na in totaal 5 crosstrainingen hebben we ons gewaagd en een echte cross (12-10 in Vurste) en afgelopen zondag op 2 november een derby in Gavere. Beide waren in klasse aspiranten, waarbij je je hele parcours mag uitrijden, ook al heb je meer dan 3 weigeringen.
In Vurste had Coby echt niet door waarom al die enge dingen daar stonden. We kwamen uiteindelijk rond met 11 weigeringen (op 8 verschillende sprongen van de 23)

In Gavere pakte ze veel beter aan. Hier zijn we rondgekomen met 5 weigeringen op 3 verschillende sprongen. Waarvan 2 weigeringen eerder terugdraaien waren omdat het volgende paard plots bleef staan

Anyway hier de foto's:
1. Voorlaatste sprong in Vurste nog:

2. Eerste hindernis in Gavere:

3. de derde hindernis, die ze eigenlijk wel heel eng vond en waar ik 1 weigering voor had

4. na de boom (hoger dan op de achtergrond

5. "nee baas, die is echt eng"

6. maar we springen toch

7. op naar de volgende

8. bergaf het water in - daarna bergop - boompje - bergaf - boom

9. terug richting hoofdterrein galopperen

10. leuke hindernis nog

11. soort waterbak - nu voor de gelegenheid zandbak

12. grote boom na de zandbak. Was beetje vreemde sprong. Stond op 3 galoppassen na de zandbak en ik had daar te weinig tempo

13. smal hekje (jammer van de paaltjes ervoor)

14. klaar, en weer op weg naar de vrachtwagen

Met grote dank aan Zinn voor de mooie foto's

Tips zijn altijd welkom.
We zijn nog niet lang bezig met springtrainingen enz, dus ik moet nog veel bijleren. Ik moet onder andere nog het juiste evenwicht vinden tussen wanneer ik meer moet meegeven en wanneer minder. Zo doe ik mijn handen naar voren als ze gaat weigeren, en geef soms te weinig mee als het wel moet.