Ik heb zondag met Bandido voor het eerst weer buiten gecrosst dit seizoen, dus het was een beetje spannend hoe hij het weer op zou pakken.
Eerst het springen:
Door een ophouding met een ijzer met een scheef stiftgat kwam ik veel te laat bij het springparcours, stond op een magere 1.00 m (we tikken redelijk vaak balken af in het parcours, zeker als het wat lager staat) en die clown gaat nog soepeltjes en foutloos rond ook terwijl ik serieus 5 minuten had losgereden

Jammer dat we allebei een suf hoofd trekken

Hier kwamen we wat te dicht bij de hindernis.

Daarna naar de cross, ik heb het LMZ-parcours gereden (je kon vaak kiezen tussen meerdere hindernissen naast elkaar, koos meestal de middelste en soms ook de laagste).
Toen we begonnen was Bam erg verbaasd om weer te mogen crossen, en nam ik de wat lagere hindernisjes maar naarmate het parcours vorderde begon Bam het steeds leuker te vinden en werd steeds pittiger en gingen we ook moeilijkere hindernissen nemen.
Vlak na 1 van de eerste hindernissen:

Een van de eerste hindernisjes:

Hier gingen we de waterbak in, we kwamen er in galop op aan en gingen in een keer zonder stil te staan de bak in, alleen Bam was zo relaxt dat hij de bak gewoon in draafde in plaats van sprong, dat was weer jammer

Hier werd hij iets te gretig en moest ik hem even tegen houden, omdat valk daarna alweer de volgende hindernis stond:

In de afzet voor de smalle haag:

Hier stond zo'n leuk combinatie lijntje (hindernis 14, 15 en 16)van 3 bomen in oplopende hoogte die niet recht achter elkaar liggen en waar je schuin overheen moet springen, ik was van plan alleen de eerste 2 te nemen, en die gingen erg fijn, hier over de eerste hindernis trekt Bam zijn benen erg mooi in

Bam ging daar zo lekker overheen dat ik de 3de ook maar heb meegenomen:
Het ziet er op de foto best wel krampachtig uit

Net een echt crosspaard

Hierna was de camera leeg, ik heb een parcours met 28 hindernissen gereden,helaas was na nr 18 de camera op, we hebben ook nog 2 heuvels met een boomstam erop met 2 galopsprongen ertussen gereden, vond ik best spannend omdat we dat nog nooit hadden gedaan, maar bam vloog eroverheen, Hier nog een foto van een van de heuvels:

Een punt van aandacht is het meegaan met mijn handen, dat mag soms wel wat meer

Ik was echt verbaasd over hoe vertrouwd het allemaal voelde terwijl we zolang niet gecrosst hebben, en ben ook heel blij met al het vertrouwen dat Bam heeft, als ik hem ergens voorzet springt hij onvoorwaardelijk, en dat geeft mij ook weer veel vertrouwen in Bandido.
Laat maar wat leuks achter