Jauke voor de wagen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 22:43

Vorige week op Texel deden we mee in de damesrubriek friezen voor de wagen, het rijden ging prima, stil staan iets minder... :

Afbeelding

En nee, dit was niet op commando :twisted: Waarom hij zo tekeer ging geen idee, maar we hebben de ring uiteindelijk moeten verlaten omdat het niet meer ging. Op Texel hebben we hem de dag erop wel weer ingespannen om te kijken hoe hij reageerde, niets aan de hand! Maar wel advies gekregen om het stil staan te gaan oefenen. Klinkt natuurlijk heel logisch, maar eigenlijk staat hij nooit (lang) stil voor de wagen. We rijden altijd een rondje buitenom. Dus nu de wei in en lekker aan het werk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fotograaf een rondje mee Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk regelmatig even stil staan!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zijn mooie hoofdje nog even bloot Lachen
http://fpfserver.pointclark.net/gallery ... C_4241.JPG


Ik heb ondertussen ontdekt dat Jauke niet op het borsttuig trekt, maar op het lamoen en dat ik dus gaatjes moet gaan bijmaken in de strengen. Zo blijkt maar weer eens waar foto's goed voor zijn!

linda_walter

Berichten: 365
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: OP DE RUG VAN EEN HAFLINGER

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:44

mooie foto's
die eerste is stoer

janouk
Blogger

Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:47

Wat een chique tuig heb je voor haar. Het staat haar geweldig. Mooie aanspanning.
Met veel oefenen komt dat halthouden wel goed. Het geeft in ieder geval spectaculaire foto's.

sabby

Berichten: 1029
Geregistreerd: 28-09-06

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:48

jooo wat een toffe foto's!!!
ik zie Jauke eigenlijk noooit zo lopen voor de kar, want of je bent weg (rondje rijden), of ik zit er mee op Haha!
dit ziet er errug goed uit!! weer een heel andere Jauke zo...hij Haha! heeft toch zoveel kanten he Tong uitsteken

had t graag willen zien vandaag maar jullie hadden denk ik bekijks genoeg van de dames in de wei Haha! (wat een dutsen haha)

mooi plaatje! enne; je zou me kunnen foppen Daan > je ziet er warempel uit alsof je echt, echt kan mennen hoor in tegenstelling tot wat je zelf vaak zegt Knipoog

sabby

Berichten: 1029
Geregistreerd: 28-09-06

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:49

sorry ik kon t niet laten Haha! janouk Bloos

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 00:52

Ja de merries vonden het prachtig, lotte staat zoiezo altijd op apegapen als je ook maar iets doet Tong uitsteken Jaloers Tong uitsteken

Fotograaf vond het wel een beetje eng op de hobbeldehobbelkar hoor Nagelbijten / Gniffelen Hobbelde behoorlijk dus ik vind dat je nog netjes zit hoor, ik zat er iets anders op Nagelbijten / Gniffelen

Jauke deed het iig super daar was niks over te zeggen Lachen Enne ik vind die standfoto echt super gelukt, beter als ik dacht.

Neon

Berichten: 4936
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 01:06

Oe Jauke in actie... jeetje dat zijn we niet gewend hè... dat gesteiger... geeft een eng gevoel als ze zo voor de kar doen... heb ooit een keer bijna de pony die steigerde practisch naast me op de bok gehad...

De weide foto's zien er wel goed uit zeg Lachen hij kan het wel hè die jauk Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23751
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:58

Die fjord van mij houd ook niet van te lang stilstaan en helemaal niet als het druk is om hem heen.

je hebt wel een hele leuke 2 wieler Vingers aflikken ...zijn die er ook in een kleinere maat.

BrankaZ

Berichten: 3887
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:32

Jammer dat Jauke zich zo baldadig gedroeg bij de damesrubriek. Het zag er toch wel chiq uit.
Andere foto's zien er heel leuk uit!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:36

Jammer dat je de ring uit moest maar wel mooie fotos, mooi tuig ook zeg!!

Auky

Berichten: 5821
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Gent (BE)

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:05

Die standfoto is echt mooi zeg!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:44

Mooie foto's, mooi peerd! Je hebt hem fijn aan het lopen.
Hoe bracht hij het ervanaf tijdens het concours?

Ik zou ook eens kijken of je de wagen iets achterover kan krijgen dmv. gewicht. Hij lijkt namelijk in de lichtogen te hangen, maar dit kan ook komen doordat je strengen te lang zijn. Maar houd dit even in de gaten.

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:07

Mooie plaatjes (wanneer het paard tenminste op 4 benen staat Knipoog)
Mooie tweewieler Ja, zou inderdaad even naar de hoogte van de lichtogen kijken, precies wat Sjonniej zegt.
Het tuig vind ik persoonlijk echt niet mooi , maar smaken verschillen gelukkig Knipoog

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:21

Btw danielle, volgens mij hangen die strengen niet zo bij de andere kar, dus kan ook best aan de kar liggen he.

