Michael (12) en Janouk (9) 2e menles filmpje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17916
Geregistreerd: 18-04-06

Michael (12) en Janouk (9) 2e menles filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 22:44

Michael heeft 22 juli zijn eerste menles gehad. Gisteren zag hij een B proef op DVD en zei: o, dat kan ik ook wel. Lekkere Puberbluf (hij is 12).

Michael stapt Janouk geregeld uit in stap buiten. Maar een dressuurproef mennen is toch wel heel iets anders. Hij heeft vorig jaar 4 x rijles in het zadel gehad op Janouk, dus om nu te zeggen dat hij veel ervaring heeft met paarden Haha! Verder rijdt hij nooit.

Afgesproken met hem, dat hij vandaag zelf op de manege in de binnenbak een b-proef moet rijden met Janouk. Als hij die redelijk veilig doorstuurt, zonder tegen de bakrand aan te rijden, dan zouden wij kijken of hij zonder startkaart volgende maand tijdens de haflingerdag in Ermelo kan starten.
Vereiste is wel dat mijn man voor de veiligheid naast hem op de bok zit.

Ze hebben ons echt verrast Janouk en Michael vanavond. Janouk is gek op haar klontjesman en ze deed het zo geweldig voor hem.
Ze zijn maar 1 x tegen de wand aangekomen, niet alle lijnen waren recht en niet alle voltes waren rond, maar ze hebben de hele tijd de goede oefeningen bij de goede letter uitgevoerd en zelfs de keertwendingen waren redelijk. Draf waar draf gevraagd werd, stap waar stap gevraagd werd.

Hij heeft nu nog 6 weken om samen met Janouk te leren een veilige B proef op Ermelo te rijden en met zweep te leren rijden, want dat vond hij vandaag nog te lastig. Ook is het bokkussen veel te hoog voor hem, daar moeten wij iets op vinden.

Dus:
- of Michael heeft echt talent
- of Janouk is echt goed opgeleid (M dressuur mennen)
- of Janouk en Michael hebben echt een speciale band
- of mennen is een echt makkie

Waarschijnlijk van alles wat Haha!

Hier het filmpje van de eerste keer van hand veranderen in draf. (Janouk is nog wat zoekend en loopt lekker uit elkaar Cool tumtitumtitum, lekker relaxed)
http://www.youtube.com/watch?v=Ry5r3qWqqTs

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Michael (12) en Janouk (9) 2e menles filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:44

Ziet er leuk uit hoor!!!!

Ik vraag het me ook af en toe af, ik had hier stress-smurf Sascha staan een paar maanden geleden waarvan ik vond dat ik m'n handen vol had. Maar een meisje wat mijn pony's rijd reed er voor de wagen zo mee weg zonder gekkigheid.
Dus ik denk dat het echt een makkie is en dat wij het ons zelf gewoon veel te moeilijk maken Clown.

RRteam

Berichten: 3019
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: zwolle

Re: Michael (12) en Janouk (9) 2e menles filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:12

Haha geweldig Lachen
idd mijn ruitertje van 13 rijd ook zo met mijn spring pony weg haha dus idd gamet dennis mee zal wel aan ons ligen Tong uitsteken

Roxatte

Berichten: 610
Geregistreerd: 04-03-06

Re: Michael (12) en Janouk (9) 2e menles filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:10

Leuk hoor, zo'n jonge menner op de bok. Misschien kun je een paar houten blokken onder zn voeten zetten zodat hij zich wel kan schrapzetten? En wanneer is de haflingerdag ? dan kom ik even kijken hoe jullie het er vanaf brengen.

janouk
Blogger

Berichten: 17916
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Michael (12) en Janouk (9) 2e menles filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 18:47

De grote Haflingerdag is 15 september a.s. in Ermelo op het federatie centrum. Echt super leuk: meer dan 150 Haflingers in de parade aan het eind van de dag. Een hele belevenis ieder jaar weer.
Dressuur tot/met Z2, springen, vaardigheid ohz, mennen dressuur en mennen vaardigheid, acts en dan de parade.

mriekie

Berichten: 1760
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Salland

Re: Michael (12) en Janouk (9) 2e menles filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:21

Wat leuk dat je zoon het allemaal zo leuk vind Lachen Janouk ziet er nu in elk geval heel braaf uit Ja