[AR] Money, Minishet @ Voor-De-Kar Work, & Verjaardag!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cupcake_

Money, Minishet @ Voor-De-Kar Work, & Verjaardag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 19:50

Vandaag werd mijn lieve verzorgshet, Money, alweer 11 jaar.
Natuurlijk laten we dat niet zomaar voorbij gaan, dus hebben we lekker taart gemaakt, (voor onszelf én de poownie's) en Money heeft lekker lopen zweten voor de kar.
Vandaag heeft alleen de andere verzorgster (ik een paar rondjes maar daar zijn geen foto's van) met de kar gereden, en Money natuurlijk Knipoog
Ook een verzorgstertje van de andere shets die op Money's stal staan heeft een paar rondjes gereden.
Nou genoeg gekletst, hier komen de foto's (en 2 filmpjes Tong uitsteken )

Ook nog even een paar foto's van een andere keer Longeren:
1. Afbeelding
2. Afbeelding

En van vorige keer longeren:
3. Afbeelding
4. Afbeelding
5. Afbeelding

Het zat dus zo, dat ene meisje (die normaal geen verzorgster van Money is) ging even op Money zitten, en Mon stond (zoals vaker) gewoon los. Dus natuurlijk zette mevrouw het op een lopen (meisje kon er nog net afspringen Clown ) en was de andere verzorgster het hek naar de wei vergeten dicht te doen, waarneer dit gebeurde:
http://www.youtube.com/watch?v=8tnGIRCjJgE
We hebben uiteindelijk ongeveer een kwartier lopen rennen, toen er een ander meisje doodleuk met een snoepje kwam, en ja hoor, toen kwam ze opeens wel Clown

1. Stilstaan..
Afbeelding

2. Nog even wachten..
Afbeelding

3. En Stappe Stappe Stappe Stap maar lekker door Vork
Afbeelding

4. Door Door Doooor
Afbeelding

5. Draven
Afbeelding

6. Gaaahaan met die Banaan! Cool
Afbeelding

7. Van hand veranderen, H naar B
Afbeelding

8.
Afbeelding

En nog een filmpje van voor de kar (ook scheef helaas..):
http://www.youtube.com/watch?v=EDyEQP0U8_4
Natuurlijk hebben we wel gewoon uitgestapt (!!)
9. Money kreeg na het werk een Spons Douche Tong uitsteken
Afbeelding
10. En toen lekker een zweetdekentje om
Afbeelding
Het spijt me echt dat sommige foto's scheef staan trouwens! Ik kan ze namelijk niet veranderen, zonder een speciaal programma en die
moet ik nog downloaden.

En dan nu, een feestjee bouwen! Haha!
Jammer genoeg heb ik geen foto van het roze dekje dat ik haar heb gegeven, maar ze was er volgens mij wel blij mee Tong uitsteken
11. We hebben als eerst haar kast versiert
http://pic20.picturetrail.com/VOL1206/1 ... 636284.jpg
12. Toen de taart gemaakt
http://pic20.picturetrail.com/VOL1206/1 ... 636287.jpg
13. De jarige Job wilde kijken hoe haar taart werd gemaakt..
http://pic20.picturetrail.com/VOL1206/1 ... 632032.jpg
14. En ze mocht de restjes appelmoes..
http://pic20.picturetrail.com/VOL1206/1 ... 631873.jpg
15. Dat vond ze héérlijkhttp://pic20.picturetrail.com/VOL1206/10888385/19787397/319632225.jpg
16. Money kreeg als eerste een stuk ( het grootste stuk natuuurlijk Haha! ) en maakte zich meteen vies:
http://pic20.picturetrail.com/VOL1206/1 ... 632223.jpg
Toen mocht de rest ook wel wat
17. En eerst stonden ze nog rustig in de wei
http://pic20.picturetrail.com/VOL1206/1 ... 631872.jpg
Maar toen merkten ze een heerlijke geur op..
18. En al snel kwamen ze in beweging en kregen een stuk
http://pic20.picturetrail.com/VOL1206/1 ... 631870.jpg
19. Aanvalleeuh Vork
http://pic20.picturetrail.com/VOL1206/1 ... 631868.jpg
20. Wij naast elkaar? Pling
http://pic20.picturetrail.com/VOL1206/1 ... 631871.jpg
21. Ik ga wel weer alleen Verdrietig
http://pic20.picturetrail.com/VOL1206/1 ... 632024.jpg
22. Toen mochten Saskia en Money nog even in de paddock, en Sas ging springen
http://pic20.picturetrail.com/VOL1206/1 ... 632214.jpg
23. Maar Money had genoeg gewerkt
http://pic20.picturetrail.com/VOL1206/1 ... 632036.jpg
Terwijl Sas bezig was, en Money aan het chillen was..
24. Wilde de andere 2 even knuffe..
http://pic20.picturetrail.com/VOL1206/1 ... 632034.jpg

