo weer terug,..... Lekker begin. Gelukkig kwam er snel een twee tal tal ruiters achter mij aan en die wilden mij wel op sleep touw nemen

Bij het eerste groompunt stonden mijn drie grooms op mij en Boobs te wachten met water en drinken voor mij, zo leuk

Toen verreed ik me heel even, maar kwam er snel achter, dus snel weer op de goede weg.

Ineens stond er een aanplakbillet P/A 2 km, ohw jee, dat is snel zeg!!! Dus ik snel afgestapt en samen met Boobs gaan wandelen. Singel lekker los. Bij de P/A eerst een discussie met de jury gehad, maar dat was achteraf een misverstand. daarna hartslag gemeten, helaas 72 slagen per minuut en Boobs oogte zo rustig,.... maar ik had nog 3 minuten, dus re-inspection. YES 58 slagen per minuut

Toen we op een leuk pad kwamen met allemaal laag hangende takken, vond Boobs dat het wel tijd was voor een galopje en ik kreeg hem echt niet in draf, dus nou ja,... dan maar een galopje

Daarna nog lekker gedraaft en lekker gaan stappen, na 5 minuten stap kwam ik ook alweer het bord tegen, finish 2 km

Voor de finish kwam ik mijn super grooms nog tegen en met water en wind koelde Boobs lekker af

Bij de renbaan (verplicht stappen) had hij bij de trailers zo iets van nu ben ik klaar. Ik eraf en aan de hand mee genomen. Andere grooms hebben mij er weer opgeholpen en hebben Boobs begeleid naar de finish, want het bruggetje, de mesthoop, de waterslang en de buitenbak was toch echt teveel van het goede

Lekker eraf gestapt, deken erop en na 3 minuten aangeboden,.... spannend,.... YES 56 slagen per minuut

In het bijzonder wil ik Miranda haar vader bedanken voor het rijden met de trailer, voor haar hulp en begeleiding en natuurlijk mijn 3 super grooms. Zonder hun was ik nooit overgekomen

Weet je wanneer ik nog trotser was?? Toen ik zag dat er 32 (!!) mensen waren die zich niet geklasseerd hadden en ik wel

Toen ik mijn snelheid zag, viel me die nog reuze mee

We trainen vrolijk door voor Kootwijkerbroek, dus wordt vervolgt

PS. Er zijn nog meer foto's deze zal ik later in dit topic plaatsen