Witjes voor het eerst in tandem.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
viola

Berichten: 2031
Geregistreerd: 24-04-04

Witjes voor het eerst in tandem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 17:22

Vandaag wat hulp ingeroepen en de pony's voor het eerst in tandem voor de wagen geknoopt. Vanaf de grond had ik het al een paar keer geoefend, maar deze keer echt met wagen.
Roger staat voorop en wil in stap niet altijd goed doorlopen, maar in draf gaat het een stuk beter. Roger loopt in vrijheid ook graag achter zodat hij Eli in zijn kont kan bijten Haha! .
Er moet nog wel wat aangepast worden kwa tuig, maar dat komt allemaal in orde.

1. Nou als jij niet doorloopt haal ik je toch gewoon in.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Ik ga ze ook zeker nog een keer andersom zetten omdat Eli beter voorwaards is op stem. Maar Roger trekt niet graag en Eli is sneller in de stress als er iets fout gaat of hij iets niet snapt dus hem had liever even op een vertrouwde plek tussen het lamoen.

DesireeK

Berichten: 5255
Geregistreerd: 17-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Witjes voor het eerst in tandem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:28

leuke foto's ziet er goed uit...

Leuke ponies *LOL*

sumic

Berichten: 1877
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Re: Witjes voor het eerst in tandem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:57

heel knap hoor! het lijkt me super dat tandem mennen. (droom er stiekem ook van om dat eens te proberen) je hebt ook 2 mooie ponies!

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Re: Witjes voor het eerst in tandem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:23

Wat zijn ze mooi wit! Ziet er super leuk uit..

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Witjes voor het eerst in tandem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:37

Leuk hoor! Ja zijn idd mooi wit haha.
Het zal idd nog even uit zoeken zijn welke plaats voor welke pony het beste is.

ifever

Berichten: 1540
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: moordrecht

Re: Witjes voor het eerst in tandem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:54

ohh wat ziet dat er gaaf uit!!! Haha!

netjes hoor zo die 2! nu nog even uitzoeken wat het beste is voor jullie allemaal.

pff ben jaloers Knipoog wil ook tandem rijden, maar dan moet er eerst nog een pony bij komen.

ga zo door met je pony's!

Echwel

Berichten: 12516
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Witjes voor het eerst in tandem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:56

Kan wel net als iedereen roepen, wat een leukies..

Maar dan toch een paar tips, je voorstrengen bungelen teveel, zorg voor strenophouders kun je evt onder de culeron doen.
Dit kan nl ongelukken veroorzaken..
Zorg dat je voor de voorpony ook echte leidsels hebt, dit kan als ze ervandoor gaan enorme brandwonden in je handen
veroorzaken.
Ik vind ook je lamoen, borsttuig erg vreemd zitten, je strengen hangen er nu onder waardoor ook je voorstrengen
erg laag zitten..

viola

Berichten: 2031
Geregistreerd: 24-04-04

Re: Witjes voor het eerst in tandem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 20:48

Ben ik heel blij mee hoor echwel, aan tips heb ik tenslotte eigenlijk veel meer als aan een 'ach leuk' (hoewel ik die reacties ook leuk vind hoor).

Die strengophouders wat je noemt bedoelde ik ook met dat er nog wat aan het tuig aangepast moet worden, dus die komen er zeker aan.

Deze leidsels vind ik juist heel fijn werken. Ik werk aan de langeteugel en dubbelle longe ook al een tijd met dit touw en nog nooit last gehad van branden als het door mijn handen glijd(wat wel eens gebeurt). Het is alleen wel een beetje dik nu ik meer teugels in mijn handen heb dus om die reden komen er wel echte leidsels.

Mijn lamoen zit idd vrij hoog voor de balans van de wagen. Nu ik de foto's nog eens bekijk zie ik er ook wel iets aan, maar het borsttuig zit volgens mij ook gewoon goed. Zit in ieder geval hetzelfde als altijd in enkelspan en dan zat alles gewoon goed. Maar ik zal er nog eens goed naar kijken.