Dit was het dan,, een berichtje zou leuk zijn! Lachen
Ander topic van Money @ 'work':
[JITP] Money, Minishet @ work? Gewoon wat foto's :D

Echt irritant dat die foto's niet gedraaid kunnen worden, want zo is het niks
Nogmaals sorry dus.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 01-06-08 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berg foto's in link omgezet.

melis__

Re: Money, Minishet @ Voor-De-Kar Work, & Verjaardag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:53

Jammer dat sommige foto's gedraaid zijn.
Leuke shet Haha! Gefeliciteerd met zijn verjaardag

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 19:55

Ja idd ik vind het ook zooo irritant, ik denk dat ik voor m'n volgende topic maar eens iemand ga zoeken die ze vooor dat ik het topic plaats even goed kan zetten.. Iemand intresse? Tong uitsteken
Dankjewel! Haha!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:59

een beetje veel foto's plus het feit dat het niet lekker kijkt.
maar doe doe het borst tuig even een gaatje of 5 hoger. de arme shet heeft het bijna bij z'n knieen zitten.
verder nog meer dingen,misschien opzoek naar een passend tuig? en iemand die wel verstand heeft van optuigen?
leuke pony's hoor. ( om toch nog een beetje positief over te komen)
gr

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 20:04

euhm ja.
Het is dat ik bijna nooit met de kar ga, niet weet hoe ik moet optuigen en het altijd door iemand anders word gedaan, ik zelf vandaag niet heb gemend, en dus ook niet heb opgetuigd.
En verstand van optuigen hebben ze hier wel, dus hoeven we daar ook meteen niet meer naar op zoek Knipoog
Dit tuig is idd aan de grote kant, maar niet overdreven, en dit is de kleinste maat dus...
Ik had al gemeld dat ik er niets aan kan doen dat de foto's zo staan, dus als je het niet lekker vind kijken kijk je toch niet?
Nou dat is aardig van;; ' om toch nog maar een beetje positief over te komen' Scheve mond

[Edit] Toch bedankt voor je tips over het tuig Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:09

de foto's kun je trouwens gewoon met paint draaien, pb hier maar voor

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:11

leuke shet zeg! Gefeliciteerd nog met haar verjaardag.
De manen zijn trouwens erg mooi gevlochten van alle pony's!
Heb je dat gedaan voor de verjaardag van Money?
En wat kvika al zegt, volgens mij mag je borsttuig idd wat hoger, die van mij zat hoger dan de jouwe en die moest zelfs nog een gaatje omhoog.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:15

Heee bieeb! Haha!
Leuke foto's hoor en gefeliciteerd met money's verjaardag!
Wel zie ik zelfs dat dat tuig niet echt goed zit (en ik heb helemaal geen verstand van mennen..)
Daar zou ik dan wel wat over zeggen tegen de eigenaren, dit is natuurlijk niet zo fijn voor money Knipoog

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 20:18

@maroescha: Jep, weet ik, maar deze heb ik nog niet gedownload Bloos Okee Dankjewel Haha!

