Even wat informatie:
Ik heb mijn verzorgpony vorig jaar overgekocht, had toen al wel een BB cross gereden met haar maar ben nooit echt wedstrijden gestart. Dit jaar voor het eerst weer gestart na 2 jaar geleden 2 wedstrijden gereden te hebben: het viel enigszins tegen maar na 5 wedstrijden hebben we dan onze winstpunten om te mogen springen! thuis en op oefenterrein gaat dat erg goed, maar op onze eerste officiele wedstrijd zijn we dus uitgebeld

Sunny (Sunflower's Semira, v. Geler Sambo) is een inmiddels 13 jarige welshcobmerrie van 1.48 hoog. Vanwege mijn leeftijd starten we dus tussen de paarden. Ze geniet echt van het crossen en zet zich super in, uiteraard komen we wel wat problemen tegen:
- ik geef sunny voor de sprong véél te veel ruimte, hierdoor laat ik haar plotseling uit elkaar vallen, maakt ze zich lang ('krult' om de hindernis heen), kan hierdoor haar achterhand er niet meer onder zetten en moet dus keihard werken om het helemaal netjes te halen naar de andere kant. bij de sprongen op heuvel en o.a oxers resulteert dit dus in weigeringen.
- tempocontrole: bij o.a de galop, ze is hier altijd erg constant in geweest, maar door mijn rijstijl van afgelopen maanden (véél overgangen terug omdat ze vaak veel te voorwaarts is) komt ze dus wel te makkelijk terug in tempo als ik niet duidelijk genoeg ben in wat ik wil. Daarnaast is ze sinds de hitte ietwat moeilijk vooruit te rijden in tempo waardoor ik haar dus ook geen extra hulpen meer kan geven om de hindernis correct te nemen
- mijn afschuwelijke houding

1.

losrijden
2. ook losrijden
3.

boompje

4. cavaletti
5.

nogmaals cavaletti! zie dat koppie

6.

aanrijden op de hindernis (1e v/e dubbeltje)
7.

te veel tempo, sunny in de ankers!
8. sunny krult zichzelf om de hindernis heen
9. al iets minder
10.

hekje
11. bandjes
12.

hier sprong ze eerst langs de zijkant over die pinnen

13.

heuveltje op, boompje, heuveltje af, <rond ding> heuvel op, boompje, heuvel af

14. inschattingsfoutje
15.

sunny zal het hegje wel eens even vegen

16. te lange teugels
17. wegrijden van de hindernis
18.

schuin genomen ivm lijn van 1e hegje naar 2e hegje

19.

stijle heuvel op, opsprong, naar beneden heuvel af met op de voet meteen het boompje
20.

overbouwde sloot
21.

sunny in galop door de waterbak! is voor het eerst, normaal kreeg ik haar niet harder dan stap erdoorheen!

22.

boompje op 1 galopsprong voor de waterbak
23. water-insprong
24.

hoezo enthousiast

waarschijnlijk is het wel te zien: rode kop, kletsnatte pony. (enkel tanktopje onder de BP

het was zo'n 38 graden.. dus daar sunny even lekker afgespoten, die was zó droog.. thuis nog maar even afgespoten