voor de eerste keer een crosstopic van mijn kleine held

meet : Beau de l'Air, een 11-jarig dravertje. Ik heb, vooral op wedstrijden, veel problemen met Beau omdat hij constant staakt en daarbij vrij hard zijn best doet met steigeren

In maart heeft hij een initiatiecrossje gelopen, waar hij ook de hele tijd stond te steigeren, pas in de helft van het parcours ging de knop om en ging hij als een speer.
Vandaag deden we met Stal Mara (stal van marahorse @ bokt) mee aan de Vrije Cross 60cm in Zwijnaarde. We hadden een stralend zonnetje en een leuke groepssfeer dus iedereen zag het denk ik wel zitten.
Beau was heel relaxed bij het inrijden, dus niet te veel van gevraagd, paar kleine sprongetjes en genoeg. De start was zoals verwacht een hele ramp : een hele omdraai en (niet heel hoge) steigersessie tussen de start en sprong 1. na wat hulp vanop de grond hem over de eerste sprong gekregen gelukkig.
Na de eerste sprong kwamen Mara en Wicked er al aan, dus even aan de kant gezet om ze wat te volgen. sprong 2 ging nog net maar bij sprong 3 hebben we het allebei opgegeven en zijn we er langs gegaan. Wicked begon raar genoeg heel lastig te doen en van daar aan nam Beau heel moedig de kop en sprong hij, nog wat twijfelachtig toch vlot de volgende 3 sprongen. Sprong 7 en 8 waren watersprongen, wat we eigenlijk nog nooit geoefend hebben. Na wat gesukkel heb ik die overgeslaan, terwijl Mara al had opgegeven.
Van toen af aan ging mijn lieve Beau als een speer, zelf de enge afsprong (foto van Helliepel ) was geen probleem meer, en op 1 kleine weigering op het punt bij sprong 20 na ging hij echt als mijn kleine held door de cross

nuja, hier de foto's

opzadelen aan de vrachtwagen en effe lekker gek doen om de stress te verstoppen

rustig losstappen

lief snoetje
nog duidelijk nietsvermoedend

Sprong 4 : na wat twijfelend aanrijden toch de weigerende Pikkie voorbijgeraakt, ik zit nogal achter op de beweging, hij sprong ook nogal groot

Sprong 6, een vrij enge tafel, maar die lijkt echt mini in het hoge gras

naar de waterbak draven
hij had hier duidelijk de waterbak al in de smiezen, toch leuke foto

proberen de waterbak in te gaan, fotograaf is te interessant om naar de baas te luisteren
"maar Baasje toch, ik ben veel te knap om in die waterbak te gaan, laat mij met rust, ik ben aan het poseren"

Naar het tweede waterbakje draven
Hier had hij de knop gevonden, de gas zat erop en vanaf dit punt was hij gewoon echt mijn MegaBeau

aanrijden sprong 11
Sprong 11 springen, op z'n Beau's

onderweg naar 21
Sprong 21, nog steeds helemaal enthousiast

in volle galop naar de laatste sprong

na de cross, schuim op pootjes
na de cross, nog energie genoeg om allebei vrolijk te kijken

naar de vrachtwagen stappen (Mara met Wicked in het midden, rechts Alizeetje met Deus)

Ik was natuurlijk dubbel tevreden over mijn kleine vent, hij heeft zooo hard zijn best gedaan, ik zat echt helemaal te genieten.
ik hoop dat jullie ook van de foto's genoten hebben

doei!