Sunny (Sunflowers Semira, v. Geler Sambo) is een 13 jarige welshcobmerrie, ik heb haar zelf ingereden en sinds vorig jaar is ze ook echt van mij. We zijn verhuist van stal, weg van het bos naar een locatie met binnenbak en zijn dus ook pas sinds dit jaar bezig met springen - voorheen sprongen we ook wel maar was dat echt afhankelijk van het weer waardoor het dus vaker niet dan wel was.

We hebben wel het een en ander aan oefencrossen meegepakt, daarnaast 2 keer een crosstraining gevolg en een aantal keer zelf geoefend op terrein

De dag/middag begon dus met het springparcours: sunny was véél en veel te heet met losrijden en dat zie je in het springparcours dus ook af en toe terug. Ze wil écht ontzettend graag en het probleem is dus dat de balans baas zijn en pony laten lopen af en toe zoek is

1.

loswerken, hier zie je dus ook al dat de afstand totaal niet klopt omdat we elkaar in de weg zitten
2.

hindernis 1
3.

hindernis 2
4.

sunny tussen de hindernissen, píttig!
5.

en de laatste, een triple-bar!
en het tweede gedeelte, de cross.. na de eerste hindernis (die ze imo heel braafjes heeft genomen!) was er een lang stuk waar je flink gas kon geven zonder ongelukken

6.

binnenkomst waterbak!
7.

na de schrikreactie in de waterbak, jammer genoeg dus niet helemaal in galop erdoorheen zoals op training..
8.

sunny op de akker, richting laatste hindernis

9.

en de laatste 'hindernis' (volgens sunny dus een huppel/hogere galopsprong

vorig jaar alle crossen op foutloos en laag tempo gereden, de 80 cm dit jaar ook - dus nu in princenhage was het tijd om een keer de optimale tijd te gaan halen. De cross was verder foutloos en ik zat zelfs iets onder de optimale tijd!

Mijn eigen verbeterpunten:
-meegeven op de sprong
-tempocontrole
-teugels op maat houden
En nog 2 topics:
[SGW-ITP] Sunny @ crosstraining Baarle-Nassau (2010)
[SGW-ITP] Sunny @ SGW princenhage (2009)