Aangespannen dag Gilze, Mouse en Maikey@work+verslag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Aangespannen dag Gilze, Mouse en Maikey@work+verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 13:54

Al een tijdje nu geleden, maar ik heb vandaag pas de foto's binnen gekregen.

In een opwelling m'n eigen opgegeven voor deze wedstrijd, omdat eens de eerste keer moest zijn dacht ik. Aangezien ze nog nooit een officiele marathon hadden gereden en dit een oefenmarathon was.
We moesten er wel lopend heen, omdat mijn trailer in de maak is. Ik had al uitgerekend dat het 11 km heen was wat ze op zich wel kunnen volhouden. Zo gezegd zo gedaan.
Op ons gemakje daar naartoe gereden.
Onderweg ons uitzicht vanaf de bok:

Afbeelding

Daar aangekomen hebben we ze lekker uitgespannen en even laten grazen.
Maikey:
Afbeelding

Mouse:
Afbeelding

Na ongeveer 1,5 uur weer ingespannen voor de vaardigheid. Helaas kon je amper losrijden, omdat het terein daar niet echt groot genoeg voor was. Mijn vriend, die mijn groom was, zei tegen me (vlak voordat ik naar binnen moest)dat ik ze flink moest oppeppen maar wel tegenhouden en dan vlak voor de start moest loslaten. Gezien mijn eerdere ervaring wist ik niet zeker of ze dan wel zouden gaan of gewoon in een sukkeldrafje door zouden gaan.Ook omdat ze al 11 km erop hadden zitten.
Nou dat heb ik geweten toen ik ze losliet vlak voor de start schoten ze er in volle galop vandoor en hebben dat het hele parcours volgehouden. Ze gingen zo snel dat ik niet op tijd kon sturen dus dat was een bal eraf en eentje eraf doordat Maikey afgeleid was van het camouflagenet over een hindernis. Een supersnelle tijd neergezet van 129, de snelste van de tweespan pony's, maar helaas dus 10 strafpunten vanwege de ballen.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna hadden we een paar minuten pauze voordat we aan het wegtraject begonnen van 11 km.
We waren 2 minuten voor tijd binnen, 1 minuut te vroeg dus. Maar dat was niet erg.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna konden we door voor de brug door het bos. Ze moesten over een brug, tussen de bomen door en onderdoor de brug. Dit deden ze beter dan ik verwacht had. Ze aarzelden even voordat ze eronder gingen, maar liepen nog steeds door. Helaas hier geen foto's van.

Daarna de waterbak!! Jippie. Mijn vriend had van tevoren gezegd "nu heb ik mijn laarzen niet aan en geen droge sokken". Nou hij is helemaal droog gebleven hoor! Ze zagen het water en gingen er voetje voor voetje doorheen. Hoe hard iedereen ook schreeuwde Haha! Haha!

Afbeelding

Op je gemakje is even om je heen kijken, haha gekke paardjes
Afbeelding

Afbeelding

Daarna haden we de fonteinhindernis. Geen problemen mee alleen dat ik niet meer wist hoe ik moest rijden, uiteindelijk wel goed gereden. Ze keken niet op of om van de fontein. Bij de finish zag ik wel dat 1 streng was losgegaan, maar ik was toch al klaar.

Nog even uitgespannen om lekker te laten rollen, grazen, drinken etc voordat we aan de terugreis begonnen (11km).Moe maar voldaan kwamen we thuis aan, waar Mouse en Maikey gelijk in een draf naar de wei toe liepen (aan de hand). Rolleyes

Even snel een frietje gehaald en toen met de auto terug gereden voor de uitslag.
We zijn 8e van de 10 geworden, waar ik reuze trots op ben en totaal niet had verwacht.
Mijn pony;s hebben die dag een uitmuntende prestatie gebracht.
Ze hebben 40 km gelopen! en nog goed ook en ik met mijn 20 wkn zwangere buik en dan toch nog 8e worden!! Ik ben trots Go jij! Go jij!

Vandaag de laatste foto binnen gekregen van de organisatie en ook gelijk de mooiste vind ik:

Afbeelding

Super toch!

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: Aangespannen dag Gilze, Mouse en Maikey@work+verslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:01

Helemaal super! OK dan!
Gefeliciteerd Knipoog

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Aangespannen dag Gilze, Mouse en Maikey@work+verslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:03

Ziet er leuk uit Haha!

Nieuwe terein is ook mooi geworden trouwens !

gefeliciteerd Haha!

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Re: Aangespannen dag Gilze, Mouse en Maikey@work+verslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:05

O wat een leuke combi zeg! Gefeliciteerd hoor.. fijn dat het zo goed ging!!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Re: Aangespannen dag Gilze, Mouse en Maikey@work+verslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:20

Hartstikke goed zeg. Ik heb jullie nog gezien en vond het een leuk stel samen Knipoog

JoyCiej007

Berichten: 17419
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Aangespannen dag Gilze, Mouse en Maikey@work+verslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:18

Gefeliciteerd, mooie prestatie heb je neergezet voor je eerste keer Lachen Pasop, wedstrijdrijden is érrug verslavend (spreekt inmiddels uit ervaring) Lachen

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Re: Aangespannen dag Gilze, Mouse en Maikey@work+verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 12:59

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Lachen

JoyCiej, idd is wedstrijdrijden erg verslavend heb nm al wel veel dressuur en vaardigheid gereden.Knipoog
Maar ik zal nu toch echt moeten stoppen, helaas.
Misschien dat ik over een jaar weer mee kan doen.