En wat zijn we trots!Eerst maar even voorstellen dan. Mijn vriend en ik hebben samen ons paard Barbedos. We hebben hem nu bijna een jaar en kunnen het steeds beter met elkaar vinden. Na wat puntjes in de dressuur behaald te hebben ben ik nu ook begonnen met wat meer springen in de trainingen en hebben we zowaar onze eerste oefencross gereden!
Paspoortje:
- Barbedos (Bros)
- 8 jaar
- ruin
- KWPN (IndoradoxMartel)
- iets boven de 1.80 hoog
We hebben een oefencross gereden georganiseerd door Manege Berestein. De cross vond plaats in recreatiegebied De Uithof in Den Haag. Het was echt noodweer die dag! Veel wind en regen. Het was zelfs nog even spannend of het wel zou gaan met de trailer, maar die ochtend ging de wind iets liggen en hebben we het erop gewaagd.
We hadden nog geen crosslessen gereden maar wel veel thuis geoefend met boomstammen, strobalen en andere rare hindernissen. Dat ging eigenlijk zo goed dat ik het wel aandurfde om hem hier eens mee naartoe te nemen! Het was een oefencross in de categorie laag (max. 60 cm) en uitgezet op een ruiterpad. Dat werkte voor ons erg prettig.
Na het losrijden moest je eerst een oefenparcourtje springen om te kijken of het verantwoord was om de cross in te gaan. Bij meer dan 12 strafpunten was je uitgesloten van deelname. De lengte van de cross was 1800 meter met daarin 15 sprongen, met een ideale tijd van 257 seconden.
Onze cross ging boven verwachting lekker, hij heeft alles gesprongen! 1x vanuit stilstand maargoed, dat telde niet als een weigering gelukkig, dus foutloos
wel wat buiten de tijd (+56 sec) maar daar gingen we ook nog niet voor. We werden beloond met een schitterende 6e plaats van de 55 deelnemers
En dan hier de foto's! Mijn vader en stalgenootje Ashley [url]memberlist.php?mode=viewprofile&u=47611[/url] hebben deze prachtige foto's gemaakt.
Ik had een hele fanclub mee

Losrijden

Brosje heeft er heeeeel veel zin in!

Inspringen

Bros overdrijft graag

Blooper!

In het springen had ik helaas 1 langsloper, ik had hem niet genoeg opgesloten en hij dacht dat ie naar links moest. Helaas!
Het springparcours

En natuurlijk mag het filmpje niet ontbreken:
Toen mochten we de cross in! Wonder boven wonder was het precies tijdens mijn rit even droog. Ik heb nog niet alle foto's van de andere fotograven (hoorden niet bij mij maar stonden in het parcours) binnen, maar toch alvast de schitterende foto's van mijn eigen superteam!
Bezembak

Trakehner

Gaaasssss

En ook hier is natuurlijk een filmpje van! Lang leve de GoPro. Zet m vooral even op HD!
Uitstappen na de cross

En nog even een familieportret natuurlijk

We hebben ontzettend genoten en ik was zo trots op ons paard. Hoe erg hij ook kan spoken tijdens de dressuur, hier heeft hij me echt geen minuut een onveilig gevoel gegeven. Oren erop en gaan! De volgende cross staat dan ook al in de planning en op 29 juni maken wij in de klasse BB de Vlietlanden onveilig. Dan komt er zeker weer een topic!
Let je er wel op dat je hem niet prikt met je sporen? Je draait je tenen best vaak naar buiten. Verder super!

Nou waren ze ook wel aan vervanging toe, dus heb niet meer gezocht.