[SGW] SGW-ITP Wo haar tweede crosstraining

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

SGW-ITP Wo haar tweede crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 15:18

Gister heb ik weer crosstraining gehad met Wootje, voor de tweede keer in de puppygroep te Moodrecht! En wat hebben we weer genoten ;) . We vinden het écht leuk :D !!
Op 12 april hebben Wo en ik onze eerste puppy-crosstraining gehad, Wolin haar eerste crosstraining (en eerste topic!! :D )

Ik reed wederom met het boomloze zadel, dit omdat ik nog geen goed passend zadel tot mijn beschikking heb en eind mei mijn nieuwe zadel binnen komt. Wo en ik redden ons prima met dit zadel.
Al zie je wel op deze foto's dat ik wat ongemakkelijker zit :j (..en dus niet zo netjes.... ahum :o )
Volgens Michiel werken we bij het 'Rijkswaterstaat' vanwege onze fleurige chabrak :D , was volgens hem ook niet nodig omdat ik toch wel opval met Wo _O- . Reden van dit chabrak; dit was het enige chabrak wat ik nog had liggen waar geen sierkoord in zit, dit druk namelijk met dit zadel op de rug. Niet echt prettig ;) . We maakten ons dus niet zo snel druk om hoe we voor de dag komen :)) .

Ook heeft Wolin weer het halster onder haar hoofdstel, het ziet er niet uit, al die tuigage, maar dit doe ik puur omdat Wolin behoorlijk heet en ongedurig kan zijn. Ze moet nog veel leren, zo ook geduldig zijn.
Dit gaat vanzelf komen :) .

Hieronder het verslag van de dag...

WolinLotte schreef:
Ik heb gister toch weer zo'n heerlijke crosstraining gehad!! :D Wat een topper is Wo!!
Ondanks onze onrustige start... We hadden even een dip met het trailerladen.. Het was heel onrustig op stal, waardoor ik zelf nogal nerveus werd.. En te overhaast te werk ging. Oorzaak lag volledig bij mij :j , is echt iets waar ik mezelf op moet gaan trainen. Ook hebben we helaas tussendoor niet nog even een keertje kunnen oefenen... al met al, gewoon niet handig aangepakt. Het staat of valt toch met je voorbereiding.
Wolin zag af van het idee dat ze in de trailer moest blijven staan, grote ogen en een hoop onrust/spanning :(:) .. en dan krijg je ook van die stommie bijgeluiden vanaf de zijlijn, wat ook niet bepaald meewerkt.. Maargoed.. door gewoon toch onze manier vol te houden en heel rustig en geduldig te blijven en zelf even wat 'zen' oefeningen te doen, ontspande Wolin toch en liep ze zelf met een ontspannen uitdrukking op de trailer +:)+ .

In Moordrecht aangekomen, kwam ze best wel nat van de trailer, maar ze was wel heel ontspannen.
Toen ze het terrein zag, hoorde je een diepe zucht en stond haar kop helemaal goed!! :D
Ook weer even gelongeerd, dit was maar één rondje nodig, Wo was heel relaxed!!
Dus eerst weer even losgereden etc.. Wolin paradeerde daar rond met de oren erop "DIT IS LEUK!!! :):) ".

Dus eerst weer even door het putje draven enzo, erin en eruit.. Toen over het boompje eruit, Wootje vond het leuk!! Opstap, afstap en over de boom eruit..
De eerste keer weigerde ze... Het staat of valt met je voorbereiding, nogmaals sorry Wolin :o ...
Rondje gereden en toen sprong ze super over de boom eruit.

Ik merkte echt dat Wolin steeds heter werd, ze vond het zo leuk!!
Toen richting het water... Wo mocht nog niet.. Michiel wist niet wat Wo zou doen dit keer :P .
Dus ik moest wachten tot de rest was geweest.. Wolin liep wel steeds richting het water, maar ik moest haar echt tegen houden, ze mocht er immers nog niet in.
Wo en ik hebben toegekeken hoe de rest van de puppy's het water in gingen en het allemaal weer zo braaf deden en hebben zo'n 20 minuten staan luibakkeleien in de zon := . De ontspanning overspoelde ons zullen we maar zeggen _O- . Nou... toen Wo en ik richting waterbak, twee keer knipperen en Wo stond al in het water :)) . Die vond het wel wat!! We moesten dus wel erg lachen, dit keer geen natte voeten voor mij en mijn moeder ;) . Wo stond ook lekker te stampen in het water en neus in het water, die had het wel naar d'r zin geloof ik 8)7 , toen haalde ze uit in het water met haar achterbeen... mensen die er achter stonden waren dus de sjaak.. :roll: Wo maakte flink wat spetters!!