@_vivi_: Ja dankjewel Haha!
Bedankt, nee ze hebben meestal al gevlochten manen, money omdat het dan wat minder warm is, en de rest weet ik niet waarom, maar kdenk om hetzelfde Tong uitsteken
Okee ik zal jullie tip gebruiken, als ie tenminste hoger kán, Mon is nl. 83 centimeter hoog, en volgens mij zit ie al op z'n strakst, maar ik zal wel even kijken Knipoog

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 20:19

Hee Mriek! Haha!
Dankjewel Tong uitsteken
Okee, zie bovenstaande post Lachen

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:22

Biebz ik PB je zo even hoe ik dat heb opgelost met borsttuig.
Bij mij zat die namelijk toen ook op z'n strakste en hing toch te laag.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 20:29

Okee dankjewel! Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:43

hmm...
Oké, allereerst dan maar gefeliciteerd met de verjaardag.

Foto's draaien kun je gewoon op de computer doen, als je op voorbeeld v/d foto klikt, zo moeilijk is dat niet.

Verder: ook híer geldt, net als op heel bokt, dat 15 zichtbare foto's de maximum is. Wil je meer laten zien, dan in link plaatsen.

Wat betreft het mennen:
- De hoogte van het borsttuig zou ik bijna 'mishandeling' willen noemen; Véeeeels en veels te laag. Omhoog met dat ding dus, en niet zo zuinigjes ook Knipoog
- Heeft menner nou wel of geen zweep in de hand?
- Alle losse riemen is ook geen gezicht
- Broek zit te laag, dus ook omhoog
- tuig oogt te groot. met een te groot tuig dient men gewoon níet te rijden, net als dat je niet gaat rijden als je zadel niet goed past. Aan laten passen dus, gaatjes bij maken oid.

- als de mensen waar jij het over hebt wél verstand van optuigen hebben, dan eh....... klopt er alsnog iets totaal niet.
dit is namelijk verre van goed opgetuigd, alleen al dat borsttuig, iedereen met maar een klein beetje menverstand kan zien dat het echt abnormaal laag hangt. Alsjeblieft dus écht iemand er bij halen die er verstand van heeft, en anders gewoon op zo'n manier niet inspannen.

andere puntjes die ik nog wil opmerken:
- halster op o.a. foto 9 en 10 is véeeels te groot...
- zweetdeken, o.a. op foto 10, daar kan ze bijna in zwemmen.

beide zweetdeken en halster zijn echt niet moeilijk in een goede maat shet te verkrijgen.

Sorry, 't ziet er wel uit als een gezellig middagje, maar kan me zo voorstellen dat 't voor de pony toch echt wat minder geslaagd is uitgevallen.

Edit: leidsels horen trouwens ook niet echt onder de draagriem van het borsttuig, maar door speciale leidselogen (die ik trouwens op de foto niet zo goed kan zien, of ze er wel zitten).

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:47

wta een sgaties zeg!!
egt een leuke knollie bolie

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 21:14

JoyCiej007 schreef:
hmm...
Oké, allereerst dan maar gefeliciteerd met de verjaardag. Dankjewel Knipoog

Foto's draaien kun je gewoon op de computer doen, als je op voorbeeld v/d foto klikt, zo moeilijk is dat niet. Dat kan dus niet bij mijn type laptop.

Verder: ook híer geldt, net als op heel bokt, dat 15 zichtbare foto's de maximum is. Wil je meer laten zien, dan in link plaatsen. Okee sorry dankjewel.

Wat betreft het mennen:
- De hoogte van het borsttuig zou ik bijna 'mishandeling' willen noemen; Véeeeels en veels te laag. Omhoog met dat ding dus, en niet zo zuinigjes ook Knipoog Als het 1x gezegd wordt is dat voldoende.
- Heeft menner nou wel of geen zweep in de hand? Op het begin wel, en later hebben we even zonder zweep gemend
- Alle losse riemen is ook geen gezicht Pony heeft hier geen last van, en: 'het is geen gezicht' dat is dan jammer.
- Broek zit te laag, dus ook omhoog Bedankt voor de tip
- tuig oogt te groot. met een te groot tuig dient men gewoon níet te rijden, net als dat je niet gaat rijden als je zadel niet goed past. Aan laten passen dus, gaatjes bij maken oid. Pony heeft hier dus echt nauwelijks tot geen last van.

