[SGW] Noble Touch @ oefencross Helden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Noble Touch @ oefencross Helden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:01

Hoi,

Gister was de oefencross in Helden. En ondanks dat ik en Noble nog lang niet in iedere hindernis vertrouwen hebben. Zijn wij toch gestart. Het was een goed georganiseerde wedstrijd. Veel helpers bij de hindernis. En veel lagere alternatieve hindernissen. Dus voor echte beginnende crossers zeer goed te doen.

Ik was zelf heel te vrede over het resultaat. Alle hindernissen gesprongen behalve de greppel, de afsprong en de picknick tafel(niet eens geprobeerd). De 2 andere wel geprobeerd maar toch uiteindelijk langs af gegaan. Zodat we dat in de training gewoon met rust en vertrouwen aan kunnen leren. Veel weigeringen maar bijna iedere hindernis sprong hij de 2e keer wel. Dus ik ben super trots! Ik had 19,5 stijlpunten. Daar was ik best te vrede mee aangezien ik niet erg netjes had gereden. Ik ben iig super te vrede over het resultaat en het was zeker voor herhaling vatbaar!

De foto's zijn gemaakt door Chris Berkers(Celede_x hier op bokt)

1. Noble in de paddock aangezien we er vroeg waren. En ik 2 keer de cross wilde lopen.
Afbeelding

2. Tijdens het los rijden.
Afbeelding

3. Noble kijken naar de hindernis.
Afbeelding

4. En een nood sprong vanuit (bijna) halt
Afbeelding

5. Lekker galopperen
Afbeelding

6. En in een keer er over heen!
http://i597.photobucket.com/albums/tt51 ... 97edit.jpg
Afbeelding

7. Op weg naar de greppel in de Coffin
Afbeelding

8. Daar was Noble het dus niet mee eens. En na 2 keer aan rijden toch het alternatief gepakt de bielzen
Afbeelding

9. Simpel boomstammetje
Afbeelding

10. Concentratie
Afbeelding

11. En op weg naar de laatste hindernis
Afbeelding

12. Na een weigering op nieuw aan rijden
Afbeelding

13. En toch gesprongen!
Afbeelding

14. En toen waren we moe, Maar zeker te vrede!
Afbeelding

Commentaar mag mits onderbouwt. En btw er zijn ook nog foto's gemaakt van een paar andere combinatie's die zullen binnenkort ook op bokt te zien zijn.

Groetjes Nina

RF_Pictures

Re: Noble Touch @ oefencross Helden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:18

ziet er echt al goed uit en er zitten ook mooie foto's tussen!!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:23

Je eerste wedstrijd?? Woot :D
Ik weet niet precies hoe het met die punten zit :o dus daar verder niks over.
Maar op de foto's ziet het er erg goed uit! En ontspannen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:24

Jaimyliefje schreef:
Je eerste wedstrijd?? Woot :D
Ik weet niet precies hoe het met die punten zit :o dus daar verder niks over.
Maar op de foto's ziet het er erg goed uit! En ontspannen!

Niet officieel dat is iets voor volgend seizoen! Eerst nog maar flink gaan trainen. :)

Maar het ging al best goed!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:26

Ziet er goed uit :D En mooie laarzen heb je :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:27

Pikeur schreef:
Ziet er goed uit :D En mooie laarzen heb je :9

Dankje :) Ben ook heel blij met mijn laarzen *D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:41

Je paard heeft erg vriendelijke ogen. :)

Ziet er tof uit, zou ook wel eens zoiets willen proberen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:15

Isegrim schreef:
Je paard heeft erg vriendelijke ogen. :)

Ziet er tof uit, zou ook wel eens zoiets willen proberen. :j

Noble is ook een erg vriendelijk paard. Zoals hij kom ik er toch maar weinig tegen :)

En het is super leuk om te doen! inmiddels heb ik ong. 5 of 6 trainingen gehad. En ik vind het steeds leuker worden! Dus het is zeker het proberen waard!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:32

Oh wat leuk dat je je eerste 'cross' gereden hebt! :):)
Jammer van je weigeringen, maar goed dat je de meeste uiteindelijk toch overwonnen hebt en het in elk geval uit hebt kunnen rijden met een fijn gevoel.

Ik lees dat je ongeveer net zoveel trainingen hebt gehad als ik en ik wil volgend jaar ook officieel starten :D leuk! Alleen moet ik nog even heel hard worstelen om deze winter een winstpunt in het springen te halen vrees ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:35

Noble is gewoon een paard die toch eerst even wil kijken(vandaar dat ik veel stukken in draf gereden heb). Maar met nog een aantal trainingen zal dit ook wel minder worden. :(:)

En hoe het volgend jaar gaat officieel gaat valt ook nog te bezien.. Aangezien dressuur verre van ons strekste punt is.. :o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:09

He wat leuk! Noble in een crossje!
Zo te zien hebben jullie samen wel lol.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:25

Hij springt super leuk zeg. Nu gewoon nog wat sleutelen aan het wederzijdse vertrouwen en dan komt het wel goed.

Let wel op dat je je teugels niet te lang laat worden in het parcours, want dan geef je je paard natuurlijk wel heerlijk veel ruimte om alle kanten op te gaan die hij maar wil;) Maar ik denk dat dit wel meevalt bij jullie twee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:27

Ik rijd idd veel met lange teugels. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet bewust doe. Maar persoonlijk vind ik het niet bezwaarlijk. Aangezien ik op de sprong wel altijd contact heb. En alle kanten op gaan doet hij niet hoor :) Daar vind hij crossen veelste leuk voor!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:13

Ik heb jullie gezien :D jij moest voor mijn zusje volgens mij..! Viel me op dat je een apart zadel had ( en veeeeeeel geel). Boomloos? Wat is jou gedachte daar achter om er mee te gaan springen (puur nieuwsgierig) Ik had al zon vermoeden dat jou paard een draver was en het klopt ook nog :). Je lijkt hier en daar je balans te missen, maar jullie hebben wel ontzettend veel lol erin volgens mij! Heb je de picknick tafel gesprongen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:46

randie schreef:
Ik heb jullie gezien :D jij moest voor mijn zusje volgens mij..! Viel me op dat je een apart zadel had ( en veeeeeeel geel). Boomloos? Wat is jou gedachte daar achter om er mee te gaan springen (puur nieuwsgierig) Ik had al zon vermoeden dat jou paard een draver was en het klopt ook nog :). Je lijkt hier en daar je balans te missen, maar jullie hebben wel ontzettend veel lol erin volgens mij! Heb je de picknick tafel gesprongen?

Dan heb ik waarschijnlijk nog foto's van je zusje. Stuur even een Pb naar Celede_x zij heeft ze. En dan heb ik geloof ik nog met jou moeder(?) gepraat :)

Het is geen boomloos. Maar wel een "apart" zadel. Het is namelijk een endurance zadel. En dat maakt dat hij super lekker zit :D En de rede dat ik hier mee spring. Is omdat het eigenlijk heel goed gaat met dit zadel. En ik geen ander zadel heb.

Balans klopt idd wel. Vooral omdat Noble tijdens het springen draf de fijnste gang vind. Waardoor hij steeds terug valt. Dus dat is zeker een punt waar we aan moeten werken. Verder heb ik de picknick tafel niet gesprongen. Dat vond ik nog iets te hoog gegrepen. Dus misschien voor een volgende keer. Als we weer wat meer trainingen hebben gehad
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-10 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:47

mooi met dat gele hoofdstel! en dan het hele setje is super! goed gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:49

LoveMariska schreef:
mooi met dat gele hoofdstel! en dan het hele setje is super! goed gedaan!

Dankje :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:21

Citaat:
Het is geen boomloos. Maar wel een "apart" zadel. Het is namelijk een endurance zadel. En dat maakt dat hij super lekker zit En de rede dat ik hier mee spring. Is omdat het eigenlijk heel goed gaat met dit zadel. En ik geen ander zadel heb.

Balans klopt idd wel. Vooral omdat Noble tijdens het springen draf de fijnste gang vind. Waardoor hij steeds terug valt. Dus dat is zeker een punt waar we aan moeten werken. Verder heb ik de picknick tafel niet gesprongen. Dat vond ik nog iets te hoog gegrepen. Dus misschien voor een volgende keer. Als we weer wat meer trainingen hebben gehad

Dat terug vallen deed die van mijn zusje ook die kan zo enorm spookie zijn helaas. Hij heeft al wel wat meer cross ervaring opgedaan met mijn zusje maar hij was echt erg spookie bezig. Die heeft de pichnick tafel ook maar aan
haar voorbij laten gaan !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:23

Noble en ik heb buiten een aantal lessen om helemaal geen ervaring. Maargoed ik was best te vrede. En dat vind ik het belangrijkste :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:25

precies en om het plezier wat je hebt! Je paard leek het wel spannend te vinden maar ook ontzettend leuk, en je kunt beter goede ervaringen opdoen op je gemak dan dat je meer wilt en het een keer fout gaat waardoor hij slechte ervaringen op doet :). Ik vind het overigens erg gaaf dat crossen maar durf het zelf echt niet :Y) , wie weet in de toekomst als we al officieel springen zijn gestart.

GVR_Obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:28

Wat een mooie foto's! Prachtig licht en goede timing. Complimenten voor de fotograaf en natuurlijk ook voor jullie. Ziet er leuk uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:56

randie schreef:
precies en om het plezier wat je hebt! Je paard leek het wel spannend te vinden maar ook ontzettend leuk, en je kunt beter goede ervaringen opdoen op je gemak dan dat je meer wilt en het een keer fout gaat waardoor hij slechte ervaringen op doet :). Ik vind het overigens erg gaaf dat crossen maar durf het zelf echt niet :Y) , wie weet in de toekomst als we al officieel springen zijn gestart.

Idd Plezier voor zo wel ruiter als paard dat is het belangrijkste. En Noble vond het idd nog wat spannend. Maar uit eindelijk hebben we bijna alles gesprongen. Ook dingen die we nog niet veel vaker hadden gedaan.

En ach in het begin vond ik het ook heel erg eng :o Maar zo'n "puppy cursus" stelt niet veel voor. En vertrouwen moet je toch gaande weg krijgen.

En GVR_Obelix: Ik zal het doorgeven aan mijn fotograaf :D

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:29

Ziet er vet uit :D

Waar heb jij die oefencross gereden, en hoe hoog waren de hindernissen? Mij lijkt het leuk om eens mee te doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:31

In helden(limburg) De hindernissen varrieeerden van 60-80 cm. En vaak waren er 2 keuzes(een hoge of een lage)

Erg leuk, maar helaas is er dit jaar geen meer daar. Maar in 2011 wel weer :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:31

oke, het lijkt namelijk laag :P
Is dat alleen voor paarden of ook voor ponys :)