[ITP] rare dag, endurance Leersum, begon goed, maar toen..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

[ITP] rare dag, endurance Leersum, begon goed, maar toen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 23:09

Vandaag endurance op de Utrechtse heuvelrug in Leersum, het einde was minder florisant,
diegene met wie ik mee reed viel van het paard. (gaat verder nu best wel goed met haar)

Ik simpel beginners volk had geregeld dat ik met een haflinger mee zou rijden genaamd Frankie.
We hadden elkaar ontmoet op een clinic van Donna Oudshoorn en laatst na Kootwijk, bedacht dat die
2 van ons misschien wel leuk samen op pad konden.

Vanochtend om 7 uur vertrokken, en wat kom je dan tegen na de voorbespreking?
Zusje van Sjol, Ilonka, met de respectabele leeftijd van 21 jaar mocht ze nog even een rondje klasse 2 doen.
Afbeelding

Afbeelding

Sjol staat ondertussen te genieten van al het moois dat deze nieuwe sport haar te bieden heeft, vele soorten eten.
Afbeelding

Afbeelding

Een eindje verderop staat Frankie die ook gearriveerd is en krijg nou wat, hij deelt een paddockje met Orlinde,
ook een fjord die vandaag meedoet in de klasse 1.
Afbeelding

Sjol vind het voorlopig allemaal nog wel prima en vermaakt zich met het gebodene en het schouwspel om haar heen.
Afbeelding

En ja, dit is dus de pony met bult.
Die ondertussen al aangeboden is geweest bij de voorkeuring pols 40 verder alles oke.
Afbeelding

Bijna klaar voor vertrek.
Afbeelding

Vervolgens waren Frankie en Sjol precies op tijd bij de start! Had niet veel gescheeld of we waren te laat geweest.
We begonnen goed, met ahum, :( fout! rijden, waren daar gelukkig snel achter en begonnen aan het eerste stuk van onze rit.
Sjol en Frankie zijn best een leuk stel samen, niet direct "dikke" vrienden, maar je kan met de een gewoon boven op de ander rijden
en andersom en ze vinden het best. Het jut elkaar niet op en beiden kunnen afwisselend voorop.

Prachtige rit, kwamen wat verdwaalde klasse 2ers tegen, en uiteindelijk kwamen we bij waterpunt 1, lekker koel water stond er daar klaar voor onze paardjes, waar we ook gebruik van hebben gemaakt. Zowel Frankie en Sjol waren groomloos, dus dan zijn die waterpunten heerlijk!
2 km voor de PA ik naast Sjol gaan lopen, en Frankie's ruiter deed dat later ook.
Bij de PA aangeboden na 20 seconden, dat klinkt maf, maar ik wil eerst zelf tellen en dan aanbieden, dan weet ik tenminste dat ik (in principe) goed zit. Hartslag was 52, braaf paard. Weer dankbaar gebruik gemaakt van het water dat daar klaar stond. En nadat ook Frankie oke was bevonden ging onze tocht verder. Eerste stuk hadden we uiteindelijk boven de 11 km/u gemiddeld gereden.

We merkten wel, dat op een bepaald punt onze paardjes een beetje op een dood punt zaten, draafden wel, maar niet meer zo lekker.
Uiteindelijk, na stukje stappen, waren ze weer kiplekker en gingen weer super.
En toen zijn we dus hopeloos verkeerd gereden -:(- _-:( . Een eind verderop over een tankbaan en meer mul zand, begonnen we toch de lintjes te missen. Aldaar troffen we nog een verdwaalde groom aan die de weg ook niet wist en een paar niet locale fietsers, die ons ook niet konden helpen. Dus omgekeerd en terug. Gelukkig toch nog redelijk snel onze fout gevonden, hadden een strookje rood in een boompje gemist van ca 10 cm. Maar we begonnen hem wel te knijpen of we nog op tijd binnen zouden kunnen komen. Achteraf denk ik dat we 2 a 2 1/2 km verkeerd zijn gereden, viel dus nog mee, maar voor je gemiddelde snelheid is dat niet echt denderend. Echter we konden het ons nog permiteren om 2 km voor de finish te gaan stappen.

