Gisteren heb ik voor het eerst een crosles gehad met mijn paard Orion. We hebben het erg naar ons zin gehad! Altijd wou ik al zoiets doen maar was er nooit van gekomen. Totdat mij te oren kwam dat op moordrecht er regelmatig ook puppylessen waren. Dus na wat gezoek op internet en bokt heb ik mij ingeschreven voor onze eerste echte crosles
.Wat info over mijn paard:
Paard: Orion
Geslacht: ruin
Leeftijd: 18 jaar
Ras: papierloos, maar tuigerbloed/gelders zit er wel in.
Schofthoogte: 1.72 groot
Sport: samen B+9 dressuur. Rijden ook veel buiten en pakken voor de lol wel eens een sprongentje. Vorige eigenaar heeft er Z2 mee gestart.
We hebben ook niet zo veel spring ervaring. Op de club hebben we wel eens meegedaan met "clubles" maar die persoon vond het vooral erg leuk om mij zo hard mogelijk door de baan te laten vliegen. Het leerdoel wat ik ook voor mijzelf had opgesteld was: controle houden en geen racen!
Mijn houding mag nog flink verbeteren, helaas beschik ik niet over een (passend)veelzijdigheidzadel of springzadel. Ik reed de les dus mee met mijn dressuurzadel. Het ging nog wel, maar ik merkte soms wel dat ik niet zo veel steun had en mijn benen die gaatjes korter ook niet gewend zijn. Voor mijn gevoel kon ik amper nog kuitdruk geven maar we hebben het allemaal wel gered
.Genoeg gepraat, tijd voor foto's en filmpjes!
0.1 Dit zijn wij

1. Na het losrijden even korte uitleg wat we gaan doen en wat belangrijk is om op te letten.

Nadat we wat hadden losgesprongen met de normale springbomen gingen we voor de eerste boomstammetjes.
Die ging eerst niet zo lekker omdat ik ze zelf wel spannend vond, hij ging er dus eerst een paar keer langs.
2.

Vervolgens gingen we naar een wat groter boomstammetje
3.

4.

Vervolgens gingen we richting de cros hindernissen, waar we eerst de op en afstap gingen doen.
5.

6.

Toen gingen we met zn alle de waterbak verkennen. Normaal gesproken houd Orion niet zo van natte voeten of plassen, maar nu liep hij er zo in.
7.

Op naar een "uit de waterbak" sprongentje
8.

9.

Na een paar keer deze "opsprong" te hebben gedaan was de bedoeling om de boomstam daarna ook te pakken. Daar hadden we even twijfels bij.
10. Oeps...

Maar na poging 2.
11.

(ja ik hou van 2 steps from hell
)Ik heb echt heerlijk genoten en had nooit verwacht dat Orion dit ook zo leuk vond. Nu hebben we de day after wel spierpijn maar ik kijk er met een big smile op terug
.Onze techniek en houding mag nog aan gesleuteld worden, maar voor de eerste keer vond ik het niet heel slecht gaan. Mogelijk wil ik zo nu en dan nog zo'n training erbij pakken, maar ik moet wel voorzichtig zijn. Orion is dit soort dingen niet gewend en wel al wat ouder. Voor de lol en afwisseling weer eens een keer meerijden zal zeker weer gebeuren.
Tips en commetaar mag, maar hou er graag rekening mee dat we dit nog nooit eerder hadden gedaan
.Groetjes van Orion en mij.
stoere Orion en stoere jij. Echt heel tof
wow hij gaat gewoon na een poosje voorop. En mooie sprongetjes hoor, volgens mij vond hij het heel tof.

.