[SGW] MegaBeau op tweede cross

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

MegaBeau op tweede cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 21:48

:wave:
voor de eerste keer een crosstopic van mijn kleine held :D

meet : Beau de l'Air, een 11-jarig dravertje. Ik heb, vooral op wedstrijden, veel problemen met Beau omdat hij constant staakt en daarbij vrij hard zijn best doet met steigeren := zoals op deze foto van onze laatste jumping dus.
In maart heeft hij een initiatiecrossje gelopen, waar hij ook de hele tijd stond te steigeren, pas in de helft van het parcours ging de knop om en ging hij als een speer.

Vandaag deden we met Stal Mara (stal van marahorse @ bokt) mee aan de Vrije Cross 60cm in Zwijnaarde. We hadden een stralend zonnetje en een leuke groepssfeer dus iedereen zag het denk ik wel zitten.

Beau was heel relaxed bij het inrijden, dus niet te veel van gevraagd, paar kleine sprongetjes en genoeg. De start was zoals verwacht een hele ramp : een hele omdraai en (niet heel hoge) steigersessie tussen de start en sprong 1. na wat hulp vanop de grond hem over de eerste sprong gekregen gelukkig.
Na de eerste sprong kwamen Mara en Wicked er al aan, dus even aan de kant gezet om ze wat te volgen. sprong 2 ging nog net maar bij sprong 3 hebben we het allebei opgegeven en zijn we er langs gegaan. Wicked begon raar genoeg heel lastig te doen en van daar aan nam Beau heel moedig de kop en sprong hij, nog wat twijfelachtig toch vlot de volgende 3 sprongen. Sprong 7 en 8 waren watersprongen, wat we eigenlijk nog nooit geoefend hebben. Na wat gesukkel heb ik die overgeslaan, terwijl Mara al had opgegeven.

Van toen af aan ging mijn lieve Beau als een speer, zelf de enge afsprong (foto van Helliepel ) was geen probleem meer, en op 1 kleine weigering op het punt bij sprong 20 na ging hij echt als mijn kleine held door de cross :+: Ik zat echt zo te genieten :D

nuja, hier de foto's :D

opzadelen aan de vrachtwagen en effe lekker gek doen om de stress te verstoppen :=
Afbeelding

rustig losstappen
Afbeelding

lief snoetje

nog duidelijk nietsvermoedend

:~ hij is zó knap :+:
Afbeelding

Sprong 4 : na wat twijfelend aanrijden toch de weigerende Pikkie voorbijgeraakt, ik zit nogal achter op de beweging, hij sprong ook nogal groot :')
Afbeelding

Sprong 6, een vrij enge tafel, maar die lijkt echt mini in het hoge gras
Afbeelding

naar de waterbak draven

hij had hier duidelijk de waterbak al in de smiezen, toch leuke foto :D
Afbeelding

proberen de waterbak in te gaan, fotograaf is te interessant om naar de baas te luisteren

"maar Baasje toch, ik ben veel te knap om in die waterbak te gaan, laat mij met rust, ik ben aan het poseren"
Afbeelding

Naar het tweede waterbakje draven

Hier had hij de knop gevonden, de gas zat erop en vanaf dit punt was hij gewoon echt mijn MegaBeau :D
Afbeelding

aanrijden sprong 11

Sprong 11 springen, op z'n Beau's ;)
Afbeelding

onderweg naar 21

Sprong 21, nog steeds helemaal enthousiast
Afbeelding

in volle galop naar de laatste sprong
Afbeelding

na de cross, schuim op pootjes

na de cross, nog energie genoeg om allebei vrolijk te kijken :D
Afbeelding

naar de vrachtwagen stappen (Mara met Wicked in het midden, rechts Alizeetje met Deus)
Afbeelding

Ik was natuurlijk dubbel tevreden over mijn kleine vent, hij heeft zooo hard zijn best gedaan, ik zat echt helemaal te genieten.

ik hoop dat jullie ook van de foto's genoten hebben :D

doei! :evaw:

saariewaarie

Re: MegaBeau op tweede cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:00

nog eens proficiat e sofie!!!
super van jou én vn beau!!
goe bezig e :+

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:04

Superproficiat Sofie!
Goed dus dat je Beau meegenomen hebt! ;)
je bent terecht trots hoor :)

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:06

Wow, wart een schoonheid, ook erg leuk dat je haar bitloos rijd :j
Het ziet er netjes, allebei geweldig gedaan !