- als de mensen waar jij het over hebt wél verstand van optuigen hebben, dan eh....... klopt er alsnog iets totaal niet.
dit is namelijk verre van goed opgetuigd, alleen al dat borsttuig, iedereen met maar een klein beetje menverstand kan zien dat het echt abnormaal laag hangt. Alsjeblieft dus écht iemand er bij halen die er verstand van heeft, en anders gewoon op zo'n manier niet inspannen. Weet je wat het is. Dat van het borsttuig hebben we nu wel gehoord, en misschien zit het tuig niet helemaal perfect, maar sorry, ik zie het probleem niet helemaal, hoogstens een paar gaatjes bij maken, dat kan ik doen ja, maar voor de rest valt het allemaal reuze mee. Misschien dat het erger lijkt dan het is, maar ik verzeker je ervan dat de eigenares die dit allemaal heeft aangeleerd er zeker wel verstand van heeft.

- halster op o.a. foto 9 en 10 is véeeels te groot... Grappig dat je het zegt, want dat is idd zo Knipoog In de winter paste het vanwege haar wintervacht denk ik, want toen de zomer eraankwam was het opeens veels te groot, maar aangezien ze deze alleen even om had tijdens het poetsen, en het halster niet af kon vallen oid was er geen probleem.
- zweetdeken, o.a. op foto 10, daar kan ze bijna in zwemmen. Dit is dus niet zo. Zweetdeken is gewoon de goeie maat maar oogt idd erg groot, dat vond ik vandaag ookal, zéker met wintervacht is het een perfecte maat, en nu ietsjes te groot, maar voor die 20 minuten dat ze hem om had maakt dit echt niet uit Knipoog

beide zweetdeken en halster zijn echt niet moeilijk in een goede maat shet te verkrijgen. Klopt, en zweetdeken is ook gewoon de goeie maat, alleen het halster niet, maar we hebben een veel duurder halster die wel perfect past, maar deze hing toch al in de buurt dus voor even poetsen hadden we deze om gedaan.

Sorry, 't ziet er wel uit als een gezellig middagje, maar kan me zo voorstellen dat 't voor de pony toch echt wat minder geslaagd is uitgevallen. Het was ook een gezellig middagje, en het is echt niet zo dat de pony er enige last van heeft!!

Edit: leidsels horen trouwens ook niet echt onder de draagriem van het borsttuig, maar door speciale leidselogen (die ik trouwens op de foto niet zo goed kan zien, of ze er wel zitten). Kan kloppen, dit weet ik niet zeker aangezien ik nauwelijks men, en er ook niet zo veel verstand van heb, maar het meisje dat mende verzorgt deze pony al 2,5 jaar en heeft heel veel lessen gehad in het mennen, dus die weet er echt wel wat van af.

Bedankt voor je tips Knipoog Ik zal kijken wat ik ermee kan doen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:24

Dat van die zweetdeken valt ook wel weer mee Nagelbijten / Gniffelen ik bedoel ze draagt hem misschien een uurtje binnen in stal even..
Vind het er wel lief uitzien, ja het tuig kan anders maar ik bedoel iedereen maakt wel eens fouten Knipoog
Veel plezier nog met m Lachen en nogmaals gefeliciteerd!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:30

Fijn dat je van plan bent iets met de tips te gaan doen.

Wat betreft dat borsttuig; waarom dit meer dan 1x wordt gezegd: het is gewoon écht veels te laag.

