[SGW] Tristan en ik op 'puppy' cross in Moordrecht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Tristan en ik op 'puppy' cross in Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 16:01

Vandaag moest het gaan gebeuren, de crossles voor echte beginners olv Michiel Brons :D . Na een hoop gedoe en flinke omweg kwamen we net op tijd aan (overal afsluitingen en wegwerkzaamheden), dus meteen opgezadeld en wat losgestapt. Daarna ook wat draf en galopwerk meegepakt, tot we met z'n 6-en bij Michiel moesten verzamelen voor de nodige uitleg.

Afbeelding
Afbeelding

We gingen beginnen met 2 kleine boompjes die als drafbalken op de grond lagen. Heb het geweten, want we waren er amper over of Tris werd zo enthousiast dat ik ineens in het zand lag :Y) ... Afijn, paard gevangen en weer opgestapt, heb er 2 blauwe vingertoppen aan over gehouden, meer niet. Had wel zoiets van 'nou, nog niks gesprongen en dan al dit :') :

'Ik, gevallen???'
Afbeelding

De balkjes;
Afbeelding

En vanaf de andere kant, uit draf en uit galop;

Afbeelding
Afbeelding

Daarna gingen we naar de 'kuil'. Rustig erin en er weer uit stappen, later in draf. Vanaf de andere kant ook en toen dat goed ging konden we over de boompje (op foto rechts) er weer uit;

Afbeelding
Afbeelding

Ook de wal zijn we op geweest, in het begin gewoon in stap, de kuil door en er weer uit draaien. Later ook in draf, en toen dat goed ging rechtdoor en over 'het boompje' (wat in mijn optiek toch door kon voor een flinke boom hoor :o !). Het lijkt zijn misschien een boompje, maar je springt natuurlijk vanuit de kuil! Toch viel het me na de 1e keer alles mee, Tris heeft deze dressuuprikker er super doorheen geloodst +:)+

Afbeelding
Afbeelding

Met het water was meneer Diva het niet helemaal eens.... Thuis loopt hij om door de bak als er een plas ligt en hij naar de wei gaat, dus had voor de zekerheid al handdoek, droge sokken en m'n schoenen meegenomen, niet voor niks ook! Hij wilde echt niet, ook niet achter een ander paard aan, dus kreeg de longeerlijn van Michiel en mocht natte voeten gaan halen :+ .

Je ziet 'm denken, 'Euhh, dáár is het veel leuker hoor!) :D
Afbeelding

En ja, daar sta je ineens tussen de spetter, hij schrok er zelf een beetje van ;)
Afbeelding

Maar zo stiekem was het water best wel leuk!
Afbeelding
Afbeelding

Toen konden we het lijntje doorbouwen, door het water, de wal op, de wal weer af, kuil door en over boom er weer uit.... Vanuit het water de wal op werd hij wel erg vrolijk van!
Afbeelding

We hebben ook nog een opsprong gedaan (beetje schansachtig, ene kant zo'n 60cm van de grond, en aan de andere kant loopt de grond schuin omhoog) en dat ging ook heel fijn! Daarna als laatste nog een keer de 2 balkjes als in-uit in galop en door naar de boomstam;

Afbeelding

Heb echt genoten en Tris vond het al net zo leuk als ik geloof ik :D ! Heb dingen gedaan waarvan ik van te voren zou denken van 'Mmmm, sla mij maar over', maar door de rust, het vertrouwen én het enthousiasme van Michiel heb ik eigenlijk alles wel zonder aarzelen gedaan! We hebben ook wat filmpjes, ik zal eens kijken of het gaat lukken deze te uploaden.

http://www.youtube.com/watch?v=DVCcNZL8zcM
http://www.youtube.com/watch?v=-554SaTzQk8
http://www.youtube.com/watch?v=haKa3YOj5A8

We hebben nog 2 trainingen op het programma, dus ben heel benieuwd naar de volgende keren!
Laatst bijgewerkt door Sim op 19-07-09 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: filmpjes toegevoegd

__AM

Re: Tristan en ik op 'puppy' cross in Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:05

Ziet er leuk uit zeg :))
Ik kom wekelijks op deze club! Ben er lid van, en heb er ook les. En zodra mn pony er klaar voor is ga k ook zeker mee doen aan de crossclinic!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:07

Ik vind de meeste witte paarden geen uitstraling hebben maar deze springt wel echt in beeld! Heel aansprekend koppie heeft ie! Erg leuk dier!

