[SGW] Bull's Eyes 1ste crosstraining Ede 6 maart

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Bull's Eyes 1ste crosstraining Ede 6 maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 15:58

Ik heb zaterdag 6 maart mijn eerste les weer gehad van Rob na een jaar eruit te zijn geweest. Ik heb Rob gelijk bij aankomst ook gezegd dat het de eerste keer was met dit paard en dat hij nu 4 word. Dan kan hij daar rekening mee houden.

Ik heb echt heel fijn aan kunnen pakken met Bull, het eerste boompje heeft Bull samen hand in hand met Rob gedaan.. :D (Rob nam Bull even aan de teugel mee) Rob zei ook...kalm aan...hij moet ook even begrijpen wat nu de bedoeling is en met een beetje hulp van Rob ging Bull begrijpen dat je ook een boomstammetje kon springen.
Naarmate de training vorderde begreep Bull dat steeds beter. Ik heb wel voor elke hindernis even een weigering of meer gehad omdat Bull toch even wilde kijken en zijn vertrouwen moest overwinnen, helemal niet erg. Na zo nu en dan achter een ander aan te plakken werden de stops steeds minder.
Rob was erg te spreken over Bull, hij vond het een echt bloedpaard en vooral een tijger met een ongelooflijk springvermogen voor zijn kleine maat. Paard pastte bij mij.... :D
Ik heb het volste vertrouwen dat het gaat lukken met Rob's begeleiding. Sommige hogere dingen zei hij ook, dat neem je niet en bij de smalletjes en in-uitjes bij het water hebben Bull en ik Rob "geholpen", ;) dat moest van hem.... :D allebei een kant begrenzen, maar aangezien Bull nog een beetje bang kan zijn van een ander paard als ze op hem afkomen was dat psychisch voor Bull ook alweer een overwinning, dat gedender en gespring zo vlak voor zijn neus. Ik voelde hem af en toe dan even zijn staart aanknijpen, maar daarna werd het al minder.
Het water was een beetje eng, maar ook daarbij moest ik hem op een ander plakken (ik zei : rob, hij blijft wel hengst he !!!, maar Bull keek niet eens het paard, alleen naar zijn voeten die bij het water stonden... _O- , maar hij liet zich gelukkig wel overtuigen door het andere paard en daarna hebben we zelfs al de insprongetjes gedaan van Rob.. :D

Voor de eerste keer ben ik echt heel erg tevreden. De foto serie ben ik Nickeltje heel dankbaar voor, ze zijn echt geweldig mooi !!!!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:03

Mijn god wat een beest.. Sjemig. Ben hem nog nooit op bokt tegengekomen want dan had ik hem vast en zeker onthouden, ga jullie in de gaten houden hoor. Die springt zeg..

Heb als enig commentaar (ik weet ervaring dat het heel lastig is met zo'n springer) dat je hem wat meer vrij moet geven op de sprong dus handjes naar voor en iets lager langs de hals en niet op de hals steunen!

Ga zo door, leuke naam ook!

Lielle

Re: Bull's Eyes 1ste crosstraining Ede 6 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:06

hij pakt goed aan hoor, super! Ik ben het wel met mijn voorganger eens dat je meer vrij mag geven, ik weet hoe moeilijk het is, maar zo wordt hij toch wel behoorlijk geblokkkeerd op de sprong. Maar springen kan hij, dat is duidelijk.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:07

Gaaf hoor bianca! Ziet er goed uit.

Handjes mee ;) Tis moeilijk maar dat springen kan die zeker :D

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:11

Ooo leuk seg. Ik vind het echt een super mooi paard: fatsoenlijk getuig en paar zelf ook goed verzorgd!! Goed hoor.
Ik zie inderdaad ook bij springen liever dat het paard zijn snoet naar voor doet, maar als ik de foto's goed bekijk zie ik toch dat de ruiter helemaal niet veel in handen heeft boven de sprong.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:13

dat ben ik niet echt met je eens quinta, de eerste foto is wel erg duidelijk. Ik rijd zelf ook een jonkie dus ik weet hoe lastig het is, maar het is wel iets om op te letten. En ik weet zeker dat Rob dat zal doen, net als Bianca zelf.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 16:15

Ik heb juist heel weinig in mijn handen ;) (wat je op de foto ziet is bedrog, teugels lijken kort, maar ik heb het niet op druk) maar Bullie basculeert zelf enorm boven de sprong en kijkt zelf naar beneden omdat hij het nog wat spannend vind wat onder hem zit. als hij zich wel strekt ben ik wel met hem mee. Van Rob moest ik juist mijn hand er meer aanhouden omdat hij ook weleens weg schoot en dat zie je niet op foto.

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:16

Dat paard kan springen zeg!
(Ik wil toch zo graag eens een cross-training volgen) :P
Laatst bijgewerkt door Featherlight op 07-03-10 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:17

dan zou ik toch wat meer een doorhangende teugel verwachten Bianca. Kijk maar eens op de vierde foto.