Allebei naast ons paard, Sjol had ondertussen een tak te pakken en ik vond een wortel, dat was pas echt feest! En ja, daar was de finish, waar je dus rijdend overheen moet. En je mag niet stilstaan (behalve voor op en af steigen) in de 2 km voor de finish.
Langs de kant stonden mensen te zeggen dat ik helemaal niet mocht lopen, maar dat mocht wel, had dat 's morgens nog nagevraagd aan de jury (beginner he!)Dus ik opgestapt en iemand langs de kant was zo lief me mijn daar van te voren klaargelegde flessen aan te geven.

Toen ik ca 3 m van de finish verwijderd was, hoorde ik roepen, pas op LOS PAARD, ik keek om en zag Frankie rennen.
Ben de finish over gereden en heb aangeboden na 1 minuut en 35 seconden hf 48 /min super pony!
Ondertussen hadden ze Frankie allang te pakken.
En ik dacht ach zijn ruiter staat zo op en komt hier wel heen, maar ze stond niet op.
Dus Sjol in de handen gedrukt van een lieve aanwezige die toevallig even bij de finish stond, maar eigenlijk achter een kraampje hoorde om aloe vera te verkopen. Wie Frankie vast had, geen idee.

Ben naar de ruiter van Frankie toegelopen, die ondertussen keurig was toegedekt met een deken en die moest blijven liggen en netjes
werd geholpen door, voor zover ik begreep een groom van een andere ruiter. Ondertussen was de organisatie er ook en er was een ambulance gebeld.

Lief baasje van Ilonka kwam naar ons toegelopen en die heeft samen met de organisatie en nog een heleboel mensen van wie ik de naam niet weet, er voor gezorgd dat Frankie en Sjol keurig op stal zijn komen te staan. Mijn hondje is uitgelaten en weer netjes in de trailer is gestopt. Het is nog veel mooier en liever, ze hebben zelfs! (Ik denk baasje van Ilonka?) mijn pony nog naar de nakeuring gebracht (Frankie ook) en Sjol heeft dus toch haar 3 winstpuntjes gelopen.

Van een groom van een andere ruiter kreeg ik heel lief de smoothy die ongetwijfeld voor zijn ruiter bedoeld was, daarvoor heel erg bedankt, goed bedacht dat ik portomonee loos, etens en drinkensloos mee ging in de ambulance! Bedankt voor die smoothy, je zult begrijpen dat die goed gesmaakt heeft, na zo'n rit.

Ondertussen was ik mee gegaan met de ambulance, gelukkig bleek het allemaal mee te vallen, wat niet zegt dat ze zich niet zeer heeft gedaan.
(ga niet op internet zetten wat allemaal, vind ik niet netjes) Ik ben door de man van de ruiter van Frankie nog weer netjes naar het wedstrijd terein terug gebracht en vond daar mijn keurig in een mooie stal geparkeerde pony! Frankie was ondertussen al opgehaald.

Complimenten aan de organisatie, zowie zo! top, super wedstrijd, bedankt voor het verkoelende water onderweg +:)+ .
En ook bedankt voor de super opvang van onze paardjes. (en mijn hond).
Ook alle mensen die niet bij de organisatie hoorden super bedankt voor het opvangen en zorgen voor mijn diertjes en Frankie.

Overigens, "we" zijn ondanks verkeerd rijden nog binnen gekomen met 9.62 km/u, dus op tijd.
En ahum vermist 2 PET flessen met tape erom heen :roll: , die had ik keurig onder mijn arm bij de finish, toen ik onderweg naar huis was bedacht ik dat die vermoedelijk nog ergens na de finish zouden liggen. Hoewel, aangezien alles al opgeruimd was denk ik dat die gewoon zijn weggegooid. Hoef ze niet terug, jullie mogen ze inleveren voor statie geld.

