[SGW] Crosstraining met Haflinger James

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Crosstraining met Haflinger James

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 22:23

Vandaag een crosstraining gehad met m'n Haflingertje James. Ik heb James nu ruim een jaar. (Vanaf januari 2011).
Heb ons opgegeven voor de crosstraining bij de Treekhoeve.
Ik heb 2 keer eerder een crossles gehad met James. Ondanks dat ik het dus wel eerder gedaan heb, vond ik het best wel weer spannend. Ik vond het ook wel pittig, maar ontzettend leuk om te doen!

Eerst even inspringen.
Afbeelding

En daarna door het poortje.
Afbeelding

En de boomstammen.
Afbeelding

Afbeelding

Een afsprongetje.
Afbeelding

Het kruis van boomstammen.
Afbeelding

Deze vond ik best eng! Het zag er zo kolossaal uit. Toch sprong James hem in 1 keer.
Afbeelding

Afbeelding

Deze vond ik ook erg lastig. Zo smal!
Afbeelding

En weer even over de boomstam.
Afbeelding

Ja het kan niet altijd goed gaan :P. Ben er niet afgevallen.
Afbeelding

Even opnieuw aanrijden en er wat beter over gegaan. Maar deze bleef ik moeilijk vinden.
Afbeelding

Het smalle ding nog eens. Vanaf die kan ging het beter.
Afbeelding

En als afsluiter, de waterbak in springen.
Afbeelding

Ikzelf vond dat James het heel goed deed. 5 mei hebben we weer een crosstraining op hetzelfde terrein. En ik heb er zin in!

Ik zet de link van de video er vast bij. Hij is nu nog bezig met uploaden. Hij zal morgen zeker beschikbaar zijn. (HD duurt zo lang... -O- ).

Sandrina

Re: Crosstraining met Haflinger James

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 07:53

Knap gedaan hoor. Ik doe het je niet na, vind al die hindernissen zo kolossaal! James vindt zochzelf ook heel goed, vooral die 'overwinningshinnik' aan het eind.

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:16

Goed gedaan hoor! Ziet er leuk uit!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:23

Hij vind het echt leuk :D
Maar volgens mij mag je zadel wel een maatje groter, niet banketstaaf bedoelt hoor maar het lijkt dat je erg achterin terecht komt.
Probeer met aanrijden op sommige stukken wat rustiger met je hand te zijn, en wat meer op het been , echt gaan rijden :j en ook dit bedoel ik niet banketstaaf :Y)

Ik vind het knap hoor, zou het zo niet durven met mijn maffe beest , het lijkt me wel eens heel vet om te doen!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 09:29

Bedankt voor jullie reacties. :D James vond het inderdaad erg leuk!

S_uus, Ik heb al een 18 inch zadel :')
Gewoon een keer doen! :j Het is echt gaaf. Wel heeeeel anders dan gewoon in een bak rijden of gewone hindernissen nemen.
Het is best zwaar! Alles moet op snelheid. Dan gaat de netheid er wel van af ;) . :D Heb zin in de volgende keer!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:04

Op de foto's ziet het er erg leuk uit, maar op de filmpjes vooral heeeel erg onbehouden. Af en toe geef je een dot gas waar dat absoluut niet nodig is en ik zie heel veel afstanden niet kloppen. Zei de instructeur daar niets over? (ik heb trouwens geen geluid op pc, dus kan niet horen of er misschien commentaar van de instructeur te horen is) Het ziet er voor mij namelijk een beetje uit of je een race tegen de klok rijdt, een barage moet rijden, maar niet goed weet hoe je een paard naar een hindernis toe rijdt. Ik zou je dan ook de tip willen geven om meer aan je tempo te werken en aan je voorbereiding. Sommige wendingen zijn erg slordig, soms galoppeer je laat aan, dan weer te hard, dan slingerend en hij valt een keer in draf. Wees echt heel duidelijk naar je paard en probeer de rust in je hoofd te vinden voordat je op een hindernis afrijdt. Als jij met meer rust gaat rijden en hierdoor ook je hulpen kleiner kunt houden, zal het al veel makkelijker gaan en beter eruit zien.
Wanneer is je volgende training? :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 17:58

