Vandaag geprobeerd hoe ze reageerde op iets groters, en zwaarders, ook om te kijken hoe het tuig zat als ze iets trekt. De pallet, met veiligheids lijntje aan de strengen gemaakt (je trekt eraan en het is los).
Het borsttuig hangt inderdaad te laag, ik maak er morgen gaatjes bij, en dan kan 'ie een tandje hoger

Deze foto's zijn genomen met een vriendin als fotografe, ik hou me bezig met hoe Bubs reageert. De foto's zijn pas genomen toen we wisten hoe ze reageerde, en duidelijk was dat ze er niets om gaf, natuurlijk stonden we klaar om de touwen los te trekken of door te snijden (je weet maar nooit), maar het was toen duidelijk dat het waarschijnlijk niet hoefde. Leidsels hebben we weggelaten.
Het sjit vasjtj... hij wil er nietj uitj (eerste keer bit in)

Mooi ontspannen

Hoezo, tuig is eng? °slaapt verder°

Veiligheids systeem in actie, geactiveerd door geit (daarom zit het borsttuig rechts ineens wel erg ver naar achteren

Camera net te laat, anders hadden we er mooi allebei opgestaan

En daarna nog even aan de lange lijnen (zonder pallet natuurlijk), laten wennen aan het bit, en aan miniiieeeeeem contact met de mond. (sturen begint eraan te komen)

Als laatste: ik weet dat er veel mensen zijn die tegen slepen als belering zijn. Ik heb het zo aangeleerd gekregen (nadat een kar naar de filistijnen ging met paard erbij (wel goed ervanaf gekomen)), en heb het altijd met succes, veilig, toe kunnen passen. Verder was het voor ons overduidelijk dat ze klaar was om enkel te kijken hoe ze reageert op iets trekken. Later in de training zullen we er gewichten bij leggen, tot we bijna aan het gewicht komen dat de kar heeft, maar eerst werken aan de besturing.
Meningen en commentaar zijn altijd welkom