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:13

Mag ik het even oneerbiedig zeggen....

Wat een stoere knol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat een hoofd... geweldig!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:14

Zo stoere foto's hoor!
Tristan heeft het duidelijk naar zijn zin :D

En tja bij springen hoort ook zandhappen :Y) :+

Je zit er netjes op hoor boven de sprong, en dat op een dressurzadel, ik doe het je niet na.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:17

Wat een supergave schimmel!
Zeer aansprekend paard!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:18

Wow Mirjam, wat zijn jullie stoer!
Het lijkt me nog best lastig met een dressuurzadel trouwens.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 16:48

Zensation schreef:
Mag ik het even oneerbiedig zeggen....

Wat een stoere knol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat een hoofd... geweldig!

Zoiets mag je oneerbiedig zeggen hoor :D

Issy schreef:
Zo stoere foto's hoor!
Tristan heeft het duidelijk naar zijn zin :D

En tja bij springen hoort ook zandhappen :Y) :+

Volgende keer ben ik van plan boven te blijven :Y) , en Tris had het énorm naar zijn zin ja :))

KarinvdM schreef:
Wow Mirjam, wat zijn jullie stoer!
Het lijkt me nog best lastig met een dressuurzadel trouwens.

Dank je! Vind het alles meevallen op m'n zadel, weet natuurlijk ook niet beter :Y) , maar ik wordt niet beperkt door de wrong ofzo. Volgende keer misschien beugels nog 1 gaatje korter, maar ik heb erg snel last van mijn enkels.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:18

Leuk Mir! Grappig dat je "mij" dan als voorbeeld moet nemen.....ik ben genadeloos te pletter geslagen drie weken terug dus even "genezen" van de crossles, hoewel ik met deze plaatjes wel weer moet lachen, zo is het ineens wel weer leuk!

Michiel is een fantastische instructeur die je moed geeft, en niet snel buiten je grenzen zal gaan, echt een aanrader voor iedereen die dit een keer wil uitproberen!

Maarre.....eraf over een boomstammetje??? Das knap.....nee hoor, mijn complimenten, en kijk uit want het is verslavend!!!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 17:48

daffodil schreef:
Maarre.....eraf over een boomstammetje???

Water door, wal op, wal af, kuil door, en over boomstam eruit!

Wat is er gebeurd dan := ?!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:36

Vond het een bijzonder gaaf paard.
Afbeelding

Afbeelding

Heb nog veel meer Tristanetjes, maar de energie ontbreekt, na 2 dagen niet eten, en net toast op,
maar geloof dat die nu oorlog voert, dus rest van foto's volgen later deze week, ergens....

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:06

Gaaf hoor Mirjam!!
Super stoer van jullie, hij geniet er echt van.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 19:44

Gaaf Sjolvir, nu wordt ik helemaal nieuwsgierig! Rustig aan, van een paar dagen niet eten knap je ook niet op natuurlijk :(:) ... Komen de foto's op je site? Want dan hou ik die wel een beetje in de gaten :j

ullaatje schreef:
Gaaf hoor Mirjam!!
Super stoer van jullie, hij geniet er echt van.

:j, heb het al tig keer gezegd maar hij vond het zó leuk :D !

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:07

Ja we konden de glimlach niet van je gezicht af slaan _O- volgende keer als je eraf valt dan zal ik de camera naar jullie richten ipv op de grond :o wat een camera vrouw ben ik zeg |(
Ik vond het leuk om naar te kijken maar voor mij zou het niets zijn al die vaste hindernissen.
Ik ga wel mee als groom =:)
Wel een heul mooie foto die die mevr heeft gemaakt kanonnen _/-\o_ daar neem ik mijn petje voor af.
Het blijft een knapperd he en de baas was zo trots die was ook de heule tijd aan het glimmen :))
En inderdaad Michiel geeft echt super les zonder dat je het door hebt doe je toch meer als je zou durven. Petje af voor Michiel Brons +:)+

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:06

wow Mirjam, wat gaaaaf!
Knap hoor!!! :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:42

Crosstraining in Nieuwveen, ging best aardig totdat ik een opsprong met daarop een boomstam nam en Alf een mega hoge scheve sprong nam en ik in de lucht al gelanceerd werd.....en bijna vier meter lager vol tegen de grond gesmakt werd! Dat duurt even voordat dat wegtrekt kan ik je vertellen......

