[SGW] Welshcob Sunny @ SGW Princenhage

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flutterby

Welshcob Sunny @ SGW Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 22:37

even vantevoren: we starten BB paarden omdat we na 1 springwedstrijd B paarden nog geen winstpunt hebben om officieel te mogen starten.

Sunny (Sunflowers Semira, v. Geler Sambo) is een 13 jarige welshcobmerrie, ik heb haar zelf ingereden en sinds vorig jaar is ze ook echt van mij. We zijn verhuist van stal, weg van het bos naar een locatie met binnenbak en zijn dus ook pas sinds dit jaar bezig met springen - voorheen sprongen we ook wel maar was dat echt afhankelijk van het weer waardoor het dus vaker niet dan wel was. :(:)

We hebben wel het een en ander aan oefencrossen meegepakt, daarnaast 2 keer een crosstraining gevolg en een aantal keer zelf geoefend op terrein :) Springen op vreemd terrein gaat ook vaak goed, maar soms heeft Sunny haar grillen :roll: Sunny word vaak erg moeilijk met rijden als hindernissen voor haar doen 'te laag' staan, hoe hoger het staat hoe beter wij het als combinatie doen - helaas was dit dus te laag voor ons beiden, gaat sunny er in hoog tempo doorheen en doen we dan ook écht te weinig ons best om hem nog netjes te rijden..

De dag/middag begon dus met het springparcours: sunny was véél en veel te heet met losrijden en dat zie je in het springparcours dus ook af en toe terug. Ze wil écht ontzettend graag en het probleem is dus dat de balans baas zijn en pony laten lopen af en toe zoek is :j Het balkje en de weigering lagen ook echt aan mij, doordat ze zo pittig was word ze ook heel vlak op de sprong

1. Afbeelding
loswerken, hier zie je dus ook al dat de afstand totaal niet klopt omdat we elkaar in de weg zitten

2. Afbeelding
hindernis 1

3. Afbeelding
hindernis 2

4. Afbeelding
sunny tussen de hindernissen, píttig!

5. Afbeelding
en de laatste, een triple-bar!

en het tweede gedeelte, de cross.. na de eerste hindernis (die ze imo heel braafjes heeft genomen!) was er een lang stuk waar je flink gas kon geven zonder ongelukken ;) ik gooi meteen na de hindernis dus mijn teugels helemaal los en jut lekker op := normaal rij ik zonder zweep, vandaar dat je die ook lekker mee ziet vliegen alle kanten op (het is ontzettend moeilijk om een zweep vast te houden als je altijd zonder rijd >;) ) In de waterbak schrok sunny ergens van en zwenkt ze wat opzij, erg jammer want daardoor viel ze dus uit de galop waar we zo hard op geoefend hadden!

6. Afbeelding
binnenkomst waterbak!

7. Afbeelding
na de schrikreactie in de waterbak, jammer genoeg dus niet helemaal in galop erdoorheen zoals op training..

8. Afbeelding
sunny op de akker, richting laatste hindernis :) ze geniet er echt van!

9. Afbeelding
en de laatste 'hindernis' (volgens sunny dus een huppel/hogere galopsprong ;) )

vorig jaar alle crossen op foutloos en laag tempo gereden, de 80 cm dit jaar ook - dus nu in princenhage was het tijd om een keer de optimale tijd te gaan halen. De cross was verder foutloos en ik zat zelfs iets onder de optimale tijd! *\o/* deze winter nog hard oefenen en lessen, en dan volgend jaar hopelijk officieel!

Mijn eigen verbeterpunten:
-meegeven op de sprong
-tempocontrole
-teugels op maat houden

En nog 2 topics:
[SGW-ITP] Sunny @ crosstraining Baarle-Nassau (2010)
[SGW-ITP] Sunny @ SGW princenhage (2009)
Laatst bijgewerkt door Flutterby op 23-10-10 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

EvaRampage

Re: Welshcob Sunny @ SGW Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:43

Ziet er goed uit. Grappig dat je echt aan de foto's kan zien dat het paard nog net iets meer plezier heeft in de cross. Enthousiaste straalt er vanaf. En mooie laarzen heb je.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:52

jhaaa daar is de frikadelspeciaal :P

het ziet er goed uit. jammer dat filmpje van de cross het niet doet. tenminste bij mij doet hij het niet. gaat helemaal goed komen met jullie 2

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 08:53

Ik als trouwe groom en supporter vond het super goed gaan :D

Heeft mijn warm-stap-aanmoedings-praatje toch geholpen :)).