Hierna draven door het water, putje in, over boompje uit en vervolgens water uit, afsprongetje.. over dikkere boom eruit..
Wolin werd fanatiek!!! :oo Ik hoefde wederom zo wat niks te doen, zodra die boom in zicht kwam, ging ze weer!! ~~}>

Ik heb heerlijk gereden 8-) en Wo heeft ook genoten.. dit keer ook weer met het boomloze zadel. Al merkte ik dat ik dit keer minder lekker zat.. Ik vermoed omdat Wolin nog weer wat fanatieker werd als de vorige keer.. en dat je dan toch merkt dat je bijna niks onder je kont hebt := . Ik hoop 7 juni te kunnen meedoen met mijn nieuwe zadel :j .

Het leuke was dat de fokker van Wolin daar ook was!! :D Ze vond het heel erg leuk om Wolin zo bezig te zien en ze herkende heel veel van de oma van Wolin in Wolin, die Z-SGW is geweest. Zelfde technieken en galop.

Het laden hierna verliep zonder problemen, Wolin haar kop stond goed :) en ik weet wel waarom ;) !!
Ben weer trots op haar :+: .
Op naar 7 juni 8-) !!

En dan nu de foto's :D , met dank aan Fotovero, Sjolvir en Celede ;)

Ehm.. Mijn schuld :o , sorry Wo
Afbeelding

Afbeelding

Nog een keer dan.. :D
Afbeelding

Afbeelding

Wo, joehoe!! Je andere been!! :roll:
Afbeelding

Owjah... die andere ook mee 8)7
Afbeelding

Met z'n allen lekker poedelen ;)
Afbeelding

Afbeelding

Dááár gaan weee!!! :):)
Afbeelding

Wo: "Kickeeeee!! 8-) "
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spetterrrssss!! :D
Afbeelding

Afbeelding

En ACTIE!! 8-)
Afbeelding

Wo was sneller als ik..
http://gi86.photobucket.com/groups/k96/H88N5TKDBI/A203.jpg

http://gi86.photobucket.com/groups/k96/H88N5TKDBI/a188.jpg

http://gi86.photobucket.com/groups/k96/H88N5TKDBI/A122.jpg

Wo je glimt 8-)
http://lh6.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/Sf3H4GTAAEI/AAAAAAAAMsY/bRDlEGWR3G8/s512/2009%2005%2003%20cross%20les%20Moordrecht%20224.JPG

http://lh3.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/Sf3GnxWuqqI/AAAAAAAAMps/cwBHEaMjVEc/s720/2009%2005%2003%20cross%20les%20Moordrecht%20152.JPG

http://lh6.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/Sf3GyMMgzvI/AAAAAAAAMqE/XUiFqZBt0gU/s720/2009%2005%2003%20cross%20les%20Moordrecht%20179.JPG

http://lh3.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/Sf3G1dT0p8I/AAAAAAAAMqM/BsgIALnOTAA/s720/2009%2005%2003%20cross%20les%20Moordrecht%20181.JPG

JE HAKKEN LOTTE, SCHAAM JE!!!!!!! :D
http://lh5.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/Sf3HVQPqCUI/AAAAAAAAMrQ/C_gcm2L5Bdc/s720/2009%2005%2003%20cross%20les%20Moordrecht%20208.JPG

http://lh4.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/Sf3HsgdEHII/AAAAAAAAMsA/YpcF8u9uUUQ/s720/2009%2005%2003%20cross%20les%20Moordrecht%20216.JPG

Ik "Hooo..." ..ennee... mooi doorkijk gaatje :roll:
http://lh5.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/Sf3IMU8SF7I/AAAAAAAAMtE/IZAoL00hSYQ/s512/2009%2005%2003%20cross%20les%20Moordrecht%20251.JPG

Ernstige blik van Wo, mijn lieve Einstein :+:
http://lh3.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/Sf3IccCYykI/AAAAAAAAMtc/a0_glx0Yoi0/s640/2009%2005%2003%20cross%20les%20Moordrecht%20258.JPG

En Wolin de houtslopert... Ze zette nog even fijn haar tanden in deze boom.. gelukkig geen cavaletti dit keer :=
http://lh3.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/Sf3IX-vCosI/AAAAAAAAMtU/zwpzBP6GKTM/s512/2009%2005%2003%20cross%20les%20Moordrecht%20254.JPG

Mijn complimenten aan Michiel Brons, zijn ethousiasme en gedrevenheid is aanstekelijk en enorm motiverend :))
Laatst bijgewerkt door Scum op 15-05-09 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: teveel aan fofo's in link omgezet

Liann.

