Ik heb al een tijdje geen foto's meer geplaats van Zenith & ik. Dat betekend natuurlijk niet dat we stilstaan, integendeel zelfs. Zenith en ik zijn vollop aan het trainen en plezier aan het maken. We rijden ongeveer 5 á 6 keer in de week. Het gaat super goed, heb veel les en ik merk dat we elke dag een beetje meer een team worden. We begrijpen elkaar steeds beter! Mijn startkaart is aangevraagd dus de wedstrijdjes komen er ook aan, super spannend. Zenith heeft al eerder wedstrijden gelopen maar ik ben nog helemaal 'groen' in het wedstrijd gedeelte, maar ik weet zeker dat Zenith mij wel helpt om te laten zien dat we het kunnen! We gaan niet intensief wedstrijden rijden maar af en toe een wedstrijdje zou ik leuk vinden, gewoon voor de fun!

Voor de mensen die Zenith & mij niet kennen. Zenith is een 13 jarige NRPS Ruin die ik nu 9 maanden in mijn bezit heb. Dit is het topic wat ik toen heb aangemaakt: [ITP] 1ste ontmoeting met mijn droompaardje, Zenith (v. Zodiak) , wat een verschil me nu hé?! Zenith en ik hebben het super rustig aangedaan met elkaar leren kennen, veeel buitenrijden en de laatste 2 maanden zijn we pas 'serieus' aan het rijden.
Gister was het zover, mijn Zenith en ik hadden onze eerste (oefen)cross. Aaahh, wat was ik zenuwachtig zeg! Om acht uur kwamen we op stal aan en Zenith snel gewassen, gepoetst en alles klaar gezet. Mijn beste vriendin, Shannon, tevens mijn super groom die altijd alles regelt voor mij (ideaal wanneer je chaotisch ingesteld bent!
) had me geholpen en om 10 uur stond meneer op de in zijn super outfit (eerste foto) het halster had ik vrijdag gekregen voor mijn verjaardag, echt leuk! Om half 12 kwamen we aan in broekland, super geregeld en was gelukkig makkelijk te vinden. Zenith stond lekker rustig in de trailer te eten en ik ben 'snel' het parcours gaan verkennen met mijn fiets, wat niet zo'n succes was.... de bodem was zo modderig dat ik niet verder kwam dan hindernis 7, ik was totaal uitgeput van het fietsen
Ik besloot dus om terug te gaan naar de trailer en Zenith snel te gaan opzadelen en andere ruiters even te vragen over de moeilijkheden in het parcours. Om 13 u. stond Zenith in zijn übersexy oranje setje te glimmen en ik kreeg een kriebel van verliefdheid over me heen, wat was hij toch braaf! Hij stond lekker om zich heen te kijken en vond het super interessant wat iedereen aan het doen was. Even ingereden op de pakeerplaats en toen richting de start. Daar nog even ingesprongen, maar dat was niet echt te doen
Heb nog 2 andere leuke meiden (overigens ook bokkers) daar gesproken en de sfeer zat er goed in, we hadden er allemaal zin in! 13.40 moesten we starten, alles liep perfect op schema en om 13.40 startte we precies. Hij vond het super leuk maar was ontzettend voorzichtig, ik geloof dat we wel 5 hindernissen uit stilstand hebben gesprongen, hij wou eerst gewoon even goed de hindernis bekijken waar hij overheen moest springen, maar het gold niet als een weigering. We hebben de lange stukken lekker met losse teugel gegaloppeerd. Toen kwamen we aan bij de waterbak, ik wou toch de hoge kant proberen en uiteindelijk ging hij er super door heen, wat een schat! Doorgereden naar de finish en ik was super trots op mijn knul! Uitgestapt en snel op de trailer gezet. We zouden meteen door naar huis maar mijn oma die in Borne woont wou heel graag dat we bij haar kwamen eten, dus hup met trailer en al richting Borne. Zenith kon bij de boerderij in de wei staan en hij heeft daar even lekker een uurtje gegeten, net als wij. Daarna door naar Heerenveen en om kwart over acht kwamen we dan eindelijk aan bij stal, wat een vermoeiende dag zeg! Maar één ding is zeker, dit is helemaal ons ding!
Geniet van de foto's

Zenith klaar voor vertrek

Aangekomen in broekland...

Uhm, papa? Ik moet de cross rijden hoor, hihi (Mijn vader is trouwens niet zo fotogeniek hij staat áltijd zo op foto's
) 
Ik, zenuwachtig? Neeee hoor...

Stress look

Aaah, das interessant!

Leonie & ik (leonieswenny op bokt) Nééé hoor, onze pony's lijken niet op elkaar, super mooie pony was Santa trouwens ook!

Filmpjes
Zenith en ik klaar voor vertrek (we vertrekken pas bij 1 minuut)
Bij de waterbak, ik heb een enorme hekel aan die ruiters die hun pony er als het ware inslaan dus ik had besloten om het rustig te doen... Daarna door naar de hindernis bij het indianen dorp, Zenith sprong alleen over het hekje wat ernaast stond, gekke pony!
En hier mijn moeder die een 'klomp in haar maag' had bij de waterbak, ze moest die andere hindernissen eens zien
Daarna nog even poseren, Zenith kleddernat van het zweet, maar stond gewoon nog speedy omzich heen te kijken, wat een conditie!

En mijn super super grooms, mams met 0.0 verstand van paarden maar toch super goed hielp (enkele uitspraken van haar waren bijvoorbeeld, Marloes doe je die sokken nog even aan? (Transsportbeschermers) of, Hier heb je de buikriem (de singel...) het z'n net kleine peutertjes, hahahah
En Shannon, die altijd me super goed helpt!
Al met al, een super dag, ik heb genoten, zenith heeft genoten, en ik hoop dat jullie ook hebben genoten van mijn foto's en video's en op na volgend jaar !!
xx Marloes & Zenith
Nou... een super geslaagde dag dus gister!