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:43

Ziet er goed uit Mirjam!
Misschien een keer een crossje rijden :P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:44

Wat een ontzettend gaaf paard heb jij! 8-)

Mooi ook dat hij uiteindelijk wél door het water ging! Op naar de volgende training!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 09:17

daffodil schreef:
Crosstraining in Nieuwveen, ging best aardig totdat ik een opsprong met daarop een boomstam nam en Alf een mega hoge scheve sprong nam en ik in de lucht al gelanceerd werd.....en bijna vier meter lager vol tegen de grond gesmakt werd! Dat duurt even voordat dat wegtrekt kan ik je vertellen......

Hè bah :(:) ! En het ging toch al niet altijd even goed met je rug? Rustig aan hoor, klinkt als een flinke smak!

Nou Laura, niet op de feiten vooruit lopen hoor :+. En volgens mij moet ik dan eerst een punt in het springen en dat zie ik zo 123 ook nog niet gebeuren :Y)

Toen hij over zijn eerste vrees heen was begon hij het stiekem nog leuk te vinden ook Karin :))

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:31

Hij heeft M gesprongen toch?
Een Buh rondje in Zuid-Holland gaat dan makkelijk lukken hoor Mirjam :P Die meter is vaak geen echte meter.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:28

Heey Mirjam,

Ben nog steeds in love (L) wat een ontzettend gaaf paard....

en er is nog sperma beschikbaar van hem ook nog ;) jammer dat ik geen merrie heb....

volgende keer de taart niet vergeten he hihi...

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:35

Goed hoor! leuk als ze er zo lekker enthousiast van worden. Mijn ervaring is dat rust dan ver te zoeken is dus dat heb je blijkbaar goed op kunnen lossen!! knap hoor!

zonde dat je met een dressuurzadel rijd...

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 11:40

peanutbutter schreef:
Hij heeft M gesprongen toch?

Klopt, maar ik niet haha! Thuis is een sprong van 90cm/1m geen probleem, maar een parcours is toch wat anders! We blijven gewoon lekker ervaring en vertrouwen opdoen en keer oefenparcours lijkt me ook leuk, dus misschien ooit! Hoorde wel iemand over Broekelo, dat schijnt erg leuk en te doen te zijn, daar ga ik even meer info over zoeken :j

Silviabol schreef:
Goed hoor! leuk als ze er zo lekker enthousiast van worden. Mijn ervaring is dat rust dan ver te zoeken is dus dat heb je blijkbaar goed op kunnen lossen!! knap hoor!

zonde dat je met een dressuurzadel rijd...

Na het jolige begin had ik veel meer controle dan ik überhaupt verwacht had, dat gaf heel veel vertrouwen! En dat dr.zadel, tja, hij moet niet vergeten dat ie dressuurpaard is, zaterdag moet hij op de Utrechtse Kamp. in het Z1 lopen ;) . Als ik dit echt vaker wil gaan doen bestel ik miss wel extra springzweetbladen, heb een WOW dus dat zou in principe geen probleem moeten zijn!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:22

Ziet er leuk uit! Leuk paard ook :D

Ik ben ook een x naar een crossles in Moordrecht geweest van Michiel Brons. Was erg leuk en leerzaam, jammer dat het voor mij redelijk ver is.

Maar nu ga ik bij Chantal Megchelbrink in Ursem crosslessen volgen. Dus dan kan ik gewoon lekker crosslessen blijven volgen :D :D

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:27

Leuk zeg crossfoto's van jullie twee en Tristan lijkt het echt heel erg leuk te vinden, super! Hij blijft ook gewoon ontzettend stoer. Succes met verder oefenen en wie weet waar het jullie brengt.