[SGW] Sunny @ crosstraining Baarle-Nassau

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flutterby

Sunny @ crosstraining Baarle-Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 21:44

jawel.. ondanks de hitte heb ik samen met mijn pony een crosstraining gevolgd in Baarle-Nassau

Even wat informatie:
Ik heb mijn verzorgpony vorig jaar overgekocht, had toen al wel een BB cross gereden met haar maar ben nooit echt wedstrijden gestart. Dit jaar voor het eerst weer gestart na 2 jaar geleden 2 wedstrijden gereden te hebben: het viel enigszins tegen maar na 5 wedstrijden hebben we dan onze winstpunten om te mogen springen! thuis en op oefenterrein gaat dat erg goed, maar op onze eerste officiele wedstrijd zijn we dus uitgebeld :Y)

Sunny (Sunflower's Semira, v. Geler Sambo) is een inmiddels 13 jarige welshcobmerrie van 1.48 hoog. Vanwege mijn leeftijd starten we dus tussen de paarden. Ze geniet echt van het crossen en zet zich super in, uiteraard komen we wel wat problemen tegen:

- ik geef sunny voor de sprong véél te veel ruimte, hierdoor laat ik haar plotseling uit elkaar vallen, maakt ze zich lang ('krult' om de hindernis heen), kan hierdoor haar achterhand er niet meer onder zetten en moet dus keihard werken om het helemaal netjes te halen naar de andere kant. bij de sprongen op heuvel en o.a oxers resulteert dit dus in weigeringen.
- tempocontrole: bij o.a de galop, ze is hier altijd erg constant in geweest, maar door mijn rijstijl van afgelopen maanden (véél overgangen terug omdat ze vaak veel te voorwaarts is) komt ze dus wel te makkelijk terug in tempo als ik niet duidelijk genoeg ben in wat ik wil. Daarnaast is ze sinds de hitte ietwat moeilijk vooruit te rijden in tempo waardoor ik haar dus ook geen extra hulpen meer kan geven om de hindernis correct te nemen
- mijn afschuwelijke houding := meegeven is nog altijd niet mijn beste punt, net als teugels op maat houden (en inknikken vanaf mij heupen..)

1. Afbeelding
losrijden

2. ook losrijden

3. Afbeelding
boompje :)

4. cavaletti

5. Afbeelding
nogmaals cavaletti! zie dat koppie :+:

6. Afbeelding
aanrijden op de hindernis (1e v/e dubbeltje)

7. Afbeelding
te veel tempo, sunny in de ankers!

8. sunny krult zichzelf om de hindernis heen

9. al iets minder

10. Afbeelding
hekje

11. bandjes

12. Afbeelding
hier sprong ze eerst langs de zijkant over die pinnen :=

13. Afbeelding
heuveltje op, boompje, heuveltje af, <rond ding> heuvel op, boompje, heuvel af :+

14. inschattingsfoutje

15. Afbeelding
sunny zal het hegje wel eens even vegen ;)

16. te lange teugels

17. wegrijden van de hindernis

18. Afbeelding
schuin genomen ivm lijn van 1e hegje naar 2e hegje ;)

19. Afbeelding
stijle heuvel op, opsprong, naar beneden heuvel af met op de voet meteen het boompje

20. Afbeelding
overbouwde sloot

21. Afbeelding
sunny in galop door de waterbak! is voor het eerst, normaal kreeg ik haar niet harder dan stap erdoorheen! :):)

22. Afbeelding
boompje op 1 galopsprong voor de waterbak

23. water-insprong

24. Afbeelding
hoezo enthousiast :D ?

waarschijnlijk is het wel te zien: rode kop, kletsnatte pony. (enkel tanktopje onder de BP := )
het was zo'n 38 graden.. dus daar sunny even lekker afgespoten, die was zó droog.. thuis nog maar even afgespoten ;) ze heeft goed haar best gedaan, toen ik haar vorig jaar kocht was het puur voor de recreatie want ik wilde haar niet kwijt. Ik ben benieuwd hoe ze het straks in de B paarden gaat doen!

nobillity

Re: Sunny @ crosstraining Baarle-Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:55

Ziet er gaaf uit brennie :D

Je ziet echt dat jullie het naar je zin hebben :D
Voor de rest heb ik geen commentaar want kan het zelf niet

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:58

Wauw Bren ziet er super goed uit!
Sunny ziet er trouwens ook heel goed uit, en ik denk dat het helemaal goed gaat komen met jullie! :D

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:02

wat een gave pony zeg! Ziet er onervaren uit maar zeker wel met talent! En knap dat je blijft zitten met al die schijnbewegingen.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:06

Super mooie pony!!