En ehh baasje van Ilonka lijkt de mijne een beetje op de jouw qua karakter? Je hebt haar nu in je eentje mogen testen! (al was het te voet)

VippieJarig

Re: [ITP] rare dag, endurance Leersum, begon goed, maar toen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:58

Wat een heerlijk volk he dat endurancevolk :D
Hoop dat Frenkiebaasje niet te beurs is nu. En gefeli met je wp weer, had niet anders verwacht :D

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:31

Wij zijn jullie nog een paar keer tegengekomen, en waren om bijna dezelfde tijd bij de finish.
Wij hadden niet goed meegekregen wat er gebeurde, maar ineens zagen wij de Haf voorbij komen!
Gelukkig dat het allemaal lijkt mee te vallen! :)

Gefeliciteerd met je winstpunten :)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:20

even een berichtje dan maar van mij..
Heb gister echt heerlijk samen gereden tot op die 200 m..
Ik weet zelf echt niet wat er allemaal gebeurd is, weet dat ik voor de finish op wilde stappen, en het volgende moment lag ik op mijn buik, niet meer wetende waar ik was, en was de ambulance er al.
Heb dus echt een flink gat in mijn geheugen.
Heb een hersenschudding, een zeer pijnlijke heup, een pijnlijke hand, een pijnlijke nek, aan beide kanten doet de onderkant van mijn ribbenboog pijn, en heb een pijnlijke bult op mijn neus.
Ik gok dat ik op zoek mag naar een nieuwe cap in elk geval.
En als iemand me meer kan vertellen over wat er gebeurd is zou ik dat ook best fijn vinden eerlijk gezegd..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:51

Biancavos beterschap. :(:)

Dom gefeliciteerd met je winstpunten. +:)+

VippieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:25

Balen zeg Bianc, ik ken dat zo'n geheugengat helaas. Is nooit meer terug gekomen. Met frenk wel alles okeej vandaag?

Marcel was je niet eens mee groomen? Als ik dat had geweten was ik wel mee gegaan met Do.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:33

Nee was niet mee. Had hier wel een lege fles en melkkan staan.Afbeelding

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:43

zo, heftig zeg! Beterschap! En beide gefeliciteerd met jullie winstpunten. Heel tof dat mensen dat nog voor jullie geregeld hebben!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:10

woeliej schreef:
zo, heftig zeg! Beterschap! En beide gefeliciteerd met jullie winstpunten. Heel tof dat mensen dat nog voor jullie geregeld hebben!

Ik heb jammer genoeg geen winstpunten gekregen, ik ben net niet over de finishlijn gekomen..

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:25

ohja natuurlijk.. als je er voor die tijd afvalt ( nog wel/maar 200 mtr ook.. |o ) komt je inderdaad niet Met paard over de finish. Wat extra zuur voor je! :(:)
Laatst bijgewerkt door woeliej op 17-05-09 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:27

vind het wel heel erg jammer..
Heb met het omrijden erbij toch ruim 37 km gereden, en ik had nog binnen de tijd binnen geweest ook.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:30

het was je blijkbaar totaal niet gegunt allemaal gister...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 22:16

Heb nog kleine smeek poging gedaan bij jury, maar ja, die zeiden (terecht) dat je niet gefinished was. Helaas.

@Vippie en Marcella, wou niet te veel gebruik maken van jullie super groom diensten, ga ze bewaren voor heel heet weer
en klasse II als we daar ooit terecht komen, dan mogen jullie je benen uit het lijf rennen voor deze dwaas :D .
Had namelijk gehoord dat Leersum waterpunten had, en die hadden ze! super! Met heerlijk koel water, dus
gewoon even afgestapt en Sjol beplonsd met mijn bidon (Frankie ook een plens gegeven) en hopla weer verder.
Bij de PA idem en halverwege terug ook waterpunt.
En had zelf flessen voor de finish neer gelegd. (moet je voor de start even lopen, maar dan heb je ook wat!)

(geloof dat ik nog veel training nodig heb voor we ooit klasse II gaan of willen starten, zucht. En Viv, die puppy
van je mits je beetje opschiet! kan ik best met mee hobbellen, maar eehhh, niet als mijn andere plan lukt.
Theoretisch Sjol deze week weer hengstig, dus deel 2 van wordt ze drachtig of niet....roet in onze endurance planning.
Maar ook dan wees niet bevreesd, kan ik wel komen groomen en kan je eventueel met een vriendin van mij meerijden,
dan kan ik jullie beiden groomen! )

VippieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 07:15

Hihihi komt goed hoor Do!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 20:39

Gekregen van Hedwig van FW, groom en zusje van ruiter van Orlinde!

