Het was Frits zijn tweede SGW, de eerste was voor hem een week eerder in Markelo waar hij zich vreselijk heeft gedragen!
In Markelo zijn we wel gefinisht (wel illegaal want we hadden wel 30 weigeringen) in een tijd van 13 minuten en 11 seconden... Ik had daar uiteindelijk alles gesprongen behalve de waterbak. Hij vind water echt nog heel eng en daar zijn we druk mee aan het oefenen.
Maar nu verslag van Westerbork! We reden bij de B paarden in ring 4, startnummer 83
Dressuur ging super, helaas vond de jury dat niet: 177 punten (normaal rijden we Z dressuur...)
Springen ging ook lekker, we waren foutloos!
De DA keurde Frits helemaal goed, hartslag was 64 en na de cross 66
Toen de cross, ik ging vol goede moed van start, ik ging er namelijk van uit dat hij de week ervoor veel had geleerd. Dat was gelukkig ook zo, want deze keer deed hij hindernis 1 in één keer! SUPER FRITS

Hindernis 2 vond hij minder leuk, hij stond al meters daarvoor op de rem en ging gek doen. Gelukkig ging de knop snel weer om nam hij hindernis 2 super

Hindernis 2: Wat een topper he!

Verder ging hij, flink aangemoedigd door mij, super over de sprongen! Zelfs de afsprong nam hij als een volleerd SGW paard

Op de heide aangekomen stond Frits meters voor de sprong op de rem, wat trouwens niet als een weigering is gerekend. Uiteindelijk hing hij verder en sprong de heg heel braaf, helaas voor Frits stond er nog een hindernis achter en die was wel heel eng!
Hindernis 9a:

Omdat ik de volgende ruiter al uit het bos zag komen heb ik even rustig gewacht totdat zij voorbij was. Frits zag de stenen nog niet helemaal zitten, maar deed ze wel en nam een enorme sprong! Braaf paard

Hindernis 9b:

Vervolgens weer verder!
In galop op de heide:

Hindernis 13: Super sprong

Bij de waterbak direct het alternatief genomen omdat hij net veel vetrouwen en plezier kreeg in het crossen.
De wending naar de sprong die direct na de waterbak kwam ging helaas niet lekker omdat hij niet bij het water in de buurt wou komen, wat helaas een weigering opleverde.
Hindernis 16:
Heel serieus verder richting het heksenoog:
Het heksenoog en de laatste sprong deed hij perfect! We zijn legaal gefinisht
Ik ben heel trots op hem, hij is in een week tijd vreselijk veel vooruit gegaan!
Nu nog oefenen met het water en dan komt het helemaal goed!
. 
. Het word een echt crosspaard