Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:52

Truccen van de foor ;),


DaaphhJarig

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-16 21:52

Ik was sowieso niet in de winter. Dan zijn ze maar wat smerig, vind dat niet zo erg

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:54

Tis nu niet dat een vuil paard geen goeie cross kan lopen. Als je soms ziet in vorjaar of najaar door welke modder ze moeten, dan is het soms zonde van je poetstijd :P

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:54

Luxor ook niet dol op koeien. De ene keer gaat beter dan de andere keer. Hij heeft ze iig altijd wel gezien. :P

Vandaag ook voor het eerst een solowandelingetje gedaan van een mooie kilometer! :) Eerder deze week eentje van 4,5 km samen met stalgenootje, superbraaf toen! Vandaag eerst stoom afgelaten in de piste aan de longe en dan op wandeling. :P Als hij wat gespannen voelde, bleef ik netjes in stap. Dat hij niet gaat ontploffen bij een gang hoger. En als hij zich gerust voelde, heb ik draf gedaan. Ging super zo! Toch wel dapper voor zo'n jonkie om weinig onder het zadel op baan geweest te zijn! :D 3e keer onder het zadel op wandeling. 1e 2 keer samen met stalgenootje en vandaag alleen. :) Wel doe ik regelmatig handwandelingen om 'm veel te laten zien. :j Dan is hij altijd op zijn gemak als hij achter mij kan kruipen als hij bang is van iets haha. :P In groep zal 't sowieso zalig paard zijn om te wandelen. De soloritje op het gemak oefenen en uitbouwen. :)


Spannend Winnie! Ik duim!

Shuddy niets van wit en Luxor maar 1 witvoetje. :P Niet veel werk met bruine paarden hehe. :P

Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:47

Zo, terug van allereerste crosstraining met de 3 jaar, ging heel goed. Heel nuchter, ook met losrijden, meteen overal kunnen draven, ze kijkt nauwelijks. Op de meeste sprongen overal 1x stoppen en kijken maar dan opnieuw aanrijden en springt ze het vlot. Water stond ze naar te kijken gelijk een koe op een trein :D maar vriendinnetje heeft ze eens vastgepakt en toen ging er er vlot in en dan ook meteen weer beide kanten erin er eruit alsof het niets is. Ook al mini coffin gedaan, met moeite 20cm breed maar ze doet het wel allemaal. Heel tevreden ermee! Vriendinnetje heeft foto's gemaakt, vanavond eens kijken!

Madelene en Daapph, hoe verloopt Diepenbeek voor jullie?

Tip met talkpoeder ga ik ook eens proberen, hoewel ik vrees met een schimmel dat ik toch kan blijven wassen :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:59

Waar ben je gaan trainen? Fijn dat het zo vlot ging! Water zal ook wel een leuke verkoeling geweest zijn met dit weer.
Talkpoeder zou wel een goeie oplossing zijn voor mestvlekken op wedstrijd als ze haar staart weer vuil heeft gekregen en dan eventueel billen en benen. Juist op het lijf vraag ik me af, als je dat op een mestvlek doet die je niet uitgewassen hebt gekregen en ze zweten, zou dat dan van die vieze strepen geven? Zoals bloem die klontert?

Gisteren een mailtje van de club, op 24 september willen ze met een groep crosstraining gaan doen op dat nieuwe terrein in Ternat omdat het voor groepen meestal goedkoper is. Baal echt, heb tegen dan nog geen transport en zelfs al heb ik dan de trailer wel al, dan heb ik mijn BE nog niet :( Mag gelukkig wel al de piste van stal gebruiken tegen een vergoeding, op de nieuwe weide rijden is niet echt een goed plan. Iets teveel putten en bulten die in het hoge gras niet opvallen, en ik wil geen gebroken benen.

Hoe gaat het intussen met de anderen die vandaag op wedstrijd waren?

DaaphhJarig

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-16 20:35

Hier was de dressuur wel cva! Krijg nooit echt punten van die man. Jumping was alweer verschrikkelijk, ting ting ting, de bel... Normaal had ik me ingeschreven in de 100 in marchin volgende week. Maar ga vragen of ze me niet in de 90 willen zetten. Zijn vertrouwen en dat can mij al helemaal is totaal zoek... Heb het wel effe gehad..

Cross is qua hindernissen wel heel mooi! Alleen de weg er naar toe vind il verschrikkelijk. Voor van de 8 naar de 9 moet ge een heel lang stuk passeren en terwijl kom je evht langs de 1,2,3 terug. Ma echt de volledige lengte.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:57

Daphne, hier vertrouwen in jumping ook helemaal zoek... Eerste ronde een stop (maar echt en hele lelijke, we zijn bijna gevallen) de ronde erna uitgesloten op de voorlaatste, ondanks dat ze top sprong maar be had zich dan op de derde voorlaatste oversprongen en dan durfde ze niet meer... Morgen nog eens.
Ik heb dat vorig jaar ook geprobeerd eens van reeks verlagen en da mocht niet :/.

