[AR] 't witte spook @ work op de Blakheide (menles Gerard Leijten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

't witte spook @ work op de Blakheide (menles Gerard Leijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 09:35

Onze korte Blakheide-vakantie leek meer een wintersportvakantie op 2e paasdag!
zie hier de foto's:
[ITP] Lusitano op wintersport!

Maar we waren er natuurlijk niet alleen om te luieren en van de sneeuw te genieten, maar ook om aan het werk te gaan! Cool

Menles in de binnenbak, want de buitenbak waar eigenlijk altijd in gemend wordt stond meer dan blank... Clown
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en Gerard neemt haar even over om te voelen hoe ze is:
Afbeelding

Afbeelding
(daarna hebben we wat veranderd aan het bit en heb ik weer gereden, jammer genoeg waren die foto's allemaal erg onscherp...)

En menles de dag erna buiten op het parkeerterrein in de regen (omdat de buitenbak alleen maar natter was geworden en de binnenbak bezet was)!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dat waren ze weer!

Ze heeft het echt super gedaan!
De tweede les liep ze gelijk zoals we de eerste les waren geëindigd en konden we daar weer op door werken.
De eerste les hebben we alleen gewerkt aan goed voorwaarts draven, omdat ze vaak wat terug blijft en dan snel aangaloppeert als ze meer naar voren moet.
Aan het eind van de les had ze dat aardig door en de tweede les ging het alweer beter!
Toen konden we ook al stukjes terug gaan rijden, zonder dat ze activiteit verloor.
Ze vond het allemaal nog best lastig en ze galoppeerde nog wel een aantal keertjes aan, maar ze deed super goed haar best!
Ik ben trots op m'n kleine spook! Knipoog

Cowgirl

Re: 't witte spook @ work op de Blakheide (menles Gerard Leijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:22

Ziet er super uit.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:39

Ziet er netjes uit. Fijn ook dat je er een goed gevoel aan over gehouden hebt!

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:39

Ik vind de foto's een heel prettig beeld geven. Fijn dat je er zelf ook een goed gevoel aan over hebt gehouden.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:42

Wat leuk, zo die 2 lessen. Je ziet haar veranderen in houding en uitstraling. De foto's van de 2e les zien er veel prettiger uit. Het lijkt ook dat jij behoorlijk minder druk in je handen hebt?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 14:08

Bedankt voor de leuke reakties!

Sjonniej schreef:
Wat leuk, zo die 2 lessen. Je ziet haar veranderen in houding en uitstraling. De foto's van de 2e les zien er veel prettiger uit. Het lijkt ook dat jij behoorlijk minder druk in je handen hebt?

Ik had juist te weinig constante druk in mijn handen in het begin, waardoor ik geen mooie aanleuning kreeg.
Ik twijfelde zelf ook erg over het bit waar ik mee rijd en ik had een hele verzameling mee om uit te proberen! Haha!
Gerard vond dat dit bit toch het juiste voor haar was, we hebben alleen de leidsels toen hij er mee reed van het bovenste gat naar de bril verplaatst (in de ring), daarop gaf ze vrij snel een betere en constantere aanleuning, dus zo zijn we de 2e les gelijk gestart, en dat voelde goed aan!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:44

Wat heb je er nu precies voor bit in zitten? Kan het niet goed zien op de foto's.
Het blijft toch vaak zoeken hoor met een bit waar ze echt fijn op lopen. Ik ben met die van mij ook weer heerlijk aan het rommelen en zoeken naar een ander bit.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 21:18

Sjonniej schreef:
Wat heb je er nu precies voor bit in zitten? Kan het niet goed zien op de foto's.
Het blijft toch vaak zoeken hoor met een bit waar ze echt fijn op lopen. Ik ben met die van mij ook weer heerlijk aan het rommelen en zoeken naar een ander bit.

Ik heb er een Happy Mouth in, ongebroken maar wel flexibel, zo'n zelfde als waarvan je trensjes hebt voor onder het zadel.
Ik twijfelde zelf erg of het nu echt wel het juiste bit voor haar was, omdat ze de laatste tijd wat rommelde in de aanleuning en de scharen erg naar elkaar toe trokken en naar achteren bij inwerking, omdat het mondstuk zo flexibel is.
Dus ik had van alles meegenomen bij een ruitersportzaak vandaan wat ik mocht proberen en nog bitten die we al hadden, maar Gerard vond dit bit, en dan de leidsels in de bril, voor haar toch de beste oplossing.
Ze kan nogal schieterig reageren, en dit bit veert dan wat mee en metaal loopt ze tegenaan waar ze dan vervolgens weer opnieuw van schrikt...

De aanleuning werd in de lessen trouwens al snel beter door meer tempo te rijden in draf waardoor ze constanter en meer voorwaarts ging draven...

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:20

Dat ziet er goed uit hoor.
Prachtige omgeving daar. wij zijn er ook een keertje geweest. Op bezoek bij een vriend die daar stage liep.

Om met mijn pony heen te gaan...dat vind ik veel te ver maar wat zou ik graag een keer gaan!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 21:14

Ibalia schreef:
Dat ziet er goed uit hoor.
Prachtige omgeving daar. wij zijn er ook een keertje geweest. Op bezoek bij een vriend die daar stage liep.

Om met mijn pony heen te gaan...dat vind ik veel te ver maar wat zou ik graag een keer gaan!

Dank je!

Ja, jammer dan he, dat het zo ver weg is...
Anders waren wij zeker ook veel vaker met paarden daar te vinden!

Het is voor ons met de trailer ook 2 uur rijden, da's voor een paar dagen niet zo erg, maar voor op 1 dag op en neer voor een lesje toch net wat aan de lange kant...