Dan kan jij wel zeggen 'ja maar.......... het meisje dat er mee ment heeft er wél verstand van, en het hinderd de pony níet'

maar ik weet 100% zeker dat dat borsttuig haar wél hinderd, en niet zo'n beetje ook. Borsttuigen horen relatief hoog te zitten, voor het gevoel van sommigen zelfs té hoog! hoe lager, hoe moeilijker je het je pony maakt met het trekken van het gewicht.

Het wordt zwaarder trekken naarmate het tuig meer naar beneden ligt op de borst, en daarbij beperkt het de pony ontzettend in zijn schouder- en beenvrijheid.

Ik snap dan ook echt niet hoe men er bij kan komen dat het de pony niet hinderd.

Tuig dat niet past, of dat nou mentuig is, een zadel of een rij-hoofdstel; dat hinderd wél!

Ga jij maar eens een tijdje met veels te grote of veels te kleine schoenen lopen....

Echt; dit tuig pást gewoon níet. en daar is niets voor te zeggen, om er dan maar zo mee te gaan rijden. Ik ken mensen die al járen menles hebben, maar blijkbaar zo dom als een gans zijn en op een héle domme, gevaarlijke en onverstandige manier bezig zijn met het mennen.

Losse riemen klappert tegen de pony, en daar kan ponylief ook last van hebben, en inderdaad is het geen gezicht, daarbij is het geen moeilijk werk om dat eventjes op te steken of anders vast te maken, paar minuten werk...

Wat betreft de zweetdeken; sorry.......... maar dan zal hij vast in de winter wel goed passen, maar ieder persoon met een klein beetje inzicht kan vanaf déze foto's gewoon zien dat de deken op dit moment niet past. Kijk dan eens naar de voorbenen; het beestje kan amper lopen op deze manier, bij de achterbenen is het zelfs nog erger; sterker nog, je ziet nog een heel klein stukje been en de hoeven, de hele pony verdwijnt gewoon onder die enorme deken.
Tuurlijk is het niet echt 'erg' als ze hem een uurtje in de stal op heeft. Maar hoop van harte dat ze er niet mee op de weide of in de bak loopt.
Gaat mij meer om het feit dat hij toch echt wel te groot is....

En weetje............ tuig he, dat hóort gewoon perfect te zitten, geldt voor alle tuig wat je gebruikt; mentuig, zadel, hoofdstel.
niet passend tuig (bijv. een zadel) is schadelijk voor je pony.

Andere menners zullen hier vast ook nog wel reageren. Je kunt mij echt niet wijs maken dat die pony geen last van dat borsttuig heeft. Iedereen met een béetje menervaring weet wel dat dat wel zo is, het is gewoon een feit, daar kan niet over gediscussieerd worden.

Sorry, 't is inderdaad een hele lijst, in mijn vorige post.... ik had ook graag complimentjes gegeven (zowiezo is 't een hele leuke pony!) maar er zijn gewoon héel veel mankementen, en daar moet echt wat aan gebeuren.

Edit: borsttuig op de goede hoogte: (onder borsttuig zit nog wel een vrij grote, brede tuigonderlegger) zelfs hier zou het borsttuig misschien, zonder onderlegger, nog wel een gaatje omhoog kunnen.
Afbeelding

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 21:42

Bedankt voor je uitleg, maar dat van het borsttuig heb ik al gezegd dat ik dat inderdaad een aantal gaten strakker kan doen, en van de rest van het tuig weet ik gewoon zeker dat de pony er geen last van heeft want het is geen makkelijke pony, dus als ie ergens pijn of andere last aan heeft laat 'ie dat duidelijk merken want dan heeft ze er verder ook sch*eit aan, en dan denkt ze: Gaan jullie zelf dan maar voor die kar lopen. Nou ze laat hieruit niets merken, en ik (en iederee van stal) weet dat het goed zit.
Zweetdeken heeft ze nooit om in de wei oid, behalve in de winter met haar heele dikke wintervacht heeft ze hem wel eens om in de paddock. Knipoog
Echt bedankt voor je tips, en bedankt dat je het een leuke pony vind, maar het is niet zo dat ik niet open sta voor tips oid, maar over dit weet ik gewoon dat het goed zit. Natuurlijk mogen jullie tips hierover blijven geven, maar graag onderbouwd kritiek Knipoog

