Nieuw seizoen, nieuwe kansen. Dit cross seizoen eens goed voorbereiden met lessen volgen. Afgelopen zondag zijn we voor de tweede keer naar Michiel geweest. Ik rijd puur voor de lol, Lekker buiten, hier en daar een oefenparcourtje, verplichte dressuur

Pino ziet overal pony etende hindernissen en zolang ik lekker door rijd en niet teveel nadenk gaat alles super. Als ik ga twijfelen of er teveel aan probeer te sturen en te doen gaat het minder. Vorig jaar het seizoen een beetje jammer afgesloten. We waren het vertrouwen een beetje kwijt in elkaar waardoor we beide de lol een beetje kwijt waren. Na een winter lekker in de wei en buitenritje zijn we nu weer lekker bezig.
We hebben inmiddels drie lessen gehad en dat vertrouwen is gelukkig weer helemaal terug. We doen lekker simpel en op Pino z'n tempo. Dit verhaal is alweer veel te lang geworden

De crossles gereden met gezellige bokkers Dott, Qimm en Niene87. Maj0 en manlief maakten foto's dus geniet lekker mee!
We begonnen met een stijltje,

Daarna door naar de strobak en dakje.

We gingen verder met lijntjes rijden met onder andere...

Als laatste hindernis in het parcourtje mochten we kiezen of we de picknicktafel deden. Deze ging de eerste keer vlekkeloos

Helaas bij de tweede keer aanrijden ging ik weer teveel nadenken waardoor hij stopte, gleed door tegen de hindernis en was het vertrouwen kwijt. Nog wel weer geprobeerd maar hij deed het niet meer. Is dan ook best glad op je blote voetjes

Door naar de greppel! Mijn verzoeknummer deze les omdat meneer het veel makkelijker vind om er gewoon in te gaan staan ipv erover heen te springen

Daarna door naar de op en af sprongen.

Flyyyy

Waterbak

De andere dames hebben ook de afsprong gedaan het water in. Heb hem wel geprobeerd maar Pino is nog niet vertrouwd genoeg met water dus hij wou dan ook niet. Geen probleem! Komt vanzelf wel!

Hij werd wel een beetje nijdig van de waterbak, snapte het niet zo goed en raakte een beetje gefrustreerd en bokkerig

Om toch even goed af te sluiten nog even de heg gesprongen.

Fotootje tussendoor.

Eeeeen de groepsfoto!

Was een geslaagde les! Nog waslijsten met verbeterpunten waar we hard aan werken maar proberen ondertussen zoveel mogelijk lol te maken!
Tot de volgende keer!