Maybel had al eerder voor de wagen gestaan. Maar toen vond ik het niet verantwoord met haar door te gaan. Ik wilde graag dat er meer rust in haar zou komen.
Zodoende had ze na een paar keer alweer ruim een jaar niets met mennen van doen gehad. Maar het begon weer te kriebelen. Dus dan doe je het tuig op, en erachter lopen. Weer rustig opbouwen. Zo elke week erachter gelopen. Wat overigens prima ging.
Dan de tweewieler erachter, ging goed. 2 weken later nog eens een wagen erachter. Dan weer paar weken niet.
Zo gaat het beleren niet zo handig natuurlijk. Maar doordeweeks is het te druk op de weg hier en weekenden moet je net tijd hebben.
En na hard werken in de vakantie had ik wel weekje vrij verdiend.
Dus zijn Maybel en ik samen een weekje naar Blackdevils (BD) geweest. Konden we allebei leren.

Zo begonnen met de dubbellonge de eerste dag.
Om haar vervolgens in te spannen.
Aan de lange lijnen door het water, even oefenen.
Beetje dressuur op een veld.
Nog een beetje meer dressuur
Even een rijfoto tussendoor, bewijs dat ik er toch nog op gezeten heb. Van oorsprong ben ik meer een ruiter, maar dat mennen vind ik geweldig!
Ondertussen had ik zelf ook al wel meermalen gemend, maar hier nog geen foto's van. Dus die moesten eerst maar eens gemaakt.
Van bovenaf, toch mooi uitzicht

In het bos mennen.
Maybel voor het eerst met de wagen door het water.
Ze wilde er toch weer uit, haha.
Tis en blijft een Cob
De volgende dag mocht ik ook met haar door het water.

En de laatste dag maar eens wat dressuurwerk proberen in de bak. Dat was nog best lastig vond ik.
Meer dressuur in de bak
Lekker uitdraven voor de wagen
Dat was wel weer genoeg voor ons eerste mentopic.

Ik heb een superweekje gehad. Het heeft ons beiden erg goed gedaan.
Afgelopen weekend heeft ze voor mijn eigen wagen gelopen thuis. En deed het super.