Re: SGW-ITP Wo haar tweede crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:26

ziet er erg leuk uit! :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:29

Leuke foto's, jullie hebben er beide plezier in :D Alleen vind ik je laarzen wel erg gevaarlijk om mee te rijden en helemaal te crossen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:34

Fijn dat jullie genoten hebben. Straks met een ander zadel zul je een stuk fijner zitten en dat komt jullie sprongen straks ten goede.
Wat een flink paard is Wol eigenlijk!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:35

rowo: volgensmij zijn dat gewoon laarzen om mee te rijden.

Erg leuke foto's. Je ziet wel dat je paardje er veel schik in heeft!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:03

Mooie foto's! Vind dat oranje dekje helemaal niet verkeerd staan! Je ziet wel dat je zelf weinig houvast hebt aan het zadel, dan schiet je onderbeen ook sneller naar achteren.

Komt vast helemaal goed met jullie. Als je haar maar vaak genoeg meeneemt en heel veel oefent op andere terreinen, trailer laden enz. dan zul je zien dat het over een tijdje een heel ander paard is. Koek wilde eerst ook niet op de vrachtwagen en werd er erg zenuwachtig van. Nu gaat ie er 2 of 3 keer per week op en vindt ie het de normaalste zaak van de wereld.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:14

Gave foto's weer, Lotte !
Je hebt weer een mooie collectie foto's weten te verzamelen :))

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:27

Goed gedaan hoor Lotte!!! Vond jullie echt een leuke combi, met veel plezier en geduld kom je een heel eind zie je maar weer!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:28

Leuke foto's!
Lekker dat Wolin het zo leuk vind! Vaak trainen, en dan komt het wel goed met jullie :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:19

Nog een snelle, uitgerekte Woo
Afbeelding

En nog een stoute Woo, daarna was Woo braaf!
Afbeelding

Overigens mooi oranje is niet lelijk :D Heel verkeersveilig!
Als je dacht dat jij de enigste was met commentaar op je dekje, geloof me, op mij had 'ie ook commentaar.
Aangezien ik in oranje dekje met giffucsia peesbeschermers rondhupste.
En ook Donna met haar kleurrijke harnachement werd niet gespaard :+

Waarschijnlijk rent ze volgende keer zo de trailer op ;) omdat ze denkt dat ze gaat crossen.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:40

Wow, heb totaal geen verstand van cross, maar vind het er erg leuk uitzien!
Je ziet gewoon dat jullie er plezier in hebben!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 19:51

@Sjolvir: Hahaha jah ik heb jouw foto's gezien en ik moest inderdaad ook erg lachen om jouw combinatie! :D Ach wat maakt het uit ;) , het plezier wordt er niet minder om :D !! Je mag m'n dekje wel lenen hoor de volgende training :D ! Haha!!
@SGWuppie: Jah, precies!! :j Het is echt ervaring op doen, toen Wo van de trailer kwam keek ze verrast en blij, ze vond het weer helemaal leuk!! En ik mis inderdaad echt de steun van de wrongen, ook zitten de beugelriemen een stuk naar achter (meer in het midden), waardoor je beenligging heel erg verandert. Dus af en toe floept mijn been een kant op waar die niet hoort _O- .
@Annabelle: Haha dankjewel ;) , jouw Quarter is ook zó leuk!! :D Vind het erg gaaf dat je mee deed ;)
@Simmie: Haha :)) , ik heb haar twee weken terug op 1.70 gemeten. Ze is inderdaad flink!! Grote hals en stevige billen... :o

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:21

@Sjolvir: Vind die eerste foto van uitgestrekte Wo, ook erg mooi :j .. Je ziet dat ze er plezier in heeft.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:11

Wauw Lot, ziet er toppie uit hoor!
Wolin is echt zo leuk, de kleur is echt :~

Gaat helemaal goedkomen! +:)+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 20:16

:D Leuk he!!

Dankjeweeel!!! ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 11:56

Jetske_ schreef:
Gave foto's weer, Lotte !
Je hebt weer een mooie collectie foto's weten te verzamelen :))

Ben dan ook erg blij dat er van die enthousiaste fotograven zijn die daar een dagje foto's komen maken.
Ze maken een hoop mensen erg gelukkig! :D