Ik ben super trots op haar!! Ik ben erg blij met de foto's

Wolin is 5 jaar oud en ik heb haar nu 2 jaar. Wolin is geblesseerd geweest en we hebben hierdoor een (kleine) achterstand met rijden opgelopen, ze heeft ooit 1x onder de man gesprongen en dit was niet echt waarvan je dacht
"Ze vind het echt heel erg leuk om te springen

Ik rij met een boomlooszadel omdat Wo last van haar rug heeft gehad door een te hard zadel, ze accepteerd op het moment geen enkel zadel...behalve het boomloze zadel van onze Tinker, dus doe 's gek dacht ik

Het halster zit nog onder het hoofdstel, omdat Wo nogal nerveus was toen ze van de trailer af kwam (3e keer op ander terrein) en ik het niet zag zitten om het halster af te doen (Dually-halster), dus dan maar het hoofdstel eroverheen

Hier mijn verslag van de dag.
WolinLotte schreef:Waaaaaahhhh de crosstraining ging supergoed!!!![]()
Ben helemaal in m'n sas met Wo!! Het ging erg goed voor onze eerste BOOMLOZE zadel
crosstraining
. Even een kort verslagje
.
Allereerst waren we een halfuur te laat, we waren te ver doorgereden op de snelweg, waardoor we erg ver waren omgereden.. maargoed, geeft niks.. heb nog 3 kwartier mee kunnen doen.
Wo ging weer heel braaf de trailer op, gewoon weer als training gedaan, erg braaf. Had haar thuis alvast gezadelt, hebben we op het vreemde terrein geen gestress met zadels erop.
Daar eerst even gelongeert, Wolin stuiterde lekker door de bak daar, bokken, steigeren, omspringen.. lekker opgevoed paard weer. Ben blij dat ik haar eerst even had gelongeerd
. Michiel stond al te kijken "Wat is dit nu weer
". Erop en de les in gegaan. Aangezien het een boomlooszadel is, kan ik niet normaal opstijgen, dus voetje van moeders...
Eerst in de rondte gedraafd, achter een andere Lotte aan, putje in (ieniemienie-sunken road), beetje rondgestapt, toen in draf erdoorheen. Dit ging een paar keer zo door... Toen mocht de rest even bij Michiel komen voor beraad
en mocht ik met Wo even doorgaan, Wo was nog niet echt heel braaf namelijk
..
Ze kreeg het echt door, oren erop en in galop naar beneden en hup boomstam over en weer doorgalopperen... Echt helemaal heppie-depeppie was ze!! Ze zat lekker in het ritme en totaal geen aarzeling met betrekking tot springen, gezien dat het bijna twee jaar geleden is dat ze met mij ooit 1x heeft gesprongen en ze hier niet erg veel aan vond... Ik was echt verbaasd!! Ik hoefde zowat bijna niks te doen... hup naar beneden in galop, galopsprong en een keurig uitsprong over het boomstammetje.
Toen de waterbak.. wij mochten nog even wachten. Wo stond zich nogal op te winden, stampen en springen.. Die voelde natuurlijk ook al aan haar water..dat ze het water in moest. Dus eerst het ene paard erin en toen mocht Wo.. Dit is de eerste keer dat ze ooit het water in is geweest. Ze vond het heel spannend en twijfelde heel erg.. Dus Michiel: "Kom er maar af, dan mag ze achter je aan lopen"
, dus longeerlijn eraan en de waterbak ingelopen en Wo volgde me op de hielen, zó braaf was ze!!! Rondjes gelopen in de waterbak en toen zei Michiel :"Nou mag je er weer op!!" Ik "Ehh...dat gaat niet.." Michiel weer :"Hoezo niet?" "Nou het is een boomlooszadel en dat schuift het zo richting onze kant..Mam kan je me ff een voetje geven?" Dus hup mams in de waterbak, mij een voetje gegeven
, twee paar natte schoenen en sokken
.. Nog even rond gestapt in de waterbak. Hierna dravend door de waterbak en opsprongetje, weer naar beneden en eruit over een dikkere boomstam. Wo deed het zonder te aarzelen, twee hoeven in d'r neus
!! Oren erop en gaan
. Dit zo een paar keer gedaan.
We hebben afgesloten met de opsprong en afsprong naar de buitenbak, wat Wo ook heel knap deed.
Toch nog een heel verhaal geworden zo te zien...
Om een lang verhaal kort te maken: Ik ben apetrots op Wolin en ze heeft zich...naar omstandigheden... voorbeeldig gedragen!! (Ze is in totaal 4 keer in de rondte gaan hupsen en was hierna goed te corrigeren en liep ze weer braaf door
). Had voor de zekerheid wel een bokke-touw omgedaan
.
Michiel "Toen ik haar aan de longeerlijn bezig zag, dacht ik dat ik even alle registers open kon trekken.. wat een kop zit daarop!! Knap dat je met dat zadel hebt gereden" ...vond ik ook van mezelf![]()
Op naar de volgende crosstraining!!Foto's volgen nog
!!
En hier de foto's !!

1.)

2.) Oren erop!! Dit is leuk!

3.)

4.)

5.)

6.) Oeh water... dat vind ik spannend!!!

7.) Kom maar hoor Wootje.. jij natte voeten, dan ik ook

8.) Valt best mee!!

9.) Spetter spetter

10.) Knap paard hoor
http://www.fotovero.nl/Evenementen/2009 ... C_0078.jpg
11.)

12.) "Braaaf!!"
http://www.fotovero.nl/Evenementen/2009 ... C_0082.jpg
13.)Joepieeeeeee!!

14.)Opsprong uit het water
http://www.fotovero.nl/Evenementen/2009 ... C_0112.jpg
15.)

16.)

17.) Crosspeerd!!

18.) Braaaf paard

http://www.fotovero.nl/Evenementen/2009 ... C_0134.jpg
19.) "Oh hoe moet dit?"

20.)

21.) En als afsluiter, Wo op de achterbenen...

Een berichtje zou leuk zijn!!