Chris voor de wagen :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Chris voor de wagen :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 17:53

Ik heb eindelijk foto's van chris voor de wagen.
Dit is nu de 2e keer dat we alleen zijn weg geweest, dus zonder mijn instructeur en het ging super goed. Ik heb ook geoefend met omkeren, wat chris in het begin super moeilijk vond, maar ook dat ging goed vandaag.
Als de weides weer wat droger worden gaan we daar wat meer dresuurmatig rijden.
Ik weet dat de broek nog niet optimaal zit, maar daar zijn we nog steeds mee aan het kl*ten.
Tips daarover graag Lachen

Nou hier de foto's:
Hier een duidelijke foto van de broek,..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat waren ze Lachen
Gr, susanne
Laatst bijgewerkt door suusje26 op 07-07-07 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MarloesRixt

Berichten: 4816
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Heerenveen

Re: Chris voor de wagen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:54

Ziet er leuk uit! Haha!
Heerlijk relaxed!

kitzbi

Berichten: 2442
Geregistreerd: 08-09-06
Woonplaats: vlak bij mijn haflinger

Re: Chris voor de wagen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:56

Wat is hij toch knap zeg

welsh_lover
Berichten: 74
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Chris voor de wagen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:36

Ziet er leuk uit !! En fijn dat het ook zonder instructeur goed ging !! Over je broek: ik denk dat hij verder naar voren moet, dus waar hij door je staartriem gaat verder naar voren. succes verder !

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Chris voor de wagen :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 20:46

welsh_lover schreef:
Ziet er leuk uit !! En fijn dat het ook zonder instructeur goed ging !! Over je broek: ik denk dat hij verder naar voren moet, dus waar hij door je staartriem gaat verder naar voren. succes verder !


Verder naar voren kan niet, en zou ook geen oplossing zijn, want dan staat hij eigenlijk altijd op de rem, omdat er dan geen vuist meer tussen kan.

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Chris voor de wagen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:45

Is het dan wel verstandig als je net voor de 2e keer alleen gaat rijden, om te zitten klooien met keertwendingen met een paard die dat nog moeilijk vind?
Vind trouwens je lamoen ook veel te smal, een paard heeft een beetje ruimte nodig voor zijn achterhand om lekker te kunnen lopen, zeker met keertwendingen. Ook is hij van voren ook teweinig uitgebogen waardoor hij zijn schouder zal prikken aan het uiteinde, ook niet echt bevordelijk.
Ook het borstblad kun je nog wel iets hoger leggen, trekt iets makkelijker voor hem.
Verder leuke aanspanning hoor, veel plezier!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Chris voor de wagen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:07

Zoals BD al zegt: borst een gaatje hoger en ik zou de strengen binnen de oversingel door laten lopen
Keertwendig is ook wel heel lastig met zo'n smal lamoen. Dan moet hij echt pootje over. Hij heeft geen ruimte om zijn kont te kunnen draaien in het lamoen.
Broek kan ook nog wel een gaatje hoger. Een handbreedte onder het zitbeetknobbel hoort hij te zitten.

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Chris voor de wagen :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:37

Het is niet de 2e keer dat hij een keertwending moet doen, maar de2e keer dat ik alleen aan het oefenen ben. En het lamoen prikt hem niet in z'n schouder, en als je goed kijkt zie je dat de lamoen aan de achterkant breed zat is, ik weet dat hij van voren wat smal is, maar daar ben ik allemaal nog mee bezig en omdat we toch , nu nog, veel recht uit gaan heeft hij daar geen hinder van, het is straks toch de bedoeling om een echte marhaton wagen aan te schaffen omdat deze wagen toch net iets te lomp is voor in het bos.

@BlackDevils--> Hoe bedoel je, van voren uitbuigen? Dan krijg je toch helemaal verkeerde verhoudingen?
@Napie--> Maar als je de strengen door de buitensingel doet, dan onderbreek je zijn trekpunt toch? wat dan zullen de strengen niet in 1 rechte lijn meer lopen naar de zweng.

Ik zal de broek en zijn borsttuig eens een gaatje hoger doen Lachen

Iig bedankt voor de tips
Laatst bijgewerkt door suusje26 op 08-07-07 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Chris voor de wagen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:38

leuke foto's! fijn dat hij zo braaf is!

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Chris voor de wagen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:43

suusje26 schreef:
@BlackDevils--> Hoe bedoel je, van voren uitbuigen? Dan krijg je toch helemaal verkeerde verhoudingen?

Het uiteinde van het lamoen iets rond naar buiten-beneden buigen.
Dit geeft meer ruimte en prikt ie niet meer zo snel in de hals-schouder...