Dat wat je aan geeft ben ik me van bewust. Ik vind het heel moeilijk één tempo te houden. James is lastig in galop te houden. Heb hem nu 1 jaar en toen ik hem net kocht wilde hij niet galopperen, maar dat wordt steeds beter.
5 mei heb ik weer een training.

edit, wat bedoel je eigenlijk met afstanden niet kloppen? :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:07

Nou ik vindt dat het plezier wel echt van de foto's af straalt.
Was trouwens het filmpje aan het kijken vindt ik altijd leuk, maar heb steeds het gevoel dat je er voorover af gaat vallen haha.
Ziet er wel super leuk uit de cross les en je paard vindt het volgens mij ook erg leuk om te doen.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:23

Jullie hebben er allebei plezier in en dat is erg belangrijk. Probeer wat meer in de verlichte zit te gaan zitten. Je zit imo erg achterin je zadel en komt te vaak terug, je lijkt ook iets te "stuiteren" in je zadel. Beugels wat korter en wat meer gaan staan, dan komt het vast goed!

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:55

Wat een leuke fotos, en wat doet hij het braaf.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:04

het ziet er heeel erg leuk uit :)
als ik het filmpje zo kijk vallen me een paar dingen op

je rijd wat ongecontroleerd op de hindernissen af,
ik denk dat je een heel braaf paard hebt want je laat hem een beetje in de "steek"
probeer hem wat meer te ondersteunen met je hand dus contact houden dan komt hij waarschijnlijk ok al beter uit dan nu nu rent hij er maar wat naartoe,

ook vind ik je niet fijn meegaan met de verlichte zit
probeer wat meer op je kont te blijven zitten voor de sprong en pas te springen als hij dat ook doet ;)

je zadel lijkt me wat te ver naar naar voren te liggen en ik denk dat je daardoor ook zo vrover valt

ik bedoel het trouwens echt niet negatief !!!
want ik vind het er wel heel leuk uitzien namelijk :)
en je pony springt ook makkelijk er over heen :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:16

Chasey schreef:
edit, wat bedoel je eigenlijk met afstanden niet kloppen? :D

Fijn dat je het 'commentaar' zo goed opneemt :) Met veel trainen kom je er ook vanzelf wel. Met de afstanden bedoel ik dat je paard vaak nog een krabbeltje bij maakt voor de sprong en daardoor erg dicht onder de sprong komt. Als je veel springlessen zou nemen en daarmee aan de slag gaat, leer jij je pony af te laten zetten en wordt dit 'vanzelf' minder.

Sienna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:34

Fantastisch om te zien! Ooit wil ik dat met mijn Hafje ook gaan doen, maar momenteel concentreren we ons op wandelen en dressureren.
Hoe hoog zijn die hindernissen trouwens? Hij heeft er duidelijk wel veel plezier in.
De rijtechnische commentaar heb je al gekregen, maar voor een tweede keer vind ik het best ok.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:38

Chasey schreef:
Bedankt voor jullie reacties. :D James vond het inderdaad erg leuk!

S_uus, Ik heb al een 18 inch zadel :')
Gewoon een keer doen! :j Het is echt gaaf. Wel heeeeel anders dan gewoon in een bak rijden of gewone hindernissen nemen.
Het is best zwaar! Alles moet op snelheid. Dan gaat de netheid er wel van af ;) . :D Heb zin in de volgende keer!

Oh oliebol sorry!
Ik moet er denk ik gewoon doorheen haha, maar ja die van mij is heel schrikkerig/bang dus hij moet er ook doorheen :j

succes meid!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 09:26

Bedankt voor de leuke reacties en de tips en feedback!
In juni ga ik verhuizen dan kom ik dichterbij James te wonen *\o/* En wil dan een leuke club opzoeken waar ik met hem naar de les kan. En dan zeker ook springles, zodat we aan onze techniek kunnen werken.

ps, Een goed passend zadel is een drama. Heb onlangs m´n zadel die ik nu heb al tig keer laten bijvullen en steeds schuift het kreng weer naar voren, terwijl de zadelmaker hem pas heeft gemaakt, maar dat is een ander verhaal. Wil in dit topic niet hebben over het zadel. Daar heb ik al een topic voor. :')
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=152&t=1613677