. Na een hoop gedoe en flinke omweg kwamen we net op tijd aan (overal afsluitingen en wegwerkzaamheden), dus meteen opgezadeld en wat losgestapt. Daarna ook wat draf en galopwerk meegepakt, tot we met z'n 6-en bij Michiel moesten verzamelen voor de nodige uitleg.

We gingen beginnen met 2 kleine boompjes die als drafbalken op de grond lagen. Heb het geweten, want we waren er amper over of Tris werd zo enthousiast dat ik ineens in het zand lag
... Afijn, paard gevangen en weer opgestapt, heb er 2 blauwe vingertoppen aan over gehouden, meer niet. Had wel zoiets van 'nou, nog niks gesprongen en dan al dit
: 'Ik, gevallen???'

De balkjes;

En vanaf de andere kant, uit draf en uit galop;

Daarna gingen we naar de 'kuil'. Rustig erin en er weer uit stappen, later in draf. Vanaf de andere kant ook en toen dat goed ging konden we over de boompje (op foto rechts) er weer uit;

Ook de wal zijn we op geweest, in het begin gewoon in stap, de kuil door en er weer uit draaien. Later ook in draf, en toen dat goed ging rechtdoor en over 'het boompje' (wat in mijn optiek toch door kon voor een flinke boom hoor
!). Het lijkt zijn misschien een boompje, maar je springt natuurlijk vanuit de kuil! Toch viel het me na de 1e keer alles mee, Tris heeft deze dressuuprikker er super doorheen geloodst 

Met het water was meneer Diva het niet helemaal eens.... Thuis loopt hij om door de bak als er een plas ligt en hij naar de wei gaat, dus had voor de zekerheid al handdoek, droge sokken en m'n schoenen meegenomen, niet voor niks ook! Hij wilde echt niet, ook niet achter een ander paard aan, dus kreeg de longeerlijn van Michiel en mocht natte voeten gaan halen
.Je ziet 'm denken, 'Euhh, dáár is het veel leuker hoor!)

En ja, daar sta je ineens tussen de spetter, hij schrok er zelf een beetje van

Maar zo stiekem was het water best wel leuk!

Toen konden we het lijntje doorbouwen, door het water, de wal op, de wal weer af, kuil door en over boom er weer uit.... Vanuit het water de wal op werd hij wel erg vrolijk van!

We hebben ook nog een opsprong gedaan (beetje schansachtig, ene kant zo'n 60cm van de grond, en aan de andere kant loopt de grond schuin omhoog) en dat ging ook heel fijn! Daarna als laatste nog een keer de 2 balkjes als in-uit in galop en door naar de boomstam;

Heb echt genoten en Tris vond het al net zo leuk als ik geloof ik
! Heb dingen gedaan waarvan ik van te voren zou denken van 'Mmmm, sla mij maar over', maar door de rust, het vertrouwen én het enthousiasme van Michiel heb ik eigenlijk alles wel zonder aarzelen gedaan! We hebben ook wat filmpjes, ik zal eens kijken of het gaat lukken deze te uploaden.http://www.youtube.com/watch?v=DVCcNZL8zcM
http://www.youtube.com/watch?v=-554SaTzQk8
http://www.youtube.com/watch?v=haKa3YOj5A8
We hebben nog 2 trainingen op het programma, dus ben heel benieuwd naar de volgende keren!

?!
... Komen de foto's op je site? Want dan hou ik die wel een beetje in de gaten 
volgende keer als je eraf valt dan zal ik de camera naar jullie richten ipv op de grond
daar neem ik mijn petje voor af.