En sorry maar ik vind niet dat jij het recht hebt om over iemand te zeggen dat deze niet weet hoe zij met paarden etc om moet gaan als je haar niet eens kent, want ik snap heus wel dat je soms van die mensen ziet waarbij het serieus dierenmishandeling is, maar ik vind het nu een beetje overkomen alsof je doet dat Money een heel zielig arm onverzorgd mishandeld paardje is oid. Scheve mond

Ik heb zelf een melding gemaakt bij een mod dat de foto's perongeluk meer dan 15 zichtbaar zijn zeg maar, dus ik zeg het alvast: Als je niet meer hier kan reageren en je moet iets kwijt staat m'n pb box open, mits het een normaal bericht is Knipoog
Laatst bijgewerkt door Tanja op 01-06-08 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Joekel van een overbodige quote verwijderd en berichten samengevoegd, Gebruik aub de editknop!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:53

Oh nee hoor.

Jij snapt en begrijpt mij gewoon niet Knipoog
Ja, ik durf inderdaad hardop te stellen, dat als je een pony op deze manier inspant,

je érg weinig kaas hebt gegeten van correct inspannen
En da's geen mening, da's gewoon een feit. Rijdt met je aanspanning op deze manier naar de eerste de beste meninstructeur en die zal je precies 't zelfde zeggen als wat ik heb gezegd.

Ze zal heus wel weten 'hoe ze met paarden om moet gaan', maar ze heeft echt een stoomcursus 'hoe span ik mijn paard correct in' nodig.

En tsja, als jij dat blijft ontkennen en zo'n iemand bij wijze van 'blijft verafgoden', is ook jouw goed recht.
Menners met enig verstand weten wel beter.

Ik probeerde niet aanvallend over te komen, maar kan het zó niet hebben als er zo in de verdediging wordt gegaan. Je blijft bij hoog en laag volhouden dat dat meisje het perfect doet zo....

Biebz95 schreef:
Ik heb zelf een melding gemaakt bij een mod dat de foto's perongeluk meer dan 15 zichtbaar zijn zeg maar, dus ik zeg het alvast: Als je niet meer hier kan reageren en je moet iets kwijt staat m'n pb box open, mits het een normaal bericht is Knipoog

Dank voor de uitnodiging.
Vrees als er meer AR'ers zullen reageren, en jij blijft volhouden bij hoog en laag dat het beestje wel correct is ingespannen, dat het eh........ nog een topic gaat worden met veel pagina's.
Blijkbaar zie je dat zelf ook in, slim om dan te temmen.

p.s; nog iets: de lichtogen worden ook naar achter getrokken, ook dit ziet niet zoals het hoort en moet. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Tanja op 01-06-08 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Posts samengevoegd, gebruik aub de editknop.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 21:58

Zou kunnen, maar ik vind gewoon dat je dat niet kan, en oh nee hoor. Ik zeg heus niet dat ze zo perfect is, maar ik zeg alleen dat ze er wel verstand van heeft.
Das okee, en ik kan daar ook inderdaad niet tegen, maar waar ik ook niet tegen kan is als er zo wordt gedaan (wat vaak gebeurt, kan zijn dat jij dit niet bedoelt) alsof men de pony zo goed kent etc. Denk dat je dat van een paar foto's van het mennen niet echt kunt zien, maar ik snap wel dat de bedoeling van HAW is dat er tips worden gegeven, maar doe alsjeblieft niet alsof je precies weet hoe het dagelijks hier op stal gaat en alsof Money een heel zielig paardje is..
Zoals ik al zei: bedankt voor je tips, maar of ik er iets mee doe weet ik nog niet Knipoog Kan wel eens aan de eigenaresse vragen hoe het nou zit, maar verder..

