Sinds februari dit jaar is Beat it (v. lord z) bij mij. Ik heb hiervoor altijd
dressuur gereden maar heb afgelopen jaar mijn dressuur paard verkocht en
bedacht dat ik wilde crossen. In februari kwam ik na lang zoeken Beat it tegen.
Beat it is echt een lot uit de loterij, wat een geweldig lieve merrie. Ze is dit jaar 8
geworden en heeft hiervoor M springen en M sgw gelopen. Echt een paard met ervaring
dus, dat zocht ik.
Na een wat moeizame start (de arme schat kreeg een dubbele longonsteking) gingen we
eigenlijk als een speer. Het vertrouwen groeide met de dag, en we werden eigenlijk al wel vrij snel
een combinatie. Ondanks dat ik eigenlijk nog nooit "echt" gesprongen had reden we in mei onze eerste
springwedstrijd.
Na een paar keer verkeerd parcours te hebben gereden (oeps). Hadden we al vrij snel onze winstpunt
behaald. We hebben voordat we zijn gaan crossen toch nog maar een paar keer gaan springen om wat ritme en ervaring op te doen.
Het springen ging eigenlijk vrij goed, we zijn zelfs een keer 1e geworden:)

Om te oefenen zijn we een aantal keren naar cross les geweest. Zowel in Winterswijk, Ermelo als in Loerbeek.

Daarnaast zijn we ook nog een paar dagen lekker naar het strand geweest om uit te waaien. Beat it vond het prachtig, wat kan ze hard.. ongelofelijk. Je doet haar geen groter plezier dan dat ze lekker mag rennen.

Ons debuut was uiteindelijk in Hoogenweg. Het was onwijs warm en wat was ik zenuwachtig. Beat it niet, die had
nergens last van en vond het prachtig. Dressuur 197, springen foutloos en met de cross 2 tijdfouten.
Al met al goed voor een 3e plaats. Hoe gaaf, zo trots op haar.
Een foto van ons in Hoogenweg.

Na hoogenweg had ik echt de smaak te pakken. We zijn daarna in Gorssel gestart. Dressuur 184 (geloof ik), springen foutloos en zelfs de cross was foutloos. We zaten zelf nog 13 seconden voor de ideale tijd. Wat was ze stoer, oortjes erop en gaan. Wat een gaaf gevoel geeft dat. Wederom 4e

Na Gorssel gingen we naar Neede. Heerlijk weer, mooie cross en wederom met dressuur 184.
Springen wat gehaast maar fijn foutloos. De cross pakte ze weer geweldig aan. Ze schrok en keek een keer op de greppels maar sprong alles super. Wederom weer prijs, zo gaaf 4e.

Na Neede stond Diepenheim op het programma. Dressuur wederom 183, daar hebben we een abonnement op geloof ik. Springen ging wat hysterische maar wel foutloos. Met losrijden voor de cross had ik geen fijn gevoel. Geen idee hoe of wat maar het voelde niet zo fijn. Tijdens de cross wilde ze ook echt niet vertrekken, geen fijn gevoel. Na de cross bleek ze haar ijzer kwijt te zijn geraakt op hindernis 4 en heeft ze daar wel echt last van gehad. Zo sneu maar wat een bikkel dat ze gewoon door gaat. Wederom de cross ook foutloos en 10e.
Wel een hele stoere foto aan over gehouden.

De laatste cross van dit seizoen was in Bathmen. Zonder dressuur. Springen foutloos en wel een fijn rondje. Tijdens de cross na wat twijfelen toch de stoere hoge sprong genomen bij hindernis 2 en de afsprong het water in. Heel fijn en echt lekker het seizoen kunnen afsluiten. Wederom een 3e prijs.

Al met al kan ben ik heel trots op Beat it. En wil ik dat graag met jullie delen.
Bedankt voor het kijken.