Ik heb het met Ukkie ook. Dan denk je heel mooi mee te zijn in je hand, maar dat valt op de foto's dan toch aardig tegen. Zeker als je ze goed eraan moet houden voor de sprong, is het ooit lastig om tijdens de sprong wel mooi mee te zijn.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:20

Ik ben al blij dat er een goeie instructeur bij staat. Dan zal het vast wel goed komen.
Top hoor TS!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:22

wauw gaaf beest heb je onder je kont zeg!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 16:26

Lielle schreef:
dan zou ik toch wat meer een doorhangende teugel verwachten Bianca. Kijk maar eens op de vierde foto.

foto 4 is idd de tweede van een dubbeltje, daar schoot hij steeds op weg en moest ik van Rob hem er meer aanhouden vooral op links. Op foto 2 zie je wat ik bedoel, als hij springt duikt hij het hoofd nog naar beneden om te kijken op de sprong (aan zijn oog kun je zien wat de verder beweging dan is, hij springt dan eigenlijk voor je gevoel iets TEveel terug, hij moet nog iets meer naar voren gaan denken. Ik heb ook wat meer foto's van het lage werk waarin hij zich al wel helemaal ontspant en dan wel met lage hals er lekker overheen gallopeert, maar die vind ik niet zo mooi.. :D
Maar ik zal er zeker op letten dat er geen grove fouten inkomen.. ;)
Kan al niet wachten tot april... :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:28

ik herken helemaal wat je zegt, zo gaat het nl met Ukkie ook :))

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 16:31

Lielle schreef:

Ik hoop de volgende keer weer wat meer anderen te zien. Vond Ukkie er kleiner uitzien dan ik in mijn gedachten had van de topics, maar wel een mooi paard. Heel fijntjes vond ik het.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:45

Het was leuk om hem bezig te zien met zijn eerste cross ervaring!
Je hebt een leuk paard en ik hoop dat je verder veel lol met hem kan beleven.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:45

Jij hebt een geweldig paard onder je kont! Dat als 1e. Verder ben ik het met Lielle eens :) Toch iets meer vrijgeven, maar dat komt wel! Voor zo'n jonkie springt hij enorm! Ben benieuwd hoe hij is na een paar trainingen! Maar wat een lekker dier! :~

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:24

Ziet er leuk uit,knap paard heb je!

Maar ook ik ga mee dat je je paard echt meer ruimte moet geven, is heel lastig met een jonkie, maar het beeld van voornamelijk foto 1 vind ik geen fijn beeld.

Verder wel leuk, en lekker enthousiast! Ook in de water bak :)
Veel oefenen en veel trainen dan komen de puntjes op de i van zelf.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:35

Bull is echt gaaf!
Commentaar ben ik het mee eens, maar Bull is nog jong en heeft nog niet veel ervaring. Een beetje ondersteuning is dan ook niet erg

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:37

Hele mooie foto's!

Ik begrijp wel waarom het er uitziet alsof je hem iets te vast houd.
Valt ook niet mee als hij zulke wappers maakt!

Ben je niet bang dat hij nog te jong is om samengesteld met hem te starten?
Vind je het ook niet zonde van zijn springkwaliteiten??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:57

bianca1980 schreef:
Lielle schreef:

Ik hoop de volgende keer weer wat meer anderen te zien. Vond Ukkie er kleiner uitzien dan ik in mijn gedachten had van de topics, maar wel een mooi paard. Heel fijntjes vond ik het.

jij snapt nu dan ook waarom Ukkie Ukkie heet ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:15

Leuk dat je nu aan de gang bent met Bul en dat je zo'n tevreden gevoel hebt! Die weigeringen zijn niet erg, maar dat vind je idd zelf ook. Komt echt wel goed met begeleiding van Rob. Rijtechnisch commentaar is al gegeven, dus daar doe ik lekker niet aan deze keer.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:18

kwijl :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:28

Ziet er goed uit hoor! Inderdaad maakt hij zich in de eerste foto's erg kort, maar hij vind het duidelijk spannend.
Ik vind het zelf alleen wel erg vroeg met zo'n jonkie, zo'n afsprong in het water...brrrr, zou ik liever nog niet doen met die kwetsbare jonge benen vol in de groei.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:38

Ik vind het idd ook nogal wat voor een paard dat net 4 is. Persoonlijk zou ik met een 4 jarige pas aan het eind van het seizoen echt pas wat spelen.
Het heeft nog zo weinig toevoeging om met een 4 jarige te trainen. Wat hij nu leert, leert hij in het najaar net zo snel.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:52

Ik vind het ook wel wat vroeg voor zo'n jonkie, maar zo te zien heeft hij er wel heel veel schik in!

Lastig rijden met zo'n jong dier hè?! Maar hij doet braaf zijn best zo te zien. Stoppen mogen ze de eerste keren nog wel toch ;)