Opgeven zit er voor ons niet in..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Opgeven zit er voor ons niet in..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 13:50

want ondanks alle tegenslagen hebben we eindelijk een cross uitgereden *\o/* (oke, oefencross :') )

Hoi bokkers :wave:
Getwijfeld of ik een topic aan zou maken maar omdat ik zo onwijs trots ben, heb ik besloten het toch maar te doen :D

Ik en mijn pony (Kalinka) zijn nu ongeveer 2,5 jaar een combinatie en we hebben haar in eerste instantie gekocht om recreatief te rijden maar na een jaar toch besloten om te starten. Ze is altijd dressuurpony geweest maar vind springen en crossen onwijs leuk ookal is ze niet de beste er in.
1,5 jaar geleden ben ik gaan kijken bij een paar eventing wedstrijden en toen begon het toch zo te kriebelen dat ik eigenlijk zeker wist dat ik dat wilde gaan doen. We zijn dus samen begonnen met springen en crossen, veel lessen en vooral veel plezier erin houden!

Kalinka was in het begin heel erg onzeker, ze weigerde eigenlijk voor bijna alles wat hoger was dan 50 cm en zonder verklaarbare reden. Uiteindelijk hebben we het voor elkaar gekregen met veel rust om vorig najaar ons winstpunt in het springen te halen waardoor we alweer dichter bij onze droom waren, om een officiƫle cross te rijden! Afgelopen winter zijn we indoor crosslessen gaan volgen en daar ging het eigenlijk zo goed dat we ons in het voorjaar opgegeven hadden voor 2 crossen! Van te voren hadden we nog een oefencross gepland staan.

Helaas was het lot ons niet gezind en vielen we samen bij de oefencross tijdens het springen. Hierbij brak ik mijn sleutelbeen waardoor ik 7/8 weken niet heb kunnen rijden. Hierna had ik mijn eindexamens dus we hebben er lange tijd uitgelegen. Toen we eindelijk weer een beetje op weg waren zijn we rustig begonnen met een dressuurwedstrijdje ([RIJ-ITP] Van L1 debuut tot rijden zonder tuig...) en natuurlijk weer laag beginnen met het springen omdat ons vertrouwen weer ver gedaald was. We waren weer lekker op weg tot we weer een paar weken niet konden rijden vanwege wat vervelende plekjes op haar rug. Hier zijn we nog steeds mee aan het doktoren maar omdat het wel mocht van de dierenarts, hebben we afgelopen zondag toch het NK Eventing Koudbloeden gereden. We hebben meegedaan aan de laagste categorie (40-70 cm) en voor deze wedstrijd hebben we hooguit 3x gesprongen en 2x gecrosst na onze val in maart.

Zonder verwachtingen gingen we er heen, ik hartstikke zenuwachtig. Maar het bleek nergens voor nodig want we kwamen gewoon FOUTLOOS rond *\o/* *\o/* (alleen tijdsfouten)
Bij het springen kwam ze op 2 hindernissen wel wat terug en ik moest er wel flink aanrijden (het tempo ligt daarom ook wat hoger, ze springt makkelijker uit een hoger tempo) maar in de cross ging ze zo lekker, ze trok op alles aan, dacht mee en was super fijn te rijden. Na de finish kon ik ook amper geloven dat het echt gebeurd was, een foutloze rit waardoor natuurlijk alle spanningen er bij mij uit kwamen en de tranen kwamen :=

Respect als je het hele verhaal gelezen hebt :=
Dit waren wij afgelopen zondag!


Afbeelding

Afbeelding

Zo te zien heb ik mijn GoPro opgehad en deze filmpjes wilde ik met jullie delen!
Ik weet dat het nog lang niet is zoals het hoort en het nog veel netter en constanter mag maar we zijn al super blij dat ze dit toch even gedaan heeft <3 <3

Eerst het springen!




En natuurlijk de cross! (zet je geluid niet te hard :') )




Zoals te zien in de video hebben we hierbij zelfs een 4e prijs behaald! Super blij en trots natuurlijk :):) :):)

Hopelijk mogen we nog vaker van zulke dingen doen en wie weet lukt het ons nog wel eens *\o/*

Commentaar mag, maar houdt het alsjeblieft netjes, ik weet dat het nog lang niet perfect is maar we hebben hartstikke veel lol erin!