RRteam

Berichten: 3019
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: zwolle

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:09

Super leuke fries Lachen
en idd jammer zeg dat je de ring uit moest

Maar ik zal altijd een paard stil staan leeren stel je voor dat je moet wachten als je buiten bent lijkt me niet een fijn gevoel dat paard niet stil wil staan maar gaat vast helemaal goed komen

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 19:54

Dank jullie wel voor de reacties!

Sjonniej > Hoe bedoel je achterover krijgen met gewicht? Er iets aanhangen ofzo? Iemand anders adviseerde me om de lichtogen hoger te hangen, dat 'ie dan beter het gewicht verdeeld.

Manie > Eigenlijk vind ik het tuig ook niet mooi Clown Maar dit mag ik gebruiken en anders moet ik het zelf aanschaffen Knipoog Maar als ik de keus heb dan zou ik voor een tuig met koper gaan Haha!

Miriamrocky > Als je Jauke kent dan weet je waarom ik daar nooit extra aandacht aan besteed heb, Jauke staat altijd met alles super stil; met opzadelen, optuigen, afspuiten noem maar op. En dan dus ook helemaal los. Ik heb het nooit echt gevraagd omdat ik nooit in de situatie kwam dat het nodig was. Overigens, toen ik het nu vroeg (dat zie je op bovenstaande foto) staat hij super ontspannen braaf stil. Dus het heeft waarschijnlijk meer met de hectiek op concours te maken gehad dan met het stil staan zelf.

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:10

Amable schreef:
Dank jullie wel voor de reacties!

Sjonniej > Hoe bedoel je achterover krijgen met gewicht? Er iets aanhangen ofzo? Iemand anders adviseerde me om de lichtogen hoger te hangen, dat 'ie dan beter het gewicht verdeeld.

Manie > Eigenlijk vind ik het tuig ook niet mooi Clown Maar dit mag ik gebruiken en anders moet ik het zelf aanschaffen Knipoog Maar als ik de keus heb dan zou ik voor een tuig met koper gaan Haha!


Een tweewieler hoort als het ware te 'zweven' in de lichtogen.
Op de foto's lijkt het alsof het hele gewicht van de tweewieler op het schofttuig 'leunt'
Door te de lichtogen wat hoger te doen komt de wagen iets meer achterover te staan. Als je dit goed afstelt (ook in combinatie met de lengte van de strengen) bereik je dat 'zweven'. Voor je paard is dit prettiger omdat hij het gewicht niet op z'n rug draagt, voor jezelf is het ook fijner rijden, want het hobbelt minder.

Ik vind het een fraaie tweewieler, waar heb je die vandaan als ik vragen mag?

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:15

Stout paard op de eerste foto, maar op de andere super braaf!
ziet er netjes uit! mooi wagentje ook!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 20:22

Dank je wel!

Manie, bedankt voor de uitleg! Ik ga er mee aan de gang! Hij is van onze stalhouder, de wagen. Zal hem morgen eens vragen waar hij hem gekocht heeft Lachen

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 00:00

Komt van de bark af Knipoog
Van een handelaar hier in de buurt die hem (geloof ik) zelf gemaakt heeft. Hij heeft er volgens mij wel meer staan, maar weet niet of het zulke zelfde zijn.

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:59

Wat doet Jauke het gaaf zeg voor de kar! Hij ziet er echt sjiek uit met dat tuig en zo'n mooie wagen. De eerste foto is wel heftig, maar met oefenen kom je een heel eind. Volgende keer beter. Hij blijft een topper om te zien. Ja

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 00:29

Leuke tweewieler idd, leverd leuke plaatjes op.
Zie dat de lichtogen nog wel 2 gaatjes hoger gegespt kunnen worden.
En volgens mij heb je nu touwen om de strengen te verlengen. Deze kunnen er volgens mij gewoon tussen uit. Wanneer het lamoen dan te lang blijkt te zijn kun je deze inschuiven.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 00:59

hey, jauke eens anders Knipoog Tijd geen aangespannen foto's gezien!
Ziet er goed uit. Tuig is niet mijn smaak, maar de wagen vind ik geweldig!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 20:19

Dank jullie wel!

Ik heb nog eens naar de touwen gekeken, maar dat is de enige mogelijkheid om de strengen aan vast te maken. Normaal heb je zo'n stang daar zitten, maar dat is bij deze wagen een touw met 2 katrollen. Daar kan ik dus niets aan verkorten.

Ik vond het ook weer tijd voor aangespannen foto's Stef Clown Vandaar dat Jauke er aan moest geloven Knipoog En, zoals ik al eerder zei, het tuig is ook niet mijn smaak, maar mag dit gebruiken van mijn stalhouder en anders moet ik zelf iets gaan aanschaffen. Nou, dan is de keuze snel gemaakt Clown

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: Jauke voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 09:44

hey leuke foto´s zeg!! jauke ziet er goed uit!!
heb je mijn zwarte monster ook al op HAW gezien?