JoyCiej007 schreef:
Biebz95 schreef:

Dank voor de uitnodiging.
Vrees als er meer AR'ers zullen reageren, en jij blijft volhouden bij hoog en laag dat het beestje wel correct is ingespannen, dat het eh........ nog een topic gaat worden met veel pagina's.
Blijkbaar zie je dat zelf ook in, slim om dan te temmen.

p.s; nog iets: de lichtogen worden ook naar achter getrokken, ook dit ziet niet zoals het hoort en moet. Knipoog

Die snap ik niet helemaal?
Ik heb dus getemd om de foto's he. Niet omdat ik blijf 'volhouden' dat het goed is.
Volgens mij snap jij mij namelijk ook niet helemaal, want ik heb nooit gezegd dat ze 'correct' is ingespannen, maar wel dat de menster er verstand van heeft.
Echt ik vind dat je vrij respectloos praat (soms!) over mensen maargoed. Dat is mijn mening. Wil je verdere reactie's via pb doen? Dan blijft het topic een beetje overzichtelijk Knipoog
Laatst bijgewerkt door Tanja op 01-06-08 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: En weer berichten samengevoegd, de editknop zit er niet voor niets!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:03

over de pony zeg ik niks.
constateer alleen dat het gewoon, in alle gevallen, echt niet kan zo dat borsttuig.

aan jou/jullie de keuze om er wat mee te doen.

Zo niet; plaats alsjeblieft dan geen foto's meer.
Dit is echt een schoolvoorbeeld van 'hoe span ik mijn pony verkeerd in'.
En zolang iemand blijft volhouden dat dat niet zo is, blijf ik er op hameren dat het wél zo is.

Goed, verder houd ik het weer voor gezien.
geef deze tips enkel in je eigen belang, en het belang van de pony.
Misschien zal je het uiteindelijk wel op een andere manier merken, zou erg zonde zijn want van ongelukken wordt niemand beter. men leert er dan wel echter ineens een stuk meer bij.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:06

JoyCiej007 schreef:
hmm...
Oké, allereerst dan maar gefeliciteerd met de verjaardag.

Foto's draaien kun je gewoon op de computer doen, als je op voorbeeld v/d foto klikt, zo moeilijk is dat niet.

Verder: ook híer geldt, net als op heel bokt, dat 15 zichtbare foto's de maximum is. Wil je meer laten zien, dan in link plaatsen.

Wat betreft het mennen:
- De hoogte van het borsttuig zou ik bijna 'mishandeling' willen noemen; Véeeeels en veels te laag. Omhoog met dat ding dus, en niet zo zuinigjes ook Knipoog
- Heeft menner nou wel of geen zweep in de hand?
- Alle losse riemen is ook geen gezicht
- Broek zit te laag, dus ook omhoog
- tuig oogt te groot. met een te groot tuig dient men gewoon níet te rijden, net als dat je niet gaat rijden als je zadel niet goed past. Aan laten passen dus, gaatjes bij maken oid.

dit is namelijk verre van goed opgetuigd, alleen al dat borsttuig, iedereen met maar een klein beetje menverstand kan zien dat het echt abnormaal laag hangt. Alsjeblieft dus écht iemand er bij halen die er verstand van heeft, en anders gewoon op zo'n manier niet inspannen.

- halster op o.a. foto 9 en 10 is véeeels te groot...
- zweetdeken, o.a. op foto 10, daar kan ze bijna in zwemmen.

beide zweetdeken en halster zijn echt niet moeilijk in een goede maat shet te verkrijgen.

Sorry, 't ziet er wel uit als een gezellig middagje, maar kan me zo voorstellen dat 't voor de pony toch echt wat minder geslaagd is uitgevallen.

Edit: leidsels horen trouwens ook niet echt onder de draagriem van het borsttuig, maar door speciale leidselogen (die ik trouwens op de foto niet zo goed kan zien, of ze er wel zitten).