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:54

Gefeliciteerd, wat leuk! Lekker blijven genieten meid, dit is toch geweldig! *\o/*

Dyanne_z

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:54

Wat een onwijs gaf filmpje. Ik heb genoten. Net alsof ik er zelf bij ben.
Ik snap dat je trots bent!! *\o/*

Samantha_01

Berichten: 314
Geregistreerd: 13-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:17

Hartstikke leuk! En plezier samen hebben is toch het belangrijkste!

Ook leuk om te horen dat ik niet de enige ben die mijn paard hoorbaar aanmoedigt tijdens de cross. Bij mij beweerden ze altijd dat ze me precies hoorbaar konden volgen door het bos tijdens de cross ;-)

Way to go :-)

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Opgeven zit er voor ons niet in..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 14:43

Dankjewel allemaal! :D :D

Samantha_01, ik krijg het inderdaad ook vaak te horen dat ze me overal op het terrein kunnen horen maar ze reageert er goed op dus ik blijf er lekker mee doorgaan! :D

dyoka

Berichten: 2059
Geregistreerd: 28-07-12

Re: Opgeven zit er voor ons niet in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:48

Leuk Robin!!! :D

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Opgeven zit er voor ons niet in..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 16:01

Dankjewel Dyonne!! :D

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Opgeven zit er voor ons niet in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:15

Heel erg leuk :D

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Opgeven zit er voor ons niet in..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 19:37

Dankjewel! :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:16

Terecht hoor dat je 4e geworden bent, je had echt supernetjes gereden! Leuk dat het kwartje nu wel gevallen lijkt dan, ze pakte heel fijn aan. Ik ben ook nog te zien op het filmpje :D samen met mijn charmante assistente :j

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Opgeven zit er voor ons niet in..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 12:19

Dankjewel!! :D

Ooh waar stonden jullie?

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: Opgeven zit er voor ons niet in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:56

Wat ontzettend leuk zeg!
Hele leuke pony ook.
Zie dat je dichtbij woont. Cross je ook wel is in baarle nassau?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:57

Robin_Rikkie schreef:
Dankjewel!! :D

Ooh waar stonden jullie?


Wij stonden bij hindernis 19, 20, 21 en 22 :j

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 15:13

venivedivici schreef:
Wat ontzettend leuk zeg!
Hele leuke pony ook.
Zie dat je dichtbij woont. Cross je ook wel is in baarle nassau?


Ja zeker! Ik ben 2/3 weken terug nog geweest wat wel spannend was want ik heb daar in maart bij de oefencross mijn sleutelbeen gebroken en dat was de eerste keer weer daar :=


SusanH schreef:
Robin_Rikkie schreef:
Dankjewel!! :D

Ooh waar stonden jullie?


Wij stonden bij hindernis 19, 20, 21 en 22 :j


Ah op het einde dus! Leuk :)

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: Opgeven zit er voor ons niet in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:53

Ik pb je even! :)

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Opgeven zit er voor ons niet in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:40

Wat gaaf zeg!

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Opgeven zit er voor ons niet in..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 17:31

Dankjewel :D

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:44

Wat een leuk filmpje! Krijg er zelf zin van om nog eens te crossen!

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:54

Leuke filmpjes en erg netjes gereden. Geeft mij dubbel gevoel, zou het zelf ook graag eens doen maar de angst blijft overheersen.
Knap dat je vierde geworden bent en dat je zo hoorbaar aanmoedigd is helemaal niet erg. Lijkt me voor jezelf net "rustgevend" niet? Ja eerder aanmoedigend.
Ik zou teveel stress hebben en zowiezo verkeerd rijden op het terrein, lijkt een doolhof :') haha

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Opgeven zit er voor ons niet in..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 19:02

Dankjewel! :D

Wirobelgje, mijn pony krijgt er zelf ook veel positieve energie van net als ik dus het helpt zeker wel ja :D

Kanto
Berichten: 617
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 19:22

Super gedaan! bij die 'TOPPIE' op 6:03 schoot ik wel in de lach hoor _O-

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Opgeven zit er voor ons niet in..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 20:40

Dankjewel :)
Ik luister zelf meestal zonder geluid omdat ik mezelf anders inderdaad aan het uitlachen ben :')