Trendy voor de 3e keer voor de wagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Trendy voor de 3e keer voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 15:04

Het is mooi weer en Trendy loopt weer goed. Dus ze moest er weer aan geloven.

De laatste keer voor de wagen is al weer ongeveer 2 maanden geleden geweest. De dag voordat ik haar voor de wagen had was ze uit gegleden, en toen ik haar voor de wagen had bleek dat ze niet goed in haar vel zat. Ze kreeg toen (na een weekje rust) alleen maar meer last en er bleken wat wervels vast te zitten. Ze is behandeld door een osteopaat en ben haar eerst weer onder het zadel gaan rijden.

Trendy is af en toen nog verschrikkelijk onrustig met haar hoofd, dan probeerd ze achter de teugel te kruipen of juist de leidsels uit je handen te trekken. Dit had ze onder het zadel in het begin ook erg en dat is vanzelf beter geworden door gewoon rustig en voorzichtig te doen met je hand. Ik ga er van uit dat dit voor de wagen ook vanzelf beter word.

Ze is wel nog verschrikkelijk stijf en scheef voor de wagen. Onder het zadel kan ik dit nu aardig op vangen en gaat het al beter. Voor de wagen is het natuurlijk nog erg lastig omdat ze nog zo'n hoop moet leren. Ik ben nu al blij als ze lekker een paar rondjes zonder spanning gelopen heeft.

Er is dus nog een hele hoop te leren. Ik blijf haar lekker ohz corrigeren en probeer haar ook meer aan de dubbele longe te pakken. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.
Ze staan niet op volgorde.

Fijn beeld
Afbeelding

Op deze manier probeerd ze af en toe de leidsels uit je handen te trekken. Dit word na een paar minuutjes al minder, maar het zal wel even duren voordat het er helemaal uit is.
Afbeelding

Ze kan ook heel mooi achter de teugel kruipen als ze er even geen zin in heeft
Afbeelding

Een keurige linker stelling
Afbeelding

Zo probeerd ze rechtsom zo veel mogelijk te lopen. Niet alleen met haar hoofd naar buiten, maar helemaal links gebogen.
Afbeelding

Voor Trendy een geweldige rechter stelling, maar het kan natuurlijk veel beter
Afbeelding

Een overhaast drafje
Afbeelding

Dit geeft (ondanks dat het wat verweg is) wel een fijn beeld
Afbeelding


Tips zijn van harte welkom, maar houd er rekening mee dat de pony erg groen is.

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Trendy voor de 3e keer voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:56

Nou, ik denk dat je helemaal niet mag mopperen.
Ziet er goed uit. Met de 3e keer voor de wagen kun je er dressuurmatig eigenlijk nog helemaal niets van verwachten. Het is alleen maar zaak dat ze braaf loopt en je kunt heel voorzichtig het contact blijven onderhouden. Ga zo door!

unicorn1980

Berichten: 275
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: goes

Re: Trendy voor de 3e keer voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:05

Ik vind het er best netjes uitzien, hartstikke leuk!
De punten die beter kunnen heb je zelf al aangegeven en ze moet natuurlijk nog veel leren, maar dat komt vast wel goed zo te zien!

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Trendy voor de 3e keer voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 22:12

Ik heb ze vaak aan de lange lijnen en voor de sleep dresuurmatig al beter voor elkaar, zeker als ze ook al onder het zadel lopen. Maar ik ben echt weer bij 0 begonnen nadat ze zo'n last van haar rug gehad heeft. Eerst weer evenwicht vinden, en nu sinds een weekje pas weer een beetje na geven en stelling.

Er moet nog een hoop gebeuren bij deze hittepetit, maar ik mag zeker niet mopperen. Ik moet me eerst komende 2 weken nog op 2 andere pony's storten ivm IBOP proeven, en dan gaat mijn volle aandacht weer naar Trendy en hoop ik echt met haar door te kunnen pakken.

katrienh

Berichten: 2655
Geregistreerd: 16-01-05

Re: Trendy voor de 3e keer voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:16

Het ziet er leuk uit Ja OK dan!

Ben jij dat die op de bok zit ? Je ziet er precies jonger uit dan dat je bent Lachen

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re: Trendy voor de 3e keer voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:18

Ohhh! Ziet er goed uit, toch!
Dat lijkt me zoo leuk om een keer te doen, aangespannen rijden!