Frankie en Sjol onderweg na de PA ergens bij een groompunt, hadden langs het groompunt gestapt,
gingen net weer draven.
Afbeelding

Frankie en Orlinde in hun paddockje
Afbeelding
Afbeelding

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:52

Hihihi ik was de groom van mijn zus, maar dat is niet de ruiter van Orlinde. Ik ben het zusje van Wennie hier op bokt :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 22:33

oke, ga ik even morgen of zo overal repareren.

Overigens zag ik op het endurance forum dat ik nog geluk heb gehad, meerderen waren bij het lintje dat wij misten verkeerd gereden. En sommigen vervolgens niet op tijd binnen.
Wij hadden nog 9.62 km/u en hebben zelfs nog 2 km voor de finish kunnen stappen, dat was dus weer mazzel.
Althans, voor mij....

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:36

ach ik heb er verder wel een goed gevoel over, als we niet verkeerd hadden gereden hadden we denk ik op de 10 km per uur gezeten, en dat bij toch onze langste afstand.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 22:42

Bij Ginkel heb ik het uitgerekend, overigens velen daar verkeerd gereden, en sommigen niet op tijd terug!
Dus zo langzaam waren we ook weer niet. En wij hebben zelfs nog 2 km voor de finish gestapt.

Uitgaande van 37 km rit, kom ik op 10.17 km/u, prima toch?
En dan heb ik niet meegerekend onze stilsta tijd met overleg met fietsers, verdwaalde groom en kaart en bel actie zonder gehooor. Dus lijkt me mooie tijd!
Ook al ben je niet gefinished, wel iets om trots op te zijn met Frankie!
(Ik in ieder geval blij met mijn beige pony dier! Heeft nog steeds de betere conditie van ons beiden :D (ruiter en paard bedoel ik dan))

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:49

Tjee meiden, beetje dubbel gevoel dus bij deze rit.
Maar wat leuk, ondanks de val, om Annalynn met Ilonka weer eens te zien rijden.
Enja....zij zal jullie zeker geholpen hebben, ken haar niet anders dan een zeer hulpvaardig persoon.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 22:51

Onassa schreef:
Tjee meiden, beetje dubbel gevoel dus bij deze rit.
Maar wat leuk, ondanks de val, om Annalynn met Ilonka weer eens te zien rijden.
Enja....zij zal jullie zeker geholpen hebben, ken haar niet anders dan een zeer hulpvaardig persoon.

Echt super! Gewoon mijn pony na gaan keuren! Zodat ik mijn puntjes zou krijgen! echt top!
(overigens ook alle andere mensen die onze dieren verzorgd hebben! en ons!)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:53

Tuurlijk, geldt voor iedereen maar toevallig dat ik Annalynn persoonlijk ken ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 22:56

Onassa schreef:
Tuurlijk, geldt voor iedereen maar toevallig dat ik Annalynn persoonlijk ken ;)

En ik mazzel dat ik een fjord heb! :D , ben wel nieuw in de endurance, maar je kijkt toch stiekum altijd
even naar de rasgenootjes van je pony en in dit geval zelfs halfzus :o .
Volgens mij had namelijk Annalynn gezien dat er een verdwaalde fjord en haf bij de finish stonden en toen
bedacht dat ze die ergens van kende, ze is toen naar ons toe komen lopen.
Heeft vervolgens ietwat onbenullig mijn autosleutels in haar handen gedrukt gekregen en ehhh indirect
dus een hond en een pony.

Heb haar na het hele gebeuren nog gesproken, als je haar kent zegt dit je wel wat.
Schijnt dat mijn auto er net zo uit ziet van binnen als de hare _O- .

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 23:30

Hahahaa, een zwijnestal dus :D
Ik zie haar niet meer op bokt trouwens.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:40

dat stukje waar jullie fout gingen, dat was na de P/a ofniet? Zo'n paadje dat heel smal was en totaal niet opviel rechts? Want die afslag had ik inderdaad ook gemist.. :o Gelukkig maar een heel klein stukkie fout gezeten. Reedt op dat punt toevallig samen met iemand die wel de lindjes had gezien maar geen pad, waarna we nog een andere fout gereden klasse 2er tegen kwamen. Dus vrij snel hersteld