Toppie Antonius!

DaaphhJarig

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-16 21:01

Ik hoop dat het nog mag! Want in de 100 starten heeft echt totaal geen zin...

Wat heb je gesprongen PP? Want in parcours was je toch wel terug beter opweg he?

Ik ben trouwens naar dat paard gaan kijken! Waw! Helemaal verliefd

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:44

Misschien als de reeks nog niet te vol is dat het nog lukt Daaph, ik duim mee.

Ai PP, da's minder als is de laatste uitsluiting wel beter te begrijpen dan een smerige stop zodat je er ver naast ligt. Dacht ook dat ze goed ging op jumping?

Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:46

Varekaj: in Zwijnaarde. Qua hindernissen gene vette maar daardoor wel ideaal voor zo een jonge, niet teveel om naar te kijken en een heel simpele waterbak. Denk voor jou ook wel een goed terrein om een1e keer terug op te pikken. Kan je trouwens met niemand meerijden als ze naar Ternat gaan?

Daapph: Ai toch weeral lelijk gedaan in jumping? Iets speciaal om te kijken of heb je geen idee waaraan het lag? Verlagen van reeks mag idd bij mijn weten niet.
En, gekocht :D ? Mag ik per pb weten wat hij ervoor vraagt? Gene schrik, heb geen interesse ze, t geld is op :')

PP: bij jou ook geen succes zo te lezen? Goed dat je morgen nog een kans hebt om toch weer wat vertrouwen op te doen.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:47

ik heb een fijne dressuur gereden, hier en daar nog een kleine storing (terug komen van middendraf naar arbeidsdraf, halthouden niet 100% stil en soms een beetje duiken)
maar ik sta met 66.?% op een mooie 8ste plek.
Springen was een beetje vliegles, van 1 naar 2 stond op 7 galopsprongen maar ik redde het niet helemaal dus hij zet me daar groot af!!!! :oo :oo :oo en daarna was hij razend enthousiast op alle hindernissen _O- := ik heb alleen 1, 5, 6 en 9 goed kunnen aanrijden, de rest was vliegen en wringen...maar hij heeft me super gered!!! foutloos parcours. Braaaaaaaaaaaaf paaaaaaaaaard :+ :+ }> }>
Ik ben niet blijven wachten op welke plek ik nu sta, maar minstens 8ste voorlopig.
Ik heb de cross nog niet verkend, ik ga morgen op tijd weg, en dan loop ik hem 2 keer.
ik moet om 15.20 dus als ik rond 12.30 daar ben heb ik ruim de tijd om te verkennen.

daaph, :(:) en naar welk paard ben je gaan kijken?
Heb ook nog even met dirk gepraat tijden het losrijden van het springen, die zal ook wel gedacht hebben...wie is dat nou weer in vredesnaam _O- := :D
leuk paardje rijdt hij.

PP :(:)

Antonius +:)+ +:)+ +:)+ :):) :):)

*een paard zonder ruiter is altijd een paard, een ruiter zonder paard is slechts een mens*
http://www.campingrozenhof.nl
groetjes madelene

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:54

Voor zover ik weet zijn de meeste niet happig om een vreemd paard mee te pakken ivm ongekend gedrag naar hun eigen paard en eventuele schade. Begrijp ik volledig. Ik weet niet wat Icaro zou doen op de trailer naast een merrie, er zit niemand met een ruin in de buurt. Icaro denkt bij tijd en wijlen nog dat hij "the man" is.

Ben ook wel nieuwsgierig naar de mogelijks nieuwe aanwinst :D

Oh goed resultaat madelene! Succes morgen!

Lukt het bij iedereen om te rijden met de warmte? Zag op FB dat ze in Waregem de spoelplek hebben gepromoot vandaag :)

DaaphhJarig

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-16 21:55

Het lang denk ik voor90% aan mij hoor.. Was ook niet 100% mezelf, zo warm zeg! Ik was aan het dood gaan!

Ik wil gerust in de open reeks starten, dat moet toch te regelen zijn, als ze me bv als eerste in de 100 hadden, das vaak altijd net na de 90 open, dan is dat opzich dezelfde tijd, maar ander nummertje er voor!

Ik had je gezien Madelene! Ik reed die ochtend echt de verkeerde parking op hahaha!
Jaa denk niet dat Dirk wist wie je was! Zal het hem eens zeggen! Jij start net voor hem, dan zal ik je morgen ook zien crossen!