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Trendy voor de 3e keer voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 00:11

RicardoOpa schreef:
Ohhh! Ziet er goed uit, toch!
Dat lijkt me zoo leuk om een keer te doen, aangespannen rijden!

Nou, kijk eens in de buurt bij een fanatieke rijder. Wedstrijdrijders zijn vaak het meest fanatiek. En ze wonen overal. Ook bij jou in de buurt....
(t is net een reclamespot...... Haha! )

JoyCiej007

Berichten: 17426
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Trendy voor de 3e keer voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 00:53

BlackDevils schreef:
RicardoOpa schreef:
Ohhh! Ziet er goed uit, toch!
Dat lijkt me zoo leuk om een keer te doen, aangespannen rijden!

Nou, kijk eens in de buurt bij een fanatieke rijder. Wedstrijdrijders zijn vaak het meest fanatiek. En ze wonen overal. Ook bij jou in de buurt....
(t is net een reclamespot...... Haha! )


ROFL Zullen we net als *een bepaald slag mensen binnen bokt* zieltjes gaan winnen om AR te gaan doen?? Clown Eerste hebben we al binnen volgens mij Bloos

Dennis: Ziet er al goed uit hoor, en inderdaad die puntjes, maar dat komt echt allemaal vanzelf wel. Goed dat je ook voor lekker veel afwisseling zorgt, ohz, dubbele longe, kar, etc.

het is echt super als je ze ook ohz meer kan doorpakken en trainen, helaas heb ik die mogelijkheid niet echt. Ik ben dan wel zeker niet te zwaar voor Otje, maar wel een stukje te lang. Als ze écht vervelend is als mijn bijrijdster er op zit, dan wil ik er nog wel eens even opstappen om haar even op haar plaats te wijzen; ze ziet mij wat dat betreft echt wel als het 'strenge, maar betrouwbare vrouwtje', en luisterd ook écht naar mij. Vork Maarja, mijn bijrijdster gaat steeds beter rijden, en rijdt eigenlijk voor haar niveau super, heeft er echt gevoel voor. Maar dingen die Otje moeilijk vind (stelling, hals verlengen, meer ontspanning, etc.) gaat ze ook bij klieren, en mijn bijrijdster kan dat nog niet helemaal opvangen af en toe. meeste moet ik dus echt zelf aan de dubbele longe of voor de kar er in 'hameren' zeg maar Knipoog

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Trendy voor de 3e keer voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 20:58

Deze muts is zo heet dat ik haar pas dit jaar ben gaan betuigen. Ben eerst een jaar gaan rijden omdat ik eerst eigenlijk helemaal niet eens drufde zo'n stresskip dat dit kan zijn. Maar ze wil alles en is wel verschrikkelijk eerlijk.
Nu eerst IBOPen met 2 anderen en dan wil ik me weer volledig op Trendy storten. Ik weet zeker dat ze het goed gaat doen, maar omdat ze zo heet is is ze ook toch wel erg lastig te rijden. Je moet echt bijna tegen haar fluisteren wil je rustig weg draven of rustig weg stappen ipv in een nood tempo vertrekken.

Ik zit zelf op de bok Lachen.

LaraCroft

Berichten: 1624
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Friesland

Re: Trendy voor de 3e keer voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:43

T ziet er weer netjes uit Cis! Het gaat helemaal goed komen met Trendy Lachen

Offtopic: met welke pony's ga je IBOPen? En hoe is t met Roosje, al lekker dik of niet?!

Anoniem

Re: Trendy voor de 3e keer voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:16

Lekker weertje, en lekkere bos manen zeg Haha!
Ik zie alweer dat het echt hoognodig tijd is geworden dat ik langs kom Knipoog

IvoIce

Berichten: 1615
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Vleuten

Re: Trendy voor de 3e keer voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:01

Is ze zo groot? Ze oogt erg fors voor die sulky.
Ziet er netjes uit, gaat vast goedkomen met jullie Ja

Lab_iris

Berichten: 1014
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Trendy voor de 3e keer voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 23:38

mag ik mischien vragen waarom t halster touw er zit? heeft het een werking Knipoog ?

janouk
Blogger

Berichten: 17916
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Trendy voor de 3e keer voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:56

Jouw heethoofdje geeft een mooi beeld voor de wagen! Haha! Super.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Trendy voor de 3e keer voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:22

Lab_iris het is niet de bedoeling een 4 maand oud topic omhoog te halen, je kan je vraag aan de TS via pb stellen.
Hier een slotje Lachen