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:14

Sofiekeeeee! *\o/* Super! Ik ben trots op jullie!
Jouw Beau'ke slaat zich met z'n knappe snoetje en soms wel gekke springtechniek door elke moeilijke obstakel!! :D
Echt k ben blij dat je toch voor hém gekozen hebt, hij verdient het om zich te profileren als crosspaard! :j
Dusss GOOOOO for it, jullie zijn zo'n team en hij maakt het je niet gemakkelijk, maar samen staan jullie sterk!!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:15

zo leuk dat je nu achteraf geen spijt hoeft te hebben van je keuze he :) en met eigen paard iets bereiken is natuurlijk nog zoveel leuker! ben blij voor jullie!
de springtechniek blijft wel grappig om te zien op foto's :) zou ik wel es in het echt willen zien, je ziet Beau echt zo 'wiiiiiii' denken :P

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 23:53

A ik vond hem heel leuk gaan zi Sofie :j Hij kwam echt met een vrolijk kopje uit het parcours :j

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:30

Hij heeft 't echt goeeed gedaaan he! :D 'k Ben ook blij voor jou dat je dan toch met je eigen paard bent gegaan! :) De euforie moet dan nog eens zo groot zijn! :D

Die schuim op pootjes foto's zijn ook echt super! :))

En die crossen gaan we idd meer doen he!! :)) Hoeeee het was zo leukkk :):) :):) :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:37

Zo he! die zweet :P
Leuke foto's en hij lijkt er enorm veel plezier in te hebben ;)
Super!:D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:00

Hoi hoi, heb jij ook crosstraining met je paardje?
Ik heb het idee van niet.

Zo niet, dan raad ik je dit toch aan..
Persoonlijk zou ik zo'n paard niet zo'n cross insturen.
Ook met het water.. dit is iets waar je altijd ruim de tijd voor moet nemen en in een rustige sfeer moet oefenen, niet op een oefencross.. Dan is de druk te hoog, schijnbaar heeft je paardje moeite met (mentale) druk vanwege het steigeren, toch een uiting van een bepaalde spanning.

Ik heb zelf ook ervaring met een heethoofd die meermalig op de achterbenen kan staan, en dit dan ook letterlijk rechtop kan. Ik zou haar nooit zo'n cross in sturen en dan doodleuk kijken waar het strand, ik vind dit namelijk niet eerlijk tegenover mijn paard.

Mijn advies: Ga op crosstraining, doe daar je ervaring op en maak je paard vertrouwd met de hindernissen en obstakels.
Desalniettemin zijn het leuke foto's ;)
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 11-05-09 11:06, in het totaal 2 keer bewerkt

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:01

Zo'n mooie foto's Sofie!!!

Kan feitelijk niet kiezen de welke ik het leukst vind, ze zijn allemaal tof.

Die foto van jullie 3 is er eentje om in te kaderen.

K vind het super voor jou dat Beau het zo goed deed! Jouw verdienste uiteraard.

Doe zo verder, en msch kan je dit ooit nog es met Noon proberen ook!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 11:08

Wolinlotte : Beau is wel degelijk vertrouwd met crosshindernissen ;) ik heb het water ook heel rustig aangepakt, hem niet geforceerd, hij is er dan ook niet ingegaan en dat vond ik niet erg, dat moeten we gewoon nog oefenen, maar gezien we geen vervoer hebben moeten we het doen met de crosshindernissen in de buurt, waar geen water tussen zit jammer genoeg. Ik vind dit net wel een goede oefening voor Beau, jumping zelf vindt hij veel te moeilijk op verplaatsing, thuis gaat een parcoursje prima. Op de cross ziet hij duidelijk in dat het ook leuk kan zijn, anders was hij niet zo fantastisch in zijn sas gekomen vanaf sprong 8 tot sprong 22. Nee hoor, dit paard kan deze hindernissen prima aan, heeft er lef genoeg voor en er meer dan genoeg plezier in. Waaruit maak jij op dat hij nog niet klaar is voor deze (toch niet heel moeilijke) hindernissen?
oja : bij het water heeft hij trouwens helemaal niet gesteigerd, niets te veel druk dus ;) enkel bij de start (weg van zijn paardenvriendjes) heeft hij een beetje gesteigerd, zelf niet eens hoog, daar rij ik hem dan zo rustig mogelijk doorheen, zelf met wat hulp van de grond af, hij moet gewoon leren dat het leuk is , dat starten.

Evelien : thanks :D ik hou van de schuimfoto's :D zijn vrolijke snoet na de cross :+: ( en mijn hyperglimlach :') )

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:19

O ja, die schuimfoto, die stak er bovenuit in het O-Vl topic, vind ik echt supermooie foto van jullie beiden!!!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:03

Super hé Sofie!

Denk dat Beau het toch in hem heeft om een crosspaard te worden :D Denk dat hij daar minder druk ervaart (behalve bij de start :D) dan bij dressuur of jumping. Na een tijdje ga je zelf ook ontspannen (heb ik toch) en denk dat dat zeker een positief effect heeft op Beau!

Goede keuze om met hem te gaan :-) Daar heb je zelf toch veel meer aan hé! En al doende leert Beau het ook wel :-)

Zijn schuimfoto is leuk :D

Op naar de volgende cross ;-)

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:06

Ik vind het er netjes uit zien Sofie! :j

Doet me beetje denken aan de dressuurwedstrijd op 't Gravenhof. :D
Hij heeft er plezier in, en da's het allerbelangrijkste voor BeauBeau!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 18:16

thx Talitha :D

valt mij net op dat op die laatste foto alle andere paarden vermoeid hun hoofdje naar beneden hebben, maar mijn stoere Beau nog heel alert en vrolijk rondkijkt :P

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:21

Beau is denk ik echt onvermoeibaar, het type dat zal blijven "gaan".
Misschien ligt zijn hart wel bij de endurance?

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 18:28

Talitha : dan gaat hij toch echt wel wat moeten leren minder nerveus te doen, want zoals hij gisteren veel tijd nodig had om zijn ademhaling onder controle te krijgen zullen zijn hartslagwaarden en dergelijke niet zo goed zijn := ook duurde het heel lang eer hij genoeg gekalmeerd was om te willen drinken...
ook zal hij vooral makkelijk alleen buiten te rijden moeten zijn :P niet direct zijn favo ding :P

nuja, tzou op zich ook zéker iets voor mij zijn. Maar crossen vind ik wel nog een stuk leuker :P Beau is ook lekker lefgozer eens hij zijn knop omgedraaid heeft :j genieten hoe hij van die afsprong ging :D

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:42

Ja, dat stresserige hoort gewoon bij Beau, maar toch zijn er ook veel "hitsige" arabiers die meedoen, denk dat na de eerste 15 km zijn "nervositeit" er al wat uit is, het zijn niet enkel brave fjordjes en ijsjes die mee doen hé :)
Alles moet getrainnd worden (al weet ik ook hoe moeilijk het is als je een paard hebt dat liever op twee benen, dan op vier door het leven gaat := )

Als Beau zijn gedachten op iets zet is het ofwel zeer goed, ofwel zeer slecht :D
Aan jou de uitdaging om hem in alles het plezier te doen ontdekken, en ik vind dat jullie in een jaar tijd al met sprongen vooruit zijn gegaan :j

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 19:55

ja we zijn de laatste tijd zeker veel verbeterd :j ik ga er een beetje vanuit ook dat hij met de leeftijd ook wat zal kalmeren en alles beter in perspectief leren zien?
Hij was gisteren in ieder geval al mijn held en dat pakken ze mij niet meer af :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:23

whisperramse schreef:
Ja, dat stresserige hoort gewoon bij Beau, maar toch zijn er ook veel "hitsige" arabiers die meedoen, denk dat na de eerste 15 km zijn "nervositeit" er al wat uit is, het zijn niet enkel brave fjordjes en ijsjes die mee doen hé :)
:j

In endurance zie je nauwelijks fjords en ijsjes wegens onvoldoende uithoudingsvermogen :) Arabieren zie je er meer, en hoewel die pittig zijn, zijn ze vaak niet nerveus van aard. Dus denk dat je het daar even verkeerd ziet haha :D

Maarre Sofie: moest je ooit ergens een endurance willen starten, kom ik wel mee :D

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 19:32

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:59

Tis een hele leuke foto van de start Sofie :j

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:10

poes schreef:
In endurance zie je nauwelijks fjords en ijsjes wegens onvoldoende uithoudingsvermogen :) Arabieren zie je er meer, en hoewel die pittig zijn, zijn ze vaak niet nerveus van aard. Dus denk dat je het daar even verkeerd ziet haha :D

Maarre Sofie: moest je ooit ergens een endurance willen starten, kom ik wel mee :D

Endurance is niet enkel 160 km hoor, de dag van vandaag zie je bij de lagere klasses even veel dravers, hafjes, ijsjes en fjordjes meelopen, echt wel :j

Bij endurance denk ik niet direct aan de top, maar bedoelde meer op niveau van Sofie en Beau, da's niet direct de hoogste klasse (no offence hoor Sofie, bij mij ook niet hoor :D )
Niet alles letterlijk opnemen, alhowel dat moeilijk is via i-net natuurlijk.

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:14

goed van je
deed daar ook mee aan de veldrit dan, de eerste keer voor mij en mn paard,
kheb ook een paar stakingen gehad.
vond het een leuk parcours, maar niet zo simpel