De laatste keer voor de wagen is al weer ongeveer 2 maanden geleden geweest. De dag voordat ik haar voor de wagen had was ze uit gegleden, en toen ik haar voor de wagen had bleek dat ze niet goed in haar vel zat. Ze kreeg toen (na een weekje rust) alleen maar meer last en er bleken wat wervels vast te zitten. Ze is behandeld door een osteopaat en ben haar eerst weer onder het zadel gaan rijden.
Trendy is af en toen nog verschrikkelijk onrustig met haar hoofd, dan probeerd ze achter de teugel te kruipen of juist de leidsels uit je handen te trekken. Dit had ze onder het zadel in het begin ook erg en dat is vanzelf beter geworden door gewoon rustig en voorzichtig te doen met je hand. Ik ga er van uit dat dit voor de wagen ook vanzelf beter word.
Ze is wel nog verschrikkelijk stijf en scheef voor de wagen. Onder het zadel kan ik dit nu aardig op vangen en gaat het al beter. Voor de wagen is het natuurlijk nog erg lastig omdat ze nog zo'n hoop moet leren. Ik ben nu al blij als ze lekker een paar rondjes zonder spanning gelopen heeft.
Er is dus nog een hele hoop te leren. Ik blijf haar lekker ohz corrigeren en probeer haar ook meer aan de dubbele longe te pakken. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.
Ze staan niet op volgorde.
Fijn beeld

Op deze manier probeerd ze af en toe de leidsels uit je handen te trekken. Dit word na een paar minuutjes al minder, maar het zal wel even duren voordat het er helemaal uit is.

Ze kan ook heel mooi achter de teugel kruipen als ze er even geen zin in heeft

Een keurige linker stelling

Zo probeerd ze rechtsom zo veel mogelijk te lopen. Niet alleen met haar hoofd naar buiten, maar helemaal links gebogen.

Voor Trendy een geweldige rechter stelling, maar het kan natuurlijk veel beter

Een overhaast drafje

Dit geeft (ondanks dat het wat verweg is) wel een fijn beeld

Tips zijn van harte welkom, maar houd er rekening mee dat de pony erg groen is.
)
Zullen we net als *een bepaald slag mensen binnen bokt* zieltjes gaan winnen om AR te gaan doen??
Eerste hebben we al binnen volgens mij
Maarja, mijn bijrijdster gaat steeds beter rijden, en rijdt eigenlijk voor haar niveau super, heeft er echt gevoel voor. Maar dingen die Otje moeilijk vind (stelling, hals verlengen, meer ontspanning, etc.) gaat ze ook bij klieren, en mijn bijrijdster kan dat nog niet helemaal opvangen af en toe. meeste moet ik dus echt zelf aan de dubbele longe of voor de kar er in 'hameren' zeg maar