Het kan wel degelijk moeilijk zijn om voor zo'n kleine shet een goede maat te vinden.
Ook het halster vind ik niet veel te groot.
Het blijft gewoon zitten en als Money het verder niet om heeft in de wei lijkt me dat ook geen probleem.
De zweetdeken is idd te groot, maar om nou even die zweetdeken op te doen om r op te laten droger zie ik ook niet als een probleem als ze er verder niet mee hoeft te lopen oid.
Dus ik vind dat je heel erg overdrijft.
Van het tuig kan ik verder niks zeggen omdat ik daar geen verstand van heb..

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 22:21

JoyCiej007 schreef:
over de pony zeg ik niks.
constateer alleen dat het gewoon, in alle gevallen, echt niet kan zo dat borsttuig.

aan jou/jullie de keuze om er wat mee te doen. Had al gezegd, ja, dat ik dus ga kijken of ik het kleiner kan maken, en ik heb een pm gehad van _vivi_ waarin hele goeie info stond hoe ik dit kan oplossen. Fijn dat zij een tip geeft en het dan dus ook uitlegt, niet dat jij dat niet doet ofzo, maargoed nu snap ik het van haar iig wel.

Zo niet; plaats alsjeblieft dan geen foto's meer. Ik blijf gewoon foto's plaatsen hoor, omdat jij mij vraagt om het niet te doen om dat het verkeerd is, ga ik het niet laten Knipoog
Dit is echt een schoolvoorbeeld van 'hoe span ik mijn pony verkeerd in'.
En zolang iemand blijft volhouden dat dat niet zo is, blijf ik er op hameren dat het wél zo is. Niet dat het veel nut is, maar ieder zijn eigen mening Lachen

Goed, verder houd ik het weer voor gezien. Is goed, ik ben het uitleggen ook wel zat, en snap dat jij dat wss ook wel bent.
geef deze tips enkel in je eigen belang, en het belang van de pony. Is fijn dat je daaraan denkt.
Misschien zal je het uiteindelijk wel op een andere manier merken, zou erg zonde zijn want van ongelukken wordt niemand beter. men leert er dan wel echter ineens een stuk meer bij. Nou denk niet dat ik er iets van zal merken aangezien er geen grote ongelukken kunnen gebeuren.

Bedankt dat we hier klaar mee zijn.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:32

oei, we dalen hier tot penny-niveau Clown arm beestje Boos!

ik sluit me volledig bij Joyce aan! ook mis ik nog een paar strengophouders.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:32

ik ga hierin ook met joyce en Elien mee, het tuig past écht niet, en kleine tuigen zijn prima te verkrijgen tegenwoordig, en dan heb je nog keuze ook. ten eerste is dit zeer oncomfortabel voor de pony, die gaat hier geheid last mee krijgen omdat de druk nu veel te laag op het schouderblad (of moet ik zeggen, op de bovenarm!) komt. verder wordt de achterkant van het schofttuig op deze manier in de rug getrokken...

de pony lijkt mij er juist één die niet zoveel aangeeft, want het is onmogelijk dat dit prettig mennen is voor dat dier.

je eigenwijze reacties vind ik ook zeer misplaatst, je kunt honderd keer roepen dat het prima kan zo, maar dat gaat natuurlijk nergens over. tuig, zadels e.d. horen gewoon goed te zitten en passend te zijn als je met een paard aan het werk wilt, en dat is hier beslist niet het geval.

mijn tips:

- borst een flink eind omhoog (wat al bijna niet meer kan, maw een kleinere borst aanschaffen), hiermee gaan ook de strengen mee omhoog zodat de lendenriem niet meer naar beneden wordt getrokken.
- strengen korter, het schofttuig wordt nu naar achteren getrokken
- stukje van het lamoen af, dit steekt aan de voorkant veel te ver uit
- broek omhoog
- leidsel niet meer door het leidseloog van de halsriem, je leidsel loopt nu niet netjes in één lijn waardoor fijne comminucatie door het bit bemoeilijkt wordt