diegene met wie ik mee reed viel van het paard. (gaat verder nu best wel goed met haar)
Ik simpel beginners volk had geregeld dat ik met een haflinger mee zou rijden genaamd Frankie.
We hadden elkaar ontmoet op een clinic van Donna Oudshoorn en laatst na Kootwijk, bedacht dat die
2 van ons misschien wel leuk samen op pad konden.
Vanochtend om 7 uur vertrokken, en wat kom je dan tegen na de voorbespreking?
Zusje van Sjol, Ilonka, met de respectabele leeftijd van 21 jaar mocht ze nog even een rondje klasse 2 doen.
Sjol staat ondertussen te genieten van al het moois dat deze nieuwe sport haar te bieden heeft, vele soorten eten.
Een eindje verderop staat Frankie die ook gearriveerd is en krijg nou wat, hij deelt een paddockje met Orlinde,
ook een fjord die vandaag meedoet in de klasse 1.
Sjol vind het voorlopig allemaal nog wel prima en vermaakt zich met het gebodene en het schouwspel om haar heen.
En ja, dit is dus de pony met bult.
Die ondertussen al aangeboden is geweest bij de voorkeuring pols 40 verder alles oke.
Bijna klaar voor vertrek.
Vervolgens waren Frankie en Sjol precies op tijd bij de start! Had niet veel gescheeld of we waren te laat geweest.
We begonnen goed, met ahum,

Sjol en Frankie zijn best een leuk stel samen, niet direct "dikke" vrienden, maar je kan met de een gewoon boven op de ander rijden
en andersom en ze vinden het best. Het jut elkaar niet op en beiden kunnen afwisselend voorop.
Prachtige rit, kwamen wat verdwaalde klasse 2ers tegen, en uiteindelijk kwamen we bij waterpunt 1, lekker koel water stond er daar klaar voor onze paardjes, waar we ook gebruik van hebben gemaakt. Zowel Frankie en Sjol waren groomloos, dus dan zijn die waterpunten heerlijk!
2 km voor de PA ik naast Sjol gaan lopen, en Frankie's ruiter deed dat later ook.
Bij de PA aangeboden na 20 seconden, dat klinkt maf, maar ik wil eerst zelf tellen en dan aanbieden, dan weet ik tenminste dat ik (in principe) goed zit. Hartslag was 52, braaf paard. Weer dankbaar gebruik gemaakt van het water dat daar klaar stond. En nadat ook Frankie oke was bevonden ging onze tocht verder. Eerste stuk hadden we uiteindelijk boven de 11 km/u gemiddeld gereden.
We merkten wel, dat op een bepaald punt onze paardjes een beetje op een dood punt zaten, draafden wel, maar niet meer zo lekker.
Uiteindelijk, na stukje stappen, waren ze weer kiplekker en gingen weer super.
En toen zijn we dus hopeloos verkeerd gereden

Allebei naast ons paard, Sjol had ondertussen een tak te pakken en ik vond een wortel, dat was pas echt feest! En ja, daar was de finish, waar je dus rijdend overheen moet. En je mag niet stilstaan (behalve voor op en af steigen) in de 2 km voor de finish.
Langs de kant stonden mensen te zeggen dat ik helemaal niet mocht lopen, maar dat mocht wel, had dat 's morgens nog nagevraagd aan de jury (beginner he!)Dus ik opgestapt en iemand langs de kant was zo lief me mijn daar van te voren klaargelegde flessen aan te geven.
Toen ik ca 3 m van de finish verwijderd was, hoorde ik roepen, pas op LOS PAARD, ik keek om en zag Frankie rennen.
Ben de finish over gereden en heb aangeboden na 1 minuut en 35 seconden hf 48 /min super pony!
Ondertussen hadden ze Frankie allang te pakken.
En ik dacht ach zijn ruiter staat zo op en komt hier wel heen, maar ze stond niet op.
Dus Sjol in de handen gedrukt van een lieve aanwezige die toevallig even bij de finish stond, maar eigenlijk achter een kraampje hoorde om aloe vera te verkopen. Wie Frankie vast had, geen idee.
Ben naar de ruiter van Frankie toegelopen, die ondertussen keurig was toegedekt met een deken en die moest blijven liggen en netjes
werd geholpen door, voor zover ik begreep een groom van een andere ruiter. Ondertussen was de organisatie er ook en er was een ambulance gebeld.
Lief baasje van Ilonka kwam naar ons toegelopen en die heeft samen met de organisatie en nog een heleboel mensen van wie ik de naam niet weet, er voor gezorgd dat Frankie en Sjol keurig op stal zijn komen te staan. Mijn hondje is uitgelaten en weer netjes in de trailer is gestopt. Het is nog veel mooier en liever, ze hebben zelfs! (Ik denk baasje van Ilonka?) mijn pony nog naar de nakeuring gebracht (Frankie ook) en Sjol heeft dus toch haar 3 winstpuntjes gelopen.
Van een groom van een andere ruiter kreeg ik heel lief de smoothy die ongetwijfeld voor zijn ruiter bedoeld was, daarvoor heel erg bedankt, goed bedacht dat ik portomonee loos, etens en drinkensloos mee ging in de ambulance! Bedankt voor die smoothy, je zult begrijpen dat die goed gesmaakt heeft, na zo'n rit.
Ondertussen was ik mee gegaan met de ambulance, gelukkig bleek het allemaal mee te vallen, wat niet zegt dat ze zich niet zeer heeft gedaan.
(ga niet op internet zetten wat allemaal, vind ik niet netjes) Ik ben door de man van de ruiter van Frankie nog weer netjes naar het wedstrijd terein terug gebracht en vond daar mijn keurig in een mooie stal geparkeerde pony! Frankie was ondertussen al opgehaald.
Complimenten aan de organisatie, zowie zo! top, super wedstrijd, bedankt voor het verkoelende water onderweg

En ook bedankt voor de super opvang van onze paardjes. (en mijn hond).
Ook alle mensen die niet bij de organisatie hoorden super bedankt voor het opvangen en zorgen voor mijn diertjes en Frankie.
Overigens, "we" zijn ondanks verkeerd rijden nog binnen gekomen met 9.62 km/u, dus op tijd.
En ahum vermist 2 PET flessen met tape erom heen

En ehh baasje van Ilonka lijkt de mijne een beetje op de jouw qua karakter? Je hebt haar nu in je eentje mogen testen! (al was het te voet)