Ik vind alleen dat ze heel erg duikt op de hindernissen, maar dat zou ook heel goed haar onervarenheid kunnen zijn!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 22:12

Showtime_ schreef:
wat een gave pony zeg! Ziet er onervaren uit maar zeker wel met talent! En knap dat je blijft zitten met al die schijnbewegingen.

ze wil soms nog wel eens bokken of steigeren (niets medisch overigens :+ )
helemaal onervaren is ze niet, we hebben samen al 3 oefencrossen gereden en dat ging prima.
probleem is dat ik haar op lijntjes teveel terug wil rijden, waardoor ze sowieso al ritme verliest met gevolgen van dien.. (ze heeft een sterk willetje, als ik niet duidelijk ben kiest ze zelf wel een hindernis uit en springt hem := )

linda_arnold schreef:
Super mooie pony!!

Ik vind alleen dat ze heel erg duikt op de hindernissen, maar dat zou ook heel goed haar onervarenheid kunnen zijn!

wat ik al beschreef in de inleiding ;) ze krult eromheen omdat ik haar die ruimte geef.. heb een aantal tips ervoor gekregen en daar ga ik de komende weken mee aan de slag.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:24

Ziet er weer flitsend uit bren :D Ik denk dat je een hoop geleerd hebt die dag :D

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:37

ziet er weer super uit met jullie 2 dat gaat helemaal goed komen

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:03

Brennie: Het ziet er op de foto net zo goed uit als in het echt :D. Sunny en jij hadden erg veel plezier en deden het super goed. Met wat les en oefenen komen jullie er zeker wel :j. En met zo'n super aanmoedig mensje als ik winnen jullie alles :+.

Toppie meis +:)+

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:26

Ziet er leuk uit!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:06

Wat een gave pony, je springt hem netjes !

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 18:01

new & improved:
nu ook met film :))

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:29

Bij die waterbak :') Jan ; GAS GEVE GAS GEVE ! EN DIE BENE ERAAN NIE LOSLATE !!! en dan keirustig; En belonen brenda

:')
Grappig!

Ziet er goed uit :))
Ik krijg je HE-LE-MAAL zin in de 28ste dan pak ik ook een training mee :)

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 18:34

oooh, gezellig corel!
gevraagd of we in dezelfde groep kunnen?

ik vond hem echt fijn lesgeven, hihi (gas erop, en hou vast, HOU VAST! :)) )

@broems: inderdaad veel geleerd, maar daar ging ik ook voor he :D

Nu dus even goed aan de slag met de tips, en dan de 28e beter ;)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:58

Die filmpjes zien er super goed uit Bren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:14

Hee brenda! :D
Ziet er netjes uit zeg! :j ik krijg met sunny altijd een idee dat die keihard gaat, maar als ik naar de filmpjes kijk valt het wel weer mee hoor, vind het er netjes uit zien! :j
Mooi terrein ook, van wie kreeg je ook alweer les? Als je de volgende keer geen fotograaf heb wil ik wel een keer mee mits ik vrij ben op het werk, lijkt me leuk! :j op naar de (officiele? :D ) cross in princenhage, dan kom ik zeker kijken!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:18

wauw ziet er super uit! :D
hihihi, foto 7 :=

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 20:35

__Marloes schreef:
Hee brenda! :D
Ziet er netjes uit zeg! :j ik krijg met sunny altijd een idee dat die keihard gaat, maar als ik naar de filmpjes kijk valt het wel weer mee hoor, vind het er netjes uit zien! :j
Mooi terrein ook, van wie kreeg je ook alweer les? Als je de volgende keer geen fotograaf heb wil ik wel een keer mee mits ik vrij ben op het werk, lijkt me leuk! :j op naar de (officiele? :D ) cross in princenhage, dan kom ik zeker kijken!

van jan sporen (die advertentie die toen hier op bokt stond :) )
ik ga 28 augustus weer erheen - zou het leuk vinden als je dan foto's wilt maken hoor :D ?
het is alleen wel op een zaterdag, ik heb er ook speciaal voor vrij genomen :=

sunny gaat btw ook wel vaak hard, maar met 38,5 graad in de volle zon valt dat toch iets tegen _O-
Misschien dat het ook zo lijkt omdat ze altijd strak haar oortjes erop heeft met crossen?

overigens; op de foto's vind ik het er ook slechter uitzien als op de film, ben er ook best tevreden over voor dit moment :)