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 08:53

ziet er echt leuk uit en wat een leuk paardje heb je onder je kont <3
indd mag je trots op zijn en wat hebben jullie er plezier in ziet er echt leuk uit
en leuke combi zijn jullie :o <3
Laatst bijgewerkt door RF_Pictures op 24-10-10 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 09:16

Wauw, wat een mooi paard heb je, mag je echt trots op zijn! Hij heeft er ook echt plezier in zo te zien :)

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 09:34

Wat een leuke Cob heb jij! Was mijn Cob ook maar zo stoer! Ik zag de foto's en dacht 'die kunnen wel in het tweespan, de aftekening op het hoofdje en de kleur zijn precies gelijk' :) haha!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:22

Leuk hoor.
Veel succes verder.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:42

Ik vond het echt een prachtige stukje cross :) (wat we konden zien)
Idd, lekker trainen, en volgend jaar lekker B !

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 12:34

ziet er gaaf uit bren.
Veel succes en de volgende keer kom ik je supporteren.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:08

Ik vind het er echt heel goed uitzien hoor! Het springen ook, voor jou gevoel zal ze wel heet zijn, maar het ziet eruit alsof jullie juist een goed tempo hebben, als tip zou ik wel willen meegeven dat je iets meer probeert om een afstand te rijden, zoals bijvoorbeeld in dat lijntje van 5 naar 6 komt ie net niet goed uit, probeer halverwege zo'n soort lijntje dan is te kijken of je de afstand ziet zodat je haar of korter kan maken in de galop of juist naar voren kan rijden

Verder zou ik kijken of je beugels nog een gaatje korter kunnen, dan kun je nog beter meezitten

Succes met verdere wedstrijden, en officieel gaat volgens mij helemaal goedkomen! :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:11

Hé ziet er leuk uit, dat hete omdat ze zo graag willen komt me bekend voor. :D

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 18:12

hetismij schreef:
Ik vind het er echt heel goed uitzien hoor! Het springen ook, voor jou gevoel zal ze wel heet zijn, maar het ziet eruit alsof jullie juist een goed tempo hebben, als tip zou ik wel willen meegeven dat je iets meer probeert om een afstand te rijden, zoals bijvoorbeeld in dat lijntje van 5 naar 6 komt ie net niet goed uit, probeer halverwege zo'n soort lijntje dan is te kijken of je de afstand ziet zodat je haar of korter kan maken in de galop of juist naar voren kan rijden

Verder zou ik kijken of je beugels nog een gaatje korter kunnen, dan kun je nog beter meezitten

Succes met verdere wedstrijden, en officieel gaat volgens mij helemaal goedkomen! :D

het probleem is dus idd verlengen en verkorten in galop.. oefenen we thuis héél veel (ponylief houd niet van dressuur, dus we oefenen dressuur tussen en over balkjes) maar wil in zulke 'IK HEB ER ZIN INNNN'-situaties nog erg moeilijk zijn!

ikke20 schreef:
jhaaa daar is de frikadelspeciaal :P

het ziet er goed uit. jammer dat filmpje van de cross het niet doet. tenminste bij mij doet hij het niet. gaat helemaal goed komen met jullie 2

filmpje doet het nu wel, hij moest nog verwerkt worden ;)

EvaRampage schreef:
Ziet er goed uit. Grappig dat je echt aan de foto's kan zien dat het paard nog net iets meer plezier heeft in de cross. Enthousiaste straalt er vanaf. En mooie laarzen heb je.

dankjewel! :D
sunny vind de cross inderdaad het leukste (ook makkelijkste), maar springen is ook echt wel haar ding hoor! :j

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:17

Sunny <3 Netjes gereden Brenda, ookal was het op watjes hoogte! Volgende keer neem ik jouw plaats over in de BB...wij hebben gister geoefend en dat gaat helemaal goedkomen!

Doe je mee in Etten-leur? Is dat al bekend wanneer dat is?

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:26

:D Ik zie mezelf nog terug op foto 4, op de achtergrond te paard in mijn streepjestrui.
Leuke foto's, volgens mij heb je net zoveel plezier gehad als ik.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 18:08

venga schreef:
:D Ik zie mezelf nog terug op foto 4, op de achtergrond te paard in mijn streepjestrui.
Leuke foto's, volgens mij heb je net zoveel plezier gehad als ik.

hé wat leuk! heb je niet herkend als zijnde een bokker ;)

Marcha schreef:
Sunny <3 Netjes gereden Brenda, ookal was het op watjes hoogte! Volgende keer neem ik jouw plaats over in de BB...wij hebben gister geoefend en dat gaat helemaal goedkomen!

Doe je mee in Etten-leur? Is dat al bekend wanneer dat is?

Ik doe sowieso de oefencross mee in maart, als ik mijn puntjes heb doe ik de oefencross én de cross mee, de officiële is in april geloof ik?

was pantaantje braaf :D ?

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:59

Ik had de eerste sprongen wat overtuigingskracht nodig, maar toen hij helemaal ging was hij echt los. Vooral de afsprong vind ie helemaal geweldig. Hij was naderhand zo moe dat hij gewoon een kwartier in een stilstaande trailer heeft gestaan zonder de veringen ervan uit te testen...... :7

Dus in Etten-Leur wil ik ook een poging doen! Als jij een keer gaat trainen moet je even een gil geven....hopelijk kan ik dan mee. :D