Zal je een pb sturen. Zolang hij nog niet officieel van mij is, ga ik geen eigen foto plaatsen.
De vraagprijs is die in het artikel op Kapaza! Denk niet dat ik iets can de prijs ga af vragen. Hij mag er in de winter blijven staan, voor enkel de kosten, niets extra! Vind ik wel heel fijn! Heb op dit moment maar 3 stallen en die staan vol! Hopelijk verhuizen de paarden na de winter naar de nieuwe stal, en dan hebben we meer stallen! Denk niet dat de stal af gaat zijn voor de winter

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:00

Ik zie hem/haar wel langskomen als alles rond is :) maar geniet vooral al van de voorpret die je nu hebt!
Fijne regeling ook, is toch een zorg minder voor de winter.

Hier heeft het lokaal gegoten. Echt met bakken uit de lucht. Heb bij de paarden het vliegendeken eraf gehaald. Ze waren kletsnat en droogde niet op met die natte deken. Vond ik te riskant dat ze dan nog warmer zouden krijgen. Dan maar avondje/nachtje al die vliegende rotbeestjes trotseren.

Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:01

Madelene: je staat 5e! Heb gekeken op eventing master. Top zeg!

Daaph:heeft Dirk ook een nieuwe? Heb de advertentie nog eens bekeken, vind de prijs nog wel vrij hoog, maar als je zo een afspraak kan maken dat hij nog even kan blijven staan, is dat wel heel mooi!

Varekaj: ik rij zoveel mogelijk 's ochtends dus das geen probleem. Nu vanmiddag voor het eerst in de warmte gereden, maar eigenlijk maakt dat niet zoveel uit. Ze was aan het zweten, maar voor een jong paard met weinig conditie viel dat echt goed mee, ze was niet kletsnat...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:07

Ik werk meestal in de ochtend/voormiddag, is niet zo handig met mijn werkuren en het verkeer op die route op dat uur. Vorige woensdag was hij immens aan het zweten maar liep wel nog vlot, stond niet te puffen. Vrees alleen dat het zo eentje kan zijn die zichzelf voorbij loopt bij warm weer en op dit moment is zijn conditie ook nihil (en hij is te dik aan het worden).

DaaphhJarig

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-16 22:17

Hij is zeker niet goedkoop! Maar denk met zo een onderhandeling ivm de winter dat ik zeker niet mag klagen! Hier is het op dit wel plaats op een wei maar dan staat hij alleen in een donker weike. En hij wilt dat ik enkel de kosten betaal zoals smid, zal voer, dus mag evht niet klagen op dat gebied!

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:19

Wauw daaph..!!!! Spreekt mij ook erg aan...

Dank je wel antoinus..maakt het weer extra spannend

*een paard zonder ruiter is altijd een paard, een ruiter zonder paard is slechts een mens*
http://www.campingrozenhof.nl
groetjes madelene

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:26

Ga je hem daar ook laten castreren of wachten en hengst houden? Hij toont wel groot.

DaaphhJarig

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-16 22:35

Nee castreren! Heb er niets aan dat hij blijft en hij nog veel minder.

Ja hij is wel mega! Kan niet zi goed inschatten, maar ik denk 1.60 toch altijd ! Bijna zo groot als blits. Tgaat wel ne beer worden denk ik! Maar dan zal het springparcours misschien minder hoog lijken!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:50

Ik ben ook benieuwd naar de advertentie!

'k Vind het echt jammer voor je Helene, zo'n wispelturige amaai!

Luxor heeft energie maar 0 conditie haha. :P Das wennen na Shuddy, die had altijd een zeer goede basisconditie, ook al stond hij efkes stil.


Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:51

En voor de rest succes nog dit weekend, ik duim!

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 07:39

so hey, ik denk kijk eens op dat eventing masters....nog nooit op gekeken...zie ik de startlijst cross, moet ik al om 14.40 ipv 15.20!!! gelukkig dat ik keek anders was ik te laat geweest. nu kan ik nog op tijd vertrekken :=

*een paard zonder ruiter is altijd een paard, een ruiter zonder paard is slechts een mens*
http://www.campingrozenhof.nl
groetjes madelene

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 07:56

Dat is ook een manier om uw dag actief te starten, bezorg jezelf een kleine hartaanval! Gelukkig zie je het inderdaad op tijd. Veel succes!

Daaphh is die al 1,60? Ja hallo, zoek al maar een ladder voor later als die nog een fikse scheut krijgt. De mijne was pas zo groot rond de leeftijd van 3 en uiteindelijk op zijn 7e 1.65. Maar zoals je zegt dan lijkt het parcours minder hoog :))


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers