[SGW] Zenith JV crost z'n eerste cross, topper! (Broekland)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marloessjee

Zenith JV crost z'n eerste cross, topper! (Broekland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 21:02

Ik moet álles weer opnieuw typen, ik had een gigantisch leuk/lang topic waar ik wel meer dan een uur over had gedaan, ik zou nét op versturen drukken, valt de pc uit... jullie kunnen je vast wel voorstellen hoe ik me toen voelde :=

Ik heb al een tijdje geen foto's meer geplaats van Zenith & ik. Dat betekend natuurlijk niet dat we stilstaan, integendeel zelfs. Zenith en ik zijn vollop aan het trainen en plezier aan het maken. We rijden ongeveer 5 á 6 keer in de week. Het gaat super goed, heb veel les en ik merk dat we elke dag een beetje meer een team worden. We begrijpen elkaar steeds beter! Mijn startkaart is aangevraagd dus de wedstrijdjes komen er ook aan, super spannend. Zenith heeft al eerder wedstrijden gelopen maar ik ben nog helemaal 'groen' in het wedstrijd gedeelte, maar ik weet zeker dat Zenith mij wel helpt om te laten zien dat we het kunnen! We gaan niet intensief wedstrijden rijden maar af en toe een wedstrijdje zou ik leuk vinden, gewoon voor de fun! :D

Voor de mensen die Zenith & mij niet kennen. Zenith is een 13 jarige NRPS Ruin die ik nu 9 maanden in mijn bezit heb. Dit is het topic wat ik toen heb aangemaakt: [ITP] 1ste ontmoeting met mijn droompaardje, Zenith (v. Zodiak) , wat een verschil me nu hé?! Zenith en ik hebben het super rustig aangedaan met elkaar leren kennen, veeel buitenrijden en de laatste 2 maanden zijn we pas 'serieus' aan het rijden.

Gister was het zover, mijn Zenith en ik hadden onze eerste (oefen)cross. Aaahh, wat was ik zenuwachtig zeg! Om acht uur kwamen we op stal aan en Zenith snel gewassen, gepoetst en alles klaar gezet. Mijn beste vriendin, Shannon, tevens mijn super groom die altijd alles regelt voor mij (ideaal wanneer je chaotisch ingesteld bent! 8-) ) had me geholpen en om 10 uur stond meneer op de in zijn super outfit (eerste foto) het halster had ik vrijdag gekregen voor mijn verjaardag, echt leuk! Om half 12 kwamen we aan in broekland, super geregeld en was gelukkig makkelijk te vinden. Zenith stond lekker rustig in de trailer te eten en ik ben 'snel' het parcours gaan verkennen met mijn fiets, wat niet zo'n succes was.... de bodem was zo modderig dat ik niet verder kwam dan hindernis 7, ik was totaal uitgeput van het fietsen :+ Ik besloot dus om terug te gaan naar de trailer en Zenith snel te gaan opzadelen en andere ruiters even te vragen over de moeilijkheden in het parcours. Om 13 u. stond Zenith in zijn übersexy oranje setje te glimmen en ik kreeg een kriebel van verliefdheid over me heen, wat was hij toch braaf! Hij stond lekker om zich heen te kijken en vond het super interessant wat iedereen aan het doen was. Even ingereden op de pakeerplaats en toen richting de start. Daar nog even ingesprongen, maar dat was niet echt te doen :n Heb nog 2 andere leuke meiden (overigens ook bokkers) daar gesproken en de sfeer zat er goed in, we hadden er allemaal zin in!
13.40 moesten we starten, alles liep perfect op schema en om 13.40 startte we precies. Hij vond het super leuk maar was ontzettend voorzichtig, ik geloof dat we wel 5 hindernissen uit stilstand hebben gesprongen, hij wou eerst gewoon even goed de hindernis bekijken waar hij overheen moest springen, maar het gold niet als een weigering. We hebben de lange stukken lekker met losse teugel gegaloppeerd. Toen kwamen we aan bij de waterbak, ik wou toch de hoge kant proberen en uiteindelijk ging hij er super door heen, wat een schat! Doorgereden naar de finish en ik was super trots op mijn knul! Uitgestapt en snel op de trailer gezet. We zouden meteen door naar huis maar mijn oma die in Borne woont wou heel graag dat we bij haar kwamen eten, dus hup met trailer en al richting Borne. Zenith kon bij de boerderij in de wei staan en hij heeft daar even lekker een uurtje gegeten, net als wij. Daarna door naar Heerenveen en om kwart over acht kwamen we dan eindelijk aan bij stal, wat een vermoeiende dag zeg! Maar één ding is zeker, dit is helemaal ons ding!

Geniet van de foto's :D

Zenith klaar voor vertrek
Afbeelding

Aangekomen in broekland...
Afbeelding

Uhm, papa? Ik moet de cross rijden hoor, hihi (Mijn vader is trouwens niet zo fotogeniek hij staat áltijd zo op foto's :') )
Afbeelding

Ik, zenuwachtig? Neeee hoor...
Afbeelding

Stress look
Afbeelding

Aaah, das interessant!
Afbeelding

Leonie & ik (leonieswenny op bokt) Nééé hoor, onze pony's lijken niet op elkaar, super mooie pony was Santa trouwens ook!
Afbeelding

Filmpjes

Zenith en ik klaar voor vertrek (we vertrekken pas bij 1 minuut)

Bij de waterbak, ik heb een enorme hekel aan die ruiters die hun pony er als het ware inslaan dus ik had besloten om het rustig te doen... Daarna door naar de hindernis bij het indianen dorp, Zenith sprong alleen over het hekje wat ernaast stond, gekke pony!

En hier mijn moeder die een 'klomp in haar maag' had bij de waterbak, ze moest die andere hindernissen eens zien :=

Daarna nog even poseren, Zenith kleddernat van het zweet, maar stond gewoon nog speedy omzich heen te kijken, wat een conditie! *D
Afbeelding

Afbeelding

En mijn super super grooms, mams met 0.0 verstand van paarden maar toch super goed hielp (enkele uitspraken van haar waren bijvoorbeeld, Marloes doe je die sokken nog even aan? (Transsportbeschermers) of, Hier heb je de buikriem (de singel...) het z'n net kleine peutertjes, hahahah :+
En Shannon, die altijd me super goed helpt!

Al met al, een super dag, ik heb genoten, zenith heeft genoten, en ik hoop dat jullie ook hebben genoten van mijn foto's en video's en op na volgend jaar !!

xx Marloes & Zenith

Nou... een super geslaagde dag dus gister!

_Knofje

Re: Zenith JV crost z'n eerste cross, topper! (Broekland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:20

ziet er echt super uit Marloes!!
echt netjes gereden! ook super leuke filmpjes en foto's,
en ze lijken echt heel erg op elkaar zeg :oo

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:30

Ziet er leuk uit! En ik vind het goed hoe je door de waterbak gaat, geen haast, gewoon lekker je paard op z'n gemakje stellen, geweldig! :j

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:40

Ah Marloes wat ontzettend leuk! :D
Heel goed hoe je op hem reageert.
Ik zit dit echt met tranen in mijn ogen te lezen, jullie zijn echt een geweldig stel. (en ik mis zennie..)
Die kop van Zen op die eerste foto, zo ken ik hem haha gek ding!
Ik weet iig dat dit is wat Zen kei leuk vindt en jij gelukkig ook!
Hoop snel meer foto's te zien. Ben trots op jullie!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 07:43

ziet er goed uit!:D Heb jou nog wel gezien volgens mij met inrijden.
Veel plezier nog verder met het crossen!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:03

Zenith en marloes!
Super leuk schatje..
als ik toch commentaar moet geven.
hou niet je handen als waslijnen probeer contact te houden en voor bij de sprong goed mee gaan en niet als het ware jezelf naar voren te gooien.
Maar jullie zijn echt onwisj vooruit gegaan!

Gaaf hoor!

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:08

Leuke foto's zeg! :D
Mooie outfit hebben jullie ook aan! :D :P
En Santa & Zenith lijken idd veel op elkaar! :P

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:10

Leuk topic :j
Leuke foto's en filmpjes :)

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:26

Oh loessie en Zenith toch.... ik ben zo trots op jullie beide!

Zo groen als gras zoals jullie begonnen, en wat voor team jullie nu zijn :D Zo raar, je blijft groeien en neemt Zenith daar zeker in mee, net wat je zegt, jullie beginnen nu inderdaad pas écht een team te worden.

Je bent super lief voor Zennie, hij heeft hemel op aarde bij jou en ik ben zo trots op jullie hoe stoer jullie gewoon ff die cross geflikt hebben, wie had dat nou 9 maanden geleden gedacht?!

:D

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:31

Super leuk Marloes :)
Jullie zijn echt super team, en het plezier straalt er vanaf. :))

Vind het er super goed uitzien en je rijdt heel netjes. :)
Oranje staat Zenith sexy.. :9

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:11

waauuw Marloes!
zo super vet hea :P
goed gedaan hoor en erg mooie foto's! :D
je mag echt super trots zijn op Zenith! ;)

Mrtien_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:48

Geweldig Loes, wat gaaf wat je met Zenith doet!
Super paardje heb je!

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:05

Leuk Marloes! Fijn dat het zo goed ging :j

Ga je volgende week ook crosstraining doen in Nijeberkoop?

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 20:19

Super thanks voor jullie leuke reacties :D

@ Judith, ja ik zou wel mee doen... maaaar mijn ouders hebben een vakantie naar St. tropez gepland, dus ik moet me helaas afmelden... Máár st tropez is ook niet verkeerd hoor :=

Deze foto vond ik trouwens nog op internet, Zenith springt alleen over de verkeerde hindernis :')
Afbeelding

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:44

Gaaf zeg, heel erg leuk dat jullie het zo goed met elkaar kunnen vinden.
Zen is en blijft toch ook mooi, wat ziet hij er trouwens ook goed uit! De foto's in je profiel zeggen me ook al genoeg, echt super.

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:33

Dat ziet er goed uit zeg! K wil nog even zeggen dat je wel super blij mag zijn met al die support die je krijgt ;) , dat maakt het allemaal een stuk makkelijker tijdens de SGW. Ga zo door !

delirious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:53

Wat leuk dat 'ie het zo goed oppakt..! Lijkt me ook wel een koele kikker die pony :)

Mhorsecare

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:14

wat een ontzetted leuke springfoto!!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:19

Lijkt me echt zo vet om dit een keer te doen.
Heel goed gedaan in de waterbak. :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:28

Echt leuk! Ik hoop volgend jaar ook te kunnen beginnen.
Wat me wel opvalt is dat jouw linkerbeugel een stuk korter is als je rechter, zag ik zowel op de foto's als op de filmpjes. Klopt dat?

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:31

Superleuk!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:53

wauw, beetje laat maar echt een super leuk verslagje.
En het aanmoedigen van de cameravrouw is ook erg leuk, leefde helemaal met je mee.

Smaak te pakken?